PDA

Volledige versie bekijken : Papaji

Aart
26 augustus 2012, 11:06
PAPAJI - It's easy to be free (http://www.youtube.com/watch?v=oGMKQPkzhQA&feature=relmfu)

lezer
26 augustus 2012, 14:06
Heel mooi!
Dank.

Deze reactie hoorde bij meditatatie oefening van Eckhart Tolle

Aart
12 maart 2013, 10:39
Papaji-Ramai tacut-Ro-http://danieltulcan.blogspot.com/ (http://www.youtube.com/watch?v=_GN45kpiOoY)

Mars
14 maart 2013, 14:25
Mooie pointer.
Als je jezelf zoekt, zoek dan niet in een richting.

Aart
12 juni 2013, 08:52
PAPAJI - It's easy to be free. (http://www.youtube.com/watch?v=oGMKQPkzhQA)

Vrijheid is appeltje eitje, je zult er enkel (de gehechtheid aan) jezelf voor moeten opgeven.

Lily
12 juni 2013, 12:04
http://www.youtube.com/watch?v=xRIy2X4oaFA

I am your own Self and the Self of all the beings that exist and that have to exist.

Aart
12 juni 2013, 13:08
http://www.youtube.com/watch?v=xRIy2X4oaFA

I am your own Self and the Self of all the beings that exist and that have to exist.

Ik vraag me af hoeveel van dat Selfen er nu zijn.

Lily
12 juni 2013, 13:15
Ik vraag me af hoeveel van dat Selfen er nu zijn.

Ene en vele?
Moeilijke vraag.

Ware zelf = het ene en valse zelf= afgescheiden zelf (ego, denken, duaal)?

Aart
12 juni 2013, 14:17
Ene en vele?
Moeilijke vraag.

Ware zelf = het ene en valse zelf= afgescheiden zelf (ego, denken, duaal)?

Leliedervandalen, hoe vertaal jij de woorden van Papaji?

Wat bedoelde hij met dat Self?

Bedoelde hij dat jij een Self hebt en Aart een Self en Renoir een Self.

Of bedoelde hij mogelijk dat er maar 1 Self is?

Dat er door het wegvallen van ieder beeld van onszelf enkel dat universele Self (waar niets aan optehangen valt) overblijft.

Wat versta jij onder dat Self?

Je hebt er niets aan hoor, de vaat zal je toch zelf moeten doen, vermoed ik.

Lily
12 juni 2013, 14:20
Leliedervandalen, hoe vertaal jij de woorden van Papaji?

Wat bedoelde hij met dat Self?

Bedoelde hij dat jij een Self hebt en Aart een Self en Renoir een Self.

Of bedoelde hij mogelijk dat er maar 1 Self is?

Dat er door het wegvallen van ieder beeld van onszelf enkel dat universele Self (waar niets aan optehangen valt) overblijft.

Wat versta jij onder dat Self?

Je hebt er niets aan hoor, de vaat zal je toch zelf moeten doen, vermoed ik.

Als we met twee de vaat doen, is het sneller klaar.

Aart
12 juni 2013, 14:33
Als we met twee de vaat doen, is het sneller klaar.

GlAd Mijn hart gaat al sneller kloppen.

Wat het woord 'vaat', al niet teweeg kan brengen.

Laat Papaji het maar niet horen.

Lily
12 juni 2013, 14:38
GlAd Mijn hart gaat al sneller kloppen.

Wat het woord 'vaat', al niet teweeg kan brengen.

Laat Papaji het maar niet horen.

Ja daar heb je zo'n prachtig gepast woord gevonden.
wassen - gewassen - vol-wassen...

Freerider
12 juni 2013, 16:13
PAPAJI - It's easy to be free. (http://www.youtube.com/watch?v=oGMKQPkzhQA)

Vrijheid is appeltje eitje, je zult er enkel (de gehechtheid aan) jezelf voor moeten opgeven.

Hoe kan ik nou de gehechtheid aan 'mijzelf' op geven als er niet eens een 'mijzelf' is?!? Je praat weer eens onzin, Aart. Kennelijk is er nog steeds een 'mijzelf' aanwezig bij je?.

Nadje
12 juni 2013, 16:23
Hoe kan ik nou de gehechtheid aan 'mijzelf' op geven als er niet eens een 'mijzelf' is?!? Je praat weer eens onzin, Aart.
Je lijkt Rennie wel. Ik begrijp niet zo goed waar die behoefte vandaan komt om dingen gelijk als onzin af te doen. Je zou ook kunnen proberen om te kijken naar wat Aart zegt, en hoe hij het mogelijk bedoeld heeft.

Freerider
12 juni 2013, 16:26
Je lijkt Rennie wel. Ik begrijp niet zo goed waar die behoefte vandaan komt om dingen gelijk als onzin af te doen. Je zou ook kunnen proberen om te kijken naar wat Aart zegt, en hoe hij het mogelijk bedoeld heeft.

Ik begrijp wel wat Aart bedoeld. Maar uit de uitspraak van Aart maak ik op dat er ergens bij hem nog het rudimentaire idee is dat er een 'mijzelf' is.

Nadje
12 juni 2013, 16:31
Ik begrijp wel wat Aart bedoeld. Maar uit de uitspraak van Aart maak ik op dat er ergens bij hem nog het rudimentaire idee is dat er een 'mijzelf' is.
Tsja....wat versta je onder een mijzelf? De verschijning Nadje heeft zo haar specifieke kenmerken. Dat zou je als een mijzelf kunnen betitelen.

Renoir
12 juni 2013, 19:50
Uh?
Dit stond ook in een ander draadje.
Toch?
Dadelijk raak ik de weg nog kwijt met al dat verplaats van berichten en topics.. BiGeRgRiN

Voor degenen die dat aangaat.

Ja er stonden zo'n tien quotes OfFtOpIc en die heb ik verplaatst naar de homepage van DWIB.

Neem zelf het initiatief om een discussie die niet on topic is te verplaatsen naar je eigen draadje svp, dan hoef ik het niet te doen en raakt er niemand in verwarring.

Nadje
12 juni 2013, 20:04
Voor degenen die dat aangaat.

Ja er stonden zo'n tien quotes OfFtOpIc en die heb ik verplaatst naar de homepage van DWIB.

Neem zelf het initiatief om een discussie die niet on topic is te verplaatsen naar je eigen draadje svp, dan hoef ik het niet te doen en raakt er niemand in verwarring.
Je hebt (weer eens) niet goed gelezen. De verwarring, waaraan gerefereerd werd, ontstond juist door het verplaatsen van berichten. Anders gezegd: bemoei je d'r niet (voortdurend) mee.

Freerider
12 juni 2013, 20:06
Je hebt (weer eens) niet goed gelezen. De verwarring, waaraan gerefereerd werd, ontstond juist door het verplaatsen van berichten. Anders gezegd: bemoei je d'r niet (voortdurend) mee.

Ach, laat hem toch met zn controledwang.

Nadje
12 juni 2013, 20:08
Ach, laat hem toch met zn controledwang.
Ik laat hem wel, maar kan het zelf dan weer niet laten om hem hierop te wijzen.

Renoir
13 juni 2013, 08:16

Je hebt weer eens niet goed gelezen, er staat dat wanneer je off topic bent, en dat is hier duidelijk het geval, niet verder moet gaan met beppen maar het gebep waar het duidelijk niet over het forumonderwerp i.c. Papaji gaat te verplaatsen naar je eigen draadje in homepages.

Ik baal er van overal stukken uit draadjes te moeten plukken die er niet horen.
Ik bekommer me niet om jouw verwarring maar om die van de lezers die iets over Papaji verwachten te lezen en alsmaar rondom het gebep van een paar onnozelaars heen moeten laveren die het helemaal niet over Papaji hebben.

Lia
13 juni 2013, 12:33

Lamaar, ik denk dat het verstandig is binnen de context te blijven. Als je iets opmerkt over Aart wat jou aan het denken zet, kun je dit toch ergens anders plaatsen?

Lia
13 juni 2013, 12:36
Je hebt weer eens niet goed gelezen, er staat dat wanneer je off topic bent, en dat is hier duidelijk het geval, niet verder moet gaan met beppen maar het gebep waar het duidelijk niet over het forumonderwerp i.c. Papaji gaat te verplaatsen naar je eigen draadje in homepages.

Ik baal er van overal stukken uit draadjes te moeten plukken die er niet horen.
Ik bekommer me niet om jouw verwarring maar om die van de lezers die iets over Papaji verwachten te lezen en alsmaar rondom het gebep van een paar onnozelaars heen moeten laveren die het helemaal niet over Papaji hebben.

Ego of niet, ik stoor mij er ook aan. Moet mij door heel wat gekwebbel worstelen om de rode draad nog te kunnen vinden.

Freerider
13 juni 2013, 13:37
Lamaar, ik denk dat het verstandig is binnen de context te blijven. Als je iets opmerkt over Aart wat jou aan het denken zet, kun je dit toch ergens anders plaatsen?

Dat was binnen de context. Dat jij die niet ziet wil niet zeggen dat die er niet is.