Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Algemene forumaangelegenheden > Stel je even voor

Stel je even voor In dit forum kun je je voorstellen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 9 juli 2017, 19:42   #1
blauwgrietje
Vicaris

Standaard blauwgrietje

Hey Allemaal mijn naam is Lisa. Ik ben al enige tijde opzoek naar de juiste manier van onvoorwaardelijke liefhebben. Onlangs las ik over een Nishan Panwar een filosoof die de essentie van eeuwig onvoorwaardelijk liefde in bepaalde kaders heeft vastgelegd. Via deze blog https://loveborrel.nl/een-waardevolle-relatie/ kwam ik terecht bij hem en ik moet zegge dat hij me ge?nspireerd heeft. Ik was benieuwd of er meer mensen bekend zijn met zijn leer?
blauwgrietje is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juli 2017, 20:24   #2
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blauwgrietje Bekijk bericht
Hey Allemaal mijn naam is Lisa. Ik ben al enige tijde opzoek naar de juiste manier van onvoorwaardelijke liefhebben. Onlangs las ik over een Nishan Panwar een filosoof die de essentie van eeuwig onvoorwaardelijk liefde in bepaalde kaders heeft vastgelegd. Via deze blog https://loveborrel.nl/een-waardevolle-relatie/ kwam ik terecht bij hem en ik moet zegge dat hij me ge?nspireerd heeft. Ik was benieuwd of er meer mensen bekend zijn met zijn leer?
Welkom blauwdruifje.

Ik heb nooit van Nishan Panwar gehoord en wist ook niet dat er een 'manier' was van onvoorwaardelijk liefhebben. Hoe gaat de juiste manier van onvoorwaardelijk liefhebben?
Oud 10 juli 2017, 11:55   #3
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Hoi Lisa, welkom!
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2017, 11:19   #4
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Hoi Lisa, welkom!
Lisa wil misschien alleen maar gegadigden voor de loveborrel.
Oud 12 juli 2017, 19:28   #5
katerie
Mandataris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben al enige tijde opzoek naar de juiste manier van onvoorwaardelijke liefhebben.
Aha, dan ben je op dit forum aan het goed adres!
Volg de aanwijzingen van de Wijze en slaag in het doorpakken tot Ander Begin als beschikbaarheid zonder voorwaarden.
Zie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turrio Bekijk bericht
Alle onwetendheid komt voort uit de 'ik'-gedachte. Door niet langer een zienswijze te volgen maar de aanwijzingen van de Wijze op te volgen slaagt het doorpakken tot Ander Begin.
Oud 19 juli 2017, 13:31   #6
katerie
Mandataris

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onlangs las ik over een Nishan Panwar een filosoof die de essentie van eeuwig onvoorwaardelijk liefde in bepaalde kaders heeft vastgelegd.
Vergeet die exotische goeroe en zijn vastgelegde kaders maar.
Hier een betere zonder vastgelegde kaders:

Citaat:
Q: What is the difference for you, as far as you see it, between conditional love and unconditional love?

Byron Katie: Well, conditional love is something that I believe in about you that would keep me separate. And you know? It?s something I expect of you. That?s conditional. And in that fourth question: Who would I be without my story? Who would I be without that thought I believe in about you? The condition has dropped, so I?m connected. Now, you don?t have to connect to me. I?m connected?that?s my job. You don?t have to love or care about me?that?s my job: to love and care about you because it?s the only way I can fully accept myself. You are a projection of my mind so to not connect to you is not to connect to myself.

bron facebook.
Oud 7 december 2017, 10:47   #7
blauwgrietje
Vicaris

Standaard

Hey

Bedankt voor jullie reacties.

Katerie:

Heel interessant stuk! Ik geloof ook dat liefde onvoorwaardelijk is alleen ik geloof ook dat de het lange termijn succes ligt in de kaders. Het is geven en nemen en vooral ook opofferen.

Hoe denken jullie hier over?
Oud 7 december 2017, 17:09   #8
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Hey

Bedankt voor jullie reacties.

Katerie:

Heel interessant stuk! Ik geloof ook dat liefde onvoorwaardelijk is alleen ik geloof ook dat de het lange termijn succes ligt in de kaders. Het is geven en nemen en vooral ook opofferen.

Hoe denken jullie hier over?
Tjeetje grietje, wist je niet dat hij (K) dood is?
Hij kan nu niet meer over liefde schrijven...

Zo, zelfs als jij Renoir zou zijn, verpakt in een blauwe latexpak, Dorje communiceert graag, hij ziet zichzelf graag schrijven met wie dan ook, en over welk onderwerp dan ook, want die vertaalt hij naar zijn DuizendDorje verhaal. Je bent toch niet voor niets teruggekomen...

Welkom terug blauwe griet.
Ik heb niets met liefde, maar ik lees graag, ook al is het opgeklopt..
De mens achter de worden is hoe dan ook waardevol, dood of levend.
Oud 10 december 2017, 13:28   #9
Dorje
Actuaris

Dorje's schermafbeelding

Standaard

@Lisa,

Ik deel hier even mijn vertaling van onvoorwaardelijke liefde, hoewel dit waardeloos is, het is nl. "mijn" vertaling, van een "ik" over iets wat niet in taal uit te drukken valt. Maar je weet maar nooit, soms valt iet waardeloos in goede aarde waar het toch kan ontkiemen tot iets waardevols.

Onvoorwaardelijke liefde is wat je werkelijk bent.

Ik kan nooit onvoorwaardelijk liefhebben, ik kan nooit onvoorwaardelijke liefde bereiken, als ik dit wil bereiken, draai ik een rat voor mijn ogen. Want als er een ik verschijnt is dat wat je werkelijk bent al opgedeeld in liefde en voorwaardelijkheid. Een ik stelt altijd voorwaarden aan liefde, zelfs aan de liefde voor zijn eigen kind (het meest in de buurt komend van onvoorwaardelijke liefde), de voorwaarde is daar het "eigen" zijn van het kind.

Ik kan alleen weten dat ik werkelijk onvoorwaardelijke liefde ben, de onvoorwaardelijke, alles accepterende, oordeelloze ruimte waarin ik en alles verschijnt. In het weten zelf is er geen ik, en toch verschijn ik steeds weer (weten vergeet zichzelf) en dan kan weten weer ontdekken dat het ik niet is, en dan verschijn ik weer en ontdekt weten nog wat dieper dat het ik niet is, en zo gaat dat maar door tot ik niet meer verschijn(t), dan blijft onvoorwaardelijke liefde over.
Maar dat is geen onvoorwaardelijke liefde van "ik" voor iemand, een kind, een partner, maar van onvoorwaardelijke liefde voor de onvoorwaardelijke liefde zelf.

Daar kan ik nooit geraken.
Ik kan jou, Mihaela, Katerie, Laurens, Turrio (=Nowee)... niet onvoorwaardelijk liefhebben, maar ik kan wel weten dat jij, Mihaela, Katerie, Laurens, Nowee en ikzelf werkelijk onvoorwaardelijke liefde zijn, hoewel weten dit steeds opnieuw vergeet, maar ook steeds opnieuw kan ontdekken...
Oud 10 december 2017, 13:36   #10
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Laurens, Turrio (=Nowee)... ...
Laurens =Nowee=Renoir= en nog een stuk of tien namen, die hij gebruikt als het forum leeg loopt, of soms ook zomaar voor de lol.. Ego- spelletjes..
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon