Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Mijn inspiratie

Mijn inspiratie Dat zou wel eens je eigen hond kunnen zijn.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 september 2016, 14:44   #101
NN
Voormalig lid

NN's schermafbeelding

Standaard

Dat* wat al veelvuldig ander begin is/wordt genoemd, kan nergens mee vergeleken worden...
Iedere poging hiertoe een flauwe flakkering die tot niets leidt.

* Dat = onderwerp, god mag weten wat met dat wordt bedoeld, ik ben god niet.
NN is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2016, 16:43   #102
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NN Bekijk bericht
Dat* wat al veelvuldig ander begin is/wordt genoemd, kan nergens mee vergeleken worden...
Iedere poging hiertoe een flauwe flakkering die tot niets leidt.

* Dat = onderwerp, god mag weten wat met dat wordt bedoeld, ik ben god niet.
Het onderwerp dat je hier aansnijdt is gedegen zelfonderzoek. Doorzien van ego tot aan verwerken van onmiddellijkheid is afronden van gedegen zelfonderzoek, is als van ander begin, als van beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2016, 18:07   #103
Kweetniet
Voormalig lid

Standaard

Aan een ander begin heb je niks. Dat impliceert ook een ander einde. Dan zit je midden in de dualiteit, het veranderlijke.
Kweetniet is offline   Met citaat reageren
Oud 10 september 2016, 18:48   #104
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kweetniet Bekijk bericht
Aan een ander begin heb je niks. Dat impliceert ook een ander einde. Dan zit je midden in de dualiteit, het veranderlijke.
De eerste zin kan doorgaan voor een juiste inschatting. De twee volgende zinnen zijn terugkoppeling naar ego en laten opmerken dat er verwerken van denkbeeldigheid is.
Oud 11 september 2016, 08:21   #105
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe ik ander begin kan plaatsen in de voortgang der dingen.
Wat is anders aan ander begin?
Het doorzien van ego als van denkbeeldigheid is luisteren hoe en waardoor ego zich actualiseert. Denkbeeldigheid (hier de voortgang der dingen) is de verzameling totaliteit en volledigheid waaraan ego zin geeft en zichzelf in staat stelt zijn te beleven in actualiteit. Het netwerk van verbindingen zijn een aanhoudend contact met zichzelf als van denkbeeldigheid.

Luisteren als van gedegen zelfonderzoek is doorzien van denkbeeldigheid door het actualiseren en het aanhoudend terugkoppelen te ontladen. Door actualiteit noch te bevestigen noch te ontkennen is de eindeloze communicatie van ego met zichzelf (denkbeeldigheid) doorzien.
Afronden van gedegen zelfonderzoek als van ander begin is de totaliteit en volledigheid niet langer beleven als een eindeloze communicatie met zichzelf maar als het met redelijke aandacht vast stellen van beschikbaarheid zonder voorwaarden.

Als van ander begin heeft geen plaats in de voortgang der dingen. Het is er niet buiten noch er boven of onder. Het kan niet bevestigd noch ontkend worden dat het zich voordoet of iets is. Het is als niet-iets, als het verwerken van onmiddellijkheid, zelf als niet-denkbeeldigheid.
Oud 12 september 2016, 09:42   #106
NN
Voormalig lid

NN's schermafbeelding

Standaard

Goedemorgen,

Het spijt me bijzonder Looro, het abstractieniveau van jouw berichten gaat ver boven mijn zonnehoed.
Het staat voor mij mijlenver van datgene wat zich concreet voordoet.

Ik wens jou en alle anderen een mooie na-zomerdag!
NN is offline   Met citaat reageren
Oud 12 september 2016, 10:15   #107
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goedemorgen,

Het spijt me bijzonder Looro, het abstractieniveau van jouw berichten gaat ver boven mijn zonnehoed.
Het staat voor mij mijlenver van datgene wat zich concreet voordoet.

Ik wens jou en alle anderen een mooie na-zomerdag!
Het aanwijzen van gedegen zelfonderzoek brengt nochtans geen verwijdering aan met wat zich voordoet. Er is in het geheel geen afstand met wat zich onder je zonnehoed bevind.
Er is in het afronden van gedegen zelfonderzoek geen contrast met het concrete.
Het doorzien van ego is geen zoeken van een speld in de hooiberg. Zolang het verwerken als van ander begin een willen begrijpen en verklaren is, blijft het een reiken in het abstracte.

Dank voor de wens en met een zwaai zonlicht ook aan jou een fijne dag gewensd!
Oud 14 september 2016, 10:43   #108
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Het aanwijzen van gedegen zelfonderzoek brengt nochtans geen verwijdering aan met wat zich voordoet. Er is in het geheel geen afstand met wat zich onder je zonnehoed bevind.
Er is in het afronden van gedegen zelfonderzoek geen contrast met het concrete.
Het doorzien van ego is geen zoeken van een speld in de hooiberg. Zolang het verwerken als van ander begin een willen begrijpen en verklaren is, blijft het een reiken in het abstracte.

Dank voor de wens en met een zwaai zonlicht ook aan jou een fijne dag gewensd!
Zolang het verwerken van ander begin een willen begrijpen en verklaren is

Hier spreek je van iets anders dan het voortdurend terugvallen naar het ego... Alles voortdurend in het belang van het 'ego' verklaren... en het 'ego' dat zogezegd niet verder kan leven zonder zijn eigen belang op het voorplan te brengen...
Dat laatste noem ik de werking van het verstand...

Wat de zingeving van het leven betreft, zouden we dat simpelweg het aardse leven kunnen noemen...

Alles wat gebeurt, gebeurt met het doel dit aardse leven in stand te houden en dat vanaf het eerste begin van bestaan...

Wij eten, drinken, ademen, lopen, reizen vanaf het allereerste begin om ons aardse leven in stand te houden.
Pijn, angst... zijn er om ons erop attent te maken dat er gevaar voor ons leven dreigt...

Dus die zingeving is aangeboren met het leven en indien we dieper willen zoeken zal die zingeving inderdaad aanwezig blijven...

Wat abnormaal is, is denken dat er geen zingeving zou zijn, want we kunnen bijna zeggen, zonder zingeving geen leven...
En op termijn zou dat wel eens kunnen kloppen en zouden we ons laten doodgaan indien wij geen zingeving meer zouden kunnen geven aan het leven...
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 1 augustus 2017, 20:40   #109
katerie
Mandataris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NN, je bent intussen al een tijdje uitgeschreven op dit forum en opgenomen in de kliniek voor geestelijk onstabiele mensen, maar op dit punt geef ik je gelijk.
Een groter abstractie niveau als dat van Looro, intussen al een tijdje opnieuw ge?ncarneerd op het forum als Turrio, heb ik nooit eerder gezien.
Heb net dit hele topic nog is gelezen en kan verdorie alweer geen ??n zin van hem herinneren!
Damn, hoe kan een mens toch zo abstract denken en dus schrijven!

Maar is het nu abstract schrijven wat hij doet?

Citaat:
Abstractie komt van het Latijnse woord abstr?here (weglaten). Abstractie is het weglaten van alle niet-essenti?le informatie en secundaire aspecten om de meer fundamentele structuren zichtbaar te maken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Abstractie
Hmm, dus Looro / Turrio zou alle niet-essenti?le informatie en secundaire aspecten weglaten om...
In ieder geval, ik snap net als jij met de beste wil geen snars van wat hij schrijft.

Mij lijkt het eerder channelen dan abstraheren.
Zo in de stijl van Alice Bailey.
"Tussen 1919 en haar dood in 1949 schreef ze 24 boeken met esoterische inhoud, die vooral te maken hebben met de ontwikkeling van de ziel en dienstigheid aan de mensheid. Zij stelde zelf, dat de de tekst van de meerderheid van deze boeken haar telepathisch gedicteerd was door Djawhal Khul".
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Alice_Bailey

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon