PDA

Volledige versie bekijken : Verbazing!!

Pagina's : [1] 2

Mihaela
10 juli 2012, 15:58
Beste forumgebruikers,

Bij deze deel ik mede dat de deelnemer onder de naam Jadi een ban heeft gekregen. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid betreft het hier Anja O. die al eerder een ban heeft gekregen vanwege het herhaaldelijk overtreden van de forumregels. Deze ban was nog niet ongedaan gemaakt. Blijkbaar is het haar gelukt om middels een andere naam weer deel te gaan nemen aan het forum. Vooralsnog wordt haar deelname op dit forum door ons als ongewenst aangemerkt.

Degenen die met Anja wensen te converseren maken we er graag op attent dat zij zelf een forum heeft waar u zich kunt melden.

Hopende u voldoende ge?nformeerd te hebben groet ik u vriendelijk,
Uw Bromsnor.

Mihaela
10 juli 2012, 16:06
Ik lees dit boven met verbazing.
Wat ik daarin lees is dat Jadi een ban heeft gekregen. Het vermoeden dat zij Anja is, is daar de reden ervan.
Je hebt dus geen 100 % zekerheid.

Dit vind ik absoluut absurd.
Ik was met haar in gesprek, op dit forum!! Ik vind absoluut, en totaal, een onbewuste daad.
Dit heeft niets met zelfkennis of bewustwording te maken, dit gebaar.

Waarom krijgt Jadi een ban? Ik wil dat nu weten!!

Weet je zeker, 100 % zeker dat ze Anja is? Misschien is Jadi, Renoir.. Maar dat weet ik ook niet zeker, of het zo is. Dus dit gebaar is gestoeld op gissen?

Weet je 100 % zeker dat Jadi Anja is? En ik vraag 100 % zekerheid, en geen mooie waarschijnlijke woorden.
Als je niet 100 % zeker weet dat zij Anja is, wil ik de reden weten van Jadi's de ban, wat heeft Jadi getypt dat ze een ban moet krijgen?

Waar zijn jullie bang voor, voor bewustwoording?

Nadje
10 juli 2012, 16:10
Ja, het verbaast mij ook in hoge mate dat iemand met een eigen forum, en geen hoge hoed ophebbende van de deelnemers van dit forum, die in de ban is gedaan door datzelfde forum, zich hier doodleuk weer aanmeld onder een andere naam. Wat bezielt zo iemand, vraag ik me dan af? Verveling vermoedelijk. Bij haar eigen forum is geen fluit te doen, ik weet het niet. Zeg jij het maar Mihaela......

Nadje
10 juli 2012, 16:13
Ik lees dit boven met verbazing.
Wat ik daarin lees is dat Jadi een ban heeft gekregen. Het vermoeden dat zij Anja is, is daar de reden ervan.
Je hebt dus geen 100 % zekerheid.

Nee, 100% zekerheid heb je nooit in dit leven. Welcome to the real world.

Nadje
10 juli 2012, 16:14
Ik was met haar in gesprek, op dit forum!!
Wat weerhoudt je ervan om het gesprek met haar voort te zetten op haar forum? Probleem opgelost. Ze zal je vast met open armen ontvangen.

Mihaela
10 juli 2012, 16:15
Ja, het verbaast mij ook in hoge mate dat iemand met een eigen forum, en geen hoge hoed ophebbende van de deelnemers van dit forum, die in de ban is gedaan door datzelfde forum, zich hier doodleuk weer aanmeld onder een andere naam. Wat bezielt zo iemand, vraag ik me dan af? Verveling vermoedelijk. Bij haar eigen forum is geen fluit te doen, ik weet het niet. Zeg jij het maar Mihaela......

Ach, het was ook heel leuk wat Jadi hier deed.
Het leek alsof en vos in een kippenhok binnen trad (met haantjes en al)..
Ik vond heel erg amusant en heel opvallend hoe ze zo goed iedereen op de kast weet te krijgen.
Ik vond heel leuk om dat te volgen, en was in afwachting van mijn eigen reactie, vroeg me af wanneer wij, ik en Jadi elkaar tegen de haren in zouden strijken, en vroeg me af of er strijd zou kunnen ontstaan.
Tis verdorie zelfkennis forum, is toch interessant wat iemand in je teweeg brengt, of niet?

Vond je vervelend wat ze typte Nadje?

Mihaela
10 juli 2012, 16:17
Nee, 100% zekerheid heb je nooit in dit leven. Welcome to the real world.

Kom op joh, ben je blij dat Jadi een ban heeft? Mag je haar niet zo?

Mihaela
10 juli 2012, 16:19
Wat weerhoudt je ervan om het gesprek met haar voort te zetten op haar forum? Probleem opgelost. Ze zal je vast met open armen ontvangen.

Ik heb er geen probleem met het feit dat, als Jadi Anja is, zij een ban kreeg. Maar ik heb een probleem met de zwakte van degene die haar een ban geven.
Anja kan voor zichzelf zorgen denk ik.
maar het slaat nergens op, is zo kinderachtig, ze kunnen haar niet aan, dus maar een ban.
Men heeft geen wilskracht om haar te negeren, dus maar haar verwijderen. Wat een dom gedoe zeg..

Mihaela
10 juli 2012, 16:20
mogelijk ging haar ook alleen maar om het effect van vos in de kippenhok. Dat doet ze goed.
wat een stelletje watjes eigenlijk, wij allemaal..

Esradha
10 juli 2012, 16:21
Als je regels stelt, iemand omzeilt ze en dat wordt geaccepteerd, kun je net zo goed geen regels stellen. Het is interessant wat iemand in je teweegbrengt, maar zijn er wat jou betreft grenzen aan acceptabel gedrag? Of is ieder denkbaar gedrag wenselijk in het kader van zelfkennis?

Nadje
10 juli 2012, 16:21
Vond je vervelend wat ze typte Nadje?
De ene keer wel, de andere keer niet. Eigenlijk net als met jou.

Mihaela
10 juli 2012, 16:23
Als je regels stelt, iemand omzeilt ze en dat wordt geaccepteerd, kun je net zo goed geen regels stellen. Het is interessant wat iemand in je teweegbrengt, maar zijn er wat jou betreft grenzen aan acceptabel gedrag? Of is ieder denkbaar gedrag wenselijk in het kader van zelfkennis?

ik vind dit allemaal onzin. Renoir heeft meerdere nicks. De organisatie is zeer onbetrouwbaar, en verdacht veel op Renoir lijken. Waar heb je het over Esradha?
Men vloekt en tiert hier, maar als dat in het voordeel van de organisatie is, is het ok.
welke regels? Die allemaal naar de hand van de Organisatie gehanteerd worden?
je geloof toch niet dat hier iets gedaan wordt wat klopt , of wel.. Eerlijk nu?

Esradha
10 juli 2012, 16:25
Ik vroeg niet naar het gedrag van anderen, Mihaela, maar naar jouw mening of al het denkbaar gedrag wenselijk is in het kader van zelfkennis.

Mihaela
10 juli 2012, 16:27

Ik heb nooit de belangstelling gevoeld om het forum te zoeken. Gewoon geen impuls gehad.
Ik vind wel dat ze heel helder mensen weet op de blindespots te attenderen. Maar het is niet mijn manier die ik opzoek.
Dat ze hier op dit forum was, en in gesprek met haar raakte, vond ik gewoon interessant. Zoals ieder ander gesprek dat ik hier aan ga.
Ik vind het nergens op slaan dat jij dat zegt eigenlijk.
Het gaat mij om de incorrectheid die plaats vindt. Men weet niet 100% zeker dat zij Anja is, en toch word ze eruit gegooid.
Ik vind dit heel wrang en niet kloppend. Dat wilde ik gewoon aangeven.

Ulla
10 juli 2012, 16:29
Dacht dat mijn berichtje hier al stond, maar kan het nergens meer vinden of ik ben vergeten op de versturen knop te drukken.

Vond het ook niet fijn dat Jadi geband was, omdat het voor mij inzichtelijk maakte hoe ik in de tussentijd heel anders op haar ben reageren. Ik sta er totaal anders i.b.t. haar en andere zaken.

En wat de verbazing betreft, het was te verwachten, dat ze gewoon weer terug komt, op een andere manier. Als je haar een beetje kon inschatten en zij de mogelijkheid zou hebben. Met IP ban is dat alleen lastiger maar niet onmogelijk, denk ik. Alleen op een gegeven moment reken je er misschien niet meer op. Tenminste ik "vergat" haar op een gegeven moment ook weer.

Mihaela
10 juli 2012, 16:30
Ik vroeg niet naar het gedrag van anderen, Mihaela, maar naar jouw mening of al het denkbaar gedrag wenselijk is in het kader van zelfkennis.

Ik vond Jadi zeer scherp aangeven bij een ieder wat de blindespot is. Dat is zeker zelfkennis.
Wat zoeken wij dan anders in Godsnaam op zo een forum?

Ik vond haar niet anders dan de rest, dus ik vind een ban in deze situatie aangeven dat het een persoonlijke issue is en geen rechtvaardige besluit.

Mihaela
10 juli 2012, 16:41

Ieder gedrag dat mij nu raakt, kan morgen weer voor mij anders zijn Esradha.
Er zijn uiteraard grenzen, maar zelfs die grenzen bekijk ik ieder keer opnieuw en weer.
Soms ontdek ik dat mijn grenzen iets over mijn begrensdheid te zeggen hebben, en soms zijn er grenzen waar ik nog steeds achter sta.
Maar zelfs de grenzen waar ik achter sta, bedekken iets van mijn geraaktheid. Zelfs die zijn het waard om te bekijken, en bewust te voelen.
Stel dat iemand tegen mij vloekt, ik vind dat onaanvaardbaar, en ik ga de persoon uit de weg. Maar de lagen in mij die trillen, die geraakt worden, die zijn mijn geraaktheden die iets over mij te zeggen hebben.

Mihaela
10 juli 2012, 16:43
En nog iets Esradha, ik vind dat men hier op het forum regelmatig de grenzen overschrijdt, vooral Renoir of zijn andere nicks, dus daarin zie ik niet waarom Jadi een ban moet krijgen, en andere mensen die ook doodleuk de grenzen overschrijden NIET!!
De helft van de mensen die hier typen, onder wie IK ook, overschrijden regelmatig de grenzen.
Waarom krijgt zij een ban? Omdat ze de Organisatie (Renoir) voor schut heeft gezet.
Wat Renoir aangedaan werd, doet hij ook naar een andere terug. Zo onbewust als het maar kan.

Dus daarin vind ik dat men bewust zou moeten worden, en in plaats van Jadi een ban te geven, gewoon iets van haar leren. Of over hun geraaktheid.

Rennie
10 juli 2012, 16:43
ik vind dit allemaal onzin. Renoir heeft meerdere nicks. De organisatie is zeer onbetrouwbaar, en verdacht veel op Renoir lijken. Waar heb je het over Esradha?
Men vloekt en tiert hier, maar als dat in het voordeel van de organisatie is, is het ok.
welke regels? Die allemaal naar de hand van de Organisatie gehanteerd worden?
je geloof toch niet dat hier iets gedaan wordt wat klopt , of wel.. Eerlijk nu?

De waarheid ligt ergens in het midden, althans bezit jij die niet in volle omvang. Er zijn hier weinig regels maar de belangrijkste, waar zich niemand aan kan onttrekken, is dat de privacy van de mensen niet op straat komt te liggen.

Iedereen moet hier vrijelijk kunnen spreken zonder dat z'n dagelijkse activiteiten daaronder kunnen komen te lijden.

Anja heeft de regels van privacy in ernstige mate overschreden en heeft, volkomen terecht, een IPban daarvoor gekregen. Vervolgens zijn de regels aangepast en in die zin opnieuw aangescherpt om herhaling te kunnen aanpakken.

Er bestaat gevaar voor recidive vandaar dat de moderatie waarschijnlijk daartoe heeft besloten. Ik zou dat nog even hebben afgewacht, maar goed, ik heb de moderatie ingesteld om me daarin niet te hoeven mengen.

Esradha
10 juli 2012, 16:45
Ik vond Jadi zeer scherp aangeven bij een ieder wat de blindespot is. Dat is zeker zelfkennis.
Wat zoeken wij dan anders in Godsnaam op zo een forum?

Ik vond haar niet anders dan de rest, dus ik vind een ban in deze situatie aangeven dat het een persoonlijke issue is en geen rechtvaardige besluit.

Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Om leren gaan met onrechtvaardigheid is ook een goede ingang naar zelfkennis. Wat doet het met je als iemand jouw grenzen van rechtvaardigheid overtreedt?

Esradha
10 juli 2012, 16:45
En nog iets Esradha, ik vind dat men hier op het forum regelmatig de grenzen overschrijdt, vooral Renoir of zijn andere nicks, dus daarin zie ik niet waarom Jadi een ban moet krijgen, en andere mensen die ook doodleuk de grenzen overschrijden NIET!!
De helft van de mensen die hier typen, onder wie IK ook, overschrijden regelmatig de grenzen.
Waarom krijgt zij een ban? Omdat ze de Organisatie (Renoir) voor schut heeft gezet.
Wat Renoir aangedaan werd, doet hij ook naar een andere terug. Zo onbewust als het maar kan.

Dus daarin vind ik dat men bewust zou moeten worden, en in plaats van Jadi een ban te geven, gewoon iets van haar leren. Of over hun geraaktheid.

Waarom maak je je zo druk om andere mensen?

Mihaela
10 juli 2012, 16:46
De waarheid ligt ergens in het midden, althans bezit jij die niet in volle omvang. Er zijn hier weinig regels maar de belangrijkste, waar zich niemand aan kan onttrekken, is dat de privacy van de mensen niet op straat komt te liggen.

Iedereen moet hier vrijelijk kunnen spreken zonder dat z'n dagelijkse activiteiten daaronder kunnen komen te lijden.

Anja heeft de regels van privacy in ernstige mate overschreden en heeft, volkomen terecht, een IPban daarvoor gekregen. Vervolgens zijn de regels aangepast en in die zin opnieuw aangescherpt om herhaling te kunnen aanpakken.

Er bestaat gevaar voor recidive vandaar dat de moderatie waarschijnlijk daartoe heeft besloten. Ik zou dat nog even hebben afgewacht, maar goed, ik heb de moderatie ingesteld om me daarin niet te hoeven mengen.

Ok, maar Jadi heeft dat niet gedaan?

Stel dat zij Anja is, en wilde ze toch mee doen? Verdient zij geen herkansing?

Mihaela
10 juli 2012, 16:47
Waarom maak je je zo druk om andere mensen?

Omdat er geen andere mensen zijn Esradha. De verbondenheid waarover jij zo mooi sprak, weet je nog? Ubutu? (Of hoe heet dat?) Echt daarom.

Mihaela
10 juli 2012, 16:53
Dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.

Om leren gaan met onrechtvaardigheid is ook een goede ingang naar zelfkennis. Wat doet het met je als iemand jouw grenzen van rechtvaardigheid overtreedt?

Hier is voor mij een grens die overschreden is. Wat doe ik nu?
Ik ga eerst zo goed als ik kan verwoorden, dat wat ik er van vind.

en vervolgens zie ik hoe ik verder ga handelen.. Is per keer bekeken.

uiteindelijk in de kern, in mijn ziel, kan niemand mij onrecht doen. Er is niets of niemand die mijn ziel onrecht kan doen. Dus ieder keer als ik als mens me onrecht gedaan voel, hoop ik, keer op keer te beseffen dat er geen onrecht bestaat.
Maar alsnog, leef ik in een menselijke vorm, en daarin handel ik naar geraaktheid.

Rennie
10 juli 2012, 16:54
Ok, maar Jadi heeft dat niet gedaan?

Stel dat zij Anja is, en wilde ze toch mee doen? Verdient zij geen herkansing?

Nee, maar er is gegist naar wie Jadi is, persoonlijk zou ik dat niet gedaan hebben, want ik hang niet aan een naam. Anderen zagen haar woorden gebruiken die Anja ten aanzien van Ulla veelvuldig gebruikte en concludeerden, suggereerden zelfs, dat zij het was, waarop zij niet reageerde.

Ik ben het met je eens dat zij een herkansing verdient, maar de moderatie heeft anders gesproken. Je ergens bij neerleggen is ook een kunst.

Mihaela
10 juli 2012, 16:55
En soms moeten er dingen recht gezet worden.

Mihaela
10 juli 2012, 16:57
Nee, maar er is gegist naar wie Jadi is, persoonlijk zou ik dat niet gedaan hebben, want ik hang niet aan een naam. Anderen zagen haar woorden gebruiken die Anja ten aanzien van Ulla veelvuldig gebruikte en concludeerden, suggereerden zelfs, dat zij het was, waarop zij niet reageerde.

Ik ben het met je eens dat zij een herkansing verdient, maar de moderatie heeft anders gesproken.

Ik vind dit 100% onbewust wat hier gaande is.
Mijn mening is nu uitgebreid gegeven, ik laat het rusten met verbazing.
Zo blind had ik het forum niet kunnen inschatten.

Mihaela
10 juli 2012, 16:58

Ik ben het met je eens dat zij een herkansing verdient, maar de moderatie heeft anders gesproken. Je ergens bij neerleggen is ook een kunst.

Op basis van gissing is er een ban gegeven. Ok, rechtwaardiger kan het niet inderdaad. (sarcastisch bedoeld uiteraard).
Ben (was) jij Jadi Renoir?

Rennie
10 juli 2012, 16:58
En soms moeten er dingen recht gezet worden.

Het is goed dat je ergens voor op komt, al kan dat goed plaatsvervangend voor jezelf zijn.

Soms druist iets tegen je uitdrukkelijke wens in en moet je je er bij neerleggen.

Soms blijf je doorvechten, alles is een leerproces, ook dit.

Mihaela
10 juli 2012, 17:00
Het is goed dat je ergens voor op komt, al kan dat goed plaatsvervangend voor jezelf zijn.

Soms druist iets tegen je uitdrukkelijke wens in en moet je je er bij neerleggen.

soms blijf je doorvechten, alles is een leerproces, ook dit.

Ach joh, heb er van genoten. Normaal denk ik over na, overweeg ik ieder woord, en nu ging het vanzelf, in een impuls. Heerlijk om zomaar spontaan te typen. Ben de laatste tijd zo berekend en beheerst.

Rennie
10 juli 2012, 17:01

Onzin.. alles dient deze bewustwording, het gaat niet alleen langs de weg die jij daarvoor in gedachten hebt.

Mihaela
10 juli 2012, 17:02
Op basis van gissing is er een ban gegeven. Ok, rechtwaardiger kan het niet inderdaad. (sarcastisch bedoeld uiteraard).
Ben (was) jij Jadi Renoir?

Want als je Jadi was, wil ik het gesprek voortzetten, daar waar wij gebleven waren

Rennie
10 juli 2012, 17:03
Want als je Jadi was, wil ik het gesprek voortzetten, daar waar wij gebleven waren

Ow zo.
Ik wilde al zeggen dat het niet belangrijk voor me is, wie er achter een naam schuilt, maar Jadi was ik niet.

Mihaela
10 juli 2012, 17:05
Onzin.. alles dient deze bewustwording, het gaat niet alleen langs de weg die jij daarvoor in gedachten hebt.

cirkeltjes draaien, niets bewustwording Renoir. Regels die misbruikt worden, en dan weer hi?rarchie die niets met bewustwording te maken heeft.
Komt niet zo als je zegt op mij over.. ik heb mijn twijfels over. Wel merk ik dat ik veel geleerd heb, op dit forum. Ben regelmatig de strijd aangegaan, en ik meen wat minder bang te zijn van mijn felheid. Dus mogelijk heeft een ieder ook zijn gewin zoals ik ook heb.
Wat is voor jou anders Renoir? Ik bedoel, merk jij verandering in jouw gedrag/beleving als resultaat van je forum ervaringen?

Esradha
10 juli 2012, 17:06

Als iemand niet in opstand komt, wil dat nog niet zeggen dat deze het ermee eens is en het niet ziet.

Mihaela
10 juli 2012, 17:12
Als iemand niet in opstand komt, wil dat nog niet zeggen dat deze het ermee eens is en het niet ziet.

Men kan ook met een rustige stem zijn mening geven, hoef niet uit opstand zoals ik dat deed.
Zeg ook gerust wat jij ervan denkt Esradha.

Ulla
10 juli 2012, 17:15
Hier is voor mij een grens die overschreden is. Wat doe ik nu?
Ik ga eerst zo goed als ik kan verwoorden, dat wat ik er van vind.

en vervolgens zie ik hoe ik verder ga handelen.. Is per keer bekeken.

uiteindelijk in de kern, in mijn ziel, kan niemand mij onrecht doen. Er is niets of niemand die mijn ziel onrecht kan doen. Dus ieder keer als ik als mens me onrecht gedaan voel, hoop ik, keer op keer te beseffen dat er geen onrecht bestaat.
Maar alsnog, leef ik in een menselijke vorm, en daarin handel ik naar geraaktheid.

Als je/wij dat nog naar iedereen kunt vertalen dan begrijpen wij misschien ook beter waarom (ook) onze medemensen zich soms onterecht behandeld kunnen voelen en stijg je zelf wat minder op de barricaden als wij erop aangesproken worden. Als wij wel uitspraken enz. doen die zo ervaren worden.

Zowel diegene die (al dan iet plaatsvervangend) voor onrecht opkomt zit in hetzelfde schuitje dan diegene die zich onterecht behandeld voelt. Daarom is het ergens zinloos altijd maar door te gaan......je blijft zitten in een kringetje zo.

Mihaela
10 juli 2012, 17:22
Als je/wij dat nog naar iedereen kunt vertalen dan begrijpen wij misschien ook beter waarom (ook) onze medemensen zich soms onterecht behandeld kunnen voelen en stijg je zelf wat minder op de barricaden als wij erop aangesproken worden. Als wij wel uitspraken enz. doen die zo ervaren worden.

Zowel diegene die (al dan iet plaatsvervangend) voor onrecht opkomt zit in hetzelfde schuitje dan diegene die zich onterecht behandeld voelt. Daarom is het ergens zinloos altijd maar door te gaan......je blijft zitten in een kringetje zo.

schaam je je Ulla, je gaat weer voor jezelf opkomen nu. Iemand heeft een ban gekregen, en je wilt je gelijk halen.

Mihaela
10 juli 2012, 17:25
Zou jij fijn vinden Ulla, als jij ergens onterecht eruit gegooid zou worden, en de medemensen zo verstandig heen en weer zouden lullen?

Nee, dit slaat nergens op!

Ulla
10 juli 2012, 17:29
Zou jij fijn vinden Ulla, als jij ergens onterecht eruit gegooid zou worden, en de medemensen zo verstandig heen en weer zouden lullen?

Nee, dit slaat nergens op!

Dat is ook niet wat ik zeg.
Natuurlijk zou ik het niet fijn vinden.
Jadi kennende zal ze er ook geen drama van maken.
Tenminste als ze waarmaakt wat ze zegt.

Esradha
10 juli 2012, 17:31
Ze zeggen wel eens, choose your battles. Dit is niet mijn battle.
Dat ik een mening heb, wil niet zeggen dat ik hem overal in wil of moet delen.
Ik wou je enkel meegeven dat zwijgen niet vertelt dat iemand het ermee eens is.
Verder is dit blijkbaar wel nu jouw battle, dus zal ik je die ruimte geven.

Ulla
10 juli 2012, 17:32
schaam je je Ulla, je gaat weer voor jezelf opkomen nu. Iemand heeft een ban gekregen, en je wilt je gelijk halen.

Ik schaam mij niet. Zou niet weten waarom.
Waarmee wil ik mijn gelijk halen?

Rob
10 juli 2012, 18:16
Beste forumgebruikers,

Bij deze deel ik mede dat de deelnemer onder de naam Jadi een ban heeft gekregen. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid betreft het hier Anja O. die al eerder een ban heeft gekregen vanwege het herhaaldelijk overtreden van de forumregels. Deze ban was nog niet ongedaan gemaakt. Blijkbaar is het haar gelukt om middels een andere naam weer deel te gaan nemen aan het forum. Vooralsnog wordt haar deelname op dit forum door ons als ongewenst aangemerkt.

Degenen die met Anja wensen te converseren maken we er graag op attent dat zij zelf een forum heeft waar u zich kunt melden.

Hopende u voldoende ge?nformeerd te hebben groet ik u vriendelijk,
Uw Bromsnor.

Ik vind het een helder verhaal.

Ulla
10 juli 2012, 18:29

Reden genoeg om een ban te geven.
Ook al weet je het maar 99 procent dat zij Anja is.
En ook al vind ik het persoonlijk jammer.
Maar het gaat zeker te ver als persoonlijke gegevens op een forum bekend werden gemaakt.

En het is aan eigenaar om te bepalen of hij dat risico wel of niet wil lopen.

wasbeertje
10 juli 2012, 22:38
Aangezien ik de berichten niet aan kan passen nog eens opnieuw.

Namens Anja het volgende,

Graag wil ik iets toelichten m.b.t. de wel zeer eenzijdige mededeling ''ban Jadi" van Bromsnor, c.q. Renoir. Mijn naam wordt hierin wederom voluit genoemd en is dus op Google te vinden. Ik ga er na het plaatsen van mijn reactie vanuit dat mijn naam in de betreffende mededeling tot O. zal worden ingekort.

In eerste instantie had ik me hier ingeschreven onder de naam Anjer. Het account werd verwijderd nadat ik Renoir confronteerde met zijn uitspraken. Onder de naam Anja O. werd ik vervolgens verwijderd vanwege, een volgens Renoir te heftige confrontatie met Ogenbliksem in het besloten draadje.

Omdat ik midden in een gesprek werd verwijderd kwam ik direct daarna terug onder de naam O. Er volgde niet lang daarna een IP-ban vanwege het, volgens mij, bekendmaken van de naam van Rob of van Renoir, maar dat weet ik niet meer zeker.

Het bekendmaken van de betreffende naam/namen was een actie nadat Renoir en Rob onophoudelijk trachtten mijn naam te beschadigen via dit forum.

Ik werd o.a. door Renoir vergeleken met Hitler en zijn jodenvervolging doordat ik volgens hem mensen buiten sluit. Hij doelde hier met name op de ban die ik Geboren Denker/Ogenbliksem gaf op mijn forum. Ook werd mijn mailadres op dit forum open en bloot vermeld door Ar. na zijn ban.

Het vermelden van de namen van Rob en/of Renoir, ook op mijn eigen forum, was om hen te laten voelen hoe dat is en om hen een halt toe te roepen. Natuurlijk wist ik dat de namen onmiddellijk zouden worden verwijderd. Dus van beschadiging zal hier geen sprake zijn geweest.

Mijn actie was overigens een milde actie. Mijn naam immers werd maandenlang genoemd en beklad en viel wettelijk gezien onder de noemer 'laster'.

Wat er over mij wordt beweerd is voor mij niet belangrijk. Maar in verband met de verkoop van mijn boek vind ik het beschadigen van mijn naam niet toelaatbaar. Het boek is niet geschreven voor/uit eigenbelang, maar heeft iets belangrijks te vertellen. Het draagt bij aan bewustwording.

Vandaar mijn reactie/actie nu en destijds.

Ik wens jullie met heel mijn hart het durven tonen van je 'eigen gezicht' toe,

Anja O.

ps.
Anja bedankt Renoir voor de naamsaanpassing. Ze vindt het Renoirs probleem dat hij moeite heeft met haar manier van reageren.

Vagebond
10 juli 2012, 22:53
Ik heb dit topic helemaal gemist vandaag en had onderstaande berichtje achter gelaten in he topic waar Mihaela met Jadi in gesprek was.

Nu ik zet het dan nog maar even hier neer dus bij deze

@Hoi Mihaela, ik heb van Jadi een mailtje gehad met het verzoek je op de hoogte te brengen dat zij een ban heeft en daarom jou vragen niet meer kan beantwoorden. Ze laat weten ze gelezen te hebben en je graag te willen antwoorden. Ik heb van haar toestemming je haar email adres te geven mocht je met haar willen doorpraten. Laat me even weten wil je dan zal ik je via PM haar mail-adres even doorgeven. Laat me ook even weten wanneer je geen interesse hebt dan kan ik dat in dat geval aan haar doorgeven zodat zij niet in het ongewisse blijft hierover.

Bedankt en groetjes Vagebond.

Ga nu even de rest lezen want ik was nog niet verder gekomen dan de eerste twee berichten.

Vagebond
10 juli 2012, 23:09
Hoezee voor Michaela.

Over bewustzijn gesproken er zijn mensen die een voorbeeld aan haar zo mogen nemen m.i.. Ik noem geen namen de genen waar het over gaat weten wie ik bedoel.

Voor jou Mihaela enkel en alleen voor jou

http://www.animatieplaatjes.nl/plaatjesB/bloemen26.gif

Mooi mens
zie verder boven XXX.

Bigbear
10 juli 2012, 23:12
@Anja:

Als je echt reclame wilt gaan maken voor je boek zou ik aanraden een netwerk op te zetten. Vanzelfsprekend is dat voor jou moeilijk, maar wie geen stapjes zet, blijft stilstaan.

@allen

Kennelijk worden mensen nog steeds geband op diverse fora, waarbij het mij overkomt dat het alleen maar bestaat uit "vergeldingsacties". Jij hebt mij pijn gedaan, dus nu moet jij ook maar eens voelen hoe het voelt.

Op een zelfkennisforum zou ik verwachten dat mensen daar eens over na gaan denken. Wordt de pijn nu werkelijk lichter als je een ander die pijn wil laten voelen? Denken we nu echt dat we vanuit boosheid of verdriet meevoelend kunnen reageren?

Na een tijdje hier niet aanwezig te zijn geweest, zie ik nog steeds (mijn invulling van wat ik lees), dat leden graag zouden willen dat hun medeforumleden zouden veranderen om het voor hunzelf wat makkelijker te maken. En een jaar verder heeft dat vanzelfsprekend niets opgeleverd. Wij blijven denken dat als we iemand maar op iets wijzen hij of zij het vanzelf wel zal gaan inzien en dat dan mijn eigen problemen zijn opgelost. Keep on dreaming zou ik dan willen zeggen. Niemand is verantwoordelijk voor mijn problemenen als iets mne raakt is het mijn geraaktheid. Ik weet hoe moeilijk het is om mijn geraaktheid bij mijzelf te houden en het wel te mogen uiten, maar niet naar de ander toe, want die heeft er niets mee te maken.

Ik heb vroeger al eens geschreven dat het hier meer een andersmanskennisforum is dan een zelfkennisforum. En ook hierin is voor mij nog niet echt iets in veranderd.

Liefs en warmte, Henk

Vagebond
10 juli 2012, 23:20
@Anja:

Als je echt reclame wilt gaan maken voor je boek zou ik aanraden een netwerk op te zetten. Vanzelfsprekend is dat voor jou moeilijk, maar wie geen stapjes zet, blijft stilstaan.Henk Anja/Jadi kan hier niet lezen ze heeft een IP-ban

@allen

Kennelijk worden mensen nog steeds geband op diverse fora, waarbij het mij overkomt dat het alleen maar bestaat uit "vergeldingsacties". Jij hebt mij pijn gedaan, dus nu moet jij ook maar eens voelen hoe het voelt.

Op een zelfkennisforum zou ik verwachten dat mensen daar eens over na gaan denken. Wordt de pijn nu werkelijk lichter als je een ander die pijn wil laten voelen? Denken we nu echt dat we vanuit boosheid of verdriet meevoelend kunnen reageren?

Na een tijdje hier niet aanwezig te zijn geweest, zie ik nog steeds (mijn invulling van wat ik lees), dat leden graag zouden willen dat hun medeforumleden zouden veranderen om het voor hunzelf wat makkelijker te maken. En een jaar verder heeft dat vanzelfsprekend niets opgeleverd. Wij blijven denken dat als we iemand maar op iets wijzen hij of zij het vanzelf wel zal gaan inzien en dat dan mijn eigen problemen zijn opgelost. Keep on dreaming zou ik dan willen zeggen. Niemand is verantwoordelijk voor mijn problemenen als iets mne raakt is het mijn geraaktheid. Ik weet hoe moeilijk het is om mijn geraaktheid bij mijzelf te houden en het wel te mogen uiten, maar niet naar de ander toe, want die heeft er niets mee te maken.

Ik heb vroeger al eens geschreven dat het hier meer een andersmanskennisforum is dan een zelfkennisforum. En ook hierin is voor mij nog niet echt iets in veranderd.

Liefs en warmte, HenkVan harte met je eens. Groetjes V.

glans
11 juli 2012, 00:31
Men heeft geen wilskracht om haar te negeren, dus maar haar verwijderen.

Ja hoor, die wilskracht is er wel.
Het lukt alleen lastig als iemand opdringerig is.

Wat is het verschil tussen iemand negeren/doodzwijgen en iemand bannen?
Op voorhand wil ik je vast vertellen dat hier voor mij geen verschil in is.
Voor mij is het precies hetzelfde!

Je bent fel tegen bannen en een voorstander voor negeren?
Begrijp ik je zo goed?
Hoe zit dat dan?
Kan je dit misschien uitleggen?

Vagebond
11 juli 2012, 00:57
Nou daar wil ik in plaats van Michaela wel op antwoorden Glans

Doodzwijgen treft niet iedereen en bannen wel, das het verschil.

Kon het niet laten sorry.

glans
11 juli 2012, 01:06
als er in een groep iemand wordt doodgezwegen, (be)treft het ook de hele groep.
geen verschil dus!
het kan zijn dat het je nog nooit is opgevallen.

Vagebond
11 juli 2012, 01:25
Ach schatje ik heb er evaring mee en ook met een ban waar je niet wordt doodgezwegen maar wel kapot wordt gepraat.

Dus ik kan je het verschil wel vertellen als je daar interesse voor hebt maar ik betwijfel of je het ook wilt weten.

Een ding kan ik je in elk geval al wel vertellen en dat is dat je er niet aan dood gaat en dat het heel leerzaam is wanneer je tenminste bereid bent naar jezelf te kijken in deze zaken.

glans
11 juli 2012, 01:52
jij hoeft mij helemaal niets te vertellen!!!
jij weet niet (en niemand niet)welke ervaring(en) ik heb.
en die ga ik je niet vertellen ik niet ook niet.
en ja..ik leef ook nog...dat wel...

iemand anders bannen/negeren/doodzwijgen is voor mij altijd een brevet van onvermogen voor mezelf/onszelf.

glans
11 juli 2012, 02:54
iemand anders bannen/negeren/doodzwijgen is voor mij altijd een brevet van onvermogen voor mezelf/onszelf.

en soms...
soms kan ik ook niet anders...
en vind ik/is het terecht...in mijn ogen...
dan maak ik gebruik van de negeeroptie in de forumsoftware...
kweetniet waarom.
ik wil een ander deze pijn niet doen die ik (te) goed ken.

Rob
11 juli 2012, 05:49
Namens Anja het volgende,

Ik heb geen behoefte aan een herhaling van zetten,
maar omdat ik er in genoemd wordt wil wel graag melden
dat de weergave van de meeste zaken in het bericht
simpelweg feitelijk onjuist is.

wasbeertje
11 juli 2012, 05:54
Had het niet goed begrepen, ze kan wel meelezen. Anja was hier voor een kort intermezzo, omdat ze werd geroepen, zegt ze. Ze zou zelf zijn vertrokken na haar antwoorden aan Mihaela en niet meer zijn teruggekeerd. Ze komt niet meer terug, niet onder een andere naam en ook niet als de ban zou worden opgeheven.Swiebertje.

Mihaela
11 juli 2012, 07:58
Ik heb dit topic helemaal gemist vandaag en had onderstaande berichtje achter gelaten in he topic waar Mihaela met Jadi in gesprek was.

Nu ik zet het dan nog maar even hier neer dus bij deze

@Hoi Mihaela, ik heb van Jadi een mailtje gehad met het verzoek je op de hoogte te brengen dat zij een ban heeft en daarom jou vragen niet meer kan beantwoorden. Ze laat weten ze gelezen te hebben en je graag te willen antwoorden. Ik heb van haar toestemming je haar email adres te geven mocht je met haar willen doorpraten. Laat me even weten wil je dan zal ik je via PM haar mail-adres even doorgeven. Laat me ook even weten wanneer je geen interesse hebt dan kan ik dat in dat geval aan haar doorgeven zodat zij niet in het ongewisse blijft hierover.

Bedankt en groetjes Vagebond.

Ga nu even de rest lezen want ik was nog niet verder gekomen dan de eerste twee berichten.

Dank je Vagebond.
Ik ervoer het gesprek met Jadi als een pril contact dat heel interessant werd. Ik begrijp nu dat Jadi Anja is, en ik begreep ook dat ze een forum heeft. Uiteraard had ik dat vermoede dat het zo was, zoals ieder ander dat ook had, maar het is voor mij fijn dat het vanuit haar dat komt, en niet vanuit het gegis (gissen).
Ik vond het gesprek in deze setting ontspannen, als ik nu direct via mailen het contact aan ga is het voor mij heel abrupt. Vaak heb ik de behoefte om eerst een contact op te bouwen, en als de behoefte groeit via PB dichter in het contact komen. Om vervolgens zo snel te mailen heeft het voor mij wat meer tijd nodig.
Als ik nu direct via mail contact zou nemen, zou ik voor mezelf een beetje forceren, en me eigenlijk een beetje voor het blok gezet voelen door de omstandigheden.
Gezien het feit dat ik heel erg benieuwd naar haar antwoord was, betreffende mijn vraag: ''hoe wek ik uit mijn dagdroomen'', wil je aan Jadi aub doorgeven dat ik binnenkort haar forum opzoek.

Voor mij is het heel interessant hoe dit allemaal gaat op dit moment, wat het met me doet, en hoe ik hier in sta.
Ik laat het nu heel even rusten, want ik vind het nog steeds heel onprettig, en voelt voor mij nog steeds als onrecht wat mij, als lezer van dit forum en als deelnemer, aangedaan wordt.

Dat wat Renoir aangedaan werd door Ramon, wordt nu weer aan Jadi (A) gedaan volgens mij.
Door haar een ban te geven word ik ook geraakt.
Men kan een mooie uitleg aan geven, en allerlei details bij pakken, maar in de kern is het onrecht en macht misbruik volgens mij, en met twee maten meten.

Even voelen wat het met mij doet, en wat dit over mij te zeggen heeft. Ik neem nu even de tijd in stilte voor.

Liefs,
Mihaela

Ogenblik-sem
11 juli 2012, 08:09
Had het niet goed begrepen, ze kan wel meelezen. Anja was hier voor een kort intermezzo, omdat ze werd geroepen, zegt ze. Ze zou zelf zijn vertrokken na haar antwoorden aan Mihaela en niet meer zijn teruggekeerd. Ze komt niet meer terug, niet onder een andere naam en ook niet als de ban zou worden opgeheven.Swiebertje.
Zelfs niet onder de naam 'wasbeertje'..

Behalve als ze geroepen wordt natuurlijk.
Behalve Anja is er niemand die geroepen wordt. BiGeRgRiN

Om te overleven, heeft het ego heel veel aandacht nodig.
Het is verslaafd aan macht, erkenning en conflict
en het is voortdurend bezig zichzelf met andere ego's te vergelijken.

Het ziet zichzelf als gescheiden van de ander en de wereld.
Het denkt in termen van 'beter dan', 'minder dan', 'hoger dan'
en leeft bij de gratie van aanval en verdediging.

Eckhart Tolle

Nadje
11 juli 2012, 08:29
Op een zelfkennisforum zou ik verwachten dat mensen daar eens over na gaan denken.

Je zou mogen verwachten dat mensen zich kunnen bedenken dat wanneer je op een forum een ban hebt, maar jij je toch wederrechtelijk toegang tot dat forum verschaft, dat de kans dan aanwezig is dat je weer verwijderd wordt van dat forum. Volgens mij kan iedereen dat nog wel bedenken. Tenzij je denken een afwijking heeft. WiNk (Sorry, kon het even niet laten).

Rennie
11 juli 2012, 08:46
Voor degenen die het niet met deze gang van zaken, betreffende het bannen van Anja, eens zijn, zou ik graag het volgende opmerken.

De enige feitelijke reden om iemand te bannen is het niet in acht nemen van terughoudendheid ten aanzien van privacy gevoelige informatie.

Dat het middel van privacyschending door Anja is gebruikt als pressiemiddel uit onvrede over publicaties omtrent haar boek heeft het geheel indertijd in een rancuneuze sfeer gebracht, feit blijft dat het prijs geven van privacygevoelige informatie de feitelijk en enige reden was en is tot het geven van een IPban.

Daarnaast kan het geweest zijn dat ik het niet eens was met de aanpak om het bijna geheel gemunt te hebben op Ogenbliksem en dat hier veel forumbezoekers gefrustreerd waren over de aanpak van Anja in zijn geheel, het was niet de reden tot het geven van de IPban. Niemand heeft dit hier ooit boven het hoofd gehangen.

Vanwege geruchten van partijdigheid, het wegwerken van onwelgevallige leden heb ik dit machtsmiddel uit handen gegeven aan het moderatieteam en bemoei me dan ook niet met hun beslissingen.

Natuurlijk heb ik, net als ieder ander een mening en vond ik dat Jadi zich niet ergens aan schuldig maakte. Ik vind het ook niet bezwaarlijk dat ze zich via en achterdeur weer had aangemeld. Ik heb echter steeds gezegd dat ik me conformeer aan de beslissing van het moderatieteam.

Er heeft een keer iemand geklaagd over mijn taalgebruik en toen heb ook ik van het moderatieteam een berisping gehad. Ik ben daar niet van uitgezonderd.

Verder heb ik het enorm gewaardeerd dat er mensen waren die het op het Remon forum voor mij opnamen toen ik een ban kreeg. Ik was daar een rebel en ben dat nog steeds en ben om redenen van bannen zelf een forum gestart.

Dat geeft aan dat ik met het type mens zoals ik zelf ook ben alleen maar kan sympathiseren, het kan met mij ook flink knallen. Anja is echter indertijd het toelaatbare, volgens mijn tolerantie boekje, ver te buiten gegaan. Ik blijf altijd voor een hernieuwde kans en zou haar, zelfs onder nieuwe naam, gewoon haar gang hebben laten gaan maar mogelijk wel in de peiling hebben gehouden.

Echter heb ik de leiding aangaande 'hoe te handelen' in handen gegeven van de moderatie en nogmaals, ook ik conformeer mij daaraan.

Vagebond
11 juli 2012, 10:20
en soms...
soms kan ik ook niet anders...
en vind ik/is het terecht...in mijn ogen...
dan maak ik gebruik van de negeeroptie in de forumsoftware...
kweetniet waarom.
ik wil een ander deze pijn niet doen die ik (te) goed ken.Na aanleiding van dit stukje.

Ik vraag me af of iemand die door iemand onder de negeerknop is gezet daar een berichtje krijgt. Ik heb zelf namelijk ook wel eens iemand onder de negeerknop gezet en vroeg me later af of die iemand dat eigenlijk zelf wel wist want ik daar toen zelf geen mededeling tegenover die persoon over gedaan.

Het was niet op dit forum maar op een forum met dezelfe forumsoftware. Vandaar dat ik nu hier in zijn algemeenheid deze vraag stel.

Thanks alsvast.

Groetjes Vagebond

Vagebond
11 juli 2012, 10:39
jij hoeft mij helemaal niets te vertellen!!!
jij weet niet (en niemand niet)welke ervaring(en) ik heb.
en die ga ik je niet vertellen ik niet ook niet.
en ja..ik leef ook nog...dat wel...

iemand anders bannen/negeren/doodzwijgen is voor mij altijd een brevet van onvermogen voor mezelf/onszelf.Nou nou je hoeft niet zo geprikkelt te reageren hoor. Natuurlijk weet ik niet wat jou ervaringen zijn want je verteld er niet over dus hoe zou ik dat moeten weten dan?

Ik ben het wel met je eens hoor dat iemand bannen/negeren/doodzwijgen een brevet van onvermogen is. Mag iemand misschien onvermogend zijn is dan mijn vraag? Van mij mag dat ik ben zelf ook niet altijd even vermogend namelijk. Dus waarom zou ik daar mij dan door gekwetst weten. Of is het misschien mijn eigen onvermogen dat me kwetst? Ik ga voor het laatste Glans wat jij doet moet jij natuurllijk zelf weten.

Ik laat het onvermogen van die ander gewoon lekker over aan die ander in die zin. Lekker onvermogend zitten zijn als je daar zin in hebt. Dat geeft mij de kans mijn eigen onvermogen en gekwetstheid te onderzoeken. Tja het is niet leuk en het doet best een beetje pijn idd. maar de wereld is wel wat groter dan dat 1e groepje of die ene persoon die jou liever niet in je nabijheid wensen.

Voor mij is het verschil, want ik ga dat natuurlijk toch vertellen, dat wanneer ik op een forum schrijf er er mogelijk idd mensen zullen zijn die voor zichzelf een goede reden menen te hebben mij uit de weg te gaan. Ik kan me daar namelijk van alles en nog wat bij voorstellen zonder al te veel moeite, echter er zijn nog op zo'n forum zoals dit bv ook nog andere mensen met wie ik zou kunnen praten o.a. bv, in het kader van zelfonderzoek, over wat het met me doet wanneer iemand weigert het woord tot je te richten en anderen kunnen nog altijd het woord tot jou richten zonder dat verder iemand daar last van heeft, tenminste dat hopen we dan maar.

Bij een ban echter worden ook mensen benadeeld die met de gebannene aan het praten waren en geen probleem had met de gebannene. Kijk en dat vindt ik persoonlijk dan weer wel een probleem. Dat mensen moeten buigen en basten onder het onvermogen van diegenen die die niet aan zelfkennis willen doen op een zelfkennisforum. Want dat begrijp ik dan weer niet en is mijn totale onvermogen om dat uberhaubt te kunnen begrijpen. Je gooit degene die oproept tot zelfkennis van een forum en laat de mensen die niks te hebben met zelfkennis lekker zitten.

Het zal aan mij liggen maar dat vind ik persoonlijk heel vreemd. Ik zou zeggen direct terughalen als het even kan. Bannetje eraf klaar is kees iedereen gelukkig.

Vagebond
11 juli 2012, 10:48
Dank je Vagebond.
Ik ervoer het gesprek met Jadi als een pril contact dat heel interessant werd. Ik begrijp nu dat Jadi Anja is, en ik begreep ook dat ze een forum heeft. Uiteraard had ik dat vermoede dat het zo was, zoals ieder ander dat ook had, maar het is voor mij fijn dat het vanuit haar dat komt, en niet vanuit het gegis (gissen).
Ik vond het gesprek in deze setting ontspannen, als ik nu direct via mailen het contact aan ga is het voor mij heel abrupt. Vaak heb ik de behoefte om eerst een contact op te bouwen, en als de behoefte groeit via PB dichter in het contact komen. Om vervolgens zo snel te mailen heeft het voor mij wat meer tijd nodig.
Als ik nu direct via mail contact zou nemen, zou ik voor mezelf een beetje forceren, en me eigenlijk een beetje voor het blok gezet voelen door de omstandigheden.
Gezien het feit dat ik heel erg benieuwd naar haar antwoord was, betreffende mijn vraag: ''hoe wek ik uit mijn dagdroomen'', wil je aan Jadi aub doorgeven dat ik binnenkort haar forum opzoek.

Voor mij is het heel interessant hoe dit allemaal gaat op dit moment, wat het met me doet, en hoe ik hier in sta.
Ik laat het nu heel even rusten, want ik vind het nog steeds heel onprettig, en voelt voor mij nog steeds als onrecht wat mij, als lezer van dit forum en als deelnemer, aangedaan wordt.

Dat wat Renoir aangedaan werd door Ramon, wordt nu weer aan Jadi (A) gedaan volgens mij.
Door haar een ban te geven word ik ook geraakt.
Men kan een mooie uitleg aan geven, en allerlei details bij pakken, maar in de kern is het onrecht en macht misbruik volgens mij, en met twee maten meten.

Even voelen wat het met mij doet, en wat dit over mij te zeggen heeft. Ik neem nu even de tijd in stilte voor.

Liefs,
MihaelaOk? Mihaela, ik zal boven staande tot aan ....binnenkort haar forum opzoek..... zo aan haar mailen zoals je het geschreven hebt. Dan zit mijn taak er wat mij betreft verder op.

Thanks en

Groetjes V.

Vagebond
11 juli 2012, 11:13
Had het niet goed begrepen, ze kan wel meelezen. Anja was hier voor een kort intermezzo, omdat ze werd geroepen, zegt ze. Ze zou zelf zijn vertrokken na haar antwoorden aan Mihaela en niet meer zijn teruggekeerd. Ze komt niet meer terug, niet onder een andere naam en ook niet als de ban zou worden opgeheven.Swiebertje.Kijk en dat vind ik nu zo'n flauwekul. Anja weet helemaal nog niet of zij misschien niet nog een keer geroepen gaat worden. Wat gaat ze dan doen? Weer via een achterdeur naar binnen om vervolgens weer gebannen te worden ect. ect. ect.

Ik kan de'r niks mee met dat voor'n soort gezegdes. Dus hup de prullebak in de'r mee wat mij betreft.

Gewoon open en bloot, eerlijk en geen gesjoemel. Ik hou de'r niet van, spreek gewoon lekker dingen met elkaar uit en dan achter je laten, zo simpel is het voor mij.

Dus Anja als je dit leest, je weet het ik sta klaar voor je.

Groetjes en liefs van mij ;-)

Vagebond
11 juli 2012, 11:32
Krijg potdomme net een mail van Anja waarin ze durft te beweren dat dat zij geen behoefde heeft om terug te komen.

Heeft dat stomme mens nu echt niet door dat zij niet in de hand of zij nog weer eens geroepen zal worden of niet.

Ik kan daar toch pissig om worden. Stom wijf.

Ik heb haar gezegd mij een lol te doen en gewoon met Bromsnor te gaan praten bladiebla ect

Ik heb toch geen meer in deze flauwekul allemaal, mai mai stelletje idioten.

Tjonge.

Zo dat ben ik weer even kwijt.

Anja klaar de'r mee hoor, je moet gewoon doen wat je doen hebt en het allemaal open laten bladiebla ect. Dat wil dus zeggen er niet zelf tussen gaan zitten met je flauwekul ik hoef niet meer terug geleuter.

Renoir zeg jij de'r nu toch eens wat van wil je anders zit hier in mijn eentje Anja de mantel uit te vegen en ik kan de'r in mijn eentje niet aan hoor.

Vagebond
11 juli 2012, 11:37
Mihaela, ik heb een mail gekregen van **** waarin ze zegt dat je het goed onder woorden gebracht hebt en dat zij het begrijpt hier onder een kopie van haar bericht:

Mihaela heeft dit heel goed onder woorden gebracht. Ik begrijp het.

Vagebond
11 juli 2012, 12:23
Dat geeft aan dat ik met het type mens zoals ik zelf ook ben alleen maar kan sympathiseren, het kan met mij ook flink knallen. Anja is echter indertijd het toelaatbare, volgens mijn tolerantie boekje, ver te buiten gegaan. Ik blijf altijd voor een hernieuwde kans en zou haar, zelfs onder nieuwe naam, gewoon haar gang hebben laten gaan maar mogelijk wel in de peiling hebben gehouden.

Echter heb ik de leiding aangaande 'hoe te handelen' in handen gegeven van de moderatie en nogmaals, ook ik conformeer mij daaraan.Mooi Renoir ik hoop dat wij dat dan ook weerspiegeld mogen zien. Want het is mij wat al te gemakkelijk om nu verantwoordelijkheid af te schuiven op het moderatieteam terwijl jij het beheer bent. Spreek er gewoon met Anja nog een paar woordjes over, zonder gelijk in de gordijnen te vliegen mag ik hopen, en dat geld wat mij betreft voor beiden, en let by gones by gones. Please

Nadje
11 juli 2012, 12:31
Wat wil je nu eigenlijk Vagebond? De hele discussie opnieuw gaan aanzwengelen? Anja heeft zelf aangegeven hier niet meer te willen komen en de moderatie heeft aangegeven haar hier niet te willen hebben. En Renoir heeft aangegeven het bij de moderatie te laten. Wat probeer je nou te forceren?

Verder zou ik het op prijs stellen als je hier niet de inhoud van de prive-mailwisseling die jij met Anja voert, zou posten. Als Anja hier niet meer mag schrijven, vind ik het ook niet gepast om dat te doen.

Vagebond
11 juli 2012, 13:02
Het gaat je eigenlijk niet aan Nadje maar ik zal het je toch vertellen.

Ik moest dit doen voor mij. Ik heb nu de antwoorden die ik nodig had. Ongezegd van zowel Renoir als van Anja (universum).

Ik ga er verder niet over uitwijden want dat is wat mij betreft prive

Het is nu goed voor mij en weet wat mij te doen staat en dat is goed.

Ulla
11 juli 2012, 13:14
Alles gaat ons uiteindelijk aan, wat ons erin raakt/triggert reactie uitlokt.
Alleen jij bepaalt wel of je het deelt of niet. Gelukkig maar, want anders zou het nooit meer ophouden, dat zie je wel weer aan mijn reactie.

Vagebond
11 juli 2012, 13:27
Alles gaat ons uiteindelijk aan, wat ons erin raakt/triggert reactie uitlokt.
Alleen jij bepaalt wel of je het deelt of niet. Gelukkig maar, want anders zou het nooit meer ophouden, dat zie je wel weer aan mijn reactie.Ulla er zijn dingen die ik hier niet wil delen omdat het weggegooide energie zou zijn en reden om mij te kielhalen. De meesten van ons zijn als tot op de rand gevulde emmers, elke druppel meer doet de emmer overlopen en geeft heibel in de tent. Het is onze taak onze emmers leeg te gieten. Ik kan een ander daar niet toe dwingen hooguit een vingerwijzing geven.

Ik voor mij ben bezig mijn emmer leeg te gieten, wat een ander doet moet die zelf dus weten.

Ik ga Renoir niet najagen ik weet waarom hij doet wat hij doet, en dat is goed en zijn pakkie an. En Anja? Ach ga ik me verder niet over uitlaten want dat is tussen haar en mij en dat is ons goed recht.

Mihaela
11 juli 2012, 15:50

Begrijp ik je zo goed?
Nee, je begrijpt me niet goed hierin heb ik de indruk.
Hoe zit dat dan?

Hoi Glans, ik heb je gelezen. Ik heb de behoefte om heel bewust stil te staan bij wat met mij de gebeurtenis doet, en daar heb ik de tijd voor nodig. Erover praten is voor mij afleidend op dit moment.

Ik wil later hier op terug komen.

Een lieve groet,
Mihaela

Vagebond
11 juli 2012, 16:11
Verder zou ik het op prijs stellen als je hier niet de inhoud van de prive-mailwisseling die jij met Anja voert, zou posten. Als Anja hier niet meer mag schrijven, vind ik het ook niet gepast om dat te doen.O ja hier wil ik nog wel even concreet op antwoorden. Het was voor Ogenbliksem die om bewijzen heeft gevraagd. Ik had toestemming van Anja. Die gunt het mij namelijk dat ik niet meer wordt lastig gevallen met vragen als; bewijs het eerst maar eens dat er contact is.

Nu het bewijs is geleverd en daar blijft het verder dan ook bij wat mij betreft. Dus geen zorg verder wat dat betreft het is allemaal al genant genoeg zo lijkt mij.

Ik bemoei me er verder dus niet meer mee en laat jullie lekker aan jullie zelf dat lijkt mij voldoende te zijn. ik heb mijn antwoorden en ben daar tevreden mee, terug naar de orde van de dag, zoals gezegd.

Groetjes

glans
11 juli 2012, 18:08
Nee, je begrijpt me niet goed hierin heb ik de indruk.

Hoi Glans, ik heb je gelezen. Ik heb de behoefte om heel bewust stil te staan bij wat met mij de gebeurtenis doet, en daar heb ik de tijd voor nodig. Erover praten is voor mij afleidend op dit moment.

Ik wil later hier op terug komen.
Dit begrijp ik goed Mihaela.
Neem rustig jouw tijd die hiervoor nodig is.

Een lieve groet,
Mihaela

insgelijks :)

Mihaela
12 juli 2012, 06:35
Mooi Renoir ik hoop dat wij dat dan ook weerspiegeld mogen zien. Want het is mij wat al te gemakkelijk om nu verantwoordelijkheid af te schuiven op het moderatieteam terwijl jij het beheer bent. Spreek er gewoon met Anja nog een paar woordjes over, zonder gelijk in de gordijnen te vliegen mag ik hopen, en dat geld wat mij betreft voor beiden, en let by gones by gones. Please

Dat moet je niet aan Renoir vragen VagebondLief, maar aan Bromsnor en Saartje, of moet ik Rob en Naadje zeggen?

Rob schrijf je hier op het forum ook onder de nick Bromsnor?
Naadje, ben jij ook Saartje hier op het forum?

Rennie
12 juli 2012, 07:34
Dat moet je niet aan Renoir vragen VagebondLief, maar aan Bromsnor en Saartje, of moet ik Rob en Naadje zeggen?

Bij zulke vragen kun je jezelf beter afvragen vanwaar die behoefte ontstaat om steeds te moeten weten welke personen er achter een naam schuil gaan.

De vraag kwam bij Jadi even in me op maar het boeide me totaal niet.

Rob
12 juli 2012, 08:10

Ik zal je zeggen hoe het zit.
Ik ben ook Nadja (dan kan ik tenminste doen alsof ik een vrouw heb). En ik ben Bromsnor (dan kan ik van het forum af flikkeren wie ik wil). En ik ben Saartje (dan kan ik met mezelf overleggen, een schizofreen is nooit alleen ...). En ik ben Mara (woon in Belgi? en hou van filosoferen). En ik ben Ulla (tweede huisje op Ameland). En ik ben Renoir (want ik ben ook Saartje en Bromsnor, tenslotte ...). En ik ben Vagebond (kan ik vrijelijk kakkelen als een kip zonder kop). En ik ben Ogenbliksem (als ik even niemand wil zijn). En (niet verder vertellen) ik ben ook Anja. En Wasbeertje. Kortom, eigenlijk zijn we maar met zijn 2en op dit forum, Mihaela ...
Alleen Keen ben ik niet, ben jij dat misschien?

Vagebond
12 juli 2012, 11:28

Naadje, ben jij ook Saartje hier op het forum?Mihaela wat vertel je me nu toch allemaal. Ik wist allemaal niet hoor. Ik dacht dat Renoir/Gargamel hier de opperbaas was wanneer het om belangrijke zaken ging en dat hij dus beslissingsrecht heeft. Ben ik voor niks misselijk geworden vanwege witwas praktijken van de Renior/Gargamel ( die arme Renoir, straks moet hij een andere beheerdersnaam kiezen om de de schijn te kunnen ophouden). Ik ben blij dat je me dit verteld hebt dan kan ik me nu tenminste richten tot de juiste persoon da's wel zo handig, hahahahaha.

Goh Mihaela mis jij Aart soms ook zo? Ik wel ;-)

Ooohoho, ik ga verder mijn kakelbekkie dicht knijpen hoor Mihaela (zie boven) want er dreigen allemaal heel stoute woorden uit te komen en dat is niet goed voor mijn reputatie ;-).

Dus Groetjes jij deugniet,
je brengt mij helemaal op het slechte pad en ik had nog wel van die goede voornemens ;-)
Ik wil echt even rust en het het hunne het hunne laten, het hare het hare laten en het hemme het hemme. Ze zoeken het maar even met elkaar uit terwijl ik het mijne er van denk. Men kent mijn mening en ik ben daar niet in veranderd en dat zal ook niet gebeuren.

Dus Jij gaat lekker verder praten met Anja op haar forum ( goed om te horen ) en doet hier je ding. Wij babbelen wat mij betreft lekker verder zoals we dat alijd al deden, maar voor mij even geen kleinzerige forum toestanden als het aan mij ligt, dat komt vanzelf wel weer als daar voor mij de tijd voor is en dat is niet nu, ok??

Liefs en groetjes V.

Ulla
12 juli 2012, 14:34
Ulla er zijn dingen die ik hier niet wil delen omdat het weggegooide energie zou zijn en reden om mij te kielhalen. De meesten van ons zijn als tot op de rand gevulde emmers, elke druppel meer doet de emmer overlopen en geeft heibel in de tent. Het is onze taak onze emmers leeg te gieten. Ik kan een ander daar niet toe dwingen hooguit een vingerwijzing geven.

Ik voor mij ben bezig mijn emmer leeg te gieten, wat een ander doet moet die zelf dus weten.

Ik ga Renoir niet najagen ik weet waarom hij doet wat hij doet, en dat is goed en zijn pakkie an. En Anja? Ach ga ik me verder niet over uitlaten want dat is tussen haar en mij en dat is ons goed recht.

Dat hoeft ook allemaal niet. Wat ik al zei, jij bent er zelf bij met je doen en laten.

Mihaela
12 juli 2012, 15:40
Goh Mihaela mis jij Aart soms ook zo? Ik wel ;-)
Ik heb nooit zo veel contact met Aart gehad, maar als jij hem mist, mis ik hem ook.

en ik had nog wel van die goede voornemens ;-)
Ik wil echt even rust en het het hunne het hunne laten, het hare het hare laten en het hemme het hemme. maar voor mij even geen kleinzerige forum toestanden als het aan mij ligt, dat komt vanzelf wel weer als daar voor mij de tijd voor is en dat is niet nu, ok??

Liefs en groetjes V.

Als ik me iets voorneem en als het mij niet direct lukt, ga ik het opnieuw proberen. Vroeger of later slaag ik erin.

Goed plan VagebondLief, ik doe ook mee met jouw goede voornemens.

Mihaela
12 juli 2012, 16:15
Ik zal je zeggen hoe het zit.
Ik ben ook Nadja (dan kan ik tenminste doen alsof ik een vrouw heb). En ik ben Bromsnor (dan kan ik van het forum af flikkeren wie ik wil). En ik ben Saartje (dan kan ik met mezelf overleggen, een schizofreen is nooit alleen ...). En ik ben Mara (woon in Belgi? en hou van filosoferen). En ik ben Ulla (tweede huisje op Ameland). En ik ben Renoir (want ik ben ook Saartje en Bromsnor, tenslotte ...). En ik ben Vagebond (kan ik vrijelijk kakkelen als een kip zonder kop). En ik ben Ogenbliksem (als ik even niemand wil zijn). En (niet verder vertellen) ik ben ook Anja. En Wasbeertje. Kortom, eigenlijk zijn we maar met zijn 2en op dit forum, Mihaela ...
Alleen Keen ben ik niet, ben jij dat misschien?

zo.. nu ben je dus alleen, want I(Keen) ben kopje ondergegaan..

Vagebond
12 juli 2012, 17:57
Ik heb nooit zo veel contact met Aart gehad, maar als jij hem mist, mis ik hem ook.Kijk dat mag ik nu graag horen :-)

Als ik me iets voorneem en als het mij niet direct lukt, ga ik het opnieuw proberen. Vroeger of later slaag ik erin.

Goed plan VagebondLief, ik doe ook mee met jouw goede voornemens.XXX en thanks....

Liliane
12 juli 2012, 18:54
Die verbanningen zijn werkelijk niet verhelderend, het is als vluchten.
Het schaap is een vermomde vampier. Pas op!

Vagebond
13 juli 2012, 11:07
Dat hoeft ook allemaal niet. Wat ik al zei, jij bent er zelf bij met je doen en laten.Dat is nu eens een volstrekt overbodige opmerking wat mij betreft. Maakt niet uit als jij er maar een goed gevoel bij hebt Ulla.

Doei doei V.

Mihaela
13 juli 2012, 16:35
Die verbanningen zijn werkelijk niet verhelderend, het is als vluchten.
Het schaap is een vermomde vampier. Pas op!

Als ik de vampier in mezelf toelaat, dan is de schaap in mij niet veilig. Dat klopt Liliane..

.. en ja, ik beleef nog steeds nu en dan angst.

Mihaela
13 juli 2012, 17:08

Begrijp ik je zo goed?
Hoe zit dat dan?
Kan je dit misschien uitleggen?

Alles wat jij genoemd hebt is voor mij een en dezelfde. Een ban geven, negeren, doodzwijgen, zijn volgens mij puur geweld.
Ik vergelijk een ban met je hart voor een ander persoon sluiten, en een verbinding verbreken. Dat is in mijn beleving puur geweld.
Naar een ander persoon niet willen(kunnen) luisteren, of iemand niet meer in je leven(hart) willen hebben, terecht of onterecht, is voor mij ook een vorm van een ban geven.
Ongeacht hoe goed gerechtvaardigd iemand in is, is voor mij een ban een vorm van geweld.

Maar wij bevinden ons in een staat van onvermogend zijn om elkaar onvoorwaardelijk lief te hebben, wij verkeren in een staat van elkaar op verschillende niveaus geweld aan doen.

Ik zie mezelf heel vaak dat doen, mijn hart voor de ander sluiten. Een ban geven. Ik noem dat onbewustheid. Ik zie mezelf vaak in onbewustheid verkeren.

Een ieder is verantwoordelijk voor zijn gewelddadigheid, ik kan alleen weer dat in mezelf herkennen en naar mijn geweld buigen : Namast?!..

Rennie
13 juli 2012, 19:04
Maar wij bevinden ons in een staat van onvermogend zijn om elkaar onvoorwaardelijk lief te hebben, wij verkeren in een staat van elkaar op verschillende niveaus geweld aan doen.

Ik zie mezelf heel vaak dat doen, mijn hart voor de ander sluiten. Een ban geven. Ik noem dat onbewustheid. Ik zie mezelf vaak in onbewustheid verkeren.

Is dat misschien toevallig je eigen thema dat je hier, in generaliserende zin, aan het voetlicht brengt Mihaela ? Vindt je jezelf tekort schieten in je vermogen onvoorwaardelijk lief te hebben ?

Liefde is ook met straffe hand optreden, we hebben daar zelfs een spreekwoord voor 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'.

Wanneer je niet weet wat je bent, ben je niet in staat om te zien in welke vorm liefde zijn werk doet.

Liefde kan zeer goed tegen de heersende opvatting indruisen en het, zo door je verguisde, geweld aandoen.

Mihaela
13 juli 2012, 22:12
Is dat misschien toevallig je eigen thema dat je hier, in generaliserende zin, aan het voetlicht brengt Mihaela ? Vindt je jezelf tekort schieten in je vermogen onvoorwaardelijk lief te hebben ?
Als ik vanuit mijn 'ik' handel is er geen sprake van onvoorwaardelijke liefde, maar van een ego-handeling met het gevolg : in onbewustheid blijven. Zoals het bij jou ook regelmatig het geval is volgens mij. Een mens kan ook in 'spelletjes spelen' vast blijven, met het doel bewustwording maar met het gevolg: in vast blijven zitten. Zo kom jij op mij over.

Liefde is ook met straffe hand optreden, we hebben daar zelfs een spreekwoord voor 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'.
Veel mensen slaan als ze niet de zin krijgen. Met woorden slaan is niet anders dan fysiek geweld. Rechtvaardigheid heeft niets met geweld te maken, dit is weer een vorm van je gewelddadige menselijke aard goed praten.

Wanneer je niet weet wat je bent, ben je niet in staat om te zien in welke vorm liefde zijn werk doet.
Als jij het woord liefde misbruikt om je onbewustheid nog steeds niet onder ogen te zien, doe jij jezelf tekort, niet mij.

Liefde kan zeer goed tegen de heersende opvatting indruisen en het, zo door je verguisde, geweld aandoen.
Als je zulke zinnen misgebruikt om jezelf te rechtvaardige, ontneem jij jezelf keer op keer de kans op bewustwording.
Want zo kan een ieder voor zichzelf zien (gerechtvaardigen), en vervolgens fel, agressief, of strafbaar gedrag vertonen, onder het mom van liefde.

Ulla
13 juli 2012, 22:47
Dat is nu eens een volstrekt overbodige opmerking wat mij betreft. Maakt niet uit als jij er maar een goed gevoel bij hebt Ulla.

Doei doei V.

Ja weet ik dat deze opmerking overbodig voor jou was. Ik had het idee dat ik nog wat moest zeggen, het geeft mij geen goed of niet goed gevoel. Ik reageer soms (nog) vanuit een soort van aangeleerde beleefdheid. En de ene keer stoort het mij ook, de andere keer vind ik het wel zinnig. Maar goed dat je mij erop wijst, dit soort gedragingen herken k wel maar weet niet altijd wat ik ermee moet. Dank je wel dat je mij erop wijst. Volgende keer zeg ik gewoon niks als het voor mij niet ook zinnig is. Want dat was het in dit geval ook niet voor mij BiGeRgRiN

Ulla
13 juli 2012, 23:02
Als je zulke zinnen misgebruikt om jezelf te rechtvaardige, ontneem jij jezelf keer op keer de kans op bewustwording.
Want zo kan een ieder voor zichzelf zien (gerechtvaardigen), en vervolgens fel, agressief, of strafbaar gedrag vertonen, onder het mom van liefde.

Dit is er m.i. zo ook niet mee bedoeld.
Er zijn genoeg situaties te bedenken dat je een mens juist zelf schade mee kunt berokkenen, door alsmaar zacht en zonder weerstand te communiceren. Daarom hoef je nog niet te schelden of fysiek of mentaal geweld te gebruiken. Er bestaat verschil tussen een schop vanuit angst/wrok en een liefdevolle schop en dat voel je wel, als je er voor open staat.

Als je Bewustzijn propageert als Liefde....Liefde oordeelt verder niet en observeert alleen maar. En vanuit hetzelfde Bewustzijn ( als bron van alles) is alles ontstaan, ook je ik en die dingen die ons ertoe aanzetten om geweld te plegen. En ook dat je daartegen weer ageert. Liefde maakt zich zelf waar en keert op die manier tot zichzelf terug.

Rob
13 juli 2012, 23:11
Alles wat jij genoemd hebt is voor mij een en dezelfde. Een ban geven, negeren, doodzwijgen, zijn volgens mij puur geweld.
Ik vergelijk een ban met je hart voor een ander persoon sluiten, en een verbinding verbreken. Dat is in mijn beleving puur geweld.
Naar een ander persoon niet willen(kunnen) luisteren, of iemand niet meer in je leven(hart) willen hebben, terecht of onterecht, is voor mij ook een vorm van een ban geven.
Ongeacht hoe goed gerechtvaardigd iemand in is, is voor mij een ban een vorm van geweld.

Je lijkt alles te willen vertalen in 'een vorm van geweld'.
Heb je zelf helemaal geen grenzen?

Mihaela
13 juli 2012, 23:14

Ik heb veel grenzen.
Daarin waar ik ontdek dat mijn grenzen aangegeven worden door onbewustheid sta ik er voor open om eerst bewust bij stil te staan, en vervolgens ontstaat er een openheid.

Mihaela
13 juli 2012, 23:18

Bewustwoording betekend daar bij stil staan waar onbewustheid nog leeft.
Grenzen zijn ook zoiets.

Mihaela
13 juli 2012, 23:20
Dit is er m.i. zo ook niet mee bedoeld.
Er zijn genoeg situaties te bedenken dat je een mens juist zelf schade mee kunt berokkenen, door alsmaar zacht en zonder weerstand te communiceren. Daarom hoef je nog niet te schelden of fysiek of mentaal geweld te gebruiken. Er bestaat verschil tussen een schop vanuit angst/wrok en een liefdevolle schop en dat voel je wel, als je er voor open staat.

Als je Bewustzijn propageert als Liefde....Liefde oordeelt verder niet en observeert alleen maar. En vanuit hetzelfde Bewustzijn ( als bron van alles) is alles ontstaan, ook je ik en die dingen die ons ertoe aanzetten om geweld te plegen. En ook dat je daartegen weer ageert. Liefde maakt zich zelf waar en keert op die manier tot zichzelf terug.

Ik merk dat ik jou eromheen draaien vind Ulla. Ik kan de laatste tijd niet veel met jouw teksten. Niet persoonlijk bedoeld, want ik vind jou echt aardig en gewoon een lief mens. Maar ik mis bij jou de bereidheid om verder te kijken dan dat wat je keer op keer typt.

Mihaela
13 juli 2012, 23:25
Bewustwoording betekend daar bij stil staan waar onbewustheid nog leeft.
Grenzen zijn ook zoiets.

Als je al verzadigd bent, en alles bereikt hebt, waarom alsnog bewustwoordingforum bezoeken? Er is toch altijd iets wat mogelijk is om bij jezelf te bespeuren .. toch?

Ulla
13 juli 2012, 23:26
Ik merk dat ik jou eromheen draaien vind Ulla. Ik kan de laatste tijd niet veel met jouw teksten. Niet persoonlijk bedoeld, want ik vind jou echt aardig en gewoon een lief mens. Maar ik mis bij jou de bereidheid om verder te kijken dan dat wat je keer op keer typt.

Wat bedoel je met omheen draaien?
Bedoel je ermee dat ik iets anders wil zeggen?
Ik heb vaak of soms? het gevoel dat je meent dat ik met een verborgen agenda werk. Anders kan ik mij je woorden niet verklaren.

Oh ja en wat bedoel je met bereidheid om verder te kijken?
Wat ik typte voel ik gewoon zo, hoe juist vanuit Liefde en bewustwording werkt. En ik kijk juist altijd steeds verder en probeer de teksten van jou en anderen ook te vertalen en te kijken wat ze met mij doen.

Ulla
13 juli 2012, 23:34
Als je al verzadigd bent, en alles bereikt hebt, waarom alsnog bewustwoordingforum bezoeken? Er is toch altijd iets wat mogelijk is om bij jezelf te bespeuren .. toch?

Zeker weten. En daarvoor hoef je niet eens op en ZK forum te zijn.
Heb soms zelfs het idee dat je dat je soms maar van de regen in de drup komt. En het in het praktische leven veel makkelijker gaat, omdat je dan veel meer bij de situatie zelf kunt blijven. als er zich iets aandient.

Mihaela
13 juli 2012, 23:38
Wat bedoel je met omheen draaien?
Bedoel je ermee dat ik iets anders wil zeggen?
Ik heb vaak of soms? het gevoel dat je meent dat ik met een verborgen agenda werk. Anders kan ik mij je woorden niet verklaren.

Oh ja en wat bedoel je met bereidheid om verder te kijken?
Wat ik typte voel ik gewoon zo, hoe juist vanuit Liefde en bewustwording werkt. En ik kijk juist altijd steeds verder en probeer de teksten van jou en anderen ook te vertalen en te kijken wat ze met mij doen.

in je teksten kom jij op mij over dat jij zelfs iets wat krom is recht wilt trekken met je worden.
Gewoon voor mij bijna onmogelijk om uit je teksten te lezen wat je echt wilt zeggen. Want je pakt het negatieve aan, en je maakt een positief iets ervan , en andersom ook, het positieve wil je ook als negatief uitleggen.
Vaak heb ik halverwege je tekst een gevoel van: Ach ja, alles wilt ze als OK bestempelen.
Goed bedoeld van je, maar ik kan gewoon niet veel mee.

Rob
13 juli 2012, 23:46
Ik heb veel grenzen.
Daarin waar ik ontdek dat mijn grenzen aangegeven worden door onbewustheid sta ik er voor open om eerst bewust bij stil te staan, en vervolgens ontstaat er een openheid.

En dan zijn er geen grenzen meer?

Mihaela
13 juli 2012, 23:53
Zeker weten. En daarvoor hoef je niet eens op en ZK forum te zijn.
Heb soms zelfs het idee dat je dat je soms maar van de regen in de drup komt. En het in het praktische leven veel makkelijker gaat, omdat je dan veel meer bij de situatie zelf kunt blijven. als er zich iets aandient.

Ik heb zeker mijn struikelpunten, en wat jij opmerk zou ik niet tegen spreken. Want het is altijd heel makkelijk om bij een ander zijn onbewustheid te zien.
Ik vind het ook moeilijk om iets uit te leggen.
Maar eigenlijk als ik iets niet duidelijk onder woorden kan brengen, weet ik dan dat ik nog niet genoeg helderheid omtrent dat punt heb.
Ik heb de bereidheid om mezelf keer op keer onder ogen te zien.

Ulla
13 juli 2012, 23:55
in je teksten kom jij op mij over dat jij zelfs iets wat krom is recht wilt trekken met je worden.
Gewoon voor mij bijna onmogelijk om uit je teksten te lezen wat je echt wilt zeggen. Want je pakt het negatieve aan, en je maakt een positief iets ervan , en andersom ook, het positieve wil je ook als negatief uitleggen.
Vaak heb ik halverwege je tekst een gevoel van: Ach ja, alles wilt ze als OK bestempelen.
Goed bedoeld van je, maar ik kan gewoon niet veel mee.

Het wordt soms anders opgevat dan ik bedoel.
Denk je bv. dat ik wil zeggen, dat geweld acceptabel is?
Dat is in ieder geval niet wat ik wil zeggen.

En neem je jezelf ook wel de moeite dan verder te kijken dan wat je denkt, dan dat ik het als OK wil bestempelen? En denk je dat niet alleen maar dat ik het als oke wil bestempelen? Ik heb een hekel aan alle vorm van geweld, maar zie wel in, dat het bestaat en voor mijn gevoel voortkomt vanuit een vorm van angst.

Juist het niet accepteren van geweld maakt ook deel uit van wat ons vanuit ons wezen/liefde/bewustzijn drijft. Wij zullen er nooit omheen kunnen. En als Liefde zelf niet oordeelt, dan oordeelt zij nergens over, ook al is geweld niet de oplossing die tot bewustzijn leid. Alleen Liefde leidt tot Liefde, maar dat betekent nog niet dat alles wat er niet op lijkt geen Liefde is.

Liefde zelf is alleen maar een zjins toestand. Oordeel is iets wat vanuit een denken/ik gebeurt, maakt niet uit wat het is.

Mihaela
14 juli 2012, 00:01
En dan zijn er geen grenzen meer?

Ik geloof dat de lichaam zelf een grens is. Tot de laatste adem, is er altijd een grens.
Er zijn bij mij nog steeds grenzen. Alles wat als grens voelt, wil ik wagen om ook bij mezelf te toetsen, of het mogelijk is me door eerst bewust van te worden, lichter te maken, onbegrensder te worden.
Zoals bijvoorbeeld met Keen, toen hij scheldwoorden gebruiken. Ik vind nog steeds niet Ok als iemand vloekt. Maar als ik me er door geraakt voel, zie ik als mijn eigen grens, mijn eigen geraaktheid.

Uiteindelijk kan me er wat bij voorstellen dat er mensen zijn die bijna onbegrensd zijn.
Het betekent niet dat men vervolgens alles toelaat, maar wel dat de oordeel verdwijnt, en de geraaktheid wordt niet meer naar de ander terug gespiegeld.

Ulla
14 juli 2012, 00:02
Ik heb zeker mijn struikelpunten, en wat jij opmerk zou ik niet tegen spreken. Want het is altijd heel makkelijk om bij een ander zijn onbewustheid te zien.
Ik vind het ook moeilijk om iets uit te leggen.
Maar eigenlijk als ik iets niet duidelijk onder woorden kan brengen, weet ik dan dat ik nog niet genoeg helderheid omtrent dat punt heb.
Ik heb de bereidheid om mezelf keer op keer onder ogen te zien.

Het is ook zo, dat zolang je zelf nog niet overal helderheid in hebt, dingen kunt zien die er niet zijn of anders. Je mist dan de zuiverheid, en die zie ik bij mij net zo goed terug dan bij jou of een ander, die ik tegen kom.

En dan is het wel de kunst om dat ook dat kunnen en willen zien. En dat mis ik bij jou vaak. Ik zie en voel veel dingen helder zowel bij mezelf als bij anderen. Op het moment dat ik zelf teveel bij betrokken ben, is het veel lastiger om zuiver te zien. Zo heb ik vaak een juist gevoel ergens over, maar als ik dan toegeef aan de gedachten erover vertroebelt dat. Terwijl ik het wel weet. In dat soort situtaties neem ik afstand en laat het even voor wat het is.

Mihaela
14 juli 2012, 00:06
Het wordt soms anders opgevat dan ik bedoel.
Denk je bv. dat ik wil zeggen, dat geweld acceptabel is?
Dat is in ieder geval niet wat ik wil zeggen.

En neem je jezelf ook wel de moeite dan verder te kijken dan wat je denkt, dan dat ik het als OK wil bestempelen? En denk je dat niet alleen maar dat ik het als oke wil bestempelen? Ik heb een hekel aan alle vorm van geweld, maar zie wel in, dat het bestaat en voor mijn gevoel voortkomt vanuit een vorm van angst.

Juist het niet accepteren van geweld maakt ook deel uit van wat ons vanuit ons wezen/liefde/bewustzijn drijft. Wij zullen er nooit omheen kunnen. En als Liefde zelf niet oordeelt, dan oordeelt zij nergens over, ook al is geweld niet de oplossing die tot bewustzijn leid. Alleen Liefde leidt tot Liefde, maar dat betekent nog niet dat alles wat er niet op lijkt geen Liefde is.

Liefde zelf is alleen maar een zjins toestand. Oordeel is iets wat vanuit een denken/ik gebeurt, maakt niet uit wat het is.

Gelul weer Ulla. Wat niet Liefde is , is gewoon geweld. Kan je daar geen liefde van maken. Ok, is misvormde energie, en daar diep in de energie is nog steeds een stuk god. maar pff.. Tis voor mij te ver gezocht ieder keer. Er is voor mij geen enkel excuus voor geweld. Geweld is geweld.
Kan inderdaad niet om jouw woorden heen.

Mihaela
14 juli 2012, 00:12
Het is ook zo, dat zolang je zelf nog niet overal helderheid in hebt, dingen kunt zien die er niet zijn of anders. Je mist dan de zuiverheid, en die zie ik bij mij net zo goed terug dan bij jou of een ander, die ik tegen kom.

En dan is het wel de kunst om dat ook dat kunnen en willen zien. En dat mis ik bij jou vaak. Ik zie en voel veel dingen helder zowel bij mezelf als bij anderen. Op het moment dat ik zelf teveel bij betrokken ben, is het veel lastiger om zuiver te zien. Zo heb ik vaak een juist gevoel ergens over, maar als ik dan toegeef aan de gedachten erover vertroebelt dat. Terwijl ik het wel weet. In dat soort situtaties neem ik afstand en laat het even voor wat het is.

Zo een ieder denkt over zichzelf op dit forum Ulla. Ik zie ook veel dingen helder, niet omdat ze zo helder zijn, maar omdat de onbwustheid van een ander opvallend duidelijk te zien is hier op het forum.
Maar onder woorden brengen, is het weer wat anders.
Er zijn er die het duidelijk(er) formuleren, maar nog steeds vol met onbewustheden rond huppelen.
Ja, ik ben nog steeds heel onbewust van alles en nog wat. Alsnog zie ik zoals jij ook dat meent te zien, wat bij de ander scheelt.
Dat is de kunst, om iets van de ander aan te nemen, uit de troebele van de ander, iets te filteren, en iets mee te doen.
en ook nog iets anders, ieder die hier dag in dag uit komt is gewoon verslaafd aan bla bla bla bla.. Ik en JIJ ook.

Ulla
14 juli 2012, 00:16
Gelul weer Ulla. Wat niet Liefde is , is gewoon geweld. Kan je daar geen liefde van maken. Ok, is misvormde energie, en daar diep in de energie is nog steeds een stuk god. maar pff.. Tis voor mij te ver gezocht ieder keer. Er is voor mij geen enkel excuus voor geweld. Geweld is geweld.
Kan inderdaad niet om jouw woorden heen.

Het gelul is jou oordeel. Wil je het zo zien, ook geweld. Ik ervaar het zelf vaak als geweld, als mensen moedwillig niet willen begrijpen.. zoals jij nu en dat voelt voor mij net zo min prettig. En ook als een vorm van geweld.

Ik deel jou beleving in deze dan ook, dat je eigenlijk alles als geweld ervaart, wat niet op Liefde lijkt, maar heb zelf ervaren er doorheen te prikken. Want jou ( en mijn) strijd tegen al dat geweld is net zo goed een schreeuw om Liefde, om aandacht, al dat geweld niet meer te willen. Ik wordt er zelf ook kotsmisselijk van als ik alleen al het nieuws aanzet, of een glimp opvat van een of andere gewelddadige film. Ik snap ook niet wat mensen daar leuk aan vinden.

Voor mij zeer herkenbaar. Maar Liefde vind je niet in alle strijd tegen alles.
Het heeft juist ook te maken met je eigen angst voor wat dan ook.

Liefde vind je juist door de eeuwige strijd te staken en zelf Liefde te leven.
Wat niet weg neemt dat elk optreden geen Liefde meer is.

Het is helaas (nog) niet mogelijk te overleven, zonder enige grens aan te geven.

Rob
14 juli 2012, 00:17
Ik geloof dat de lichaam zelf een grens is. Tot de laatste adem, is er altijd een grens.
Er zijn bij mij nog steeds grenzen. Alles wat als grens voelt, wil ik wagen om ook bij mezelf te toetsen, of het mogelijk is me door eerst bewust van te worden, lichter te maken, onbegrensder te worden.
Zoals bijvoorbeeld met Keen, toen hij scheldwoorden gebruiken. Ik vind nog steeds niet Ok als iemand vloekt. Maar als ik me er door geraakt voel, zie ik als mijn eigen grens, mijn eigen geraaktheid.

Uiteindelijk kan me er wat bij voorstellen dat er mensen zijn die bijna onbegrensd zijn.
Het betekent niet dat men vervolgens alles toelaat, maar wel dat de oordeel verdwijnt, en de geraaktheid wordt niet meer naar de ander terug gespiegeld.

Zo heb ik ook mijn grenzen. Anja heeft een boek geschreven en daarin haar idee?n openbaar gemaakt. Die zijn op het forum hier (en op het forum van Remon) aan de orde geweest. Ik ben het in een aantal zaken met haar oneens. Iets anders dan dat heb ik haar niet 'aangedaan'. Vervolgens heeft Anja een deel van mijn prive-gegevens openbaar gemaakt. Daar ligt voor mij een grens. Er zijn hier mensen die mijn emailadres hebben, die mijn achternaam weten, die weten waar ik woon en soms mijn 06 nummer hebben. Maar ik beslis graag zelf aan wie ik welke informatie geef. Daar hoef je verder geen ingewikkelde theorien over bewustwording op los te laten. Er zijn gewoon dingen die je niet doet zonder toestemming van degene die het betreft. Voor mij is het niet ingewikkelder dan dat.

Mihaela
14 juli 2012, 00:25
Het gelul is jou oordeel. Wil je het zo zien, ook geweld. Ik ervaar het zelf vaak als geweld, als mensen moedwillig niet willen begrijpen.. zoals jij nu en dat voelt voor mij net zo min prettig. En ook als een vorm van geweld.
Het is zeker geweld waar ik mee bezig ben. Het is zeker ook geweld waar jij je er mee bezig bent, alleen jij hebt de moed niet om dat onder ogen te zien, laat staan toegeven.

Ik deel jou beleving in deze dan ook, dat je eigenlijk alles als geweld ervaart, wat niet op Liefde lijkt, maar heb zelf ervaren er doorheen te prikken.
Je prikt je maar suf Ulla, en je er doorheen een weg zoekt om geweld goed te praten. Zo kom jij op mij keer op keer over.

Want jou ( en mijn) strijd tegen al dat geweld is net zo goed een schreeuw om Liefde, om aandacht, al dat geweld niet meer te willen.
Soms is het bevrijdend om simpelweg toe te geven dat geweld is, en niet goed proberen te praten. je ontkent dat uit allen macht Ulla volgens mij. Je denkt dat ik niet begrijp wat je schrijft. Ik begrijp het wel, maar ik zie de ontkenning van geweld in je woorden. Kijk dan daar in stilte een paar keer naar, misschien word het je ook duidelijk wat ik bedoel.

Voor mij zeer herkenbaar. Maar Liefde vind je niet in alle strijd tegen alles.
Het heeft juist ook te maken met je eigen angst voor wat dan ook.
Ja, dat klopt. Het is mijn angst voor de Liefde. Ik staar me op het geweld, omdat ik Liefde niet voluit kan toestaan.

Liefde vind je in eerste instantie in de strijd te staken en zelf Liefde te leven.
Wat niet weg neemt dat elk optreden geen Liefde meer is.
Liefde is voor mij ook het geweld in mezelf durven zien, en dan mezelf lief hebben in mijn geheel.

Mihaela
14 juli 2012, 00:32
Zo heb ik ook mijn grenzen. Anja heeft een boek geschreven en daarin haar idee?n openbaar gemaakt. Die zijn op het forum hier (en op het forum van Remon) aan de orde geweest. Ik ben het in een aantal zaken met haar oneens. Iets anders dan dat heb ik haar niet 'aangedaan'. Vervolgens heeft Anja een deel van mijn prive-gegevens openbaar gemaakt. Daar ligt voor mij een grens. Er zijn hier mensen die mijn emailadres hebben, die mijn achternaam weten, die weten waar ik woon en soms mijn 06 nummer hebben. Maar ik beslis graag zelf aan wie ik welke informatie geef. Daar hoef je verder geen ingewikkelde theorien over bewustwording op los te laten. Er zijn gewoon dingen die je niet doet zonder toestemming van degene die het betreft. Voor mij is het niet ingewikkelder dan dat.

Alsnog, heb je er naar gekeken of bij jou angst in zat? In jouw reactie? Jouw overtuiging dat ze 'fout' was, en dat het goed was dat zij een ban kreeg?
Ok. ik ga daar niet over discussi?ren, het is jouw grens, die door de Organisatie hier wel bewaakt werd.
Toen ik mijn grens aangaf wat betreft Keen zijn uiting werd dan goed gepraat door de meerderheid, daarin voel ik me door jou, en door bijna iedereen hier op het forum tekort in gedaan.
Weer een punt van mezelf waarnaar ik kan kijken.
Mijn geraaktheid door het vloeken, en mijn in de steek gelaten voelen door de groep.
Geen deel maken van de groep zoals ik zou willen.
Allemaal punten van mezelf. Twee eigen gevoelige plekjes van mezelf. Bekende kwetsbaarheden, maar alsnog gevoelig.

Maar buiten de details om, waar ben jij bang van? Geeft jouw grens ook iets over jouw angst aan?

Mihaela
14 juli 2012, 00:38

Je hebt zelf hier aangestipt wat haar (mogelijk) raakte. Als jij de moed ook hebt om jezelf af te vragen of geweld was, ook in jouw kant, in jouw manier van aangeven van je oneens zijn met haar gedachten, dan weet je waar een gedeelte van het antwoord ligt.

Mihaela
14 juli 2012, 00:43
Ze is volgens mij een feilloze spiegel voor geweld en angst. Als geweld in schuilt, in de ander zijn woorden, ketst ze dat als een furie terug. En ze vindt feilloos het kwetsbare plek van de ander.
Gelegenheid om er naar te kijken zou ik zeggen. Ook heel moedig zou ik vinden als jij dat ook deelt. Het veranderd ook de forum stijl, als jij dat doet.

Rob
14 juli 2012, 06:56
Maar buiten de details om, waar ben jij bang van? Geeft jouw grens ook iets over jouw angst aan?

Dat bedoel ik dus: je vertaalt alles naar angst en geweld. We hebben het daar eerder over gehad. Het is misschien jouw 'thema' in het leven, maar dat kun je niet willekeurig op alles plakken wat voorbij komt.

Rob
14 juli 2012, 07:18
Ok. ik ga daar niet over discussi?ren, het is jouw grens, die door de Organisatie hier wel bewaakt werd.
Toen ik mijn grens aangaf wat betreft Keen zijn uiting werd dan goed gepraat door de meerderheid, daarin voel ik me door jou, en door bijna iedereen hier op het forum tekort in gedaan.
Weer een punt van mezelf waarnaar ik kan kijken.
Mijn geraaktheid door het vloeken, en mijn in de steek gelaten voelen door de groep.
Geen deel maken van de groep zoals ik zou willen.
Allemaal punten van mezelf. Twee eigen gevoelige plekjes van mezelf. Bekende kwetsbaarheden, maar alsnog gevoelig.

Ik kan me de situatie niet meer precies herinneren, maar als het is zoals je schrijft dan vind ik nu dat de mensen hier van achter de schermen een steek hebben laten vallen. Iedereen kan ergens een grens trekken en als je dat in redelijkheid aangeeft dan is het niet anders dan dat je dat hebt te respecteren.

In de praktijk ligt dat natuurlijk wat ingewikkelder. Als je op een forum schrijft dan kun je er van uit gaan dat je reacties krijgt. Anders kun je beter thuis in een dagboek schrijven. En die reacties kunnen aangenaam of onaangenaam zijn. Dat is all in the game.

Dit is in die zin een ander forum dat als er sprake is van tekort gedaan voelen, in de steek gelaten voelen en andere gevoeligheden, dat dit forum er nu juist is om daar wat mee te doen.

Rennie
14 juli 2012, 07:54
Als ik vanuit mijn 'ik' handel is er geen sprake van onvoorwaardelijke liefde, maar van een ego-handeling met het gevolg : in onbewustheid blijven. Zoals het bij jou ook regelmatig het geval is volgens mij. Een mens kan ook in 'spelletjes spelen' vast blijven, met het doel bewustwording maar met het gevolg: in vast blijven zitten. Zo kom jij op mij over.

Waarom doe je dat dan ook ?

Veel mensen slaan als ze niet de zin krijgen. Met woorden slaan is niet anders dan fysiek geweld. Rechtvaardigheid heeft niets met geweld te maken, dit is weer een vorm van je gewelddadige menselijke aard goed praten.

Ok? jij je mening. Hoewel je uitgesproken meningen mij een ernstige blokkade lijken te vormen om onbevooroordeeld te kunnen zien.
M.a.w. Je kunt slaan dus al niet zien als machteloosheid.

Als jij het woord liefde misbruikt om je onbewustheid nog steeds niet onder ogen te zien, doe jij jezelf tekort, niet mij.
Dit is weer een voorbeeld van beperktheid door vooropgezette idee?n, met daarnaast een verondersteld gebrek dat er helemaal niet is. Als je onbevooroordeeld zou kunnen kijken zie je iets totaal anders.

Dat proberen velen jou hier duidelijk te maken maar je wilt niet zien, je koestert je eigen vooropgezette idee?n.

Als.. ja, die misbruik ik dan ook niet. Ik heb geen rechtvaardiging nodig en ook ben ik al tot in de topjes van mijn tenen bewust.

Wat een ander daar mee doet is aan die ander en niet aan mij, ik kan daar alleen maar even op wijzen. Ik rechtvaardig mij daar niet mee in ieder geval.

Mihaela
14 juli 2012, 07:56
Ik kan me de situatie niet meer precies herinneren, maar als het is zoals je schrijft dan vind ik nu dat de mensen hier van achter de schermen een steek hebben laten vallen. Iedereen kan ergens een grens trekken en als je dat in redelijkheid aangeeft dan is het niet anders dan dat je dat hebt te respecteren.

In de praktijk ligt dat natuurlijk wat ingewikkelder. Als je op een forum schrijft dan kun je er van uit gaan dat je reacties krijgt. Anders kun je beter thuis in een dagboek schrijven. En die reacties kunnen aangenaam of onaangenaam zijn. Dat is all in the game.

Dit is in die zin een ander forum dat als er sprake is van tekort gedaan voelen, in de steek gelaten voelen en andere gevoeligheden, dat dit forum er nu juist is om daar wat mee te doen.

Mijn broertje lag op sterven, tumor in zijn hoofd: Kanker. Iedereen wist dat hier, ik had uitgebreid daar over gehad.
Ik was op mijn manier aan het typen hier, en mijn manier is een beetje confronterend voor het forum hier omdat ik men op zijn onbewustheid attendeer.
Ineens, uit het niets, ging Keen mij met woorden benaderen, vloeken en tieren, en in hoofdletter eindigde hij met het volgende: Kanker kutWIJF (of zoiets).
Het was een benadering die over fatsoen normen ging.

Maar iedereen was als een beetje ge?rriteerd door mijn stijl, dus men koos voor dat wat in hun straatje paste. Het ging over fatsoensnormen, en over grenzen niet respecteren, en over geweld dat onder het mom van ''haar uit mindfuck willen halen'' bot gevierd werden op mij.

Onzin dat alleen maar om mijn geraaktheid ging, het was een zet die de hele box ontmaskde, en mensen hun onbewustheid liet zien.
NEE, had iedereen moeten zeggen, haar broertje ligt op sterven, het is niet OK om haar zo aan te spreken.
Maar nee hoor, men had een ander plan.

Wel voor mij een kans om naar mezelf te kijken als mensen zo blind en onbewust zijn, want als het mij raakt, is het mijn geraaktheid waar ik naar moet kijken, ongeacht hoe gewelddadig de ander is.

Zoals nu ook bij jou Rob, het is jouw geraaktheid. Ok, de Organisatie heeft jou direct in bescherming genomen, dat is fijn dat het zo werkt vind je niet?maar toon in Godsnaam moed en kijk naar wat het met jou doet.

Haar gedrag was duidelijk over grenzen gegaan, maar nu haar gedraag buiten beschouwing te houden, wat heeft dat met jou gedaan?

Als jij dit niet doet nu, als jij niet naar je geraaktheid kijkt (van toen, en van nu), hoef ik jou nooit meer te spreken wat bewustwording betreft.

Dan ben jij voor mij een LAFKIP!!

Ik kan zo boos op je woorden Rob, als ik jou zo in je veilige hoek zie zitten. Waarom kom jij op een forum van Zelfkennis/Bewustwording? Waarom neem jij een prominente plek op een forum , en waarom hinder jij bewustwording?
Want je houdt bewustwording tegen, niet alleen maar bij jezelf maar ook bij een ander, door de box in de onwetendheid en onbwustheid te houden.
Als je in leven een plek veroverd hebt, heb je verantwoordelijkheid, en je komt je verantwoordelijkheid niet na. Je komt je verantwoordelijkheid naar mij niet na. Je houdt je veilig, en dat ontneemt mij ook iets waardevols. Je ontneemt mij, als collega, het contact met een bewust mens dat naar zijn kwetsbaarheid durft te kijken.

Zou ik voor je nu voor kauwen, ik ga je vertellen wat de situatie was.
Je benaderde Anja gewelddadig, met jouw mening over haar op haar willen opdringen. Ze voelt jouw geweld en ketst dat met haar kracht terug, met geweld.
Vervolgens, kom jij keer op keer terug om jouw gelijk te krijgen, dat is onbewustheid, en gewelddadigheid.
Als hoogste zet pak ze jou op je kwetsbaarste plek, je angst .... waar gaat dat angst over Rob, daar moet je naar kijken, is het Ultieme ontmaskering voor je? Ik weet het niet wat je angst is, maar er is wel angst aanwezig.

Als je nu weer zo een lauwe tekst terug wilt schrijven naar mij, waarin jij je weer veilig opstelt, en je kwetsbaarheid niet durft te laten zien, je geraaktheid, bespaar me dan Rob.
Ik verlies mijn laatste greintje respect dat ik heb ,voor jouw bereidheid om bewustwording.
Blijf blind man, maar probeer me niet te overtuigen dat jij bewust van de situatie bent.
Het was jouw benadering dat dit veroorzaakt heeft, en het was jouw angst die jou zo heeft doen handelen daarna: een ban voor Anja.

Hoe zij op zichzelf opgeroepen heeft is het niet aan mij nu om over te hebben, volgens mij doet het niet eens ter zakken, zoals ook Keen niet van belang voor mij is, maar mijn geraaktheid, en mijn reactie dat daar eruit kwam.

Buiten haar gedrag om, ik ga nu daar niet over hebben. Het gaat nu over jou, en jouw benadering, en jouw angst.
Waar heeft Anja je in geraakt, welke angst kwam bij jou naar boven, en kan jij inzien dat jouw gedrag bij haar reacties heeft bijgedragen?.

Rennie
14 juli 2012, 08:08
Mijn broertje lag op sterven, tumor in zijn hoofd: Kanker. Iedereen wist dat hier, ik had uitgebreid daar over gehad.
Ik was op mijn manier aan het typen hier, en mijn manier is een beetje confronterend voor het forum hier omdat ik men op zijn onbewustheid attendeer.
Ineens, uit het niets, ging Keen mij met woorden benaderen. vloeken en tieren, en in hoofdletter eindigde hij met het volgende: Kanker kutWIJF (of zoiets).
Het was een benadering die over fatsoen normen ging.

Maar iedereen was als een beetje ge?rriteerd door mijn stijl, dus men koos voor dat wat in hun straatje paste. Het ging over fatsoensnormen, en over grenzen niet respecteren, en over geweld dat onder het mom van ''haar uit mindfuck willen halen'' bot gevierd werden op mij.

Onzin dat alleen maar om mijn geraaktheid ging, het was een zet die de hele box ontmaskde, en mensen hun onbewustheid liet zien.
NEE, had iedereen moeten zeggen, haar broertje ligt op sterven, het is niet OK om haar zo aan te spreken.
Maar nee hoor, men had een ander plan.

Wel voor mij een kans om naar mezelf te kijken als mensen zo blind en onbewust zijn, want als het mij raakt, is het mijn geraaktheid waar ik naar moet kijken, ongeacht hoe gewelddadig de ander is.

Zoals nu ook bij jou Rob, het is jouw geraaktheid. Ok, de Organisatie heeft jou direct in bescherming genomen, dat is fijn dat het zo werkt vind je niet?maar toon in Godsnaam moed en kijk naar wat het met jou doet.

Haar gedrag was duidelijk over grenzen gegaan, maar nu haar gedraag buiten beschouwing te houden, wat heeft dat met jou gedaan?

Als jij dit niet doet nu, als jij niet naar je geraaktheid kijkt (van toen, en van nu), hoef ik jou nooit meer te spreken wat bewustwording betreft.

Dan ben jij voor mij een LAFKIP!!

Ik kan zo boos op je woorden Rob, als ik jou zo in je veilige hoek zie zitten. Waarom kom jij op een forum van Zelfkennis/Bewustwording? Waarom neem jij een prominente plek op een forum , en waarom hinder jij bewustwording?
Want je houdt bewustwording tegen, niet alleen maar bij jezelf maar ook bij een ander, door de box in de onwetendheid en onbwustheid te houden.
Als je in leven een plek veroverd hebt, heb je verantwoordelijkheid, en je komt je verantwoordelijkheid niet na. Je komt je verantwoordelijkheid naar mij niet na. Je houdt je veilig, en dat ontneemt mij ook iets waardevols. Je ontneemt mij, als collega, het contact met een bewust mens dat naar zijn kwetsbaarheid durft te kijken.

Zou ik voor je nu voor kauwen, ik ga je vertellen wat de situatie was.
Je benaderde Anja gewelddadig, met jouw mening over haar op haar willen opdringen. Ze voelt jouw geweld en ketst dat met haar kracht terug, met geweld.
Vervolgens, kom jij keer op keer terug om jouw gelijk te krijgen, dat is onbewustheid, en gewelddadigheid.
Als hoogste zet pak ze jou op je kwetsbaarste plek, je angst .... waar gaat dat angst over Rob, daar moet je naar kijken, is het Ultieme ontmaskering voor je? Ik weet het niet wat je angst is, maar er is wel angst aanwezig.

Als je nu weer zo een lauwe tekst terug wilt schrijven naar mij, waarin jij je weer veilig opstelt, en je kwetsbaarheid niet durft te laten zien, je geraaktheid, bespaar me dan Rob.
Ik verlies mijn laatste greintje respect dat ik heb ,voor jouw bereidheid om bewustwording.
Blijf blind man, maar probeer me niet te overtuigen dat jij bewust van de situatie bent.
Het was jouw benadering dat dit veroorzaakt heeft, en het was jouw angst die jou zo heeft doen handelen daarna: een ban aanvragen voor Anja.

Hoe zij op zichzelf opgeroepen heeft is het niet aan mij nu om over te hebben, volgens mij doet het niet eens ter zakken, zoals ook Keen niet van belang voor mij is, maar mijn geraaktheid, en mijn reactie dat daar eruit kwam.

Buiten haar gedrag om, ik ga nu daar niet over hebben. Het gaat nu over jou, en jouw benadering, en jouw angst.
Waar heeft Anja je in geraakt, welke angst kwam bij jou naar boven, en kan jij inzien dat jouw gedrag bij haar heeft bijgedragen?.

Je dwingt op deze manier de mensen naar jouw opvattingen te leven. Je geeft in overweging wat er aan hen mankeert zonder de openheid om te kunnen laten bestaan dat jij het wel eens mis kunt hebben.

Je kunt zelf 'geweld' een halt toe roepen door de knop kwalijke berichten te drukken dan hoef je je niet achteraf te beklagen dat anderen niets hebben gedaan aan het onrecht door jou ondervonden. Overigens heb ik wel degelijk gereageerd met 'moet dat nou' want het was onaangenaam taalgebruik.

Rob
14 juli 2012, 08:10
Ze is volgens mij een feilloze spiegel voor geweld en angst. Als geweld in schuilt, in de ander zijn woorden, ketst ze dat als een furie terug. En ze vindt feilloos het kwetsbare plek van de ander.

Zo werkt dat dus niet. Je kunt alleen dan een spiegel zijn als dat wat je wilt spiegelen bij jezelf is opgelost, schoon is. Anders zit je in een kwetsbare plek te roeren met iets wat je eigen onopgeloste kwetsbaarheid is. Natuurlijk is het zo dat als angst en geweld je bekend zijn (en wie is dat niet bekend ...?), dat je dat herkent om je heen. Maar je kunt daar beter van afblijven zolang het in je eigen leven nog prominent aanwezig is. Het is niet zo moeilijk om elkaars kwetsbare plekken te vinden. Maar als het nog niet voldoende is opgelost dan reageer je vanuit je eigen pijn.

Mihaela
14 juli 2012, 08:11
Je dwingt op deze manier de mensen naar jouw opvattingen te leven. Je geeft in overweging wat er aan hen mankeert zonder de openheid om te kunnen laten bestaan dat jij het wel eens mis kunt hebben.

Je kunt zelf 'geweld' een halt toe roepen door de knop kwalijke berichten te drukken dan hoef je je niet achteraf te beklagen dat anderen niets hebben gedaan aan het onrecht door jou ondervonden. Overigens heb ik wel degelijk gereageerd met 'moet dat nou' want het was onaangenaam taalgebruik.

Sta bewustwording niet in de weg Renoir.
Houd een keer mee op!
Laat Rob de tekst lezen.

Mihaela
14 juli 2012, 08:13
Zo werkt dat dus niet. Je kunt alleen dan een spiegel zijn als dat wat je wilt spiegelen bij jezelf is opgelost, schoon is. Anders zit je in een kwetsbare plek te roeren met iets wat je eigen onopgeloste kwetsbaarheid is. Natuurlijk is het zo dat als angst en geweld je bekend zijn (en wie is dat niet bekend ...?), dat je dat herkent om je heen. Maar je kunt daar beter van afblijven zolang het in je eigen leven nog prominent aanwezig is. Het is niet zo moeilijk om elkaars kwetsbare plekken te vinden. Maar als het nog niet voldoende is opgelost dan reageer je vanuit je eigen pijn.

Bij deze Rob, ik heb helemaal niets meer aan je woorden.
Je bent een blinde man die veilig vertoeft, en voor mij totaal van geen enkele nut.
Ik wens je het beste. Vaarwel!

Rob
14 juli 2012, 08:28
Houd een keer mee op!
Laat Rob de tekst lezen.

Bij deze Rob, ik heb helemaal niets meer aan je woorden.
Je bent een blinde man die veilig vertoeft, en voor mij totaal van geen enkele nut.
Ik wens je het beste. Vaarwel!

Ik had je bericht 116 nog niet gelezen.
Ik kan er nog op reageren, maar ik zeg je vast, daar ga je niet blij van worden.
Eerder nog bozer ...

Mihaela
14 juli 2012, 08:33
Ik had je bericht 116 nog niet gelezen.
Ik kan er nog op reageren, maar ik zeg je vast, daar ga je niet blij van worden.
Eerder nog bozer ...

Ik word niet bozer, omdat ik geen waarde meer aan je antwoord hecht.
Je bent een blinde man voor mij die door de Organisatie (jezelf) geholpen wordt om te oversteken, veilig en onbewust van wat echt gaande is.
Ik kan alleen maar kijken naar de gelijkenis, en zien of ik wel mijn ogen kan openen om helder te zien.
Je bent verder een Ok mens, zoals de rest van de wereld bevolking, die van geen kwaad bewust is, maar met bewustwording kan jij mij niet inspireren, integendeel.
Je houdt bewustwording tegen, bij jezelf en dus ook bij een ander daardoor.

Oh ja, ik had vaarwel al gezegd...

Rob
14 juli 2012, 08:46
Ik word niet bozer, omdat ik geen waarde meer aan je antwoord hecht.
Je bent een blinde man voor mij die door de Organisatie (jezelf) geholpen wordt om te oversteken, veilig en onbewust van wat echt gaande is.
Ik kan alleen maar kijken naar de gelijkenis, en zien of ik wel mijn ogen kan openen om helder te zien.
Je bent verder een Ok mens, zoals de rest van de wereld bevolking, die van geen kwaad bewust is, maar met bewustwording kan jij mij niet inspireren, integendeel.
Je houdt bewustwording tegen, bij jezelf en dus ook bij een ander daardoor.

Oh ja, ik had vaarwel gezegd...

Oke.

Niet weg gaan ajb.
Blijkbaar zijn we voor elkaar een lichtend voorbeeld.
Van hoe het niet moet.

Mihaela
14 juli 2012, 08:53
Oke.

Niet weg gaan ajb.

Oke, ik ga bereidheid tonen, waarin zie jij mij dat doen?

Blijkbaar zijn we voor elkaar een lichtend voorbeeld.
Van hoe het niet moet.

Leg gerust uit wat jij bij mij ziet.

Rennie
14 juli 2012, 08:58
Houd een keer mee op!
Laat Rob de tekst lezen.

Wil het al een beetje vlotten ?

Je ziet alleen je vooropgezette idee?n, dat werkt niet.

Mihaela
14 juli 2012, 09:00
Wil het al een beetje vlotten ?

ik had al een vlot gemaakt en ging bijna varen, maar als jij je er mee blijft bemoeien, en in het licht blijft staan, zien wij alleen maar je schaduw..

Rob
14 juli 2012, 09:01
Oke, ik ga bereidheid tonen, waarin zie jij mij dat doen?
Als iemand vaarwel zegt, betekent dat meestal dat iemand vertrekt.
Ik vraag je dat niet te doen, nergens voor nodig.

Leg gerust uit wat jij bij mij ziet.
Dat doe ik geregeld, bij die en gene, maar ik krijg nogal furieuze reacties ... GlAd
Dat hinder me verder niet.
Ik heb niks tegen / met boosheid.

Rennie
14 juli 2012, 09:09
ik had al een vlot gemaakt en ging bijna varen, maar als jij je er mee blijft bemoeien, en in het licht blijft staan, zien wij alleen maar je schaduw..

Ik heb zojuist een heel epistel geschreven wat ik bij je zie en de reden aangegeven waarom het niet werkt wat je doet. Het interesseert je ogenschijnlijk niks want je reageert niet.

Je wilt nu van Rob horen wat hij bij je ziet, je zegt bereid te zijn, maar ik zie dat die openheid er helemaal niet is. Je wilt helemaal niks van mij te horen krijgen maar wilt Rob 'bekeren' tot jouw visie.

Je kunt je daarvan bewust worden maar wilt dat kennelijk niet.

Mihaela
14 juli 2012, 09:10
Als iemand vaarwel zegt, betekent dat meestal dat iemand vertrekt.
Ik vraag je dat niet te doen, nergens voor nodig.

Dat doe ik geregeld, bij die en gene, maar ik krijg nogal furieuze reacties ... GlAd
Dat hinder me verder niet.
Ik heb niks tegen / met boosheid.

Het was niet zozeer dat ik echt vertrok, maar ik sloot me voor je, omdat ik als belemmerend ervaar hoe jij je je opstelt.
Ik kom hier voor bewustwording, en ik word verdrietig (boos) van hoe jij zo vast aan je imago houdt.

Kijk verdorie naar wat jij deed, en leg niet alles buiten jezelf..

maar blijkbaar is mijn eigen schaduw die ik zie, en mijn eigen blindheid.

en ja, ik merk dat ik een beetje de neiging heb om me voor af te sluiten, voor mensen hier op het forum. (Alsof ik zo open was.. hihi.. maar goed, dat terzijde, de kleine opening die wel aanwezig was, begint ook weg te eben).
Is het echt beperkend wat ik bij jullie zie, de onbewustheid? Of is mijn eigen beleving?

Mihaela
14 juli 2012, 09:15
Ik heb zojuist een heel epistel geschreven wat ik bij je zie en de reden aangegeven waarom het niet werkt wat je doet. Het interesseert je ogenschijnlijk niks want je reageert niet.

Je wilt nu van Rob horen wat hij bij je ziet, je zegt bereid te zijn, maar ik zie dat die openheid er helemaal niet is. Je wilt helemaal niks van mij te horen krijgen maar wilt Rob 'bekeren' tot jouw visie.

Je kunt je daarvan bewust worden maar wilt dat kennelijk niet.

Niet janken keuteltje, ik was in gesprek met Rob, als jij even geduld hebt, ga ik je epistels ook lezen en erop reageren. Ok?

Rennie
14 juli 2012, 09:17
Niet janken keuteltje, ik was in gesprek met Rob, als jij even geduld hebt, ga ik je epistels ook lezen en erop reageren. Ok?

Nee want ik hoef geen discussie. Take it or leave it.

Mihaela
14 juli 2012, 09:21
Nee want ik hoef geen discussie. Take it or leave it.

Ok, is de medicijn twee keer daags met een glas water? Voor of na het eten?

Rennie
14 juli 2012, 09:27
Ok, is de medicijn twee keer daags met een glas water? Voor of na het eten?

De intentie van het verhaal, die is dat je de openheid niet bezit om van Rob te horen wat hij ziet, die ontgaat je.

Je kijkt tegen je eigen perceptie aan en ziet een dreinende kleuter en dat projecteer je naar buiten.

Je wil bewustzijn met beide ogen ferm gesloten en accepteert geen zienswijzen van anderen. Dit laatste dertig keer per dag tot je laten doordringen is je medicijn.

Mihaela
14 juli 2012, 09:30
De intentie van het verhaal, die is dat je de openheid niet bezit om van Rob te horen wat hij ziet, die ontgaat je.

Je kijkt tegen je eigen perceptie aan en ziet een dreinende kleuter en dat projecteer je naar buiten.

Je wil bewustzijn met beide ogen ferm gesloten en accepteert geen zienswijzen van anderen. Dit laatste dertig keer per dag tot je laten doordringen is je medicijn.

Je schrijft geweldig en intens nu en dan, en vaak ligt wat wijsheid in je letters besloten, maar ook niet zo correct Nederlands h??
Kom jij ook op het draadje bijles Nederlands?

Het is: Je wilt .. met een t .

Mihaela
14 juli 2012, 09:37

Als jij jong en gezond was, en ook als ik jong en gezond was, had ik je willen verleiden.
Ik vind je agressie in je woorden wat hebben, maar daar is mijn ego door gecharmeerd, vroeger viel ik op zulke typjes zoals jij, denk ik.
Nu zie ik gewoon dat het pure agressie is in je letters, die nog niet tot verlichting is gekomen.
Neem gerust ook wat in van de voorgeschreven medicijn.

Rennie
14 juli 2012, 09:39
Je schrijft geweldig en intens nu en dan, en vaak ligt wat wijsheid in je letters besloten, maar ook niet zo correct Nederlands h??
Kom jij ook op het draadje bijles Nederlands?

Het is: Je wilt .. met een t .

Ik ben niet op m'n huisadres en werk op een Apple iPad en niet op m'n eigen vertrouwde computer, daarnaast heb ik dyslexie en schrijf regelmatig iets verkeerd. Het komt ook regelmatig voor dat een toets niet 'aanslaat', maar hier heb ik gewoon vergeten de tekst nog even na te lezen.

Om kort te gaan ik kom niet op de bijles.

Mihaela
14 juli 2012, 09:41
Ik ben niet op m'n huisadres en werk op een Apple iPad en niet op m'n eigen vertrouwde computer, daarnaast heb ik dyslexie en schrijf regelmatig iets verkeerd. Het komt ook regelmatig voor dat een toets niet 'aanslaat', maar hier heb ik gewoon vergeten de tekst nog even na te lezen.

Om kort te gaan ik kom niet op de bijles.

Jammer, want ik zie je wat vaker iets verkeerd schrijven, en vaak zijn er terugkerende fouten die je maakt. Maar goed, daar gaat je belangstelling niet naar uit, naar taal fouten corrigeren.
Ik zou het leuk vinden om correcter Nederlands te schrijven.

Rennie
14 juli 2012, 09:41
Als jij jong en gezond was, en ook als ik jong en gezond was, had ik je willen verleiden.
Ik vind je agressie in je woorden wat hebben, maar daar is mijn ego door gecharmeerd, vroeger viel ik op zulke typjes zoals jij, denk ik.
Nu zie ik gewoon dat het pure agressie is in je letters, die nog niet tot verlichting is gekomen.
Neem gerust ook wat in van de voorgeschreven medicijn.

Ik zie hier regelmatig iets wat ik wel eens verzuim zelf te doen.

Rob
14 juli 2012, 09:45
Het was niet zozeer dat ik echt vertrok, maar ik sloot me voor je, omdat ik als belemmerend ervaar hoe jij je je opstelt.
Ik kom hier voor bewustwording, en ik word verdrietig (boos) van hoe jij zo vast aan je imago houdt.

Ik heb geen imago (om aan vast te houden) en geen status (die verdedigd zou moeten worden). Ik ben hier een deelnemer, net als jij.

Kijk verdorie naar wat jij deed, en leg niet alles buiten jezelf..

maar blijkbaar is mijn eigen schaduw die ik zie, en mijn eigen blindheid.
Wat maakt nou dat je denkt dat ik dat niet doe? Mijn reacties zijn doorgaans weloverwogen. Een enkele keer corrigeer ik mijzelf (dan haal ik b.v. een reactie weg) omdat ik in tweede instantie zie dat mijn reactie niet helemaal jofel, zuiver was.

en ja, ik merk dat ik een beetje de neiging heb om me voor af te sluiten, voor mensen hier op het forum. (Alsof ik zo open was.. hihi.. maar goed, dat terzijde, de kleine opening die wel aanwezig was, begint ook weg te eben).
Is het echt beperkend wat ik bij jullie zie, de onbewustheid? Of is mijn eigen beleving?

Die vragen zijn aan jou om te beantwoorden. Ik heb de neiging niet om me af te sluiten. Hoewel ik wel een beetje klaar ben met de reacties van Vagebond b.v. die ik niet anders kan zien dan verbale diaree zonder inhoud. Ik heb er op uit gedaan wat ik vond dat ik moest doen en aangezien het geen millimeter opschiet neem ik mezelf geregeld voor om daar niet meer op te reageren (en kom ik vervolgens mijn eigen voornemen niet mee na ...).

Verder kan ik alleen aangeven dat ik iets anders zie dan jij. De bijdrages van b.v. Keen en Renoir vind ik (anders dan jij) hier het meest waardevol. En dat is op zich weer opmerkelijk omdat ze het samen ook geregeld met elkaar oneens zijn.

Mihaela
14 juli 2012, 10:00
Ik heb geen imago (om aan vast te houden) en geen status (die verdedigd zou moeten worden). Ik ben hier een deelnemer, net als jij.

Wat maakt nou dat je denkt dat ik dat niet doe? Mijn reacties zijn doorgaans weloverwogen. Een enkele keer corrigeer ik mijzelf (dan haal ik b.v. een reactie weg) omdat ik in tweede instantie zie dat mijn reactie niet helemaal jofel, zuiver was.

Die vragen zijn aan jou om te beantwoorden. Ik heb de neiging niet om me af te sluiten. Hoewel ik wel een beetje klaar ben met de reacties van Vagebond b.v. die ik niet anders kan zien dan verbale diaree zonder inhoud. Ik heb er op uit gedaan wat ik vond dat ik moest doen en aangezien het geen millimeter opschiet neem ik mezelf geregeld voor om daar niet meer op te reageren (en kom ik vervolgens mijn eigen voornemen niet mee na ...).

Verder kan ik alleen aangeven dat ik iets anders zie dan jij. De bijdrages van b.v. Keen en Renoir vind ik (anders dan jij) hier het meest waardevol. En dat is op zich weer opmerkelijk omdat ze het samen ook geregeld met elkaar oneens zijn.

Ik heb bij jou heel sterk de indruk dat jij net niet naar jouw geraaktheid kijkt. Jouw reacties zijn weloverwogen, en dat is zeker goed, ik weet het niet of jij altijd zo bent geweest, of als dat een resultaat van je inspanning is.
Je bereidheid om jezelf aan te gaan, in het verleden heeft misschien daar bij gedragen, maar nu zie ik jou als iemand die zichzelf niet meer aangaat. Is wat ik meen te zien.
Volgens mij is het bij jou een punt bereikt, en je zit daar muurvast in je overtuiging dat het geweld buiten jouzelf is, en je ziet jouw eigen geweld niet meer.
Je zegt dat ik alleen in termen van geweld en zulke dingen denk en beleef.
Ja, dat klopt, ik star me een beetje op, op het geweld in mezelf, maar het neemt niet af dat jij vervolgens dat bij jouzelf een beetje weg wuift.
Ik heb je bijna nooit iets zien toegeven, als iets bij jou heel duidelijk speelt. Dat jij weloverwogen bent is geweldig voor jouzelf, daar hoef jij niet veel meer aan te sleutelen.
Het ontbreekt overigens je de bereidheid om alsnog je eigen geraaktheid vanuit een ander oog hoek te benaderen. Daarin vind ik jou blind.
En je moet er niet voor kiezen voor mensen die je interessant vindt, maar juist voor iemand als Vagebond, of Anja, of zelfs ik.. die juist roekeloos of uit furie handelen.
Wees roekeloos in je gevoel, voel wat vast en onbuigzaam is geworden achter je weloverwogen zijn.
zeg ook niet direct: oh, dit heb ik al lang gedaan hoor.. want ik meen op te merken dat dat nog steeds bij jou speelt.

glans
14 juli 2012, 10:22

Een ieder is verantwoordelijk voor zijn gewelddadigheid, ik kan alleen weer dat in mezelf herkennen en naar mijn geweld buigen : Namast?!..

Goeiemorgen Mihaela,

Ik wil je even laten weten dat ik dit bericht gelezen heb.
Ik zie ook dat je hierover in gesprek ben met verschillende mensen en dit wil ik ook nog rustig doorlezen.

Alleen deze kort reactie heb ik nu...
Voor mij is/voelt het ook geweld(dadig) maar ik vind dat ik geen recht van spreken heb naar anderen aangezien ik zelf in geval van uiterste noodzaak ook laatst iemand (Keen) hier op het forum de deur een poosje uit heb gestuurd door gebruik te maken van de negeeroptie.

Uiteindelijk heb ik alleen mezelf hiermee...eerst voelt het als een soort opluchting, maar vervolgens loop ik erin vast en loopt alles vast.
Dit is alles wat ik er op dit moment over wil vertellen.

xxx

Rob
14 juli 2012, 10:37
Het ontbreekt overigens je de bereidheid om alsnog je eigen geraaktheid vanuit een ander oog hoek te benaderen. Daarin vind ik jou blind.
En je moet er niet voor kiezen voor mensen die je interessant vindt, maar juist voor iemand als Vagebond, of Anja, of zelfs ik.. die juist roekeloos of uit furie handelen.

Het gaat er ook niet om of het interessant is. Ik gebruikte de term waardevol en mijn insteek is, zoals Renoir gisteren in een ander draadje verwoorde, kijken of er waarheid voor je in zit.

Ik heb je net proberen uit te leggen dat ik mijn geraaktheid wel degelijk meeneem, onder ogen zie. Maar ik vind niet dat je je geraaktheid mee moet nemen naar je reacties op het forum. Een reactie vanuit geraaktheid is zelden van betekenis of waardevol. Het kan voor jezelf wel lekker opluchten als je roekeloos of furieus reageert, maar het is niet anders dan gemakkelijke self-exposure en daarmee ook weer een afweermechanisme (kom mij niet te na, anders vreet ik je op ... of zoiets;). Het is zelfverdediging of in het beste geval zelfbevrediging.

Hoe zit dat eigenlijk voor jou met dat uit furie reageren? Furie is de overtreffende trap van geweld. Het lijkt er op of je dat van sommige schrijvers prachtig vindt, terwijl je anderen er in het kader van bewustwording attent op wil maken.

Mihaela
14 juli 2012, 10:53

Is dat echt zo Rob? Ik ervaar het eigenlijk niet zo.
Want stel dat jij of Renoir in een fijn gesprek was met Jadi, zoals ik dat had, een gesprek dat tot bewustwording kon leiden, en verheldering van troebele punten zou kunnen veroorzaken. Hoe dan ook, een fijn vredig gesprek met wederzijdse belangstelling ervoer ik.
Stel dat jij dan in gesprek was met Jadi, en de rest van de box aan het gissen was of ze Anja is of niet. Zou dan de Organisatie eerst gewacht hebben tot dat het fijne gesprek afgerond was, en dan pas haar een ban gegeven hebben? Ik denk namelijk van wel.
Ik heb me daar tekort in gedaan gevoeld. Alsof ik geen deel maak uit dit groep.
Nu moet ik een forum opzoeken, die ik niet eens weet hoe het heet, waarin ik niet eens zin in heb, want ik ben niet op zoek naar een ander forum op dit moment.
Ik wilde hier, op mijn forum gerust het gesprek kunnen voeren.
Geen hond die er naar keek. De meerderheid wilde dat ze verdween, omdat?? waarom??? Omdat ze in het verleden, onder een ander nick iemand van aanzien hier geweld aan zou gedaan hebben??
Nee, ik ervaar niet dat wij dezelfde inbreng en invloed hier op het forum hebben, en hetzelfde behandeling krijgen.
De Organisatie beschermd jou gelijk als jij over je grens voelt benadeeld, en ik krijg te horen dat het OK is, als ik benadeeld wordt en zonder respect en met geweld benaderd wordt in een zeer gevoelige/ingrijpende fase in mijn leven. Er wordt dan beledigend gedaan met het woord kanker, wetende dat mijn broertje aan kanker aan het sterven was. Men zei: Het dient een doel van bewustwoording, dus is OK!
Dat wat met jou gebeurd is, dient ook een bewustwording, jouw bewustwording Rob.
Het was gewelddadig wat jou aangedaan werd, en het was gewelddadig wat mij aangedaan werd. Allen reageerde de Organisatie bij ons verschillend in. Nee Rob, wij zijn dus geen gelijken lieden hier. Wij zijn gelijken, maar wij worden niet als gelijken behandeld.
Open je ogen.

Als men goed zou willen doen, zouden wij Jadi uitnodigen voor een tweegesprek hier op dit forum, als ik waardige lied van dit forum ben.
Ik vind dat ik het recht heb om het gesprek af te kunnen ronden, hier op het forum waar ik deel van maak.
Hoef ik niet iets te doen wat ik niet wil, een forum zoeken van iemand die ik niet ken, alleen omdat ze een ban kreeg hier.
Ik heb geen behoefte om lid te worden van een ander forum, ik heb een forum waar ik lid van ben, en waar ik me thuis voel, ook al schop ik ertegen. Dat is namelijk thuis, je je op je gemak voelen en alles doen waar jij zin in hebt. Als ik te hard schop, dan hoor ik van de medeforum leden, en kijk ik ernaar.
Zoals ieder ander dat ook doet, en te voelen krijgt als hij of zij te ver gaat.

Wat vind jij hiervan Rob?

Rob
14 juli 2012, 11:15
Ik heb bij jou heel sterk de indruk dat jij net niet naar jouw geraaktheid kijkt. Jouw reacties zijn weloverwogen, en dat is zeker goed, ik weet het niet of jij altijd zo bent geweest, of als dat een resultaat van je inspanning is.

Ik heb het al vaker vertelt, maar ik wil het nog wel een keer kort samenvatten. Wat voor mij van belang is geweest is mijn scheiding, nu ruim 10 jaar geleden. Het was, op dat moment, een bevrijdende stap die ik zag als het me bevrijden van iemand anders. Dat was natuurlijk niet zo, het ging om mij en niet om die ander. Op dat moment was ik erg geremd, had ik veel last van verdrongen agressie, ik was onecht geworden.

En ik ben daarna behoorlijk uit de band gesprongen, heb me in meerdere opzichten als een klootzak gedragen; ik was gewoon bezig om mij vrij te vechten en heb daar anderen voor misbruikt. Niet iets om erg trots op te zijn, maar het is niet mooier. In die zelfde tijd ben ik in therapie gegaan, drie jaar lang, elke maand een lang weekend (weliswaar een opleiding, maar eentje waarin je eerst zelf uitgebreid aan de beurt komt). Ook heb ik workshop bij de (Osho) Humaniversity gevolgd. Niet bepaald plekken waar je met handschoentjes wordt aangepakt, maar eerder door mensen die deskundig zijn met een fileermes aan stukjes wordt gesneden. Het is ontzettend pijnlijk geweest, maar ook nuttig en bevrijdend. Ik kan het iedereen aanraden, maar als ik het doe dan duid men dat vaak als psychologie (van de koude grond ...). Ik blijf er bij dat het voor menigeen nuttig is om eerst zoiets te gaan doen, voordat men zich met non dualiteit oid bezig gaat houden. Ik zeg daarmee niet dat ik van geraaktheid ben verlost. Maar wel dat ik het van mijlen ver aan zie komen, en vaak door een subtiele manier van waarnemen in mijn lichaam al weet hoe laat het is. Het is een vorm van scherpen van je gewaarzijn, oefenen in opmerkzaamheid. En dat begint met zien, zoals hier zo vaak wordt benoemd, maar ik durf te beweren dat dat zien hier vaak niet verder gaat dan oppervlakkig kijken en dan gauw de andere kant op kijken. Werkelijk zien heeft een oplossend vermogen, waarbij als vanzelf verantwoording genomen wordt die zich omzet in actie.

Nadje
14 juli 2012, 11:18

Is dat mogelijk de reden waarom je zo graag met Anja in gesprek wilt/wilde? Omdat Anja wat betreft mensen in de ban doen, de kroon spant?

Mihaela
14 juli 2012, 11:23
Is dat mogelijk de reden waarom je zo graag met Anja in gesprek wilt/wilde? Omdat Anja wat betreft mensen in de ban doen, de kroon spant?

Het gesprek onstond Nadje, en ik ging me er voor openen. Het werd abrupt be?indigd.
Mijn ouders zijn ook abrupt gestorven. Ik heb iets met abruptheid, maar nu leg ik me niet meer verlamd bij neer, maar laat ik mijn geraaktheid zien.
Dat is alles wat voor mij te betekenen heeft, hoe het verder verloopt, is afhankelijk ook van de reacties van de medeleden van dit forum.
Zoals het leven ook is Nadje.
Wat je nu aanhaalt, haalt de aandacht weg van dat wat toe doet volgens mij, maar daar ben jij heel goed in is me opgevallen. Zo goed mogelijk de aandacht weg nemen van dat wat toe doet, en alles weer in vrede laten verlopen, maar jouw weg volgend uiteraard. De weg van de minste weerstand?
Leer ook rekening met de ander te houden Nadje!

Ogenblik-sem
14 juli 2012, 11:28
Het gesprek onstond Nadje, en ik ging me er voor openen. Het werd abrupt be?indigd.

Ik krijg het dan maar niet onder mijn pet waarom je dan niet bij Mevr. A.op visite gaat?
Je bent toch van harte uitgenodigd?
Dit is haar adres:

XXX

Je bent helemaal vrij je daar NU onmiddellijk te gaan melden.

Bericht aangepast omdat Jadi heeft aangegeven dat ze niet met haar volledige voor en achternaam op dit forum vermeld wenst te worden.

Hier graag rekening mee houden. Dank u.

Uw Bromsnor.

Mihaela
14 juli 2012, 11:30

Het is voor mij juist de reden om haar forum niet op te zoeken. Ik merk dat ik bang ben dat ik een ban zou kunnen krijgen mezelf Keennende.
Daarom dat ik het gesprek hier veilig thuis wil houden. Een thuis wedstrijd is altijd veiliger lijk me...UnSuRe

Mihaela
14 juli 2012, 11:33
Ik krijg het dan maar niet onder mijn pet waarom je dan niet bij Mevr. A.op visite gaat?
Dit is haar adres:

Ik heb het genoteerd Sem. het kan wat mij betreft verwijderd worden als je wilt. Ze wilt niet graag haar gegevens op het net begreep ik.

Nadje
14 juli 2012, 11:35
Mijn ouders zijn ook abrupt gestorven. Ik heb iets met abruptheid, maar nu leg ik me niet meer verlamd bij neer, maar laat ik mijn geraaktheid zien.
Dat is alles wat voor mij te betekenen heeft, hoe het verder verloopt, is afhankelijk ook van de reacties van de medeleden van dit forum.
Zoals het leven ook is Nadje.
Wat je nu aanhaalt, haalt de aandacht weg van dat wat toe doet volgens mij, maar daar ben jij heel goed in is me opgevallen. Zo goed mogelijk de aandacht weg nemen van dat wat toe doet, en alles weer in vrede laten verlopen, maar jouw weg volgend uiteraard. De weg van de minste weerstand?
Leer ook rekening met de ander te houden Nadje!
Ik snap je gevoeligheid mbt het abrupt afbreken van contact. Maar het contact is in feite helemaal niet afgebroken. Je kunt met Anja verder kletsen op haar forum of anders met haar mailen. Dat heeft ze je al aangeboden. Maar nee, blijkbaar moet het gesprek pers? hier plaats vinden. En ga je lopen mekkeren over hoe gewelddadig het is om iemand in de ban te doen om redenen dat jij zo graag in gesprek wilt kunnen gaan met iemand die anderen in de ban doen, bijna als cult heeft verheven. Dat wekt op zijn minst mijn verbazing en daarmee ben ik volgens mij alleszins on topic.

Rob
14 juli 2012, 11:35
Wat vind jij hiervan Rob?

Ik kan me je teleurstelling levendig voorstellen. En tegelijkertijd ben ik het met je oneens. Je vergelijkt situaties die niet met elkaar te vergelijken zijn. En daarbij ben ik ooit een tijdje moderator geweest, op het forum van Remon. Voor 99% van de tijd stelt dat niks voor en als het uit de klauwen loopt is het ineens de bedoeling dat je optreed en wijze beslissingen neemt. Het is een beetje zoals de ondankbare taak van een scheidsrechter. Bij een mooie wedstrijd val je niet op en als het uit de klauwen loopt dan moet je ineens optreden en ben je de gebeten hond. Simpelweg omdat je het nu eenmaal niet iedereen naar de zin kunt maken. In dit geval heb je niet je zin gekregen en is er iemand met wie je graag samen zou spelen uit het veld gestuurd. Jammer. Take it like a grown-up girl. En zit niet te mekkeren over partijdigheid en onbewustheid.

Mihaela
14 juli 2012, 11:40
Ik snap je gevoeligheid mbt het abrupt afbreken van contact. Maar het contact is in feite helemaal niet afgebroken. Je kunt met Anja verder kletsen op haar forum of anders met haar mailen. Dat heeft ze je al aangeboden. Maar nee, blijkbaar moet het gesprek pers? hier plaats vinden. En ga je lopen mekkeren over hoe gewelddadig het is om iemand in de ban te doen om redenen dat jij zo graag in gesprek wilt kunnen gaan met iemand die anderen in de ban doen, bijna als cult heeft verheven. Dat wekt op zijn minst mijn verbazing en daarmee ben ik volgens mij alleszins on topic.

Het gaat het nu niet over als jij on of offtopic bent. Ik vind het ook vermoeiend hoe jullie dat allemaal naar jullie kant trekken.
Ik laat dat kutgesprek los nu, het slaat wat mij betreft nergens op. Ik vind jullie niet leuk meer..

stomme poppen doen het ook niet meer.. ik wilde zo een pop neer zetten die haar tong uitsteekt..

Mihaela
14 juli 2012, 11:41
Ik kan me je teleurstelling levendig voorstellen. En tegelijkertijd ben ik het met je oneens. Je vergelijkt situaties die niet met elkaar te vergelijken zijn. En daarbij ben ik ooit een tijdje moderator geweest, op het forum van Remon. Voor 99% van de tijd stelt dat niks voor en als het uit de klauwen loopt is het ineens de bedoeling dat je optreed en wijze beslissingen neemt. Het is een beetje zoals de ondankbare taak van een scheidsrechter. Bij een mooie wedstrijd val je niet op en als het uit de klauwen loopt dan moet je ineens optreden en ben je de gebeten hond. Simpelweg omdat je het nu eenmaal niet iedereen naar de zin kunt maken. In dit geval heb je niet je zin gekregen en is er iemand met wie je graag samen zou spelen uit het veld gestuurd. Jammer. Take it like a grown-up girl. En zit niet te mekkeren over partijdigheid en onbewustheid.

Ik krijg van jullie echt nooit gelijk, vind ik gewoon niet leuk.

Nadje
14 juli 2012, 11:42
Het is voor mij juist de reden om haar forum niet op te zoeken. Ik merk dat ik bang ben dat ik een ban zou kunnen krijgen mezelf Keennende.
Daarom dat ik het gesprek hier veilig thuis wil houden. Een thuis wedstrijd is altijd veiliger lijk me...UnSuRe
Ach so, je bent gewoon een angsthaas. En dat vind je een plausibele reden om Anja's ban hier op te heffen?

Rob
14 juli 2012, 11:43
Ik krijg van jullie echt nooit gelijk, vind ik gewoon niet leuk.

Daar heb je gelijk in ... GlAd

En nu ben ik weg, boodschappen doen.

Mooie dag!

FlOwErS

Mihaela
14 juli 2012, 11:43
Ach so, je bent gewoon een angsthaas. En dat vind je een plausibele reden om Anja's ban hier op te heffen?

Het zou mij het beste uitkomen. Twee vliegje in een klap. Jullie ook toegefelijker zijn, en ik ook lekker veilig..

Nadje
14 juli 2012, 11:45
Het gaat het nu niet over als jij on of offtopic bent. Ik vind het ook vermoeiend hoe jullie dat allemaal naar jullie kant trekken.
Ik laat dat kutgesprek los nu, het slaat wat mij betreft nergens op. Ik vind jullie niet leuk meer..

stomme poppen doen het ook niet meer.. ik wilde zo een pop neer zetten die haar tong uitsteekt..

HuGDeze doet het wel. Het is goed Mihaela. We houden toch wel van je.

Mihaela
14 juli 2012, 11:45
Daar heb je gelijk in ... GlAd

En nu ben ik weg, boodschappen doen.

Mooie dag!

FlOwErS

ik moet ook wat doen, komt mij goed uit zo, want jou krijg ik toch niet verlicht vandaagBiGeRgRiN

Mihaela
14 juli 2012, 11:46
HuGDeze doet het wel. Het is goed Mihaela. We houden toch wel van je.
je houdt nooit van mij als ik opstandig benBaNaNa

Ogenblik-sem
14 juli 2012, 11:47
Ach so, je bent gewoon een angsthaas.
Ach, daar heb je er hier wel meer van.
M?t grote bek en al.
Iets roepen vanuit het verstop-adres.

Nadje
14 juli 2012, 11:47
je houdt nooit van mij als ik opstandig benBaNaNa
Jawel hoor. Dan hou ik nog meer van je. KiSs

Mihaela
14 juli 2012, 11:48
Jawel hoor. Dan hou ik nog meer van je. KiSs

maar ik blijf erbij dat ik niet Ok vond dat Jadi zo weg moet. Vind jij dat helemaal Ok?

Mihaela
14 juli 2012, 11:50
Ach, daar heb je er hier wel meer van.
M?t grote bek en al.
Iets roepen vanuit het verstop-adres.

Doe eens haar adres weg Sem, of heb je al gedaan?

Ogenblik-sem
14 juli 2012, 11:51
Zeker heb ik dat al gedaan.
Maar je bent veel te druk met je heibel om je zin door te drukken dat je er straal overheen hebt gelezen.

Wat moet ik wegdoen?

Mihaela
14 juli 2012, 11:51
Wij hebben allemaal onze angsten, of niet?

Mihaela
14 juli 2012, 11:52
Maar je bent veel te druk met je heibel om je zin door te drukken dat je er straal overheen hebt gelezen.
Wat heb ik niet gelezen volgens jou?

Ogenblik-sem
14 juli 2012, 11:53
Juist.

En mij maakt dat geen moer meer uit.

Ogenblik-sem
14 juli 2012, 11:53
Wat heb ik niet gelezen volgens jou?
Wat moet ik wegdoen?

Mihaela
14 juli 2012, 11:54

Wat moet ik wegdoen?

In jouw tekst waarin jij het adres van anja gaf, zou je aub dat nu willen verwijderen, ik heb het genoteerd. het is niet nodig dat zo een prive gegeven ter ogen van iedereen is. Ik begreep dat ze dat niet graag op internet heeft, niet dat zij daar in verband mee gebracht kan worden, op zo een draadje die over Jadi gaat bijvoorbeeld.
Je kan terug in je tekst gaan, en de www. verwijderen. Dat bedoel ik.

Mihaela
14 juli 2012, 11:56
Ach ja. anders krijgt Gargamel weer opdracht om dat te wissen. kan geen kwaad om eraan te denken. Ik ben vaak alert op zulke details.

Ogenblik-sem
14 juli 2012, 11:57
Mihaela,

ER IS NIEMAND op haar forum en vanuit die leegte voelt zij zich geroepen hier te komen malen.

Verder is zij degene die een boek heeft geschreven dat ze ook graag wereldkundig maakt om het te kunnen verkopen.

Alleen van de reviews ervan is ze niet gediend..

Dat is alles.

Mihaela
14 juli 2012, 11:58
Dit is haar adres:

[url]http://www.anja.

nr 147 sufferdBiGeRgRiN

Mihaela
14 juli 2012, 12:01
Mihaela,

ER IS NIEMAND op haar forum en vanuit die leegte voelt zij zich geroepen hier te komen malen.

Verder is zij degene die een boek heeft geschreven dat ze ook graag wereldkundig maakt om het te kunnen verkopen.

Alleen van de reviews ervan is ze niet gediend..

Dat is alles.

Wat is dan volgens jou het verschil tussen haar en wij? Ik doe dat ook malen, en ik zie jou dat ook doen.

Niet dat ik voor haar op wil komen, maar ik zie eigenlijk niet veel verschil tussen mensen die op zo een forum komen en over bewustwoording en zelfkennis praten, of over nondualisme. Allemaal suffen mensen, net als jij en ik die graag Verlichtegeesten willen zijn, en soms ook hier en daar wat verlichting hebben ervaren. Gewoon taaie materie. Helaas kunnen mensen niet samen werken, maar alleen maar ruzies maken.

Rennie
14 juli 2012, 12:01
Een thuis wedstrijd is altijd veiliger lijk me...UnSuRe

Lijk mij ook WiNk.

Mihaela
14 juli 2012, 12:04
Lijk mij ook WiNk.

Doe jij dat adresje anders wegpoetsen Renoir..

Nadje
14 juli 2012, 12:06
maar ik blijf erbij dat ik niet Ok vond dat Jadi zo weg moet. Vind jij dat helemaal Ok?
Ik ben geen voorstander van bannen, nooit geweest. Maar destijds heeft ze de ban m.i. wel terecht gekregen omdat het openbaar maken van priv?gegevens voor mij wel grenst aan het toelaatbare. Als het haarzelf betreft denkt ze daar overigens net zo over, zoals je zelf net al hebt aangegeven. Aangezien ze dus nog een ban had/heeft, kan ik me voorstellen dat men hier geen zin heeft in herhaling van zetten. Daar komt bij dat ze hierin geen open kaart heeft gespeeld. Dan was het wellicht nog weer anders geweest. Dus ja, ik vind het helemaal ok.

Mihaela
14 juli 2012, 12:12
Ik ben geen voorstander van bannen, nooit geweest. Maar destijds heeft ze de ban m.i. wel terecht gekregen omdat het openbaar maken van priv?gegevens voor mij wel grenst aan het toelaatbare. Als het haarzelf betreft denkt ze daar overigens net zo over, zoals je zelf net al hebt aangegeven. Aangezien ze dus nog een ban had/heeft, kan ik me voorstellen dat men hier geen zin heeft in herhaling van zetten. Daar komt bij dat ze hierin geen open kaart heeft gespeeld. Dan was het wellicht nog weer anders geweest. Dus ja, ik vind het helemaal ok.

Ik ga ook wat doen. Heb een stapel was die ik handmatig ga doen.
Pff. tis wat met de mooie stoffen.

tot later weer..

Rennie
14 juli 2012, 12:13
Doe jij dat adresje anders wegpoetsen Renoir..

Het is anders alleen maar een internet link hoor die je overal kunt vinden. Het heeft ook nog een functie dat iedereen wie dat wil zich daar kan vervoegen.

Ik hoop niet dat we spastisch moeten gaan doen om een internet link.

We hebben ook wasbeertje nog als eventuele spreekbuis.

Mihaela
14 juli 2012, 12:14
Het is anders alleen maar een internet link hoor die je overal kunt vinden.

Ja, maar die kan in verband gelegd worden met Jadi, en in het draadje wordt vaak de naam anja genoemd, en inneens staat er ook een achternam bij. Ik noem het maar, doe wat jij goed vindt. Ik laat het los.

Nadje
14 juli 2012, 12:14
Ik ga ook wat doen. Heb een stapel was die ik handmatig ga doen.
Pff. tis wat met de mooie stoffen.

tot later weer..
Hier hebben we wasmachines hoor. BiGeRgRiN

Mihaela
14 juli 2012, 12:15
Hier hebben we wasmachines hoor. BiGeRgRiN
haha.. hier ook hooor..

maar de stoffen zijn zo dun, gewoon handwas.. pff.. draag je alleen jutezakken?

Bromsnor
14 juli 2012, 12:17
Ja, maar die kan in verband gelegd worden met Jadi, en in het draadje wordt vaak de naam anja genoemd, en inneens staat er ook een achternam bij. Ik noem het maar, doe wat jij goed vindt. Ik laat het los.

Het is al opgelost. In plaats van berichten hier te plaatsen kunt u ons eenvoudig bereiken door op de knop "kwalijk bericht rapporteren" te drukken. Dan krijgt de moderatie een mail en kunnen we zo nodig in actie komen.

Hartelijke groeten,
Uw Bromsnor.

Nadje
14 juli 2012, 12:18
haha.. hier ook hooor..

maar de stoffen zijn zo dun, gewoon handwas.. pff.. draag je alleen jutezakken?

Dunne stoffen kunnen gewoon op 30 graden, kort wasje. Niks aan de hand(was).

Mihaela
14 juli 2012, 12:20
Het is al opgelost. In plaats van berichten hier te plaatsen kunt u ons eenvoudig bereiken door op de knop "kwalijk bericht melden" te drukken. Dan krijgt de moderatie een mail en kunnen we zo nodig in actie komen.

Hartelijke groeten,
Uw Bromsnor.

Dan voel ik me zo een klikspan, zoals Nadje een apart topic opende om de arme wasbeertje te willen bannen.
Zou je ook een leuke volgeling willen hebben Nadje, die alles voor je doet?

maar ik ga, voor dat ik in diepere lagen zak..

Mihaela
14 juli 2012, 12:21
Dunne stoffen kunnen gewoon op 30 graden, kort wasje. Niks aan de hand(was).

Ja, maar ze zijn nog nieuw.. wil ze een beetje besparen. Na een tijd pleur ik ze in een zak en kort wasje ermee..

Mihaela
14 juli 2012, 12:22
Moet jij nog niets doen Nadje?

Mihaela
14 juli 2012, 12:23
Oh ja, en ze geven ook een beetje af. Straks heb ik allen roze en witten en ecru dingen door elkaar gekleurd.

Nadje
14 juli 2012, 12:25
Dan voel ik me zo een klikspan, zoals Nadje een apart topic opende om de arme wasbeertje te willen bannen.
Zou je ook een leuke volgeling willen hebben Nadje, die alles voor je doet?

maar ik ga, voor dat ik in diepere lagen zak..
Bij Wasbeertje had men gelijk moeten ingrijpen, mijn mening. En verder, ik heb een man die alles voor me doet, behalve de was. Zo en nu ben ik eruit. Doei.

Vagebond
14 juli 2012, 13:48
Wees roekeloos in je gevoel, voel wat vast en onbuigzaam is geworden achter je weloverwogen zijn.
zeg ook niet direct: oh, dit heb ik al lang gedaan hoor.. want ik meen op te merken dat dat nog steeds bij jou speelt.Ho ho ho, wil je mij er wel eens buiten houden. Ik zit helemaal niet te wachten op Rob zijn oudbakken vooringenomen ideeen laat hij daar zijn vrouw maar mee lastig vallen die is het helemaal met hem eens.

Mihaela
14 juli 2012, 13:50
Hoi Jadi,

Ik schrijf maar direct naar jou toe, want ik begreep dat jij dit te lezen krijgt.
Het gesprek dat wij aangingen had mijn belangstelling gewekt. Het was abrupt be?indigd door de ban die je kreeg, en ik had tijd nodig om het te verwerken.
Ik was nu mijn gegevens aan het invullen, voor om me op je forum in te schrijven, en ik merkte bij mezelf sterke aarzeling. Het voelt voor mij niet dat het uit mijn impuls komt, maar dat ik door de situatie ergens in terecht kom alsof ik geen keuze heb.
Voor mij is nu niet meer belangrijk om het gesprek voort te zetten als het hier op het forum niet kan, maar het is belangrijker om naar mijn reacties te kijken. en naar dat wat in mij geraakt wordt.
Als ooit de kans zich weer voordoet om je hier te spreken kunnen wij altijd het gesprek voortzetten, als de behoefte nog aanwezig zou zijn bij ons beide.

Het voelt voor mij alsof ik een afspraak heb gemaakt door te zeggen dat ik binnenkort jou op je forum je zou opzoeken. Bij deze wil ik aangeven dat ik dat niet meer doe.
Ik laat het nu los, en ik zie hoe het verder dit zich ontwikkelt.

Een groet,
Mihaela

Mihaela
14 juli 2012, 13:52
Ho ho ho, wil je mij er wel eens buiten houden. Ik zit helemaal niet te wachten op Rob zijn oudbakken vooringenomen ideeen laat hij daar zijn vrouw maar mee lastig vallen die is het helemaal met hem eens.

Je hebt gelijk, ik had je naam niet moeten gebruiken.

Vagebond
14 juli 2012, 13:57
Bij Wasbeertje had men gelijk moeten ingrijpen, mijn mening. En verder, ik heb een man die alles voor me doet, behalve de was. Zo en nu ben ik eruit. Doei.Wasbeertje heeft een boodschap van Anja doorgegeven en dat is idd een vreselijke doodzonde. En ja er bestaat idd een kans dat wasbeertje Anja gebruik zal laten maken van haar account. So what, wie dan leeft wie dan zorgt

Genoeg waakhonden hier aanwezig die du moment voelen of Anja aan het woord is of niet om dan vervolgens als een idioot te gaan blaffen. Jij blaft al nog voor er wat aan de hand is.

Het grote gevaar voor onze zelfingenomenheid is verdwenen, dus doe je dansje en lach in vreugde.

Je bent in mijn ogen als een totale idioot bezig, mijn mening.

Vagebond
14 juli 2012, 14:02
Je hebt gelijk, ik had je naam niet moeten gebruiken.Hoezo?

Mihaela
14 juli 2012, 14:13
Hoezo?

Nou, je zei: Ho Ho Ho.. Je kondigde toch niet de Kerstman aan, of wel? Je gaf aan dat jij dat niet fijn vond volgens mij, en ik besefte dat ik eigenlijk de naam van andere mensen niet had moeten gebruiken, of vond je het niet erg?

Ik weet het of ik te ver in ga, als ik de naam van een ander in mijn tekst gebruik, is mijn onzekerheid die daar een rol in speelt.
Vond je het erg dat ik je naam noemde?

wasbeertje
14 juli 2012, 14:19
Anja vraagt me wederom een bericht te plaatsen.

AO had hier inderdaad de nick Jadi. Het was niet bedoeld om zich te verschuilen; het doel van haar komst ging haar namelijk niet om naamsbekendheid. Ook kwam ze niet via een achterdeurtje; het account Jadi werd immers door het forumbeheer geaccepteerd.

Dat ze vroeg om in de mededeling 'ban Jadi' haar volledige naam AO in te korten was, omdat men wel zichzelf graag schuilhoudt, maar erg gemakkelijk andermans naam voluit neerzet. Overigens na de ban, zonder dat ze zelf nog kon reageren.

P.S. AO is zeker niet Wasbeertje. aka. Swiebertje

wasbeertje
14 juli 2012, 14:22
Wasbeer werd door het forum aangetrokken door enkele mooie gesprekken die zich vormden. Die energie is jammerlijk door de ban van Jadi teniet gedaan, en het dagelijkse koffiegepruttel zet zich weer voort. Jammer.

Mihaela
14 juli 2012, 14:25

AO had hier inderdaad de nick Jadi. Het was niet bedoeld om zich te verschuilen; het doel van haar komst ging haar namelijk niet om naamsbekendheid. Ook kwam ze niet via een achterdeurtje; het account Jadi werd immers door het forumbeheer geaccepteerd.

Dat ze vroeg om in de mededeling 'ban Jadi' haar volledige naam Anja in te korten was, omdat men wel zichzelf graag schuilhoudt, maar erg gemakkelijk andermans naam voluit neerzet. Overigens na de ban, zonder dat ze zelf nog kon reageren.

P.S. Anja is zeker niet Wasbeertje. aka. Swiebertje

maar Swiebertje, nu gebruik jij de volle naam van Anja. Ik kan het niet meer volgen, is dat nu ok?

Vagebond
14 juli 2012, 14:56
Nou, je zei: Ho Ho Ho.. Je kondigde toch niet de Kerstman aan, of wel? Je gaf aan dat jij dat niet fijn vond volgens mij, en ik besefte dat ik eigenlijk de naam van andere mensen niet had moeten gebruiken, of vond je het niet erg?

Ik weet het of ik te ver in ga, als ik de naam van een ander in mijn tekst gebruik, is mijn onzekerheid die daar een rol in speelt.
Vond je het erg dat ik je naam noemde?Vagebond vindt het ook niet fijn maar dat wil nog niet zeggen dat Mihaela daarom terug zou moeten trekken. Want ondanks dat Vagebond liever niet te maken heeft met Rob vanwege zijn in Vagebond's ogen oudbollige, maar vooral zijn met maten met twee metende, ideeen wil dat nog niet zeggen dat Mihaela fout zit. Vagebond vindt dat Mihaela goed zit en geniet van haar open eerlijkheid, daar kunnen wij met zijn allen veel van leren volgens Vagebond's inzien. Vagebond heeft in elk geval veel aan Michaela's schrijvens mbt tot zelfkennis.

Groetjes Vagebond ;-)

Bromsnor
14 juli 2012, 15:05
maar Swiebertje, nu gebruik jij de volle naam van Anja. Ik kan het niet meer volgen, is dat nu ok?

Nee, dat is niet ok. AO heeft, via wasbeertje, laten weten dat ze niet wil dat haar naam volledig op dit forum geschreven wordt. Dit hebben we op haar verzoek gecorrigeerd.

En ik verzoek ieder lid om zich aan deze afspraak te conformeren. Ik heb namelijk geen zin om allemaal berichten met haar volledige naam daarin voortdurend te gaan corrigeren.

Hartelijk dank voor uw medewerking.
Uw Bromsnor.

wasbeertje
14 juli 2012, 15:10
Het is Anja's bedoeling dat haar volledige naam dit keer blijft staan: dus AO :-)

Bromsnor
14 juli 2012, 15:11

Dat ze vroeg om in de mededeling 'ban Jadi' haar volledige naam AO in te korten was, omdat men wel zichzelf graag schuilhoudt, maar erg gemakkelijk andermans naam voluit neerzet. Overigens na de ban, zonder dat ze zelf nog kon reageren.

Beste wasbeertje,

U heeft uw plicht gedaan door nog een mededeling te doen namens AO. De mededeling is serieus genomen en haar naam is gecorrigeerd. Ik verzoek u in het vervolg ook niet meer de naam van AO volledig op dit forum neer te schrijven.

Verder heeft u uw plicht gedaan om hier namens AO berichten te plaatsen. Het is niet de bedoeling dat AO verder hier berichten gaat plaatsen, ook niet via u. AO heeft hier een ban en haar mededelingen zijn verder niet gewenst, ook niet via iemand anders. Ik verzoek u dan ook dringend om uw taak als spreekbuis te be?indigen. U kunt hier verder als zelfstandig lid deelnemen.

Uw Bromsnor.

wasbeertje
14 juli 2012, 15:13
Het is de bedoeling dat de naam van AO in mijn vorige bericht volledig blijft staan.

Vagebond
14 juli 2012, 15:14

Ho ho Wasbeertje je mag dat niet zeggen. Anja heeft zich hier onder valse voorwendselen ingeschreven volgens de waakhonden en geweigerd haar ware identiteit te noemen zonder te zien dat zij niet verplicht was haar ware identiteit vrij te geven aangezien dat niet de eis is bij inschrijving. Dus de waakhonden waarschuwden hun eigenaren dat er een dief in huis was. Dat is de taak van waakhonden. En er zijn waakhonden die niet helemaal goed wijs zijn en vinden dat iemand, via iemand anders, niet zijn naam mag beschermen op een forum waar men op geen manier moeite heeft met laster. Tja

Bromsnor
14 juli 2012, 15:15
Het is Anja's bedoeling dat haar volledige naam dit keer blijft staan: dus AO :-)

Leest u het vorige bericht dat ik aan u geschreven heb graag even.

Ik heb aan AO beloofd om haar naam niet meer volledig op dit forum te schrijven of laten schrijven. Daar laten we het bij, ook u graag.

Dank voor uw medewerking.
Bromsnor

wasbeertje
14 juli 2012, 16:27
Dag Mihaela, in dit geval is het OK. Anja wilde het zo.

Ogenblik-sem
14 juli 2012, 18:46
Bij deze wil ik aangeven dat ik dat niet meer doe.
Ik laat het nu los, en ik zie hoe het verder dit zich ontwikkelt.

Een groet,
Mihaela

Ach.....da's nou jammer.
Maar ook weer niet ?cht 'n verrassing.. BiGeRgRiN

Eigenaardig..dat dan weer wel.. BlInK

Ogenblik-sem
14 juli 2012, 18:58
AO is zeker niet Wasbeertje. aka. Swiebertje

Ik ben overigens zo VRIJ om er geen barst van te geloven.
Tenzij het staat voor Ach en O(ooooh)

Mihaela
14 juli 2012, 19:02
Vagebond vindt het ook niet fijn maar dat wil nog niet zeggen dat Mihaela daarom terug zou moeten trekken. Want ondanks dat Vagebond liever niet te maken heeft met Rob vanwege zijn in Vagebond's ogen oudbollige, maar vooral zijn met maten met twee metende, ideeen wil dat nog niet zeggen dat Mihaela fout zit. Vagebond vindt dat Mihaela goed zit en geniet van haar open eerlijkheid, daar kunnen wij met zijn allen veel van leren volgens Vagebond's inzien. Vagebond heeft in elk geval veel aan Michaela's schrijvens mbt tot zelfkennis.

Groetjes Vagebond ;-)

VagebondLief... De weg naar verdieping is verdomd zwaar. Fijn om niet om iedereen te hoeven struikelen, en hier en daar een rustpunt te hebben. Ongeacht wat jij schrijft voel ik bij jou verwantschap, en ik vertrouw volledig op dat jouw intenties goed bedoeld zijn naar mij toe. Ik volg je weg ook met een liefdevolle blik, en omdat ik me in jou herken, ben ik trots op jou/mij dat jij jezelf aangaat.
Dat een verdieping proces niet altijd als schoonheid overkomt, moet het oog maar een (forum)zonnebril voor nemen als het oogverblindend is.

Toch vreemd, maar op dit punt voel ik me door meer mensen kijk op mij beschermd en geliefd.
Ook fijn dat ik niet meer hoef te kiezen, tussen de mensen die ik mag als hun onderling knellen.

Ik begin een beetje om thuis te geraken VagebondLief, ...

Weet dat ik jouw teksten als de mijne beschouw, ongeacht welk gebied jij in jezelf aangaat.
Om mij maak je nooit zorgen ajb. want het gaat me vanzelf jou lief hebben.

ik houd hier mee op, want liefdevolle dingen vind ik altijd een beetje g?nant.

Ik schrijf ieder dag tegen mijn zus dat ik van haar houd, en ook al meen ik dat oprecht, weet ik niet hoe snel ik dat smjes moet zenden.
Ik voel me niet gemakkelijk als het over liefde gaat, maar het gaat me niet slecht af vind ik ..
Ik ben een beetje bezorgd om mijn zus, ze kan niet eens over ons broertje praten, want dan gaat ze als een bezetene huilen.
Uiteraard noem ik zijn naam niet meer naar haar toe als ze het niet aan kan, ik respecteer haar wens, en ik probeer te beseffen dat mijn bezorgdheid om haar mijn geraaktheid is. En toch voel ze zich gesterkt erdoor, zegt ze.
Of zou ik beter haar alleen maar lief hebben, zonder onnodig haar te willen dragen?..
Het besef is er, maar het oude gevoel van drama is er nog steeds bij mij nu en dan, maar in veel lichtere maten aanwezig gelukkig...

Rennie
14 juli 2012, 19:04
Ho ho Wasbeertje je mag dat niet zeggen.

Gelieve ook de met een andere tekstverwerker aangevoerd gekregen boodschappen (bericht 203) te ontdoen van SIZE en COLOR svp.

Dit SIZE gedoe is een beetje dominerend binnen de text, het is als schreeuwen met letters.

Mihaela
14 juli 2012, 19:06
Ach.....da's nou jammer.
Maar ook weer niet ?cht 'n verrassing.. BiGeRgRiN

Eigenaardig..dat dan weer wel.. BlInK

Sufferd, je wilde me geband zien zeker? BaNaNa
Vertel, wat vind je nou jammer aan?

Leg het uit, wat verrast je niet? en wat is eigenaardig?

Nadje
14 juli 2012, 19:18
Je bent in mijn ogen als een totale idioot bezig, mijn mening.
Wat je zegt. Dat komt omdat je door jouw ogen kijkt.

Nadje
14 juli 2012, 19:20
Beste wasbeertje,

U heeft uw plicht gedaan door nog een mededeling te doen namens AO. De mededeling is serieus genomen en haar naam is gecorrigeerd. Ik verzoek u in het vervolg ook niet meer de naam van AO volledig op dit forum neer te schrijven.

Verder heeft u uw plicht gedaan om hier namens AO berichten te plaatsen. Het is niet de bedoeling dat AO verder hier berichten gaat plaatsen, ook niet via u. AO heeft hier een ban en haar mededelingen zijn verder niet gewenst, ook niet via iemand anders. Ik verzoek u dan ook dringend om uw taak als spreekbuis te be?indigen. U kunt hier verder als zelfstandig lid deelnemen.

Uw Bromsnor.

OhMaStEr

Vagebond
14 juli 2012, 19:21
Gelieve ook de met een andere tekstverwerker aangevoerd gekregen boodschappen (bericht 203) te ontdoen van SIZE en COLOR svp.

Dit SIZE gedoe is een beetje dominerend binnen de text, het is als schreeuwen met letters.Heuh moet je niet bij Wasbeertje zijn Renoir? ik ben mij van geen kwaad bewust.

Mihaela
14 juli 2012, 19:27
Dag Mihaela, in dit geval is het OK. Anja wilde het zo.

Hoi Wasbeertje, ik blijf gewoon bij de voornaam noemen.

Rennie
14 juli 2012, 19:38
Heuh moet je niet bij Wasbeertje zijn Renoir? ik ben mij van geen kwaad bewust.

Je hebt gelijk, de quote was van wasbeertje.

Dus wasbeerje, als software-expert weet je vast wel dat je geen [SIZE=2] krijgt maar dat alleen ziet staan wanneer dat in de HTML-code uitstaat.

Vagebond
14 juli 2012, 19:39
Wat je zegt. Dat komt omdat je door jouw ogen kijkt.Gelukkig wel. Ik zou namelijk iemand niet het recht willen ontzeggen, via een ander, voor zichzelf op te komen omdat zij gebannen is geworden en opnieuw haar zonder haar toestemming bij haar volledige naam wordt genoemd. Jij vindt kennelijk dat dat ongehoord is. In mijn ogen is dan wat jij zegt idd volstrekt belachelijk en om niet te zeggen ronduit kwaadaardig want dat is wat ik er werkelijk van denk, om heel eerlijk te zijn.

Laat het gewoon lekker Nadje. Anja is weg h? niks meer om bang voor te zijn en je kan dus weer rustig in slaap vallen.

Nadje
14 juli 2012, 20:13
Gelukkig wel. Ik zou namelijk iemand niet het recht willen ontzeggen, via een ander, voor zichzelf op te komen omdat zij gebannen is geworden en opnieuw haar zonder haar toestemming bij haar volledige naam wordt genoemd. Jij vindt kennelijk dat dat ongehoord is. In mijn ogen is dan wat jij zegt idd volstrekt belachelijk en om niet te zeggen ronduit kwaadaardig want dat is wat ik er werkelijk van denk, om heel eerlijk te zijn.

Het is me bekend hoe jij erover denkt en ik denk er anders over. Heb je daar een probleem mee?

Vagebond
14 juli 2012, 20:20
VagebondLief... De weg naar verdieping is verdomd zwaar. Fijn om niet om iedereen te hoeven struikelen, en hier en daar een rustpunt te hebben. Ongeacht wat jij schrijft voel ik bij jou verwantschap, en ik vertrouw volledig op dat jouw intenties goed bedoeld zijn naar mij toe. Ik volg je weg ook met een liefdevolle blik, en omdat ik me in jou herken, ben ik trots op jou/mij dat jij jezelf aangaat.
Dat een verdieping proces niet altijd als schoonheid overkomt, moet het oog maar een (forum)zonnebril voor nemen als het oogverblindend is.

Toch vreemd, maar op dit punt voel ik me door meer mensen kijk op mij beschermd en geliefd.
Ook fijn dat ik niet meer hoef te kiezen, tussen de mensen die ik mag als hun onderling knellen.

Ik begin een beetje om thuis te geraken VagebondLief, ...

Weet dat ik jouw teksten als de mijne beschouw, ongeacht welk gebied jij in jezelf aangaat.
Om mij maak je nooit zorgen ajb. want het gaat me vanzelf jou lief hebben.

ik houd hier mee op, want liefdevolle dingen vind ik altijd een beetje g?nant.

Ik schrijf ieder dag tegen mijn zus dat ik van haar houd, en ook al meen ik dat oprecht, weet ik niet hoe snel ik dat smjes moet zenden.
Ik voel me niet gemakkelijk als het over liefde gaat, maar het gaat me niet slecht af vind ik ..
Ik ben een beetje bezorgd om mijn zus, ze kan niet eens over ons broertje praten, want dan gaat ze als een bezetene huilen.
Uiteraard noem ik zijn naam niet meer naar haar toe als ze het niet aan kan, ik respecteer haar wens, en ik probeer te beseffen dat mijn bezorgdheid om haar mijn geraaktheid is. En toch voel ze zich gesterkt erdoor, zegt ze.
Of zou ik beter haar alleen maar lief hebben, zonder onnodig haar te willen dragen?..
Het besef is er, maar het oude gevoel van drama is er nog steeds bij mij nu en dan, maar in veel lichtere maten aanwezig gelukkig...Dank je Mihaela. Ik maak me om niemand zorgen en om jou al helemaal niet. Ik zie dat jij je uitstekend red hier en tussen al 'rotzooi' zie ik je diepe inzicht wel, en je hebt je zonnige karakter mee ( god wat ben ik daar jaloers op, ik wou dat ik dat had ). Ik hou ook van jou en heb net als jij een beetje moeite met liefdevolle dingen. Als het te dichtbij komt wordt ik altijd ongemakkelijk om de ??n of andere reden en als het heel erg dichtbij komt wordt ik raak in totale paniek, olalala ik ga er verder niet over uitwijden voor nu want dat wordt een beetje genant ;-), mooi woord h? genant. We zijn bang voor onszelf Mihaela daarom doen we zo raar als liefde in de buurt komt.

Weet je Mihaela ik wil toch nog wat zeggen over wat er een poosje terug met Keen gebeurd is. Keen meende wel degelijk wat hij zei al werd dat door verschillende goed gepraat als dat hij het niet zo meende. Wees wijs en laat het verder bij hem hij is bekend met afbekken en naar anderen trappen in hun proces, het geeft hem een goed gevoel over zichzelf. Dus lekker laten, hij doet alleen zichzelf maar tekort. Afgesproken?

En ja lieverd iedereen verwerkt zijn/haar verdriet op zijn/haar manier, het is goed elkaar daar ruimte in te gunnen. Ik denk niet dat jou zus van jou verlangt dat je haar draagt, weet ik niet, misschien moet je haar dat eens vragen. En Mihaela ga alsjeblieft je broertje niet doodzwijgen om een ander cq jezelf te sparen. Hij is er dan misschien niet meer maar hij is nog altijd wel in jullie hart en mag er dus ook uitkomen zelf bij jou ok?.

Groetjes en liefs V.

Vagebond
14 juli 2012, 20:47
Het is me bekend hoe jij erover denkt en ik denk er anders over. Heb je daar een probleem mee?Ik heb er idd problemen mee wanneer jij en/of iemand anders iemand, die gebannen is en dus niet meer voor zichzelf kan spreken, het recht wil ontzeggen via een ander aan te geven dat zij er niet van gedient is dat zij met haar volledige naam genoemd wordt in de ban-medeling. Het is jouw haat en nijd die op het scherm verschijnt wanneer jij iemand wel dat recht wilt ontzeggen en dat is nog buiten het feit dat het gewoon wettelijk verboden is om iemand te beletten zijn prive te beschermen wanneer die in zijn of haar ogen geschonden wordt.

Gelukkig is het moderaat wijzer dan jij hierin want jij bent echt niet meer staat om helder na te denken m.i.

wasbeertje
14 juli 2012, 21:12
Je hebt gelijk, de quote was van wasbeertje.

Dus wasbeerje, als software-expert weet je vast wel dat je geen [SIZE=2] krijgt maar dat alleen ziet staan wanneer dat in de HTML-code uitstaat.
Wasbeer weigert in de database te gaan spitten om zichzelf het recht te geven foute teksten te wijzigen, omdat ik dat nu als beginneling nog niet mag.

Rennie
14 juli 2012, 21:19
Wasbeer weigert in de database te gaan spitten om zichzelf het recht te geven foute teksten te wijzigen, omdat ik dat nu als beginneling nog niet mag.

Je bent 'nog' niet toegelaten als lid en daarom voer je de titel van aspirant lid en daarom ook heb je nog beperkte rechten.
In de database spitten is niemand hier toegestaan.

wasbeertje
14 juli 2012, 21:26
Je bent 'nog' niet toegelaten als lid en daarom voer je de titel van aspirant lid en daarom ook heb je nog beperkte rechten.
In de database spitten is niemand hier toegestaan.
Daarom doe ik dat ook niet beste Renoir, ik ken mijn grenzen. Maar wel braaf blijven dan he.

Rennie
14 juli 2012, 21:30
Daarom doe ik dat ook niet beste Renoir, ik ken mijn grenzen. Maar wel braaf blijven dan he.

Dat laatste 'dreigement' ken ik nog van ene AO en dat bevalt me niks mag je wel weten.

Laat ik je al vast dit zeggen dat ik weiger me te laten intimideren.

wasbeertje
14 juli 2012, 21:38
Laat ik je al vast dit zeggen dat ik weiger me te laten intimideren.
Als je het weigert te willen voelen, betekend het dat het er ge?ntimideerde er al is of niet Renoir. Ach joh zoals je zelf zegt, gewoon een lesje in bewustwording.

Nadje
14 juli 2012, 21:44
Ik heb er idd problemen mee .....
Nou, dat vind ik dan bijzonder spijtig, maar zadel mij er niet mee op, wil je?

Rennie
14 juli 2012, 21:45
Als je het weigert te willen voelen, betekend het dat het er ge?ntimideerde er al is of niet Renoir. Ach joh zoals je zelf zegt, gewoon een lesje in bewustwording.

Ik wilde niet alleen in de verleden tijd spreken en zie trouwens je 'les', anders dan de les lezen, in deze niet.

Maar het speelkwartiertje is weer voorbij ik ga iets nuttigs doen.

Vagebond
14 juli 2012, 21:52
Nou, dat vind ik dan bijzonder spijtig, maar zadel mij er niet mee op, wil je?Lieverd wat jij voor elkaar wilde boxen is gewoon bij wet verboden. Ik zeg niet dat het hoeft maar ik zou er gewoon mijn lesje uittrekken en eens wat aan zelfonderzoek te gaan doen in plaats van alleen lippendienst te bewijzen.

Het ga je goed :-)

Mihaela
14 juli 2012, 21:52
Ik hou ook van jou en heb net als jij een beetje moeite met liefdevolle dingen. Als het te dichtbij komt wordt ik altijd ongemakkelijk om de ??n of andere reden en als het heel erg dichtbij komt wordt ik raak in totale paniek, olalala ik ga er verder niet over uitwijden voor nu want dat wordt een beetje genant ;-), mooi woord h? genant.
Even dit nog een keer op het scherm laten paraderen.
Als ik dit lees, dat jij ook van mij houdt, kietelt het een beetje, ook een beetje ongemak, maar vooral geamuseerd.
De g?ne komt vaak later, en ja.. het woord g?nant is super leuk. Het neemt een beetje de lading even weg, maar het maakt ook het gedoe een beetje interessant.
Eigenlijk vind ik soms dat wat hebben, een beetje interessant doen.
Volgens mij is dit allemaal maar onzin wat ik typ, hoe diep ik ook maar bij mijn gevoel kom, is allemaal een spel. Hoe oprecht maar ook voor mij voelt.
Want het gekste is, ik ben het er mee eens met wat Sem vaak zegt over ''er is niemand''.
Maar bij mij is er nog steeds een iemand die sterke behoefte aan acceptatie heeft, en geliefd wilt zijn.
Soms valt dat weg, maar ik zit er nog aan vast ..

We zijn bang voor onszelf Mihaela daarom doen we zo raar als liefde in de buurt komt.
Ja, er mee eens.

Weet je Mihaela ik wil toch nog wat zeggen over wat er een poosje terug met Keen gebeurd is. Keen meende wel degelijk wat hij zei al werd dat door verschillende goed gepraat als dat hij het niet zo meende. Wees wijs en laat het verder bij hem hij is bekend met afbekken en naar anderen trappen in hun proces, het geeft hem een goed gevoel over zichzelf. Dus lekker laten, hij doet alleen zichzelf maar tekort. Afgesproken?
Ik ga dat stuk van mijn eigen geraaktheid duidt vooral bekijken Vagebond. Wat hij meende, en wat hij eraan heeft is het zeker niet meer van belang voor mij.
Ik ben toen voluit aangegaan , en ik heb er veel aan gehad.
Dat wat voor mij als gewelddadigheid vanuit Keen voelde , en de scheinheiligheid van de medemens/forumleden hier, waren voor mij instrumenten die ik gebruikt heb om weer stukken van mezelf onder ogen te zien.
Het valt veel te zien, ik struikel veel, en ik ervaar veel geraaktheid bij mezelf.

En ja lieverd iedereen verwerkt zijn/haar verdriet op zijn/haar manier, het is goed elkaar daar ruimte in te gunnen. Ik denk niet dat jou zus van jou verlangt dat je haar draagt, weet ik niet, misschien moet je haar dat eens vragen. En Mihaela ga alsjeblieft je broertje niet doodzwijgen om een ander cq jezelf te sparen. Hij is er dan misschien niet meer maar hij is nog altijd wel in jullie hart en mag er dus ook uitkomen zelf bij jou ok?.
Ik kan echt niet beoordelen hoe bij mijn zus zit merk ik.
Ik bedoel, wie kan zeggen hoe het voor een ander het verwerken van verlies moet gaan?
Ik heb mijn mening en overtuigingen omtrent het aangaan van gevoelens van pijn en verdriet, maar ik merk heel sterk op dat ik eigenlijk bijna zonder probleem het noemen van mijn broertje weg kan laten als ik met haar in gesprek ben, of als ik haar sms, of als ik haar mail, of als ik bij haar ben. Het voelt niet als doodzwijgen, maar als geen woorden aan verspelen, en rekening houden met haar gevoeligheid, zonder mezelf daar in tekort te doen.
Maar als ik me daar in vergis, zou altijd naar boven komen, toch?
Ik heb sterk het gevoel dat wij zonder worden heel veel over hem hebben als wij in contact zijn.
Wij voelen volgens mij elkaars pijn en daarin zijn wij verbonden als zussen.
Mijn zus wilt niet dat ik haar draag, wel vind ze het heel erg fijn dat ik haar in mijn gevoel (een warm hart)draag. Ze hoopt voor mij dat het voor mij licht is, en eigenlijk is het voor mij weer een kans om te leren om mijn hart open voor haar te houden, haar een warm hart te dragen, maar dat niet als een last te zien.
Als ik dat als last ervaar, is het weer aan mij te kijken waarom ik zo over denk.
Mijn denken is voor mij nog steeds zeer beladen met oordelen en lasten. Daarin liet ik me even, ook al was het alleen maar op intu?tief niveau, door Anja even inspireren.

Als je iets bij mij opmerkt Vagebond, als ik me te bont voor de gek houd, voel je je vrij om erbij te dragen, door me attent op te maken.

Nadje
14 juli 2012, 22:35
....maar ik zou er gewoon mijn lesje uittrekken....

Wat houdt je tegen?

Ulla
14 juli 2012, 23:33
Zo een ieder denkt over zichzelf op dit forum Ulla. Ik zie ook veel dingen helder, niet omdat ze zo helder zijn, maar omdat de onbwustheid van een ander opvallend duidelijk te zien is hier op het forum.
Maar onder woorden brengen, is het weer wat anders.
Er zijn er die het duidelijk(er) formuleren, maar nog steeds vol met onbewustheden rond huppelen.
Ja, ik ben nog steeds heel onbewust van alles en nog wat. Alsnog zie ik zoals jij ook dat meent te zien, wat bij de ander scheelt.
Dat is de kunst, om iets van de ander aan te nemen, uit de troebele van de ander, iets te filteren, en iets mee te doen.
en ook nog iets anders, ieder die hier dag in dag uit komt is gewoon verslaafd aan bla bla bla bla.. Ik en JIJ ook.

Zelfkennis heeft voor mij nog maar weinig uit te staan met wat ik bij de ander meen waar te nemen, te moeten rond bazuinen. Behalve als er iemand aangeeft, daar belangstelling voor te hebben en het komt in een gesprek in een spontane wisselwerking ter sprake. Dit gebeurt bij wederzijdse openheid. Alles andere maak ik met mezelf uit.

Mihaela
14 juli 2012, 23:39
Zelfkennis heeft voor mij nog maar weinig uit te staan met wat ik bij de ander meen waar te nemen, te moeten rond bazuinen. Behalve als er iemand aangeeft, daar belangstelling voor te hebben en het komt in een gesprek in een spontane wisselwerking ter sprake. Dit gebeurt bij wederzijdse openheid. Alles andere maak ik met mezelf uit.

Is dat echt zo Ulla?

Mihaela
14 juli 2012, 23:41
Is dat echt zo Ulla?

En toch zie ik jou ook, zoals ik ook dat doe, op alles wat los en vast zit reageren.
Ik vind jou weinig zelfkennis hebben Ulla. Je beweert zo vaak het tegenovergestelde van wat je laat zien.
Moet ik gewoon zwijgen over wat ik bij jou zie?

Ulla
14 juli 2012, 23:43
Is dat echt zo Ulla?
Ja, dat is echt zo.

Ulla
14 juli 2012, 23:48
En toch zie ik jou ook, zoals ik ook dat doe, op alles wat los en vast zit reageren.
Ik vind jou weinig zelfkennis hebben Ulla. Je beweert zo vaak het tegenovergestelde van wat je laat zien.
Moet ik gewoon zwijgen over wat ik bij jou zie?

Dat mag je zelf weten. Er zijn hier meer mensen die ook al het nodige gezegd hebben. Je wilt er blijkbaar weinig van weten. Als ik meen Zelfkennis te hebben en ik heb het niet, dan zal ik het zelf voelen.

Mihaela
15 juli 2012, 00:12
Dat mag je zelf weten. Er zijn hier meer mensen die ook al het nodige gezegd hebben. Je wilt er blijkbaar weinig van weten. Als ik meen Zelfkennis te hebben en ik heb het niet, dan zal ik het zelf voelen.

Wie niet wilt leren moet maar voelen. Zo is dat maar net.

Vagebond
15 juli 2012, 09:05
Even dit nog een keer op het scherm laten paraderen.
Als ik dit lees, dat jij ook van mij houdt, kietelt het een beetje, ook een beetje ongemak, maar vooral geamuseerd.
De g?ne komt vaak later, en ja.. het woord g?nant is super leuk. Het neemt een beetje de lading even weg, maar het maakt ook het gedoe een beetje interessant.
Eigenlijk vind ik soms dat wat hebben, een beetje interessant doen.
Volgens mij is dit allemaal maar onzin wat ik typ, hoe diep ik ook maar bij mijn gevoel kom, is allemaal een spel. Hoe oprecht maar ook voor mij voelt.
Want het gekste is, ik ben het er mee eens met wat Sem vaak zegt over ''er is niemand''.
Maar bij mij is er nog steeds een iemand die sterke behoefte aan acceptatie heeft, en geliefd wilt zijn.
Soms valt dat weg, maar ik zit er nog aan vast ..Waarom is het gek dat wat Ogenblik-sem zegt bij je resoneert? Het is waar wat Ogenblik-sem zegt, maar wanneer zij het zegt gaat het slechts over lippendienst (zij wil zichzelf, onbewust van zichzelf wellicht, irriteren, frustreren en schept verwarring door die niemand niet te leven, het is een hulproep aan haarzelf gericht die zij tot nu toe nog altijd weghoond)en niet de over waarheid die ongehoord in haarzelf leeft. Ogenblik-sem is een groot leraar mbt onderscheid kunnen maken tussen waarheid en leugen. Of wist je dit allemaal al?

Je wil graag door jouzelf geaccepteerd en geliefd worden. Zoals je wellicht weet kun je liefdeloosheid naar jezelf vinden in de dingen die je niet of moeilijk van jezelf en/of anderen accepteert, je voor schaamt evt. plaatsvervangend voor schaamt enz. Die dingen hebben hun verhaal dat graag gehoord wil worden, maar dat zal je ongetwijfeld ook al wel weten hoop ik.

Ik ga dat stuk van mijn eigen geraaktheid duidt vooral bekijken Vagebond. Wat hij meende, en wat hij eraan heeft is het zeker niet meer van belang voor mij.
Ik ben toen voluit aangegaan , en ik heb er veel aan gehad. voor mij als gewelddadigheid vanuit Keen voelde , en de scheinheiligheid van de medemens/forumleden hier, waren voor mij instrumenten die ik gebruikt heb om weer stukken van mezelf onder ogen te zien.
Het valt veel te zien, ik struikel veel, en ik ervaar veel geraaktheid bij mezelf.
Ok? ik wilde, geheel onterecht mogelijk, even een steuntje in de rug geven en je laten weten dat je heel scherp de onzuiverheid gezien hebt. Dat je struikelend al er het jouwe mee gedaan hebt en al struikelend doet heb ik gezien ;-).

Dat wat Ik kan echt niet beoordelen hoe bij mijn zus zit merk ik.
Ik bedoel, wie kan zeggen hoe het voor een ander het verwerken van verlies moet gaan?
Ik heb mijn mening en overtuigingen omtrent het aangaan van gevoelens van pijn en verdriet, maar ik merk heel sterk op dat ik eigenlijk bijna zonder probleem het noemen van mijn broertje weg kan laten als ik met haar in gesprek ben, of als ik haar sms, of als ik haar mail, of als ik bij haar ben. Het voelt niet als doodzwijgen, maar als geen woorden aan verspelen, en rekening houden met haar gevoeligheid, zonder mezelf daar in tekort te doen. Een vraag die in me op komt nu. Heeft je zus aangegeven dat zij liever niet heeft dat je de naam van je broertje niet zegt?

Maar als ik me daar in vergis, zou altijd naar boven komen, toch?Absoluut en zonder enige twijfel :-)

Ik heb sterk het gevoel dat wij zonder worden heel veel over hem hebben als wij in contact zijn.
Wij voelen volgens mij elkaars pijn en daarin zijn wij verbonden als zussen.
Mijn zus wilt niet dat ik haar draag, wel vind ze het heel erg fijn dat ik haar in mijn gevoel (een warm hart)draag. Ze hoopt voor mij dat het voor mij licht is, en eigenlijk is het voor mij weer een kans om te leren om mijn hart open voor haar te houden, haar een warm hart te dragen, maar dat niet als een last te zien.
Als ik dat als last ervaar, is het weer aan mij te kijken waarom ik zo over denk.
Mijn denken is voor mij nog steeds zeer beladen met oordelen en lasten. Daarin liet ik me even, ook al was het alleen maar op intu?tief niveau, door Anja even inspireren.Ja het is jammer dat ze plots van ons weggerukt werd. Maar gelukkig kun je nog altijd het gesprek voortzetten op haar forum of per mail. Als je een beetje lef in je botten hebt kun er veel aan hebben ;-)
Als je iets bij mij opmerkt Vagebond, als ik me te bont voor de gek houd, voel je je vrij om erbij te dragen, door me attent op te maken.Natuurlijk, dat heb ik graag over voor mezelf in jou vorm, ik ga er vanuit dat wederzijds zal zijn ;-)

Groetjes V.

Ogenblik-sem
15 juli 2012, 09:22
Het is waar wat Ogenblik-sem zegt, maar wanneer zij het zegt gaat het slechts over lippendienst (zij wil zichzelf, onbewust van zichzelf wellicht, irriteren, frustreren en schept verwarring door die niemand niet te leven,
Onzin.

En ik pieker er niet over dat alweer uit te leggen want de geconditioneerdheid is zo enorm mega -groot dat er niet doorheen te komen is.
Dat is iets dat zeker is.

(dat is overigens ook iets dat Keen te melden had nietwaar?)

Dream on in je geconditioneerdheid.
Gewoon volhouden.

Ogenblik-sem
15 juli 2012, 09:26
Maar gelukkig kun je nog altijd het gesprek voortzetten op haar forum of per mail. Als je een beetje lef in je botten hebt

Ha! ha! haaaa!! ha! ha! ha! hahahahaha ha! ha! ha! haaaaa! ha ! ha! LaChE

....WrOnG

Mihaela
15 juli 2012, 09:37
Waarom is het gek dat wat Ogenblik-sem zegt bij je resoneert? Het is waar wat Ogenblik-sem zegt, maar wanneer zij het zegt gaat het slechts over lippendienst (zij wil, onbewust van zichzelf wellicht zichzelf irriteren, frustreren en schept verwarring door die niemand niet te leven)en niet de over waarheid Ogenblik-sem is een groot leraar mbt onderscheid kunnen maken tussen waarheid en leugen. Of wist je dit allemaal al?
O-sem ken ik niet zo goed. Ze komt op mij over als iemand die haar weg ook met toewijding bewandeld.

Je wil graag door jouzelf geaccepteerd en geliefd worden. Zoals je wellicht weet kun je liefdeloosheid naar jezelf vinden in de dingen die je niet of moeilijk van jezelf en/of anderen accepteert, je voor schaamt evt. plaatsvervangend voor schaamt enz. Die dingen hebben hun verhaal dat graag gehoord wil worden, maar dat zal je ongetwijfeld ook al wel weten hoop ik.
Theoretisch weet ik dat, uit de praktijk blijkt keer op keer dat er gebieden in mij zijn die niet door doordrongen zijn. Mijn geraaktheid geeft mij aan dat ik dat nog niet weet, want volgens mij is het weten niet alleen de theorie kennen, maar ook dat na leven.
Ja, ik struikel nog regelmatig.
Ok? ik wilde, geheel onterecht mogelijk, even een steuntje in de rug geven en je laten weten dat je heel scherp de onzuiverheid gezien hebt. Dat je er het jouwe mee gedaan hebt en al struikelend doet heb ik gezien ;-).
Het was voor mij niet onterecht aangeven, het bevestigde wel dat wat ik wist. Of jouw intentie geheel zuiver was is het voor jou om ernaar te kijken, voor mij was de informatie die je me gaf bruikbaar.

Een vraag die in me op komt nu. Heeft je zus aangegeven dat zij liever niet heeft dat je de naam van je broertje niet zegt?
Ja, mijn zus heeft het heel erg duidelijk aangegeven dat ze dat nu niet aan kan. Ze verwerkt wat vaker situaties die voor haar traumatisch aan voelen door ze niet meer te noemen, en niet meer over na te denken.
Alsnog wil ik benadrukken dat dat voor mij niet als doodzwijgen voelt. Niet van mijn kant, van haar kant wel, en dat doet ze uit onvermogen geeft ze zelf aan. Ze is nu echt niet in staat om zijn naam uit te spreken, of bewust hem in haar beleving te laten. Als zij dat doet, overweldigd haar een vorm van wanhoop, en kan ze niet meer stoppen met huilen.
Waar ik heel erg blij mee ben is dat ik dat volledig bij haar kan laten, ik voel de drang en drammerigheid die ik weleens kan hebben in deze situatie niet aanwezig. Dat doet me goed. Ik merk dat voor mij mijn liefde voor haar overneemt, en ik voel me niet onderdrukt daarin. Het is meer dat ik bezorgd om haar ben, en daarin vind ik belangrijk om vooral naar mijn eigen angst te kijken.
Kan ik haar proces alleen maar aanschouwen, en haar alleen maar lief hebben?
Voor mij voelt ook beter om niet veel over mijn broertje te praten, ik praat zelden met mensen om me heen daarover. Het voegt mij niets toe, integendeel. Men heeft zo andere opvattingen over de dood, dat ik daar niets meer mee kan.
Ik kijk regelmatig naar zijn foto, en ik heb een soort contact met hem waarin ik mijn weg in zoek. Ik droom regelmatig over hem, en soms neem ik hem waar. Iets in mij is ergens op zoek naar een vorm waarin het contact zo natuurlijk mogelijk tot zijn verloop komt. Er zijn er op onderbewustzijn niveau wat bewegingen gaande die ik nog niet kan plaatsen bij mezelf.
Ergens heb ik het vertrouwen dat dit allemaal zijn weg vindt, en ergens is de angst/huivering weer heel subtiel aanwezig.
Het voelt voor mij niet meer traumatisch, de dood, wel merk ik blokkades bij mezelf op, die mij in de weg staan om in contact te komen met dat wat ik van mijn broertje waar neem.

Ja het is jammer dat ze plots van ons weggerukt werd. Maar gelukkig kun je nog altijd het gesprek voortzetten op haar forum of per mail.

Ik heb dat nu losgelaten Vagebond.

Als je een beetje lef in je botten hebt kun er veel aan hebben ;-)
Natuurlijk, dat heb ik graag over voor mezelf in jou vorm, ik ga er vanuit dat wederzijds zal zijn ;-)

Ik voel een te sterke remming om zelf contact op te zoeken, en ik neem gewoon de tijd nu voor, door dat los te laten.
Dat ik angstig ben is me nu bekend. Ik wil eerst kijken voor mezelf waar ik bang voor ben. Zulke dingen vind ik heel interessant, mijn angst in kleine dingen herkennen, en daar gewoon de tijd voor nemen.
Ook vind ik vooral belangrijk om nee te kunnen zeggen tegen situaties waarin ik me voor blok gezet voel. Ik zeg niet dat ik voor blok gezet wordt, maar dat ik niet vanuit mezelf het impuls heb om iets te doen wat de omgeving van mij vraagt.
Daar wil ik even gehoor aan geven, aan mijn aarzeling.
Natuurlijk, dat heb ik graag over voor mezelf in jou vorm, ik ga er vanuit dat wederzijds zal zijn ;-)
Uit je je gerust VagebondLief, ik vind het heel fijn om met jou te praten.

Mara
15 juli 2012, 09:43
Beste Mara,

Ik heb uw gehele bericht verwijderd. Is het u ontgaan dat het niet de bedoeling is om de naam van AO hier in zijn volledigheid weer te geven? Er is ook geen behoefte om de discussie over haar gedachtegoed, verwoord in het boek, nieuw leven in te blazen. Althans niet nu, nu het forum bol staat van de gevoeligheden over de persoon en haar boek.

Gelieve u aan te passen hier aan.

Hartelijk dank voor ook uw medewerking.
Bromsnor.

Ogenblik-sem
15 juli 2012, 09:47
Ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssstttt!!

G??n reviews graag!
NIEMAND mag weten wat iemand van dat boek denkt!

Ja...Of de loftrompet moet klinken, dan weer wel!
Beter helemaal niet denken, alleen ja knikken.

Waar hadden we dat ook alweer eerder gezien?

Ulla
15 juli 2012, 09:59
Wie niet wilt leren moet maar voelen. Zo is dat maar net.

Ja, het lag mij op mijn tong, hetzelfde te zeggen.
Alleen verdwijnt de behoefte juist, als je motieven bij jezelf herkent.
Dat voelen zal zo niet lukken, als je continue blijft toegeven aan het willen wijzen. Soms kan het zinnig zijn, maar niet in een continue proces, die alleen maar je eigen belang dient. Daarom probeer ik het meestal te laten.

Vagebond
15 juli 2012, 10:16
O-sem ken ik niet zo goed. Ze komt op mij over als iemand die haar weg ook met toewijding bewandeld.Ja dat doet ze zeker haar weg met toewijding volgen, dat kan ik niet ontkennen :-)

Theoretisch weet ik dat, uit de praktijk blijkt keer op keer dat er gebieden in mij zijn die niet door doordrongen zijn. Mijn geraaktheid geeft mij aan dat ik dat nog niet weet, want volgens mij is het weten niet alleen de theorie kennen, maar ook dat na leven.
Ja, ik struikel nog regelmatig.Wat weet je nog niet?

Het was voor mij niet onterecht aangeven, het bevestigde wel dat wat ik wist. Of jouw intentie geheel zuiver was is het voor jou om ernaar te kijken, voor mij was de informatie die je me gaf bruikbaarHij ging mij enkel maar om je even te bevestigen in wat je gezien had, that's all ;-).

Ja, mijn zus heeft het heel erg duidelijk aangegeven dat ze dat nu niet aan kan. Ze verwerkt wat vaker situaties die voor haar traumatisch aan voelen door ze niet meer te noemen, en niet meer over na te denken.
Alsnog wil ik benadrukken dat dat voor mij niet als doodzwijgen voelt. Niet van mijn kant, van haar kant wel, en dat doet ze uit onvermogen geeft ze zelf aan. Ze is nu echt niet in staat om zijn naam uit te spreken, of bewust hem in haar beleving te laten. Als zij dat doet, overweldigd haar een vorm van wanhoop, en kan ze niet meer stoppen met huilen.
Waar ik heel erg blij mee ben is dat ik dat volledig bij haar kan laten, ik voel de drang en drammerigheid die ik weleens kan hebben in deze situatie niet aanwezig. Dat doet me goed. Ik merk dat voor mij mijn liefde voor haar overneemt, en ik voel me niet onderdrukt daarin. Het is meer dat ik bezorgd om haar ben, en daarin vind ik belangrijk om vooral naar mijn eigen angst te kijken.
Kan ik haar proces alleen maar aanschouwen, en haar alleen maar lief hebben?
Voor mij voelt ook beter om niet veel over mijn broertje te praten, ik praat zelden met mensen om me heen daarover. Het voegt mij niets toe, integendeel. Men heeft zo andere opvattingen over de dood, dat ik daar niets meer mee kan.
Ik kijk regelmatig naar zijn foto, en ik heb een soort contact met hem waarin ik mijn weg in zoek. Ik droom regelmatig over hem, en soms neem ik hem waar. Iets in mij is ergens op zoek naar een vorm waarin het contact zo natuurlijk mogelijk tot zijn verloop komt. Er zijn er op onderbewustzijn niveau wat bewegingen gaande die ik nog niet kan plaatsen bij mezelf.
Ergens heb ik het vertrouwen dat dit allemaal zijn weg vindt, en ergens is de angst/huivering weer heel subtiel aanwezig.
Het voelt voor mij niet meer traumatisch, de dood, wel merk ik blokkades bij mezelf op, die mij in de weg staan om in contact te komen met dat wat ik van mijn broertje waar neem.Dank je voor je antwoord Mihaela, helder. Voor nu laat ik het er verder even bij.

Ik heb dat nu losgelaten Vagebond.ok?

Ik voel een te sterke remming om zelf contact op te zoeken, en ik neem gewoon de tijd nu voor, door dat los te laten.
Dat ik angstig ben is me nu bekend. Ik wil eerst kijken voor mezelf waar ik bang voor ben. Zulke dingen vind ik heel interessant, mijn angst in kleine dingen herkennen, en daar gewoon de tijd voor nemen.
Ook vind ik vooral belangrijk om nee te kunnen zeggen tegen situaties waarin ik me voor blok gezet voel. Ik zeg niet dat ik voor blok gezet wordt, maar dat ik niet vanuit mezelf het impuls heb om iets te doen wat de omgeving van mij vraagt.
Daar wil ik even gehoor aan geven, aan mijn aarzeling.Komt tijd, komt raad, komt dat wat en/of wie dat/die nodig is, naampjes of vorm zijn daarbij niet van belang, dat wist je al h?, toch? ;-).

Uit je je gerust VagebondLief, ik vind het heel fijn om met jou te praten.Heerlijk h? dat schurken tegen elkaar/jezelf. Lief je V ;-).

Vagebond
15 juli 2012, 10:26
Ha! ha! haaaa!! ha! ha! ha! hahahahaha ha! ha! ha! haaaaa! ha ! ha! LaChE

....WrOnGJe voelt je aangesproken Ogenblik-sem?

Ogenblik-sem
15 juli 2012, 10:27
nou ...sorry...spontane lachbui...

Vagebond
15 juli 2012, 10:31
nou ...sorry...spontane lachbui...Is dat zo? Wat is er dan zo aan te lachen volgens jou?

Ogenblik-sem
15 juli 2012, 10:33
Please!

Laat me niet w??r in de lach schieten! LaChE Getouttahere!!

Mihaela
15 juli 2012, 10:38
Wat weet je nog niet?

Ik heb ook geen idee hoe ik de sprong moet maken Vagebond. Iets in mij durft dat niet.

Komt tijd, komt raad, komt dat wat en/of wie dat/die nodig is, naampjes of vorm zijn daarbij niet van belang, dat wist je al h?, toch? ;-).
Ja, daarom dat ik ook laat. Komt tijd komt raad.

Heerlijk h? dat schurken tegen elkaar/jezelf. Lief je V ;-).

Lekker g?nant kunnen doen, me door mijn eigen begrenzing, en me door de omgeving niet laten hinderen.

De omgeving die daar op reageert is mijn eigen spiegel van oordeel en geremdheid, en schaamte.

Ik vind het oprecht fijn om met jou te praten, het doet me goed.

Vagebond
15 juli 2012, 10:45
Please!

Laat me niet w??r in de lach schieten! LaChE Getouttahere!!Lieverd ik ben best bereid even te wachten tot je uitgelachen bent voor je me gaat vertellen wat er nu zo te lachen valt want ik snap dat nog altijd niet zo goed en wil ook graag mee lachen als U dat tenminste welgevallig is.

Thanks alvast h?

Doei en groetjes V.

Vagebond
15 juli 2012, 11:03
Ik heb ook geen idee hoe ik de sprong moet maken Vagebond. Iets in mij durft dat niet.Dat bedoel ik niet. Ik zal mijn vraag wat anders formuleren. Wat doe jij wanneer je bij jezelf geraaktheden aantreft?

Ja, daarom dat ik ook laat. Komt tijd komt raad.:-)

Lekker g?nant kunnen doen, me door mijn eigen begrenzing, en me door de omgeving niet laten hinderen.

De omgeving die daar op reageert is mijn eigen spiegel van oordeel en geremdheid, en schaamteJa ze laten heel hun gezicht goed zien h? :-)Laten wij idd maar dankbaar zij dat zij onszelf laten zien in wie we zijn.

Ik vind het oprecht fijn om met jou te praten, het doet me goed.;-)