Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Bewustwording > Alles is bewustzijn

Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 25 november 2014, 18:34   #11
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor jullie inzichten tot zover. Mijn zicht komt toch steeds uit op richting de weg is het doel en het komt het niet zo zeer aan op het resultaat en al helemaal niet waarde hechten aan. Want ook dat is weer blijven hangen in wat hier benoemd wordt als in de marge pielen.

Gaande zijn, bereid de drive te volgen, de roep van.....
Ulla is nu online   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 18:39   #12
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Bedankt voor jullie inzichten tot zover. Mijn zicht komt toch steeds uit op richting de weg is het doel en het komt het niet zo zeer aan op het resultaat en al helemaal niet waarde hechten aan. Want ook dat is weer blijven hangen in wat hier benoemd wordt als in de marge pielen.

Gaande zijn, bereid de drive te volgen, de roep van.....
Indien de weg het doel is zouden we misschien voor ogen kunnen houden dat dat aangekomen nog geen aangekomen is maar enkel een tussenstand zodat we daarna verder op weg kunnen gaan.
marie is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 18:50   #13
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Indien de weg het doel is zouden we misschien voor ogen kunnen houden dat dat aangekomen nog geen aangekomen is maar enkel een tussenstand zodat we daarna verder op weg kunnen gaan.
Zijn we dan niet weer bezig met allerlei dingen erbij te bedenken in plaats van gewoon de roep, de drive te blijven volgen? Gaandeweg komen we er wel, dat zou de meest logische volgorde zijn of je nu nog helemaal aan het begin staat of ergens tussendoor. Gewoon hier en nu. En verder niet meer ouwehoeren in die bovenkamers van ons.
Oud 25 november 2014, 19:30   #14
glans
Voormalig lid

glans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen specifieke vraag, is als uitnodiging bedoeld.
ok.
de mallemolen draait al.
glans is offline   Met citaat reageren
Oud 25 november 2014, 20:14   #15
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Zijn we dan niet weer bezig met allerlei dingen erbij te bedenken in plaats van gewoon de roep, de drive te blijven volgen? Gaandeweg komen we er wel, dat zou de meest logische volgorde zijn of je nu nog helemaal aan het begin staat of ergens tussendoor. Gewoon hier en nu. En verder niet meer ouwehoeren in die bovenkamers van ons.
Iedereen op zijn Eigen rithme en op zijn Eigen niveau.
Oud 26 november 2014, 11:28   #16
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
maar een medium in die periode kwam daar meer af. Nader bekeken had ze helemaal gelijk. Ze zei iets in de stijl van:
"U denkt wel dat u een wandelend wonder van licht bent, maar ga daar is dieper op in...'
Als ik de neiging heb om het buiten mezelf te gaan zoeken, weet ik nu vrijwel meteen dat het in de war is. Met medium en die dingen buiten mezelf zoeken heb ik het niet zo ook al merk ik al lang heel duidelijk op dat er meer is dan wat wij met de gewone zintuigen waarnemen. Alleen speelt zich dat op een niveau af wat niet te evenaren is met wat er oppervlakkig speelt in de spirituele wereld. Ik vind het dan ook jammer dat het op die manier vaak te grabbel gegooid wordt en zo de werkelijke waarneming verdoezelt.

Er rest niets anders dan het bij jezelf binnenin je blijven te onderzoeken wat echt is en wat niet. En kom je er niet uit het te laten voor wat het is. Voor mij is het in barre tijden een hele gewaarwording.

Wat niet betekent dat ik klakkeloos ook maar ergens in geloof. Maar wel onderzoek waar het vandaan komt. En ik ben tot de ontdekking gekomen dat het heel vroeger heel gewoon was dat mensen nog veel meer verbonden waren met de zogenaamde geestelijke wereld. En dat dat niet meer te maken heeft met ego bevestiging maar in de richting gaat van Waarheid in Bewustzijn zoals hier onderzocht wordt.

En of dat dan klopt zoals het uit is gezocht en/ of men er mee bezig is blijft een vraag in onderzoek maar op een gegeven moment kun je die dingen wel in je zelf toetsen. Niet in je verstand maar daar wat dieper gaat. En daarvoor dient je de Stilte, het verzinken in wat ik noem Gewaarwording nadat je je ego dingen steeds meer doorziet en daar doorheen gebroken bent.

Wijziging aangebracht door Ulla op 26 november 2014 om 12:03.
Reden: verspringende alineas en aanpassing tekst.
Oud 26 november 2014, 11:34   #17
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Het feit is dat, zolang je hier op aarde leeft, je niet aangekomen bent en dus gewoon op weg bent en alleen dwazen zullen bewust het geheel complexer maken dan dat het is.
Oud 26 november 2014, 11:43   #18
moi
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Het feit is dat, zolang je hier op aarde leeft, je niet aangekomen bent en dus gewoon op weg bent en alleen dwazen zullen bewust het geheel complexer maken dan dat het is.
Daar zit hem nu net de kneep, bij die aanname.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 26 november 2014, 11:50   #19
Ulla
Titularis

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moi benoemde het al. Alle aannames onderzoeken op waarheid brengt (mij) meer helderheid. En nu niet weer aannemen dat ik je van het tegendeel wil overtuigen. Ik weet het zelf ook niet, in ieder geval niet in die zin van feiten. En de rest is in onderzoek of ook niet. Is het (voor mij) nog nodig om alles precies te moeten weten? Daarom doelde ik op de weg is het doel en gaandeweg zal ik wel zien wat er ingezien wordt.
Oud 26 november 2014, 12:28   #20
marie
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
Daar zit hem nu net de kneep, bij die aanname.
Niet meer of niet minder een aanname dan komen zagen dat indien je je ego voorbij bent gegaan dat je dan 'aangekomen' zou zijn.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon