PDA

Volledige versie bekijken : Wie ben jij ?

Rennie
14 september 2011, 08:31
Ik heb nagedacht (jawel) over een belangrijke vraag des levens. Oja Renoir ? Ja lezerd.

Recentelijk werd op dit forum (waar het allemaal gebeurd maar waar niemand wat lijkt te zien) eerst gepolst, toen gesmeekt en vervolgens bijna geeist dat ik mijn identiteit prijs geef. Men wil weten wie ik ben. Toen dat niet loskwam bleek ik opgenomen te zijn in de Pompekliniek te Nijmegen, waar een medebewoner van de kliniek wist te vermelden dat ik daar met god wenste aangesproken te worden. Het kan zomaar verkeren.

Het opmerkelijke is dat degene die zo'n dringende behoefte heeft om te weten te komen wat voor een vlees ie in de kuip heeft er van alles aan doet om bekendheid te krijgen, door zeg maar bijvoorbeeld, een boek te schrijven, een afbeelding van z'n beminnelijk gelaat als avatar boven de forumnaam te plaatsen, of in een subscript z'n naam voluit te plaatsen, bij voorkeur met verwijzing naar z'n forum, belangrijk werk of de kunstjes die die kan verrichten (sorry Ulla maar ik bedoel natuurlijk Nathan want die is er toch niet). Maar u dacht natuurlijk aan degene waar ik de pik op schijn te hebben Anja ********** (voor de volledigheid want Anja heet natuurlijk iedereen), tja dat kan ook natuurlijk.

Het is daarmee alvast aangetoont dat je doorgaans tegen je eigen perceptie staat aan te loeren. Wat je wilt zien, zoek je overal om je heen en bij een gemis vraag je er maar naar. Mensen die iets ermee hebben zoeken bekendheid, mensen met woede zoeken woede of zetten zich er juist tegen af (voor of tegen maakt niet uit je hebt ermee te dealen) mensen met macht zoeken mensen met macht, het ons kent ons principe. En je staat hoger in de rangorde van macht naarmate je meer weet te pareren, je zoekt de strijd.

De mensen die zoiets doen die willen graag iemand zijn, iets beteken en beginnen dan een forum, want daarmee kunnen ze dan furore maken, naamsbekendheid krijgen, autoriteit worden en gelezen en gehoord worden. Dan kunnen ze iemand hun mening opdringen onder het mom van kundigheid en lezingen geven in de plaatselijke kroeg. De krux zit hem natuurlijk dat het bezigheden zijn in de opbouw van dat geweldige ego, waarvan dan ook gezegd wordt dat het er mag zijn, want daar moet je het dan immers van hebben.

Hoe meer bekendheid hoe meer aanhang hoe groter het hitlertje in ons bekleed wordt met macht, hoe meer bereidheid het gedachtengoed te verkondigen, hoe meer invloed om die heerlijke macht te ervaren iemand te zijn. Maar eerst moet je strijdlustig zijn, uitdagen, de loef af steken, anderen de das om doen, over lijken kunnen gaan en dat uiteindelijk misschien zelfs ook doen. En dan kijk je vanuit je hoge berg op de wereld en waan je je god in je afwijking, in je gedachten, terwijl je de mens beziet als kanonnevoer als pion.

Dat is het domein van het ego, niet van het denken. We geloven in de oppermacht van dat denken, in de maakbaarheid van de wereld en daardoor ontstaat er competitie, strijd, ellende in de wereld. Het wordt tijd elkaar niet te bevestigen in het zijn van dat ego, niet te bevestigen in het zijn van een entiteit, in het zijn van een persoon met een naam en een achtergrond. Het doet er helemaal niet toe wie ik ben, ik ben Bewustzijn.

Mihaela
14 september 2011, 12:00
Ik heb nagedacht (jawel) over een belangrijke vraag des levens. Oja Renoir ? Ja lezerd.

Recentelijk werd op dit forum (waar het allemaal gebeurd maar waar niemand wat lijkt te zien) eerst gepolst, toen gesmeekt en vervolgens bijna geeist dat ik mijn identiteit prijs geef. Men wil weten wie ik ben. Toen dat niet loskwam bleek ik opgenomen te zijn in de Pompekliniek te Nijmegen, waar een medebewoner van de kliniek wist te vermelden dat ik daar met god wenste aangesproken te worden. Het kan zomaar verkeren.

Het is daarmee alvast aangetoont dat je doorgaans tegen je eigen perceptie staat aan te loeren. Wat je wilt zien, zoek je overal om je heen en bij een gemis vraag je er maar naar. Mensen die iets ermee hebben zoeken bekendheid, mensen met woede zoeken woede of zetten zich er juist tegen af (voor of tegen maakt niet uit je hebt ermee te dealen) mensen met macht zoeken mensen met macht, het ons kent ons principe.

woede/felheid is voor mij een vaak voorkomende uiting in mijn leven geweest, en nu en dan steekt de kop weer op.
Ik hoef niet opgenomen te worden, nooit het geval geweest want ik heb het altijd onder controle gehad. Maar het is er wel.

Zijn er mensen die bewust en bereid zijn om het met zichzelf aan te gaan?

Ulla
14 september 2011, 12:48
Renoir, ik snap je sorry betref Nathan niet zo goed. Maar ik ben hier eventjes, tussen werk en een vergadering door, zal je stuk later nog een keer lezen.
doei doei.......en ik hoef in ieder geval echt niet te weten wie jij bent, hoor, maar ik heb er ook geen probleem mee om het wel te weten. En ik had ook niet het idee dat anderen er zo mee in hun maag zaten, dat leek volgens mij maar zo, maar ik kan mij natuurlijk vergissen.

Aart
14 september 2011, 13:16
Lieve Renoir, je hebt het echt niet begrepen m.b.t. 'wie je bent'.

Het zal een ieder volgens mij .. zijn, mij in ieder geval wel.

Jij zegt te weten wie of wat je bent maar durft niet eens je naam hier te vermelden.

Dat zal voor jou wel een goede reden hebben maar weet dat die reden enkel angst is.

Word je ergens gezocht of zoiets.

Of hang je nog iets op aan je naam of de consequenties van melden van je naam.

Zeg dat dan gewoon maar kom niet met bovenstaande lultekst van je aanzetten. Daarmee leg je het weer bij de ander neer en niet bij jezelf, toch?

LIEFS van je innige vriendje, Aad.

Rennie
14 september 2011, 13:23
Renoir,

Het is er mij nooit om gegaan wie jij bent maar durf je jezelf wel bloot te geven?

Je kunt nu weer inloggen bij het andere forum en wie denk je wie daar gisteren voor gezorgd heeft?

Groet, Nathan

Zit jij daar achter Nathan ?

Waarom heb je daar niet eerder wat aan gedaan ? Allerhand problemen gehad met anoniem surfen en jij kunt dat z? maar veranderen. Nou ja zeg, in ieder geval bedankt.

Je had van die opmerkingen zoals "Renoir of wie je ook bent' en 'met al die verschillende nicknames weet ik niet tegen wie ik het heb'. Met de kennelijke behoefte te weten wie er achter zit. Het stukje gaat er over dat dat er helemaal niet toe doet en dat de vraag voortkomt uit een eigen behoefte.

Ik zeg steeds dat de persoon er niet toe doet, ik zou je ook van alles op de mouw kunnen spelden, ik heb al eens gezegd dat ik een landelijk bekende persoon ben, maar misschien ben ik wel die pedofiel, die veelvuldg in de publiciteit geweest is.

Is de persoon achter het woord van belang voor je en niet datgene wat er gezegd wordt ? Moet je niet proberen de woorden tot je te nemen en uit te vigelieren of het Waarheid voor je bevat. Is het belangrijk wie die woorden uitspreekt, wie ik ben ?

Hou het maar op een patient uit de Pompekliniek, mij maakt het niet uit.

P.s. Je schijnt hier met een nieuw wachtwoord aanvragen alweer in te kunnen.

Rennie
14 september 2011, 13:27

Jij zegt te weten wie of wat je bent maar durft niet eens je naam hier te vermelden.

Dat zal voor jou wel een goede reden hebben maar weet dat die reden enkel angst is.

Zeg dat dan gewoon maar kom niet met bovenstaande lultekst van je aanzetten. Daarmee leg je het weer bij de ander neer en niet bij jezelf, toch?

Allemaal angst Aad, voor jou hou ik het bij mijzelf, jij hebt me doorzien.
Inderdaad ik wordt gezocht als ik een dag langer van mijn gebruikelijke stek weg ben. Maar hou het wel voor je zelf want iedereen denkt dat ik een stoer binkie ben ok? ?

Aart
14 september 2011, 13:34
Allemaal angst Aad.
Inderdaad ik wordt gezocht als ik een dag langer van mijn gebruikelijke stek weg ben. Maar hou het wel voor je zelf want iedereen denkt dat ik een stoer binkie ben ok? ?

Kijk, zo simpel is het, mij hoor je er niet meer over.

Zo zie je maar weer, hoe minder letters, des te beter.

Of te wel, Less is More.

Hee Aad, hoorde ik nog wat?

Rennie
14 september 2011, 13:42
Kijk, zo simpel is het, mij hoor je er niet meer over.

Zo zie je maar weer, hoe minder letters, des te beter.

Of te wel, Less is More.

Hee Aad, hoorde ik nog wat?

Maar als ik straks weer opgepakt wordt Aad dan ontken ik dit gezegd te hebben hoor, ik zeg gewoon dat je me een bekentenis afgedwongen hebt.

Weet je wie ik ben, ik ben degene die straks voor 'n schatje (die ik evengoed wel eens achter het behang wil plakken) Beef Sukiyaki maken. Dat is mild gekruide biefstuk met verse peultjes en rijst. De ingredienten heb ik al in huis 400 gram biefstuk, 150 gram taug? en150 gram peultjes en een pak met Conimex Beef Sukiyaki er op. Yammie.

Aart
14 september 2011, 13:57
Beloofd is beloofd, mij hoor je er niet meer over.

Rob
14 september 2011, 14:25
Zit jij daar achter Nathan ?

En de reactie van Remon:

Anoniem heeft mij iemand gevraagd om de ban van renoir weg te halen.
Schijnt nathan te zijn.
Heb ondertussen nog meer dingen gehoord wat me heeft doen besluiten dat het beter is dat zowel Renoir als Nathan zich hier niet meer inschrijven.
Geen zin in al die toestanden van vorig jaar.

Hier kan geen soapserie tegenop.

Rennie
14 september 2011, 14:34
En de reactie van Remon:

Nou daar ben ik helemaal niet blij mee, ik vreesde het ergste maar ik heb gelijk even naar aanleiding van je bericht gekeken maar ik heb weer een IP ban.
Ik begrijp eigenlijk niet zo goed wat ik nou weer verkeerd gedaan heb. Ik heb alleen Nathan, die zegt de deblokkade in orde gemaakt te hebben bedankt in plaats van Remon.

Als dat al een reden is voor een ban, wat moeten jullie je hier dan op je gemak voelen. Eigenlijk is hier alleen nog maar ??n berisping uitgedeeld wegens wangedrag.

Ik wilde eerst 'overlopen' maar geloof dat ik dit forum maar weer open gooi.

Aart
14 september 2011, 14:48
Ach Renoir, je kan ook eens vragen wat er werkelijk nu aan de hand is m.b.t. je ban of nieuwe ban.

Je kunt toch melden dat je graag deelnemer van het mijnzelfkennisforum wilt zijn, je aan de regels zult houden als ieder ander en bij overtreding van de regels de consequenties draagt als een echte kerel.

Tis zo Simpel.

Rennie
14 september 2011, 14:56
Ach Renoir, je kan ook eens vragen wat er werkelijk nu aan de hand is m.b.t. je ban of nieuwe ban.

Je kunt toch melden dat je graag deelnemer van het mijnzelfkennisforum wilt zijn, je aan de regels zult houden als ieder ander en bij overtreding van de regels de consequenties draagt als een echte kerel.

Tis zo Simpel.

Wil je het niet snappen Aad ?

Ik ben net weer opnieuw met veel moeite dat 'mijn huppeldepup (want zelfkennis is het niet) forum' opgekomen om nou eens te vernemen wat er aan de hand is, en wie schetst mijn verbazing een Aad die alles klakkeloos maar goedkeurd.

Oja Aad je hebt natuurlijk helemaal niks in dat lijf van je zitten, geen geweten, geen rechtvaardigheidsgevoel alleen een zak botten.

Je wordt niet boos kent geen emoties, waait met alle winden mee, wat heb jij het toch fijn voor elkaar Aad.

Je slikt alles maar zoals het zich aandient zonder enige ruggegraad. Ze eten jou het kaas niet van je brood want je hebt geen kaas, als je al brood hebt.

Ik heb helemaal niets gedaan wat dit gedrag kan rechtvaardigen.

Ik ben er om redenen van weigerachtigheid om aan zelfkennis te doen, afgeschopt met een IP ban. Dat wil zeggen Aad dat ik al meer dan een jaar alleen nog maar zeer omslachtig op dat forum kan lezen, terwijl er niemand in de hele wereld van is uitgesloten daar te lezen behalve ik. Alleen al lezen mag ik daar niet Aad, ik hoef niet deel te nemen ik wil daar graag zoals ieder ander gewoon kunnen lezen. Ach ik hou er maar over op...

Rennie
14 september 2011, 15:22
Ik zit naar de reactie van Remon te kijken, hij heeft het even niet makkelijk, en wat me opvalt Aad dat jij hem met je zwaktebod niet echt behulpzaam bent geweest.
Als puntje bij paaltje komt Aad zul jij niet en ik Remon wel redden, dat is het verschil waar Remon voorstaat en doorzien zoniet doorheen moet.

Ik heb Remon nooit 'niet liefgehad' en ik heb hem met alle liefde die in mij is af en aangevallen om hem behulpzaam te zijn, meer in ieder geval dan jij ooit met je gevlijm gedaan hebt. Jij bent meer gedienstig aan je leuke denkbeelden.

Voor Remon bij wie het nu hopenlijk een keer begint te dagen dat de dingen die hij als niet leuk ervaart hem uiteindelijk verder zullen brengen.

BlOeMeTjE

Naschrift voor Remon

Ok? laat dat redden dan maar nu je er zo smalend over doet, de betekenis die achter de woorden schuil gaan, dat je me aan het hart gaat, ontgaat je kennelijk nog steeds. Goed dan hou ik er over op, het zij zo.

Aart
14 september 2011, 15:51
Wil je het niet snappen Aad ?

Ik ben net weer opnieuw met veel moeite dat 'mijn huppeldepup (want zelfkennis is het niet) forum' opgekomen om nou eens te vernemen wat er aan de hand is, en wie schetst mijn verbazing een Aad die alles klakkeloos maar goedkeurd.

Oja Aad je hebt natuurlijk helemaal niks in dat lijf van je zitten, geen geweten, geen rechtvaardigheidsgevoel alleen een zak botten.

Je wordt niet boos kent geen emoties, waait met alle winden mee, wat heb jij het toch fijn voor elkaar Aad.

Je slikt alles maar zoals het zich aandient zonder enige ruggegraad. Ze eten jou het kaas niet van je brood want je hebt geen kaas, als je al brood hebt.

Ik heb helemaal niets gedaan wat dit gedrag kan rechtvaardigen.

Ik ben er om redenen van weigerachtigheid om aan zelfkennis te doen, afgeschopt met een IP ban. Dat wil zeggen Aad dat ik al meer dan een jaar alleen nog maar zeer omslachtig op dat forum kan lezen, terwijl er niemand in de hele wereld van is uitgesloten daar te lezen behalve ik. Alleen al lezen mag ik daar niet Aad, ik hoef niet deel te nemen ik wil daar graag zoals ieder ander gewoon kunnen lezen. Ach ik hou er maar over op...

Ach, arme jongen toch, je wilt er gewoon bijhoren.

Ja het leven is hard, stoute Remon toch.

Renoir, zeg nou eerlijk, wat wil je lezen dan, je kunt toch ook een abo op de libelle nemen?

Zal ik Remon smeken of je daar dan wel enkel lezen mag?

Aart
14 september 2011, 15:54
Ik zit naar de reactie van Remon te kijken, hij heeft het even niet makkelijk, en wat me opvalt Aad dat jij hem met je zwaktebod niet echt behulpzaam bent geweest.
Als puntje bij paaltje komt Aad zul jij niet en ik Remon wel redden, dat is het verschil waar Remon voorstaat en doorzien zoniet doorheen moet.

Ik heb Remon nooit 'niet liefgehad' en ik heb hem met alle liefde die in mij is af en aangevallen om hem behulpzaam te zijn, meer in ieder geval dan jij ooit met je gevlijm gedaan hebt. Jij bent meer gedienstig aan je leuke denkbeelden.

Voor Remon bij wie het nu hopenlijk een keer begint te dagen dat de dingen die hij als niet leuk ervaart hem uiteindelijk verder zullen brengen.

BlOeMeTjE

Renoir, ik ben het geheel met je eens.

Rennie
14 september 2011, 16:07
Ach, arme jongen toch, je wilt er gewoon bijhoren.

Ja het leven is hard, stoute Remon toch.

Renoir, zeg nou eerlijk, wat wil je lezen dan, je kunt toch ook een abo op de libelle nemen?

Zal ik Remon smeken of je daar dan wel enkel lezen mag?

Remon ik lees telkens dat je hier meeleest en dat is misschien de gelegenheid om je te vertellen dat je mij door gebruik van IP bannen al ruim een jaar lang buiten de gelegenheid hebt geplaatst om zelfs maar op je forum te lezen.

Ik krijg bij het invullen van je forum het hierboven weergeven beeld te zien. Er staat behalve dat 'sorry en de beheerder heeft je IP adres geblokkeerd' zoals je ziet ook 'klik hier om contact op te nemen met de beheerder' maar als ik dat doe gebeurt er niks, ik kom niet verder.

Dus kan ik op geen enkele wijze contact met jou opnemen. Ik heb ooit eens gereageerd via je blog want dat leek me nog de enige mogelijkheid om je te bereiken maar je hebt nooit iets van je laten horen.

Simpele Aad snapt dat niet maar laat zich niet weerhouden om oplossingen aan te dragen die ik uiteraard al lang geprobeert heb.

Ik ben maar een leek op het gebied van de vBulletin software maar niettemin ken ik al de voor de hand liggende methoden om iemand te bannen. De ban die jij gebruikt is een rigoreuze voor spammers en dergelijken.

Je hebt Marijke ook *tig keer geband en die kon gewoon meelezen dus ik ben nogal rancuneus dat je me zo 'slecht' behandeld. Mijn verzoek is heel simpel 'laat me gewoon meelezen' verder vraag ik niks van je.

Groetjes.

Naadje
14 september 2011, 16:09
Je schijnt hier met een nieuw wachtwoord aanvragen alweer in te kunnen.

Het schijnt? Dat weet jij niet als oprichter/eigenaar van dit forum?

Rennie
14 september 2011, 16:12
Het schijnt? Dat weet jij niet als oprichter/eigenaar van dit forum?

Eerst niet, maar sinds de mededeling van Florentine wel. Ik heb zelf ook een nieuw wachtwoord aangevraagd die ik nu gebruik.
Ik weet al wel het een en ander van de forum software maar dit wist ik niet.

Voor zover ik weet was alles buiten gebruik gesteldt, maar ik vind het wel best zo dus ik laat het maar gebeuren.

Tjonge jonge sta ik weer te verklaren en uit te leggen, zak in de stront met je insinuatie.

Danique
14 september 2011, 17:01
En de reactie van Remon:

Verschrikkelijk is het!

Naadje
14 september 2011, 17:16
Eerst niet, maar sinds de mededeling van Florentine wel. Ik heb zelf ook een nieuw wachtwoord aangevraagd die ik nu gebruik.
Ik weet al wel het een en ander van de forum software maar dit wist ik niet.

Voor zover ik weet was alles buiten gebruik gesteldt, maar ik vind het wel best zo dus ik laat het maar gebeuren.

Tjonge jonge sta ik weer te verklaren en uit te leggen, zak in de stront met je insinuatie.
Wat nou insinuatie? Ik stel gewoon een simpele vraag. Als ik het goed begrijp beslis jij als oprichter van dit forum niet of e.e.a. buiten gebruik wordt gesteld? Dat vind ik nogal merkwaardig. Je kunt me gewoon op een normale manier antwoord geven, nergens voor nodig om je van dergelijk taalgebruik te bedienen.

Rennie
14 september 2011, 17:23
Wat nou insinuatie? Ik stel gewoon een simpele vraag. Als ik het goed begrijp beslis jij als oprichter van dit forum niet of e.e.a. buiten gebruik wordt gesteld? Dat vind ik nogal merkwaardig. Je kunt me gewoon op een normale manier antwoord geven, nergens voor nodig om je van dergelijk taalgebruik te bedienen.

Ik ben aan het koken (en lekker)..

Ik heb niks met het forum van doen op dit moment, dus hoef je me ook niet verantwoordelijk te houden voor iets wat mij niet aangaat. Nee ik antwoord niet meer normaal ik ben het zat overal op aangesproken te worden.

Dit is een piratenschip, het is gisteren geenterd door Florentine en Ulla, als het je niet bevalt rot je maar weer op.

Naadje
14 september 2011, 17:31
Ik ben aan het koken (en lekker)..

Ik heb niks met het forum van doen op dit moment, dus hoef je me ook niet verantwoordelijk te houden voor iets wat mij niet aangaat. Nee ik antwoord niet meer normaal ik ben het zat overal op aangesproken te worden.

Dit is een piratenschip, het is gisteren geenterd door Florentine en Ulla, als het je niet bevalt rot je maar weer op.
Ik ben alweer weg. Zo praat je maar tegen je eigen vriendinnetje, maar niet tegen mij. Doei.

Madelief
14 september 2011, 17:32

Tis zo Simpel.Precies Renoir wat Aart zegt.

Doe als mijzelf (Madelief), die ook zonder problemen de consquenties van haar gedrag op zich neemt, dat hoort er nu eenmaal bij wanneer je bewustwording najaagt.

Nee hoor je hoeft niet met me praten, ik begrijp helemaal waarom je mij niet wilt zien.

Doei.

Danique
14 september 2011, 17:55
Marijke kreeg of werd ooit gedreigd met een ban op het Remon-forum vanwege dingen die ze op een ander forum geschreven had.
Onbegrijpelijk voor mij.
Waardeloos en een totaal onveilige situatie scheppend.

Nu werd Renoir's ban opgeheven, maar vrijwel direct weer ingesteld.. vanwege blijkbaar een actie van Nathan.
Wederom onbegrijpelijk voor mij.
En waardeloos en weer een totaal onveilige situatie scheppend.

Twee, naar mijn mening, vergelijkbare situaties..

Hoe is het mogelijk dat je voor dit soort dingen, buiten jezelf om, dit soort sancties als consequentie moet dragen?
Dit valt voor mij onder onrecht.. dit valt voor mij onder onveiligheid en dit is waarom ik mij op het forum van Remon niet prettig voelde en niet zal voelen.

Hier op dit forum ervaar ik geweld.
Geweld naar elkaar toe en ook dat doet me onveilig voelen.
Niemand lijkt rekening te houden met elkaar, er wordt gewoon op elkaar ingebeukt.
En ik vind het knap, dat jullie daar allemaal mee om kunnen gaan.
Ik kan dat niet.. en dat is niet minder knap.

En nee.
Hoezeer het me ook raakt.. tegelijkertijd raakt het me niet.
Iets wat niet uit te leggen is.
Althans.. iets wat ik niet uitleggen kan.

Dus.. ja.. gevoelige Carolientje doet d'r mondje open.
Stop maar in een hokje, plak er maar een etiketje op.
Het maakt mij niet uit.
Want hoe waar dat is, zo onwaar is het ook.

Voor mij staat hoe dan ook vast.
De dingen die gebeuren kloppen niet.
Op het Remon forum niet en hier ook niet.
Het is een zooitje en het gebeurt.

Aart
14 september 2011, 18:17
Ik vind Carolientje een SCHAT.

Al moet ik wel zeggen dat we in werkelijkheid allen veilig achter ons schermpje met toetsenbord zitten.

Danique
14 september 2011, 18:20
Ik vind jou een eikel.
En ook dat doet er niet toe, want het klopt helemaal wat je zegt.
Nou ja.. niet helemaal.
Ik zit met een heerlijke kop koffie veilig achter een schermpje met een toetsenbord.

Madelief
14 september 2011, 18:23
Precies en dus kunnen veilig achter ons schermpje heerlijk onze angstjes onderzoeken waarom wij ons onveilig voelen.

Ja ik ben al weer weg......

Rennie
14 september 2011, 18:29
Ik ben alweer weg. Zo praat je maar tegen je eigen vriendinnetje, maar niet tegen mij. Doei.

Sorry Naad ik ben m'n boekje te buiten gegaan.

Danique
14 september 2011, 18:31
Precies en dus kunnen veilig achter ons schermpje heerlijk onze angstjes onderzoeken waarom wij ons onveilig voelen.

Ja ik ben al weer weg......

Ga maar gauw.
Want da's een inkopper Marijke.
Ik ga helemaal niets onderzoeken, omdat er niets te onderzoeken valt.
Ik voel me onveilig is heel iets anders dan ik ben onveilig.
Dus dat gevoel van onveiligheid is heel gauw weer weg, bovendien weet ik allang waar dat gevoel vandaan komt en hoef ik dat hier niet lang en breed te gaan vertellen ter ieders vermaak.

Onrecht is ook een gevoel, dat snap ik.
En ook weg te beredeneren of er te laten zijn.
Ja.. laten we onrecht gewoon lekker met zijn allen laten bestaan.
Wordt de wereld vast mooier van.
Och.. nee, die is al mooi zoals die is.
Yeah.. sure PoCcOlOcCo

Rennie
14 september 2011, 18:41
Maria kreeg op de vraag over het bannen het volgend antwoord.

ik heb nog even gekeken in de handleiding.
Het is de enigste manier om te bannen.
https://www.vbulletin.com/docs/html/...ns_userbanning
Je kunt wel een user tijdelijk bannen op username maar die heeft renoir hier niet meer en ga ik ook niet aanmaken.

Iedereen heeft de neiging om het simpel te willen houden. Men neemt genoegen met een simpele verklaring. Ook bovenstaande lijkt op het oog ook heel redelijk. Je hoeft van Remon toch niet te verwachten dat ie rare capriolen gaat uithalen voor ene Renoir. Klaar als een klontje.

Niet dus. Als Remon mijn username afgepakt heeft HOEFT ie mij toch niet ook nog eens extra 'n IP te geven. Degene zonder username komt niet op z'n forum. Een ban geef je om te voorkomen dat er iemand met een username nog langer op je forum komt maar hij heeft m'n username al ingenomen.

Zo is Marijke diverse keren de toegang op het forum ontzegt, ze kon er niet op, maar kon er gewoon lezen. Vanmiddag kon ik dat ook gewoon zonder rare capriolen uit te hoeven halen. Hartstikke blij was ik, dat ik er weer gewoon kon lezen. Ik bedank Remon en dan komt Nathan vertellen dat hij dat voor me geregeld heeft en ik verander dat in Nathan. HUP heb ik de ban terug.

Is er hier misschien iemand die daar de logica van inziet ?

Ik WIL er helemaal niet op schrijven ik wil er, net zo als de rest van de mensheid gewoon op kunnen lezen.

Aad heb jij misschien een simpele oplossing ?

Aart
14 september 2011, 18:44
Ik vind jou een eikel.
En ook dat doet er niet toe, want het klopt helemaal wat je zegt.
Nou ja.. niet helemaal.
Ik zit met een heerlijke kop koffie veilig achter een schermpje met een toetsenbord.

Caroline, dat getuigt van mensenkennis, ik ben een eikel.

Zeker eikeltjeskoffie? nou geniet er maar van.

Ik ga naar Monk kijken, een ander schermpje.

BiGkIsS

Naadje
14 september 2011, 18:45
Sorry Naad ik ben m'n boekje te buiten gegaan.
Ok, excuus aanvaard. Ik begrijp wel wat Caroline bedoelt, we kunnen elkaar ook op een andere manier aanspreken en dingen duidelijk maken en dan heb ik het niet over de inhoud, maar de manier waarop. Ik heb mezelf in elk geval voorgenomen me niet meer te verlagen tot een dergelijk discutabel niveau en ik pik het ook niet meer van een ander(en). Ik zou het op prijs stellen als we elkaar op voet van gelijkwaardigheid tegemoet zouden treden. Het is exact zoals Caroline het zegt, alles wat hier, door wie dan ook, beweerd wordt is altijd voor de helft waar en voor de andere helft onwaar. Zoals een oude wijsheid al zegt, de waarheid ligt altijd in het midden. Zo simpel is het.

Danique
14 september 2011, 18:45
Is er hier misschien iemand die daar de logica van inziet ?

Nee!
Ik zie onrecht en mooie woorden om dat te verbloemen.
Het stinkt van alle kanten en mocht het dan toch werkelijk zo zijn dat Remon zich van geen kwaad bewust is voor wat betreft de IP-ban dan zou het 'm godverdomme mooi staan als ie er wel wat tijd in zou steken het goed uit te zoeken.
Maar daar heeft meneer geen zin in, want dat ben jij hem niet waard.

Danique
14 september 2011, 18:47
Ok, excuus aanvaard. Ik begrijp wel wat Caroline bedoelt, we kunnen elkaar ook op een andere manier aanspreken en dingen duidelijk maken en dan heb ik het niet over de inhoud, maar de manier waarop. Ik heb mezelf in elk geval voorgenomen me niet meer te verlagen tot een dergelijk discutabel niveau en ik pik het ook niet meer van een ander(en). Ik zou het op prijs stellen als we elkaar op voet van gelijkwaardigheid tegemoet zouden treden. Het is exact zoals Caroline het zegt, alles wat hier, door wie dan ook, beweerd wordt is altijd voor de helft waar en voor de andere helft onwaar. Zoals een oude wijsheid al zegt, de waarheid ligt altijd in het midden. Zo simpel is het.

Dankje.
Dit bericht doet me echt goed.

BiGkIsS

Rennie
14 september 2011, 18:48

Ik waag dat te betwijfelen of het half/half is, ik ben niet zo van de compromisen, dat als we allebei maar tevreden zijn gevoel. Waarheidvinding gaat niet schipperen maar stelt je keihard voor het voldongen feit. Maar je hebt gelijk wat betreft het grof worden.

Anderzijds kun je ook gewoon vragen in plaats van het te brengen in een suggestieve vorm.

Aart
14 september 2011, 18:50
Aad heb jij misschien een simpele oplossing ?

Waarschijnlijk leest Remon hier je schrijven en is hij al bezig met de simpele oplossing.

Ik zal het hem voor de zekerheid even vragen of hij kan regelen dat je gewoon op zijn forum lezen kunt.

Het simpele is dus kenbaar maken wat je wilt en iets verzoeken.

Danique
14 september 2011, 18:54
Ik waag dat te betwijfelen of het half/half is, ik ben niet zo van de compromisen, dat als we allebei maar tevreden zijn gevoel. Waarheidvinding gaat niet schipperen maar stelt je keihard voor het voldongen feit. Maar je hebt gelijk wat betreft het grof worden.

Anderzijds kun je ook gewoon vragen in plaats van het te brengen in een suggestieve vorm.

Grof worden is nergens voor nodig en dient geen enkel doel.

Je bent niet van de compromissen zeg je.
Dat kan zo zijn.
Ben je dan dus wel van de grenzen van een ander overschrijden?

Nou ja.
Maakt ook niet uit.
Als ik een grens aanvoel, overschrijdt ik 'm niet.
Ik respecteer de ander daarin.
Snap dat dit een discussiepunt kan zijn..

Rennie
14 september 2011, 18:59
Waarschijnlijk leest Remon hier je schrijven en is hij al bezig met de simpele oplossing.

Ik zal het hem voor de zekerheid even vragen of hij kan regelen dat je gewoon op zijn forum lezen kunt.

Ik geloof dat dit zo ongeveer m'n 40e verzoek is. Dat kan niet simpel omdat mij die simpelheid niet wordt geboden. Ik heb aanvankelijk simpel gepoogd om met Remon in contact te komen via het forum, en toen via het blog. Het is me met de door je voorgestelde simpelheid niet gelukt. Je zei je kunt toch gewoon excuses aanbieden en vragen toegelaten te worden. Hallo ik heb hem nooit kunnen bereiken, alle toegangswegen waren afgesloten. Anderhalf jaar lang heb ik taal noch teken van Remon gehoord en nu schijnt hij mij zomaar ineens waar te nemen.
Geen wonder dat ik alle register nu los trek, eindelijk wordt ik eens gehoord.

Rennie
14 september 2011, 19:02
Grof worden is nergens voor nodig en dient geen enkel doel.

Je bent niet van de compromissen zeg je.
Dat kan zo zijn.
Ben je dan dus wel van de grenzen van een ander overschrijden?

Nou ja.
Maakt ook niet uit.
Als ik een grens aanvoel, overschrijdt ik 'm niet.
Ik respecteer de ander daarin.
Snap dat dit een discussiepunt kan zijn..

Dat is voor iedereen veschillend. Ik ben heus wel subtiel in de benadering als ik meen dat iemand een stevige aanpak niet aankan. Maar hallo het is hier een zelfkennisforum h? Caroline, dan moet je toch niet al te omzichtig hoeven omspringen met gevoeligheidjes. Maar grofheid inderdaad is nergens voor nodig.

Naadje
14 september 2011, 19:03

Misschien is half/half niet zo gelukkig gekozen, maar het was meer in een reactie op het geschrevene van Caroline. Ik gebruik zelf liever de term en/en. Daar kun jij ook niks mee, dat weet ik, daar hebben we al menig discussie over gevoerd. Volgens mij heeft bewustwording juist ten doel dat iedereen in vrede (en dus tevreden) met zichzelf, elkaar en zijn omgeving leeft. En de compromis is dan gelegen in het feit dat geven en nemen (in de betekenis van ontvangen) gelijk opgaan.

Verder heb ik in alle oprechtheid een m.i. gewone vraag gesteld, als dat in jouw optiek suggestief is overgekomen, dan spijt me dat, het was niet mijn intentie.

Rennie
14 september 2011, 19:06
Misschien is half/half niet zo gelukkig gekozen, maar het was meer in een reactie op het geschrevene van Caroline. Ik gebruik zelf liever de term en/en. Daar kun jij ook niks mee, dat weet ik, daar hebben we al menig discussie over gevoerd. Volgens mij heeft bewustwording juist ten doel dat iedereen in vrede (en dus tevreden) met zichzelf, elkaar en zijn omgeving leeft. En de compromis is dan gelegen in het feit dat geven en nemen (in de betekenis van ontvangen) gelijk opgaan.

Verder heb ik in alle oprechtheid een m.i. gewone vraag gesteld, als dat in jouw optiek suggestief is overgekomen, dan spijt me dat, het was niet mijn intentie.

Vond je Anja ook gewone vragen stellen ? Misschien ben ik wat allergisch voor het aangesproken worden voor verantwoordelijkheid over de gang van zaken op het forum. Zal dat eens bij mezelf nagaan.

Danique
14 september 2011, 19:06
Dat is voor iedereen veschillend. Ik ben heus wel subtiel in de benadering als ik meen dat iemand een stevige aanpak niet aankan. Maar hallo het is hier een zelfkennisforum h? Caroline, dan moet je toch niet al te omzichtig hoeven omspringen met gevoeligheidjes. Maar grofheid inderdaad is nergens voor nodig.

Ja hallo Renoir.
Duhu.
Snap echt wel op wat voor forum ik zit.

En in de rest kan ik je volgen en het met je eens zijn.

Naadje
14 september 2011, 19:18
Vond je Anja ook gewone vragen stellen ? Misschien ben ik wat allergisch voor het aangesproken worden voor verantwoordelijkheid over de gang van zaken op het forum. Zal dat eens bij mezelf nagaan.

Dingen bij jezelf nagaan is nooit verkeerd. Ik hou je niet verantwoordelijk voor de gang van zaken op het forum, maar ik dacht, in mijn na?viteit, dat jij toch zelf degene was/bent, die beslist over het al of niet open houden/in de lucht houden van dit forum, vandaar mijn vraag.

Wat Anja betreft, ik heb haar zelden een open vraag zien stellen.

Rennie
14 september 2011, 21:36

Ik zou het nog graag even over het lezen op het forum van Remon hebben, de kansen om daar onbelemmerd te lezen zijn nu weer verkeken. Erg jammer dat ik gestraft wordt voor... ja voor wat eigenlijk ? Vanmiddag kon ik er zo maar frank en vrij lezen en was ik er erg blij mee. Het voorstel door Remon om mijn IP te laten wijzigen (waarom eigenlijk want dan kan ik weer lezen en me desgewenst aanmelden, krijg ik met veel moeite een ander IP terwijl hij dat zelf nu ook zou kunnen deblokkeren) is een beetje onzinnig.

Aad, zoals gezegd ik kan hem niet bereiken maar jouw simpele voorstel was om hem mijn excuses aan te bieden en hem te beloven dat ik geen streken meer zal uithalen. Zou jij hem nu dan, nu ik zelf geen contact kan leggen, namens mij willen zeggen dat ik mijn excuses aanbiedt voor mijn gedrag en dat ik beloof dat ik me zal gedragen ?

Vraag hem om de condities waarop hij bereid is mijn IP ban op te heffen, zodat ik kan kijken of het mij mogelijk is aan zijn wensen tegemoet te komen. Ik ben bereid als dat er voor nodig is om voor hem door het stof te kruipen.

Rennie
14 september 2011, 21:57
Dingen bij jezelf nagaan is nooit verkeerd. Ik hou je niet verantwoordelijk voor de gang van zaken op het forum, maar ik dacht, in mijn na?viteit, dat jij toch zelf degene was/bent, die beslist over het al of niet open houden/in de lucht houden van dit forum, vandaar mijn vraag.

Wat Anja betreft, ik heb haar zelden een open vraag zien stellen.

Ja het zal een gewone vraag zijn geweest die ik argwanend hebt ontvangen als (weer de volgende) insinuatie.

Ik heb ArryG gevraagd om het forum voor lezers open te houden maar het reageren onmogelijk te maken. Ik kon ook zelf niet meer als Renoir inloggen, ik kan er dan wel op als forumeigenaar maar wist niet hoe hij dat had gedaan, inmiddels weet ik dat wel. Maar ik vind het wel grappig hoe het nu gaat en heb niet de neiging om het spontaan ontstane gebeuren te stoppen.

Het is nu een piratenbende, er is geen enkele leiding.

Aart
15 september 2011, 07:42
Ik zou het nog graag even over het lezen op het forum van Remon hebben, de kansen om daar onbelemmerd te lezen zijn nu weer verkeken. Erg jammer dat ik gestraft wordt voor... ja voor wat eigenlijk ? Vanmiddag kon ik er zo maar frank en vrij lezen en was ik er erg blij mee. Het voorstel door Remon om mijn IP te laten wijzigen (waarom eigenlijk want dan kan ik weer lezen en me desgewenst aanmelden, krijg ik met veel moeite een ander IP terwijl hij dat zelf nu ook zou kunnen deblokkeren) is een beetje onzinnig.

Aad, zoals gezegd ik kan hem niet bereiken maar jouw simpele voorstel was om hem mijn excuses aan te bieden en hem te beloven dat ik geen streken meer zal uithalen. Zou jij hem nu dan, nu ik zelf geen contact kan leggen, namens mij willen zeggen dat ik mijn excuses aanbiedt voor mijn gedrag en dat ik beloof dat ik me zal gedragen ?

Vraag hem om de condities waarop hij bereid is mijn IP ban op te heffen, zodat ik kan kijken of het mij mogelijk is aan zijn wensen tegemoet te komen. Ik ben bereid als dat er voor nodig is om voor hem door het stof te kruipen.

Renoir, ik heb bovenstaand bericht van jou op het forum van Remon geplaatst.

Fijne dag gewenst, het zonnetje schijnt, tis windje stil, ik ga vandaag de natuur eens in. Moet nog wel de banden van mijn rolstoel nog effe oppompen.

Ja gevoel voor drama, tis menselijk.

Loopt er hier 1 te sjorren aan haar laptop en terecht, ze moet de economie draaiende houden en daar ben ik ook bij geblaat, uhh, gebaat.

KiSs

Naadje
15 september 2011, 08:24
Het is nu een piratenbende, er is geen enkele leiding.
Het is me inmiddels helder. We zien wel waar het schip strandt. (ik kan alleen geen smileys meer plaatsen, iemand nog een oplossing hiervoor?)

Rennie
15 september 2011, 09:15
Het is me inmiddels helder. We zien wel waar het schip strandt. (ik kan alleen geen smileys meer plaatsen, iemand nog een oplossing hiervoor?)

Ja er zit een bleekscheet smiley met afrolvenster op de bovenste balk, naast de paperclip.

Rennie
15 september 2011, 09:15
Voor hem door het stof te kruipen schrijft hij?
Aan mijn wensen toe te komen?
Heb helemaal geen wensen.
Allemaal gemanipuleer.

Renoir je bent ontmaskert op je eigen forum.
Door de mand gevallen.
Hoe komen we daar weer uit?
Door een nieuw draad "wie ben jij".
Gaat niet lukken..
Wist vorig jaar al wie jij was.

Ik heb gisteren nog een stuk gelezen op je forum.
Ik had geen flauw idee wat daar allemaal op het forum stond.
Ik was er 6 maanden niet geweest totdat iemand mij vroeg of ik iets gelezen had.
Ongelofelijk wat een bagger.
Ik heb helemaal niks met al dat spul.
En je apostelen doen het werk weer goed blijkt.
Je hebt het voorwerk al op dit forum gedaan.
De groep werd steeds groter maar nu ben je ontmaskert.
Misschien is er toch nog hoop voor je?
Met slimme behendige communicatie kom je heel ver blijkt wel.
Anderen helder zien helpt ook.
Gooi het maar op de onrecht die je is aangedaan.
Ik las in je andere draadjes over mij dat je daar al een jaar over zeurt.
Je apostelen zijn het vast met je eens.

Nee je vergist je.
renoir wil niet verder kijken maar verder lezen.
Om nieuwe stukjes te copieren en zijn frustratie te uiten.

Remon het voorstel 'om de minste te kunnen zijn' dat is niet mijn idee dat is van Aad, die een simpele oplossing voorstaat. Ik wist al wel dat je uit boosheid handelde maar Aad nog niet, maar dat wordt nu voor hem ook duidelijk. Dus ik wist al van te voren dat dit verzoek voor jou helemaal niks uitmaakt. Je hebt gelijk Remon het is slimmigheid zodat Aad eindelijk ook eens je werkelijke reden kan zien. Ik ben hem aan het helpen dat alles niet zo simpel ligt. Zo doen wij dat op een zelfkennisforum, elkaar behulpzaam zijn. Daarom kopieer ik ook van je forum als daar wijsheid te vinden is die mensen, ook hier, verder kan brengen. Jij mag van hier net zo goed kopieren als dat in het belang van bewustwording is.

Helder doorzien gecombineerd met natuurlijk intelligentie is geen kunstje dat is aan te leren of te misbruiken maar een bijkomstigheid van weten wat je bent. Daarmee wilde ik je op je forum behulpzaam zijn maar je vindt het niet prettig om doorzien te worden, niet prettig door te krijgen dat je voor mij gewoon in je blootje staat, hoe mooi je ook denkt jezelf uitgedost te hebben. Ik kijk dwars door je heen en zie datgene wat je kennelijk niet onder ogen wilt komen en als ik je dat zeg, schep je van mij een vijandsbeeld. Je snapt heel veel niet Remon en daarom was ik blij met Rob als moderator totdat je zelf het touwtje in handen nam met als consequentie dat je me uit kwaadheid bande.

Leerde je hier van ? Nee. Ben je bereid om te leren ? Eveneens nee. Dat kan het is jouw wereld, maar waarom heb je dan een zelfkennisforum ?

Ik lees jou ontzettend graag over je alternatieve geneeswijzen en je ervaringen daarin. Ik lees Michielovic en Tineke heel erg graag want die WETEN waar ze het over hebben. Om die reden surf ik met heel veel gedoe en telkens het risico van een computercrass of een virus middels het Tor netwerk dat niet mijn maar iemand anders zijn IP adres aan je kenbaar maakt, en dan kan ik je forum lezen. Op hetzelfde anonieme netwerk, het Tor netwerk surfen pedofielen op zoek naar kinderporno las ik in de krant, zo diep ben ik nu al gezonken als ik je wil lezen.

Vanwege die rompslomp ben ik bereid voor je te buigen en om op je eventueel voorstel in te gaan. Ik wil je ook mijn excuses wel aanbieden al stellen die niet zo veel voor, want er zit niks van waarde in mij dat gewicht in de schaal kan leggen en met erkenning van jou als persoon dien ik je niet, maar ja als je dat nou graag hebt doe ik dat voor het goede doel.

Ja Remon ik ben gefrustreert om meer dan anderhalf jaar moeite doen omdat ik telkens op je forum wil lezen zie staan 'Sorry de beheerder heeft je IP adres geblokkeerd'. Ik denk steeds 'het spijt jou helemaal niet' en de link om je te vragen of je de ban wil opheffen heb je uitgezet om van mijn lastige verzoeken verschoond te blijven. Jij bent vrij om te doen wat je wilt, ik heb je meteen aangeboden hier verder in discussie te gaan om je forum te verschonen van mijn dirty talk, je kunt hier lezen en kopieren, ik leg je niets in de weg.

Rennie
15 september 2011, 09:23
Renoir, ik heb bovenstaand bericht van jou op het forum van Remon geplaatst.

Fijne dag gewenst, het zonnetje schijnt, tis windje stil, ik ga vandaag de natuur eens in. Moet nog wel de banden van mijn rolstoel nog effe oppompen.

Ja gevoel voor drama, tis menselijk.

Loopt er hier 1 te sjorren aan haar laptop en terecht, ze moet de economie draaiende houden en daar ben ik ook bij geblaat, uhh, gebaat.

KiSs

Aad, ik ben blij dat je dat voor me gedaan hebt, dank je wel.

Veel plezier vandaag, ik moet verder met de economie draaiende houden.

KiSs

Madelief
15 september 2011, 11:11
Remon het voorstel 'om de minste te kunnen zijn' dat is niet mijn idee dat is van AadJa en Aad had het van mij, dat we daar even duidelijk over zijn.

Ik ben blij dat er in elk geval iets van directe communicatie op gang schijnt te komen.

De toon waarop daar worden we nog niet al te blij van, maar vooruit alle begin is moeilijk, zullen we dan maar zeggen.

Ja ja oude tijden herleven, mijn naam is toch zo her en der al wel genoemd mbt tot bannen e.d., dus ik voel me vrij om mijn verhaaltje te vertellen van die tijd dat ik op de zelfde wijze indirect/direct aan het communiceren was met Remon en anderen via het voormalige forum van Volker.

Dat waren nog eens tijden.

Ik kan me herinneren dat er in mijn geval toen voorsteld is dat ik een tweegesprek zou aangaan en enkel toegang tot dat gedeelte van het forum zou krijgen. Iets wat ik toen tegen alle verwachting in geaccepteerd heb. Ja daar stond Remon nog eens van te kijken, niet waar Remon ;-)

Want weet je wat het is Renoir, je kan natuurlijk best over een ander donderen, maar wat er feitelijk aan de hand is dat je in de spiegel kijkt en dus geen haar beter bent dan Remon, ja dat wil jij natuurlijk niet toegeven en Remon misschien ook wel niet dat omgekeerd voor hem het zelfde geldt m.i. enzovoort. Dus dat lijkt mij op ??n of andere manier een leuke uitdaging te zijn of zo iets. Ja voor beiden natuurlijk. En nee het hoeft voor mij niet op steil en sprong want de beste wijnen hebben tijd nodig om te rijpen zeggen ze geloof ik wel eens, dus wie weet?

Ach en tot slot kan ik het toch niet nalaten mezelf op de borst te kloppen dat ik in dit alles toch de aangever/openbreker ben geweest met mijn geintrigeer/gemanipuleer/rondmaaide blinde gek gedrag. Ik noem het liever heisa/een punt zetten/iets helder en duidelijk willen maken.

Maar goed ik snap natuurlijk best dat daar door personen gemakkelijk overheen gekeken wordt vanwege die verfoeilijke daad, maar nietemin.....

Goed gedaan Marijke als je nu maar opsotemietert want we zijn met zijn allen aan het muiten en daar heb jij geen kaas van gegeten.

Madelief
15 september 2011, 11:25
Potverdikkie heb ik net het bovenstaande leuke stukje geschreven zie dat het met de communicatie al weer afgelopen is.

Nou ja het moet wel hele goede wijn worden op die manier. Of zou het na jaren rijpen enkel en alleen maar zuurder geworden zijn op de ??n of andere manier.

Nou ja ik heb er geen verstand van, ik zal het allemaal wel zien wanneer de fles (weer) open getrokken wordt.

Groetjes en liefs voor allen dan maar want we kunnen niet allemaal Marijke heten natuurlijk.

Geen flauw idee maar ik heb het idee dat dit weer zo'n luchtledigheidsbericht geworden is dat kant nog wal raakt voor de meesten.

Nogmaals groetjes dan maar....

Rennie
15 september 2011, 11:51
H? renoir,

H? Remon

Dank je wel voor je hulp die je steeds biedt maar kun je nu echt niet leven met het feit dat niet iedereen je hulp vraagt c.q. nodig heeft?

Jawel hoor, ik ben graag behulpzaam en schrijf graag. Als er niks van je gading bijzit leg je het toch gewoon naast je neer.

Zie je niet dat het absoluut mensen willen veranderen meer over jou zegt dan over mij?

Ja dat is zo, alleen zie je het verkeerd dat ik mensen wil veranderen, ik probeer behulpzaam te zijn zicht te krijgen op je zelf. Net zoals jij dat nu met dit schrijven doet, ik bekijk dat of het waarheid voor me bevat.

Wat moet er allemaal nog meer veranderen om je gelukkig te zien?

Ik zou al heel erg blij zijn met het opheffen van de ban op mijn IP adres op jouw forum. Ik lees er namelijk graag.

Je schrijft dat de volgende tekst je stoort..
'Sorry de beheerder heeft je IP adres geblokkeerd'.
Zie je niet dat het simpel een stukje tekst is wat komt uit het forum software.
Zie je niet dat je de tekst persoonlijk opvat als je het voelt of het aan jou persoonlijk gericht is? De frustratie is wel erg groot nu je je zelfs met een stukje forum software identificeert.

Natuurlijk zie ik dat het programmatechnisch is ingegeven Remon, dat neemt niet weg dat er een persoon achter de forumleiding zit die me, in mijn ogen dan, niet erg gunstig gezind is. Het dient nergens toe mij te blokkeren hoor, als ik wil kan ik me met anoniem surfen ook bij je aanmelden als lid. Dat wil ik je wel bewijzen hoor, zo gepiept. En omdat ik anoniem telkens een ander IP heb kan ik me 3 keer per minuut onder een andere naam aanmelden. Dus je actie heeft, in mijn ogen, alleen maar ten doel mij dwars te zitten om op jouw forum te kunnen lezen en dat weet jij ook wel. Ik denk ook wel te weten waarom dat zo is maar dat van mij te horen zul je niet leuk vinden, zoals dat niet leuk vinden wat ik zeg eerder al de reden voor je was om mij te bannen. Je bent geen waarheidvinder maar een verdoezelaar er van, het zei zo. Ik heb al medegedeeld dat ik gefrustreert (het is irritatie en geen frustratie) ben en ook waarom, ik ontken dat echt niet.

Zie je niet dat je niet zonder dit forum kan?
Zie je je afhankelijkheid van dit forum?
Heb je echt dit forum nodig om iets te zijn?
Ja dat is zo, ik ben erg gehecht aan je forum en aan de mensen van goede wil die er bij je zijn, niet in de betweters en verdoezelaars die sla ik over.

Of ik afhankelijk ervan ben ? ja misschien ook wel, ik kan mezelf niet makkelijk ontzeggen om op je forum te gaan kijken, ik stel belang in je en in je forum. Nee ik heb niet jouw forum nodig om iets te zijn, misschien wil ik wel iets zijn door middel van m'n eigen forum. Goede vraag, dank je wel.

Ja, er is niks verandert sinds het afgelopen jaar maar je hebt weer een goede reden gevonden om het forum nog een jaar open te houden en weer te schrijven hoe vervelend je de ban en dat remonforum toch wel niet vind. Je zult me vast er niet voor bedanken maar je vrienden vinden het fijn dat je nog eventjes open blijft.

Ik ben inderdaad veel bezig met de ban, ik vind dat zeuren er over eigenlijk best wel leuk, het maakt wat los, ook bij jou kennelijk. Had de toenadering, en het opheffen van de ban gisteren voor twee uur, te maken met die sluiting van mijn forum ? Of kom ik je nu te na ?
Remon ik heb met plezier deelgenomen aan je forum en dat zou nog zo zijn wanneer je mij niet gebanned had. Je hebt gisteren de ban opgeheven en je toont je wispelturig door hem daarna (omdat iets onbenulligs je kennelijk niet bevalt de anonieme Nathan die om de opheffing verzocht heeft) onmiddelijk weer in te voeren. Ook al zou ik graag naar je terug willen, ik voel me inmiddels totaal niet veilig meer bij je. Ik zou bang zijn je te frusteren.

Even je helpen herinneren...
Je schreef gefrustreerd zag ik dat je forum niet aan je doel voldeed, toen schreef je dat anja en madelief je de sfeer verpesten, toen ze je haarfijn lieten zien wat er gaande was.

Ja ik was boos over dat gesakker, mijn beheerder/moderator is gaan lopen door dat gedoe van Madelief en Florentine, en Anja zit van alles uit haar (ongetwijfeld mooie maar vooral ook dikke) duim te zuigen en te suggereren. Ik ben bereid ergens naar te kijken, m'n gedrag te verklaren, maar alles heeft z'n grens. En daar weet jij alles van want je hebt Marijke vaak genoeg een tijdelijke ban gegeven.

De frustratie liep zo hoog op dat je probeerde weg te lopen en het forum te sluiten.
En toen kreeg jij weer hoop ? Het was, behalve dat ik zonder beheer en moderatie zat verder allemaal gewoon flauwekul, ik ben geirriteeert maar niet gefrustreerd.

Toch nog iets proberen te redden en een stukje te schrijven over wie je dan wel niet echt bent.
Nee dat heb je verkeerd begrepen, de indringende vraag bij Nathan en Anja is steeds te weten te komen, wie ik ben en daar gaat het niet over, het gaat wat mij betreft over onderzoek naar 'wat' je bent, niet naar 'wie'. Iederen weet wie die is maar vrij weinig mensen weten 'wat' ze zijn. Ik heb door middel van het beschrijven van kleinmenselijkheid proberen aan te tonen waarom het bij sommigen zo belangrijk is te weten 'wie' iemand is.

Jij moest inloggen om te schrijven zo konden anderen ook inloggen en toen zag je ineens Aart weer.
Ik mis de chronologie een beetje. Florentina was de eerste en toen Ulla, en toen ik en na een tijdje reageerde ook Aad weer. In Aad heb jij veel vertrouwen en ik ben blij dat hij als intermediair optreedt tussen jou en mij, nu hebben we (gescheiden door een ban) weer wat contact met elkaar. Mooi toch, ik heb er jaren naar uitgezien en gebruik eigenlijk m'n werktijd hiervoor omdat ik daar blij over ben.

Vervolgens ging je in conflict met hem en vertelde hem dat hij er niets van begreep en nu ra ra ra de frustratie is overgewaaid naar dit forum en kun je weer een verhaal bouwen om de ban.

Aad is te simpel, hij ziet of wil de complexiteit van de dingen niet zien, daar werken we samen aan. Conflicten zijn dat niet dat is zoals een buitenstaander die er niets van begrijpt er tegenaan kijkt.

Helder doorzien gecombineerd met natuurlijk intelligentie is geen kunstje schrijf je. ja ja. maak dat de kat maar wijs.

Ik zie zelfs waarom jij niet doorziet, ik zou je mijn ogen kunnen lenen om je te helpen daarmee maar dat wil je niet, dus het is je eigen onbereidwilligheid.

Je schrijft...je kunt hier lezen en kopieren, ik leg je niets in de weg.
Je mag me bannen Renoir.
Ik heb er niks te zoeken.

Je zou jezelf een enorme dienst bewijzen door je hier in het hol van de leeuw te wagen, je komt dan eerst in die van Aad en dan in mijn hol. Het kriebelt nu al.
Remon ik heb een overweldigend aantal belangstellenden gekregen om hier moderator te zijn. De voorselectie is afgerond en ik heb er inmiddels twee gevonden die ik het moderatorschap toevertrouw, dus het neemt gewoon allemaal z'n gang zoals het is.

http://www.zelfkennisforum.nl/zelfkennisforum/zelfkennisforum_nl.gif

Madelief
15 september 2011, 12:24
Ik zou bang zijn je te frusteren.Zou een reden kunnen zijn om voor jezelf te onderzoeken waar die angst vandaan komt en waar die mee te maken heeft. Bovendien zou je er wat aan kunnen hebben mbt tot hoe je ook op andere manier dan de voor jou gebruikelijke manier met mensen om te gaan.

Ik ben bereid ergens naar te kijken, m'n gedrag te verklaren, maar alles heeft z'n grens. En daar weet jij alles van want je hebt Marijke vaak genoeg een tijdelijke ban gegeven. Je hebt nu een paar dagen op die grens gestaan ( met de rug tegen de muur)wat heeft het je evt. aan inzicht opgeleverd Renoir?

En toen kreeg jij weer hoop ? Het was, behalve dat ik zonder beheer en moderatie zat verder allemaal gewoon flauwekul, ik ben geirriteeert maar niet gefrustreerd.Irritatie staat gelijk aan frustratie, geen verschil dan enkel een kunstmatig aangebracht verschil.

Aad is te simpel, hij ziet of wil de complexiteit van de dingen niet zien, daar werken we samen aan. Conflicten zijn dat niet dat is zoals een buitenstaander die er niets van begrijpt er tegenaan kijkt.Goh toch nog iets humoristisch in dit geheel. Hahahahaha

Remon ik heb een overweldigend aantal belangstellenden gekregen om hier moderator te zijn. De voorselectie is afgerond en ik heb er inmiddels twee gevonden die ik het moderatorschap toevertrouw, dus het neemt gewoon allemaal z'n gang zoals het is.Nou dan nu maar hopen dat ze ook neutraal zijn en niet op jou egohandje cq jou zullen bekrachtigen in je vernauwingen/kortzichtigheid, of omkeerd natuurlijk want dan is er sprake van wederzijdse ego bekrachting, en daar worden we blij van.

O nee dat was niet aan de hand.....foei foei af Marijke je mag niet insinueren want wat je zegt is absoluut niet aan de gang.

O ja sorry hoor, het is mijn heldere blik die mij even parten speelde en daar wordt je voor gestraft.

Ja ik ben ook bang om mensen te frustreren, dat is het.

Ik ben al weer weg maar kon het toch op ??n of andere manier niet nalaten mijn waffeltje open te trekken om de ??n of andere reden.

Doei

Naadje
15 september 2011, 22:11

Over lulteksten gesproken. Sjonge, jonge Aart......what's in a name? Mijn "echte" naam is Marion, zoals ik, by the way, in een grijs verleden al eens heb aangegeven. (Maar ik heb toen gezegd dat ik hier gewoon graag als Nada/Naadje door het forumleven ga.) Nou....en wat zegt dat nu helemaal? Wat word ik daar anders van of door? Soms voel ik me een (blonde) Dolly, of een (lieve) Lolita, dan weer een Truus, een (moeder) Theresa, of een (virgin) Maria. Net zoals ik me soms 20 voel en op een ander moment wel weer 80 en alles daar tussenin en daarvooren daarna.
Ik ben dat allemaal. En ik, voor mezelf, vind het geen punt wanneer iemand zich van allerhande verschillende namen wil bedienen, maar wel onoverzichtelijk en lastig. Ik kan er vrede hebben, mits ik dan maar op de hoogte gebracht wordt van het feit dat Karien en Rennie en Truus, allemaal dezelfde zijn. En Ar en Gazelle dezelfde zijn. Voor de rest zal het me de spreekwoordelijke worst zijn. Maar iemand moet oprecht zijn. Wat is dan weer oprecht? Als ik geen incongruentie aantref in iemands reacties. Dat is mijn maatstaf.

Aart
16 september 2011, 06:50
Over lulteksten gesproken. Sjonge, jonge Aart......what's in a name? Mijn "echte" naam is Marion, zoals ik, by the way, in een grijs verleden al eens heb aangegeven. (Maar ik heb toen gezegd dat ik hier gewoon graag als Nada/Naadje door het forumleven ga.) Nou....en wat zegt dat nu helemaal? Wat word ik daar anders van of door? Soms voel ik me een (blonde) Dolly, of een (lieve) Lolita, dan weer een Truus, een (moeder) Theresa, of een (virgin) Maria. Net zoals ik me soms 20 voel en op een ander moment wel weer 80 en alles daar tussenin en daarvooren daarna.
Ik ben dat allemaal. En ik, voor mezelf, vind het geen punt wanneer iemand zich van allerhande verschillende namen wil bedienen, maar wel onoverzichtelijk en lastig. Ik kan er vrede hebben, mits ik dan maar op de hoogte gebracht wordt van het feit dat Karien en Rennie en Truus, allemaal dezelfde zijn. En Ar en Gazelle dezelfde zijn. Voor de rest zal het me de spreekwoordelijke worst zijn. Maar iemand moet oprecht zijn. Wat is dan weer oprecht? Als ik geen incongruentie aantref in iemands reacties. Dat is mijn maatstaf.

Marion, gezien je reactie heb je ook niet begrepen waar ik op doelde en dat hoeft, verlang ik ook niet.

Hou het maar simpel zou ik zeggen.
Marion een dikke http://www.animaatjes.nl/plaatjes/k/kusjes-knuffels/animaatjes-kusjes-knuffels-37456.gif

Aart
16 september 2011, 07:26
Op hetzelfde anonieme netwerk, het Tor netwerk surfen pedofielen op zoek naar kinderporno las ik in de krant, zo diep ben ik nu al gezonken als ik je wil lezen.

Vanwege die rompslomp ben ik bereid voor je te buigen en om op je eventueel voorstel in te gaan. Ik wil je ook mijn excuses wel aanbieden al stellen die niet zo veel voor, want er zit niks van waarde in mij dat gewicht in de schaal kan leggen en met erkenning van jou als persoon dien ik je niet, maar ja als je dat nou graag hebt doe ik dat voor het goede doel.

Renoir, hoe bedoel je; zo diep ben ik nu al gezonken.

Het was wel zichbaar dat er nog een ego stond die buigen wilde.

Als er geen ego had gestaan dan had je nu gewoon op Remon`s forum kunnen meelezen.

Maar neen, Meneer Renoir moest zich weer laten gelden.

Het had zo Simpel kunnen zijn.

Rennie
16 september 2011, 08:24
Renoir, hoe bedoel je; zo diep ben ik nu al gezonken.

Het was wel zichbaar dat er nog een ego stond die buigen wilde.

Als er geen ego had gestaan dan had je nu gewoon op Remon`s forum kunnen meelezen.

Maar neen, Meneer Renoir moest zich weer laten gelden.

Het had zo Simpel kunnen zijn.

Dat je als gebruiker van het Tor netwerk om anoniem te surfen verdacht bent van vreemde praktijken. Dat gebruikers daar dingen doen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Vreemde reactie Aad ik ben verder gegaan dan buigen. Ik was bereid om voor toelating door het stof te gaan. Ik heb precies datgene gedaan (en meer) wat jij voorstelde om te doen zodat het weer in orde zou komen.

Ik heb aangegeven aan z'n voorwaarden te voldoen en zat te wachten op het afkomen van die voorwaarden. Hij gaf bijvoorbeeld in z'n laatste quote aan het niet eens te zijn dat ik stukjes van daar hier op m'n forum plaats.

Hij zou kunnen zeggen Renoir als je dat niet meer doet laat ik je hier weer lezen. Ik zou kunnen zeggen dat is goed Remon als dat er voor nodig is dat ik weer op je forum kan lezen. Ik zou daartoe bereid zijn voor de lieve vrede.

Ik wil m'n excuses aanbieden en op z'n voorwaarden ingaan, wat je niet van mij kunt verwachten is dat ik m'n irritatie opgeef over het getreiterd worden.

Hij, Remon, zei een paar berichten eerder twee mogelijkheden te hebben om mij te bannen, dat is via het emailadres of via het IP, en dat hij voor het IP had gekozen. Als hij m'n emailadres blokkeert is er niks aan de hand en kan ik gewoon lezen, ik kan me dan niet meer als lid aanmelden, maar dat doe ik toch al niet. IP bannen worden vrijwel nooit gegeven.

Je let totaal niet op de redelijkheid van m'n klachten, over het gemak waarmee Remon de klacht zou kunnen opheffen, maar valt alleen over mijn onbuigzaamheid.

Ok? dan maar als ik met jou in het reine kan komen daarmee dan beken ik mijn onbuigzaam ego, ik geef het ego vanaf nu op, ik zal me niet meer laten gelden, ok?.

Kun je, bij benadering, misschien alvast aangeven hoe lang het dan vanaf nu nog zal gaan duren voor ik daar kan lezen.

Rennie
16 september 2011, 08:39
Marion, gezien je reactie heb je ook niet begrepen waar ik op doelde en dat hoeft, verlang ik ook niet.

Hou het maar simpel zou ik zeggen.
Marion een dikke ..

Aad je linkt wel heel erg kleine plaatjes van de animaatjessite. Je moet weten dat de instellingen van plaatjes hier allemaal het formaat krijgen van 600 pixes in de breedte en zulke kleintjes dus enorm vergroot worden.

Ik kan het plaatje zo uitvergroot niet goed zien. Je kunt beter grotere plaatjes gebruiken of de emoticons van het forum, zoals deze er is voor het geven van een big BiGkIsS

Rennie
16 september 2011, 10:29
Ja en Aad had het van mij, dat we daar even duidelijk over zijn.

Ik ben blij dat er in elk geval iets van directe communicatie op gang schijnt te komen.

De toon waarop daar worden we nog niet al te blij van, maar vooruit alle begin is moeilijk, zullen we dan maar zeggen.

Ja ja oude tijden herleven, mijn naam is toch zo her en der al wel genoemd mbt tot bannen e.d., dus ik voel me vrij om mijn verhaaltje te vertellen van die tijd dat ik op de zelfde wijze indirect/direct aan het communiceren was met Remon en anderen via het voormalige forum van Volker.

Dat waren nog eens tijden.

Ik kan me herinneren dat er in mijn geval toen voorsteld is dat ik een tweegesprek zou aangaan en enkel toegang tot dat gedeelte van het forum zou krijgen. Iets wat ik toen tegen alle verwachting in geaccepteerd heb. Ja daar stond Remon nog eens van te kijken, niet waar Remon ;-)

Want weet je wat het is Renoir, je kan natuurlijk best over een ander donderen, maar wat er feitelijk aan de hand is dat je in de spiegel kijkt en dus geen haar beter bent dan Remon, ja dat wil jij natuurlijk niet toegeven en Remon misschien ook wel niet dat omgekeerd voor hem het zelfde geldt m.i. enzovoort. Dus dat lijkt mij op ??n of andere manier een leuke uitdaging te zijn of zo iets. Ja voor beiden natuurlijk. En nee het hoeft voor mij niet op steil en sprong want de beste wijnen hebben tijd nodig om te rijpen zeggen ze geloof ik wel eens, dus wie weet?

Ach en tot slot kan ik het toch niet nalaten mezelf op de borst te kloppen dat ik in dit alles toch de aangever/openbreker ben geweest met mijn geintrigeer/gemanipuleer/rondmaaide blinde gek gedrag. Ik noem het liever heisa/een punt zetten/iets helder en duidelijk willen maken.

Maar goed ik snap natuurlijk best dat daar door personen gemakkelijk overheen gekeken wordt vanwege die verfoeilijke daad, maar nietemin.....

Goed gedaan Marijke als je nu maar opsotemietert want we zijn met zijn allen aan het muiten en daar heb jij geen kaas van gegeten.

Madelief voor jou dan natuurlijk ook mijn verpletterende dank.

Al ligt het al weer op z'n gat, ik ben ontzettend blij met het resultaat, namelijk dat het onder ogen van Remon's belangstelling is gekomen. Ik heb zolang dit forum bestaat geprobeert om contact met hem te krijgen en dat is me nooit gelukt, maar nu dankzij Aad (en jou dan) w?l.

Ik heb in een banner boven het forum m'n blijdschap laten weten dat de ban was opgeheven. Even was er een verbroedering, een mogelijkheid om weer nader tot elkaar te komen.
Aad wijt het misgaan aan mijn stijfkoppigheid, maar ik kan me niet herinneren iets verkeerd gedaan te hebben aan het krijgen van weer opnieuw een ban. Het punt is dat een IP ban mij straft in plaats van weert, je kunt ook een emailban geven en zal ik niet onder dat email aan het forum kunnen deelnemen maar lezen blijft gewoon mogelijk.

Zo vriendelijk begon het er uit te zien:

Ik zag zojuist op de website van Renoir een bannertje met de volgende tekst:

Hoera, ban eindelijk opgeheven.
Bedankt Remon, kunnen we weer vrienden worden.

leuke tekst.
Je kunt in ieder geval weer meelezen nu.

De ban was niet persoonlijk maar kwam voort uit het functioneren van het forum.
Kreeg vele kwade mailtjes, vele heftige discussies waren er overal gaande en het koste me heel veel tijd om ze te beantwoorden. Ik vond het ook vervelend om ze te beantwoorden. Bovendien voelde ik dat er spelletjes werden gespeeld om te proberen anderen tot inzicht te laten komen maar zowel op jouw forum als op dit forum kunnen we toch concluderen dat die methode niet werkt. Ik ben van mening dat iedereen persoonlijk met zelfkennis bezig mag zijn en dat er respect moet zijn voor de andere leden tot hoever ze daarin willen gaan.

Dat was mijn mening en is mijn mening en ik betuig spijt aan iedereen die ik heb doen lijden hoe dan ook. Het leven is voor mij ook een leerproces.

Echt iets om blij over te zijn, eindelijk dat inzicht aan het slot. En van mijn kant kan ik ook alle begrip hebben dat je een forum hebt te runnen. Een klachtenregen en opzeggingen van lidmaatschappen is een bedreiging van je forum, ik heb er begrip voor dat hij mij wilde weren.

Maar wat is die reden nu voor opnieuw een IP ban, en is er bereidheid om mee te denken over een oplossing hiervoor ? Laten we toch vooral on speaking terms blijven en geen draadjes gaan sluiten en de boel afkappen. Er valt nog zoveel van dit gebeuren te leren.

Ok? verder met jouw opmerkingen dat je vind dat ik geen haar beter ben.
Als persoon ben ik danig over je geirriteerd geweest en ik heb voorgesteld om je te bannen om een 'forumregels reden', niet om je standpunt hoe irritant ook. Maar de moderator vond een berisping op z'n plaats en ik heb me ontzettend geirriteerd aan je daarop volgend gedrag, dat zijn gezag in discrediet bracht en ondermijnd.

Het leek wel of jij hier de dienst uitmaakt.

Ik ben van mening dat hier iemand moet zijn die bepaald wat er wel en niet door de beugel kan. Daar kun je over van mening verschillen, maar persoonlijk vindt ik het niet leuk dat er zonder enige onderbouwing maar raak geroepen kan worden. Voor een door mij gewenst klimaat dat iedereen hier enige bescherming tegen agressie en opdringerigheid geniet zijn er nieuwe moderatoren aangesteld. Ik vind dat je je moet onderwerpen aan hun visie en gezag.

Je moest lachen om mijn onderwerping daar aan, maar ik meen dat. Ze kunnen mij ook berispen en me tijdelijk de toegang tot het forum ontzeggen. Beheerder ben ik nou eenmaal om dat ik de eigenaar van dit forum ben, maar als Renoir ben ik gewoon een deelnemer net als jij. Ik schrijf hier niet onder mijn beheerderstitel, anders dan voor het beheer, en zal dat ook niet doen als ik een ban heb gekregen van de moderatoren. Het is moeilijk voor je maar dat zul je moeten geloven.

Madelief
16 september 2011, 11:20
Madelief voor jou dan natuurlijk ook mijn verpletterende dank.

Al ligt het al weer op z'n gat, ik ben ontzettend blij met het resultaat, namelijk dat het onder ogen van Remon's belangstelling is gekomen. Ik heb zolang dit forum bestaat geprobeert om contact met hem te krijgen en dat is me nooit gelukt, maar nu dankzij Aad (en jou dan) w?l.

Ik heb in een banner boven het forum m'n blijdschap laten weten dat de ban was opgeheven. Even was er een verbroedering, een mogelijkheid om weer nader tot elkaar te komen.
Aad wijt het misgaan aan mijn stijfkoppigheid, maar ik kan me niet herinneren iets verkeerd gedaan te hebben aan het krijgen van weer opnieuw een ban. Het punt is dat een IP ban mij straft in plaats van weert, je kunt ook een emailban geven en zal ik niet onder dat email aan het forum kunnen deelnemen maar lezen blijft gewoon mogelijk.

Zo vriendelijk begon het er uit te zien:

Echt iets om blij over te zijn, eindelijk dat inzicht aan het slot. En van mijn kant kan ik ook alle begrip hebben dat je een forum hebt te runnen. Een klachtenregen en opzeggingen van lidmaatschappen is een bedreiging van je forum, ik heb er begrip voor dat hij mij wilde weren.

Maar wat is die reden nu voor opnieuw een IP ban, en is er bereidheid om mee te denken over een oplossing hiervoor ? Laten we toch vooral on speaking terms blijven en geen draadjes gaan sluiten en de boel afkappen. Er valt nog zoveel van dit gebeuren te leren.Renoir laten we even duidelijk zijn. Dat het m.i. aan Remon zelf te danken is dat er nu voor even dan, indirect/direct contact mogelijk was. Remon liet in zijn post in het topic: renoir, namelijk blijken dat hij hier meeleest, wat m.i. een goede zaak was en is.

Waarom jij weer opnieuw een IP-ban hebt gekregen Renoir. Ik heb geen flauw idee maar ik heb wel een vermoeden en ik denk eerlijk gezegd dat het niet aan jou ligt maar dat jij het slachtoffer bent van iets wat een ander gezegd of gedaan heeft. Persoonlijk vindt ik het nog altijd jammer dat Remon zich door die persoon laat beinvloeden mbt zijn beslissingen. Zoals gezegd is bovenstaande schijven echter puur natte vingerwerk van mij en hoeft wat ik schrijf niet te kloppen.

Verder ben ik het Aart eens dat je stijfkoppigheid, al zou ik het zelf gebrek aan inzicht willen noemen hoe je een ander best kan benaderen, dan bedoel rekening houdend met de gevoeligheden van iemand en zijn wens hoe daar mee om te gaan, wat dus betekend compromissen kunnen sluiten en jezelf tot de mindere kunnen maken. ??n van de redenen is dat gebeurd wat gebeurd. Ik wil de anderen die verder een remmende rol hebben in dit geheel daar dan even buitensluiten hoewel hun rol jou zaak m.i. geen goed doet vanwege het totale ongeduld waarin gehandeld wordt door sommigen. De grooste gemener-deler is en blijft namelijk dat iedereen zijn best kan doen voor je maar dat jij degene bent die het uiteindelijk steeds dat je door de houding die je aanneemt het steeds weer verknalt.

Tot slot heb ik er geen begrip voor dat hij jou wilde weren, omdat Remon m.i., en dat weet hij ook dat ik dat vind, vanuit vernauwing gereageert heeft en dat mag hij natuurlijk doen en hij mag ook alle tijd nemen daar aan te werken, maar het is een vanuit een vernauwing gereageert hebben. En heel lullig voor jou Renoir, maar je zult gewoon het geduld moeten hebben tot en/of Remon daar mee aan de gang wil of niet. In de tussentijd kun jij dan mooi, op jou forum, aan jou dingetje mogelijk iets doen en wie weet komt het dan ooit nog eens weer bij elkaar uit.

Zoals gezegd door Aartmans:" wij zijn hier om jou op de ??n of andere manier te helpen Renoir en niet andersom."

Aart
16 september 2011, 12:06
Dat je als gebruiker van het Tor netwerk om anoniem te surfen verdacht bent van vreemde praktijken. Dat gebruikers daar dingen doen die het daglicht niet kunnen verdragen.

Vreemde reactie Aad ik ben verder gegaan dan buigen. Ik was bereid om voor toelating door het stof te gaan. Ik heb precies datgene gedaan (en meer) wat jij voorstelde om te doen zodat het weer in orde zou komen.

Ik heb aangegeven aan z'n voorwaarden te voldoen en zat te wachten op het afkomen van die voorwaarden. Hij gaf bijvoorbeeld in z'n laatste quote aan het niet eens te zijn dat ik stukjes van daar hier op m'n forum plaats.

Hij zou kunnen zeggen Renoir als je dat niet meer doet laat ik je hier weer lezen. Ik zou kunnen zeggen dat is goed Remon als dat er voor nodig is dat ik weer op je forum kan lezen. Ik zou daartoe bereid zijn voor de lieve vrede.

Ik wil m'n excuses aanbieden en op z'n voorwaarden ingaan, wat je niet van mij kunt verwachten is dat ik m'n irritatie opgeef over het getreiterd worden.

Hij, Remon, zei een paar berichten eerder twee mogelijkheden te hebben om mij te bannen, dat is via het emailadres of via het IP, en dat hij voor het IP had gekozen. Als hij m'n emailadres blokkeert is er niks aan de hand en kan ik gewoon lezen, ik kan me dan niet meer als lid aanmelden, maar dat doe ik toch al niet. IP bannen worden vrijwel nooit gegeven.

Je let totaal niet op de redelijkheid van m'n klachten, over het gemak waarmee Remon de klacht zou kunnen opheffen, maar valt alleen over mijn onbuigzaamheid.

Ok? dan maar als ik met jou in het reine kan komen daarmee dan beken ik mijn onbuigzaam ego, ik geef het ego vanaf nu op, ik zal me niet meer laten gelden, ok?.

Kun je, bij benadering, misschien alvast aangeven hoe lang het dan vanaf nu nog zal gaan duren voor ik daar kan lezen.

Renoir, je bedoelt waarschijnlijk; een niet verwachtte reactie.

Zit je de boel nou in de zeik te nemen of begrijp je me niet of ik jou niet maar dat wil ik dan ook niet.

Een ego kan buigen tot tie een ons weegt maar het is voelbaar/zichtbaar dat er een ego buigt. Het verstandelijke is 'voelbaar'.

Een ego laat sporen na en dat heeft zijn gevolgen.

Als jij in eerste instantie gewoon had gezegd; Remon ik zou graag op je forum mee willen lezen. Zoals ik dat nu doe vind ik omslachtig en vervelend. Ik beloof je dat ik me niet zal aanmelden en zal schrijven zodat er geen narigheid zoals in het verleden is geschied zal ontstaan. Ik vraag/verzoek je bij deze mijn ban op te heffen. dan had dat m.i. anders overgekomen dan ik jou heb zien verwoorden, toch?

Al speel je maar een spelletje om de ander zogenaamd iets te laten ervaren/inzien dan speel je het spelletje niet zuiver want anders zou het geen sporen nalaten/gevolgen hebben die het nu waarschijnlijk wel heeft.

Ja beste jongen, irritatie opgeven en getreiterd worden, tis me allemaal wat.

Ach, wie schrijft, die blijft.

Madelief
16 september 2011, 12:07
Ok? verder met jouw opmerkingen dat je vind dat ik geen haar beter ben.
Als persoon ben ik danig over je geirriteerd geweest en ik heb voorgesteld om je te bannen om een 'forumregels reden', niet om je standpunt hoe irritant ook. Maar de moderator vond een berisping op z'n plaats en ik heb me ontzettend geirriteerd aan je daarop volgend gedrag, dat zijn gezag in discrediet bracht en ondermijnd.

Het leek wel of jij hier de dienst uitmaakt.

Ik ben van mening dat hier iemand moet zijn die bepaald wat er wel en niet door de beugel kan. Daar kun je over van mening verschillen, maar persoonlijk vindt ik het niet leuk dat er zonder enige onderbouwing maar raak geroepen kan worden. Voor een door mij gewenst klimaat dat iedereen hier enige bescherming tegen agressie en opdringerigheid geniet zijn er nieuwe moderatoren aangesteld. Ik vind dat je je moet onderwerpen aan hun visie en gezag.

Je moest lachen om mijn onderwerping daar aan, maar ik meen dat. Ze kunnen mij ook berispen en me tijdelijk de toegang tot het forum ontzeggen. Beheerder ben ik nou eenmaal om dat ik de eigenaar van dit forum ben, maar als Renoir ben ik gewoon een deelnemer net als jij. Ik schrijf hier niet onder mijn beheerderstitel, anders dan voor het beheer, en zal dat ook niet doen als ik een ban heb gekregen van de moderatoren. Het is moeilijk voor je maar dat zul je moeten geloven.Beste Renoir,

Zoals je denkelijk weet had en heb ik geen probleem met die berisping. Zoals gezegd ben ik ten alle tijden bereid de consequenties van mij gedrag te aanvaarden.

Wanneer ik echter na die volgens de forumregels terechte berisping zie cq opmerkzaam gemaakt wordt op het feit dat de moderator in mijn berichten heeft gerommelt om daarmee zijn punt te zetten, zie ik mij gerechtigd de moderator op zijn gedrag aan te spreken. Het ligt niet aan mij dat de moderator zich terug trekt en niet bereid is het gesprek daarover aan te gaan maar in plaats daarvan bij jou komt zeuren over mijn zgn kinderachtige gedrag en vervolgens zegt niet meer mee te willen doen.

Ik zeg daarmee dus niks over de intergriteit/vriendelijkheid cq goede bedoelingen van de moderator in zijn geheel, want ik wil best geloven dat hij dat allemaal is en heb ook mogen zien /ervaren dat hij van goede wil en tegemoet komend is geweest.

Buiten het tonen van die goede wil zou het fijn wanneer hij gezegd zou hebben waarom hij de titel van het topic wat hij buiten mijn wil om onder en met mijn naam op een m.i. negatieve gekoppeld in de titel, geopend heeft. Het zou ook fijn zijn geweest dat hij duidelijkheid zou hebben gegeven over de selectiviteit mbt tot het verplaatsen van mijn berichten. Kritische vragen zijn kennelijk genoeg reden om daar toe over te gaan. Ik denk dat ik er niet ver naast zal zitten wanneer ik zeg dat het m.n. persoonlijk richting mij was gericht en dat jij de gene bent die hem daar bewust of onbewust toe hebt aangezet.

Opnieuw buiten bovenstaande vind ik het meest kwalijk aan deze hele zaak, en dat zul je vast kunnen begrijpen gezien jou eigen ervaringen op dat vlak, dat de voormalige moderator op geen enkele wijze gepoogd heeft het gesprek aan te gaan, zodat hij mij mogelijk misschien wel eens zou kunnen leren kennen vanuit de eigen ervaring en dus een andere hoek, waarom ik al dan niet doe cq gedaan heb. Kennelijk was dat de moeite niet waard voor onze voormalige Moderator en was jou mening en mogelijk die van anderen hem meer waard. Het zij zo.

Verder zou ik, ter mijne verdediging willen beweren dat ik niet degene was die zonder onderbouwing maar van alles aan het roepen was. Ik heb te uit en te na uitgelegt waarom ik vind dat een moderator uit de berichten van een ander dient te blijven. Dat dat niet gezien wordt omdat het tot nu toe anderen die evaring mogelijk nog niet hebben, ja dat is dan verder niet mijn probleem lijkt mij.

Prima wat betreft je laatste alinea. Ik ben inmiddels in gesprek met de moderatie om voor mezelf te kunnen bepalen hoe uitmuntend cq betrouwbaar ze zijn, want jou geloof ik geloof ik niet op je blauwe ogen gezien je wijze van manipuleren en de gevoeligheid van anderen om daar voor te vallen, zoals je mogelijk zult willen begrijpen. Trouwens Renoir was jij niet een beetje off topic met die laatste alinea en hoort dit niet thuis in het topic Moderator?

Mvrg M.

Aart
16 september 2011, 12:12
Aad je linkt wel heel erg kleine plaatjes van de animaatjessite. Je moet weten dat de instellingen van plaatjes hier allemaal het formaat krijgen van 600 pixes in de breedte en zulke kleintjes dus enorm vergroot worden.

Ik kan het plaatje zo uitvergroot niet goed zien. Je kunt beter grotere plaatjes gebruiken of de emoticons van het forum, zoals deze er is voor het geven van een big BiGkIsS

Renoir, ik begreep al niet wat er aan de hand was maar nam aan dat het wel op zijn pootjes zou terecht komen. Dank voor je uitleg, ik ga mijn leven beteren m.b.t. plaatjes plakken.

Ik hoop dat het lukt want ik heb me zelf toch een plaat voor mijn hoofd, je wilt het niet weten, al ben ik bang dat hij voor anderen meer zichtbaar is dan voor mezelf. Neen, ik bedoel hier niets mee, ik hou het eens bij mezelf.

Rennie
16 september 2011, 13:00
Renoir, je bedoelt waarschijnlijk; een niet verwachtte reactie.

Zit je de boel nou in de zeik te nemen of begrijp je me niet of ik jou niet maar dat wil ik dan ook niet.

Een ego kan buigen tot tie een ons weegt maar het is voelbaar/zichtbaar dat er een ego buigt. Het verstandelijke is 'voelbaar'.

Een ego laat sporen na en dat heeft zijn gevolgen.

Als jij in eerste instantie gewoon had gezegd; Remon ik zou graag op je forum mee willen lezen. Zoals ik dat nu doe vind ik omslachtig en vervelend. Ik beloof je dat ik me niet zal aanmelden en zal schrijven zodat er geen narigheid zoals in het verleden is geschied zal ontstaan. Ik vraag/verzoek je bij deze mijn ban op te heffen. dan had dat m.i. anders overgekomen dan ik jou heb zien verwoorden, toch?

Al speel je maar een spelletje om de ander zogenaamd iets te laten ervaren/inzien dan speel je het spelletje niet zuiver want anders zou het geen sporen nalaten/gevolgen hebben die het nu waarschijnlijk wel heeft.

Ja beste jongen, irritatie opgeven en getreiterd worden, tis me allemaal wat.

Ach, wie schrijft, die blijft.

Aad ik heb serieus je zienswijze beproefd. Je vraagt mij het licht onder de korenmaat te stellen en simpelheid te betrachten (iets wat er eigenlijk helemaal niet inzit omdat ik het geheel goed kan overzien) dus speel ik op je aanraden het sociale spel 'hoe hoort het' en bied m'n excuses aan.

Nu ineens kom je met een nieuwe voorwaarde, namelijk dat het oprecht moet zijn, dat het zo moest dat had je er niet bijgezegd. Ik kan namelijk ook de energie van oprechte spijt wel laten doorklinken als daar iemand gevoelig voor is.

Het enige wat me eigenlijk oprecht spijt is dat ik het 'bedankt Remon' op de banner heb doorgehaald en vervolgens geschreven heb 'bedankt Nathan'. Daarmee gooide Remon onmiddelijk zijn kont tegen de krib en was het afgelopen met de opheffing van de ban.

(ik ben oprecht klinkt dat zo ?)

Ik heb geen spijt over hoe ik me op Remon's forum gedragen heb. Zoals je hier kunt lezen is advaita niet voor doetjes als je te weten wilt komen 'wat' je bent en ik heb Remon niet ontzien. Daarentegen heb ik alle begrip getoond dat hij mij heeft gebanned om z'n forum te verschonen. Ik heb hem hier op dit forum in de beginperiode (toen hij er blijk van gaf op z'n forum hier te hebben gelezen) aangeboden om de discussie voort te zetten op dit forum en gezegd dat hij van harte welkom is en vrij kan spreken ongeacht wat het licht wil zien.

(ik ben oprecht klinkt dat zo ?)

Dat je vraagt of je in de zeik genomen wordt betekend dat je werkt met je ego, want alleen een ego kan dat voelen. Ik kan ook met een ego werken maar het blijft voor mij een spel van egoos omdat er niet werkelijk een ego bestaat en er bij gebreke daarvan ook geen gevoeligheid voor is.

Aad, het spijt me dat te moeten zeggen, maar ik zie een andere reden voor de ban dan jij. Remon zit echt niet te wachten op een spijtbetuiging van mij en dat is ook nooit het geval geweest. Ik weet hoe rancune eruit ziet en de feiten van zo'n rigoreuze ban bewijzen dat.

Remon kan van de IP ban een emailban te maken, dan kan ik ook niks maar wel lezen, de reden is dat hij niet wil dat ik er lees, voor straf dat is voor mij zo klaar als een klontje.

Laten we het hebben over de spelletjes die er gespeeld worden.
Ik speel het spelletje zoals dat gespeeld wordt Aad, zoals ook Remon dat speelt. Hij zegt niet dat ie de ban heeft opgeheven omdat het er door de forumsluiting in zat dat hij de leden die in plaats van bij hem bij mij lid zijn weer terugkrijgt. Hij heeft voor de vorm een sympathiek gebaar gemaakt omdat het forum ging sluiten en de ban opgeheven.

Toen ik liet weten dat ik nieuwe moderatoren had en dat het forum open bleef had ik weer een ban. Dat zijn de spelletjes die er gespeeld worden en die ik met verve meespeel.

Dat wil niet zeggen dat ik altijd spelletjes speel, ik ben altijd oprecht wanneer er openheid en eerlijkheid is, ik speel pas spelletjes als er met mij gespeeld wordt.

Jammer dat je alles zo simpel wilt houden en het fijne ervan niet wilt weten, waardoor je veel ontgaat. Je ziet dan wel niet wat er gespeeld wordt maar je komt oprecht op me over.

Aart
16 september 2011, 13:34
Renoir, dat is juist waar het om gaat, jij als zijnde ego hebt beproeft, jij als ego hebt het over; licht onder de korenmaat stellen, etc, ec, allemaal ego.

Maar schijnbaar zie je dat echt niet.

Tuurlijk zie ik ook dingen bij Remon maar daar gaat het niet over.

Als jij vanuit egoloosheid had gereageerd dan had jij nu gewoon op Remon`s forum kunnen lezen.

Simpel.

Jij weet tenminste 'wat' je bent, in dit geval gebanned op Remon`s forum.

Advaita is inderdaad niet voor doetjes maar zie wat het doet.

Rennie
16 september 2011, 14:19
Renoir, dat is juist waar het om gaat, jij als zijnde ego hebt beproeft, jij als ego hebt het over; licht onder de korenmaat stellen, etc, ec, allemaal ego.

Maar schijnbaar zie je dat echt niet.

Tuurlijk zie ik ook dingen bij Remon maar daar gaat het niet over.

Als jij vanuit egoloosheid had gereageerd dan had jij nu gewoon op Remon`s forum kunnen lezen.

Simpel.

Jij weet tenminste 'wat' je bent, in dit geval gebanned op Remon`s forum.

Advaita is inderdaad niet voor doetjes maar zie wat het doet.

Aad, mijn grote vriend, je verward egoloosheid met simpeldheid. Met verlies van ego, verlies je niet je karakter of het hebben van een ruggegraat. Als je de weg hebt bewandeld te leren omgaan met je onhebbelijke (karakter)trekjes ben je je ego nog niet kwijt.

Anderzijds kun je egoloos zijn en vreemde karaktertrekjes hebben. Over het hebben van vreemde karaktertrekjes daar gaat het ook helemaal niet om.

Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is en ik ben echt niet de mening toegedaan dat het vogeltje een ego heeft. Dus wanneer het fladdert bij de spiegel van m'n auto denk ik, behept met een ego, dat het zichzelf daarin aan het bewonderen is, maar onderzoek wijst uit dat er in de binnenkant van m'n autospiegel nogal veel spinnen zitten.

Jij ziet het vogeltje zich bewonderen, je wilt het simpel maar, door niet te kijken wat er aan de hand is, op onderzoek uit te gaan, te zien of te doorzien ontneem je jezelf de kans op het vinden van de waarheid. Vooralsnog subjectief maar dat maakt niet uit, het gaat om het doen van onderzoek. (laatste zin vergeten toe te voegen)

Voor het zijn van een ego gaat het er alleen om of de dingen in een egobetrokkenheid worden ervaren.

Ik heb niettemin nogal moeten lachen om je opmerking tenminste te weten wat ik ben, namelijk gebanned op Remon's forum.

Aart
16 september 2011, 15:25
Renoir, ik weet niet welke weg jij bewandeld heb maar ik ga de deur alvast open zetten, ik verwacht elk moment bezoek. (http://www.youtube.com/watch?v=SYTeM49cNoQ)

Egoloosheid met karakter en ruggegraat, ja ja, net als gillend door het huis rennen en zeggen niet bang voor muizen te zijn.

Aart
16 september 2011, 15:42
Wie ben jij?

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/h/humor/animaatjes-humor-01231.jpg

Maria
16 september 2011, 18:19
Wie ben jij?

http://www.animaatjes.nl/plaatjes/h/humor/animaatjes-humor-01231.jpg

BiGeRgRiN

Aart
17 september 2011, 11:23
Het wordt tijd elkaar niet te bevestigen in het zijn van dat ego, niet te bevestigen in het zijn van een entiteit, in het zijn van een persoon met een naam en een achtergrond. Het doet er helemaal niet toe wie ik ben, ik ben Bewustzijn.

Renoir, DANK voor je wijze woorden/mogelijkheid tot inzicht.

Ik stop hier met het bevestigen van mezelf en een ieder.

Das kunte wel so sein, aber er geht nicht uber Bewurstsein, zouden onze Oosterburen zeggen.

Renoir en een ieder, het gaat u goed, met alles wat u doet.

Aad.

Mihaela
17 september 2011, 13:06
Ik stop hier met het bevestigen van mezelf en een ieder.

het gaat u goed, met alles wat u doet.

Aad.

Dag Aad. Het wordt koud van de winter, zorg dat jij goed aangekleed bent.

Aart
18 september 2011, 10:14
Dag Florentina, ik moest vorige week al mee om een winterjas uit te kiezen, hij hangt al aan de kapstok.

Ja het leven zorgt goed voor me of ik dat nu wil of niet.

Rennie
22 september 2011, 21:29

Aad ik heb een van m'n verzoeken aan Remon teruggevonden.

(Onderstaande reactie gevraagd in Remon z'n Blog onder artikel Doener of geen doener?)

Spirituele leringen suggereren dat er geen doener is of te wel geen afgescheiden zelf die iets doet.

Dat klinkt nogal verwarrend immers als ik ?s ochtends ontbijt eet of ik ga boodschappen doen in de plaatselijke supermarkt wie eet dan dat ontbijt en wie gaat dan naar de supermarkt?

Ingezonden reactie op 12 september 2010 om 18:09

Remon je kunt zeker iets doen. Ik moet helaas wel via deze blog reageren om je dit te laten weten want om een email te kunnen schrijven moet ik inloggen en je hebt m?n IP adres geblokt. Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb dat je me straft maar zou je (heel als-je-blieft) zo onderhand mijn IP adres willen d?blokeren. Want om je forum te kunnen lezen ben ik helaas gedwongen je blokade te omzeilen door anoniem te surfen. Daardoor is m?n computer geinfecteerd geraakt en ben ik het hele weekend al bezig alles opnieuw te installeren.

Renoir : Je reactie wacht op moderatie.

(voor de zoveelste keer geen respons van Remon)

Klonk dit oprecht of was het ook weer niet goed ?

Aart
23 september 2011, 07:38
Aad ik heb een van m'n verzoeken aan Remon teruggevonden.

Klonk dit oprecht of was het ook weer niet goed ?

Renoir, even een vraagje, waar gaat het je om?

Om mij te tonen dat Remon ook reageert vanuit getriggerd zijn en dat een een onrechtvaardige kloothommel is of ................. vul maar in.

Beste jongen, je hebt al veel te veel sporen nagelaten.

Welke oetlul schrijft er nu 'straft'.

Je weet niet wat er aan de hand is misschien had Remon wel een attackje gehad waardoor hij links met rechts verwart en per ongeluk jou geblokkeerd heeft i.p.v. mij.

Tuurlijk kun en zal je helemaal gelijk hebben maar daar gaat het niet om.

Het is eerst de verstandelijke kunst om te slijmen (gewoon dat doen wat nodig is om je zin te krijgen en daarbij de ander niet te triggeren) en als je dat eenmaal onder de knie hebt en het ego pakt op een mooie regenachtige dag zijn biezen dan zul je merken dat 'het slijmen vanzelf gaat'. Dat komt omdat het ego wat toch reageert vanuit 'aangevallen voelen, gelijk willen hebben' vertrokken is.

Zo, je boft dat ik in een goede bui ben/was.

FIJNE dag, aan het zonnetje zal het niet liggen, geniet ervan, doe ik ook.

Dikke KiSs

Rennie
23 september 2011, 08:36
Renoir, even een vraagje, waar gaat het je om?

Om mij te tonen dat Remon ook reageert vanuit getriggerd zijn en dat een een onrechtvaardige kloothommel is of ................. vul maar in.

Beste jongen, je hebt al veel te veel sporen nagelaten.

Welke oetlul schrijft er nu 'straft'.

Je weet niet wat er aan de hand is misschien had Remon wel een attackje gehad waardoor hij links met rechts verwart en per ongeluk jou geblokkeerd heeft i.p.v. mij.

Tuurlijk kun en zal je helemaal gelijk hebben maar daar gaat het niet om.

Het is eerst de verstandelijke kunst om te slijmen (gewoon dat doen wat nodig is om je zin te krijgen en daarbij de ander niet te triggeren) en als je dat eenmaal onder de knie hebt en het ego pakt op een mooie regenachtige dag zijn biezen dan zul je merken dat 'het slijmen vanzelf gaat'. Dat komt omdat het ego wat toch reageert vanuit 'aangevallen voelen, gelijk willen hebben' vertrokken is.

Zo, je boft dat ik in een goede bui ben/was.

FIJNE dag, aan het zonnetje zal het niet liggen, geniet ervan, doe ik ook.

Dikke KiSs

Dus het was w??r niet goed. Te weinig naar z'n mond gepraat en niet onderdanig opgesteld en in hem het dictatortje erkennen. Ik geloof dat ik het begin te begrijpen.

Je had het laatst ergens over Hitler, met zo'n instelling zou jij het ventje een aardig eindje op weg geholpen hebben.

Hier zijn z'n stralen nog niet te zien, kom jij anders effe langs.

Aart
23 september 2011, 08:54
Dus het was w??r niet goed. Te weinig naar z'n mond gepraat en niet onderdanig opgesteld en in hem het dictatortje erkennen. Ik geloof dat ik het begin te begrijpen.

Je had het laatst ergens over Hitler, met zo'n instelling zou jij het ventje een aardig eindje op weg geholpen hebben.

Hier zijn z'n stralen nog niet te zien, kom jij anders effe langs.

Renoir, waarschijnlijk zou je ze niet herkennen.

Jij wil dat forum kunnen lezen toch.

Wie heeft het over naar z`n mond gepraat, onderdanig opstellen, dictatortje.

Als jij dat zo voel, zit je echt met een probleem.

Je moet gewoon zorgen dat je niets triggert maar dat kun je waarschijnlijk niet omdat je zelf al getriggert bent.

Ook al is iemand een dictatortje dan hoef je niet vanuit gelijke energie te reageren.

Weer genoeg lees voer, hopeloos, herhaling, herhaling, herhaling.

Zo en nu een douchen en het zonnetje in.

Of zal ik op Remon`s forum eens gaan lezen want dat is ook heeeeeeeeeeeeeeel belangrijke en interessant maar niet heus.

Ook niets anders dan gegeitenbrei of gegijtenbrij.

Rennie
23 september 2011, 09:11
Renoir, waarschijnlijk zou je ze niet herkennen.

Jij wil dat forum kunnen lezen toch.

Wie heeft het over naar z`n mond gepraat, onderdanig opstellen, dictatortje.

Als jij dat zo voel, zit je echt met een probleem.

Je moet gewoon zorgen dat je niets triggert maar dat kun je waarschijnlijk niet omdat je zelf al getriggert bent.

Ook al is iemand een dictatortje dan hoef je niet vanuit gelijke energie te reageren.

Weer genoeg lees voer, hopeloos, herhaling, herhaling, herhaling.

Zo en nu een douchen en het zonnetje in.

Of zal ik op Remon`s forum eens gaan lezen want dat is ook heeeeeeeeeeeeeeel belangrijke en interessant maar niet heus.

Ook niets anders dan gegeitenbrei of gegijtenbrij.

Ik dacht dat je al op het strand zat. Ik zou dictators niet herkennen ?

Natuurlijk ben ik ook praktisch ingesteld en zou daar graag met een druk op de link kunnen lezen, zoals iedereen dat kan. Ik ervaar het iedere keer als straf dat ik zie staan 'de beheerder heeft uw IP adres geblokkeerd'. Dat is een omstandigheid die ik erken, het gevoel gestraft te zijn, daar ontkom ik niet aan. Begrijp ik dat je bedoeld dat ik dat gevoel zou moeten wegdrukken, moeten ontkennen dat ik boos ben op Remon om dat ie me (in dit opzicht) het leven zuur weet te maken ?

Jij was degene die mij adviseerde m'n gevoel opzij te zetten en me onderdanig en kruiperig op te stellen om m'n zin te krijgen. En vervolgens moest dat echt klinken terwijl dat mijn gevoel niet is. Natuurlijk zit ik met een probleem als jij zegt dat ik enerzijds oprecht moet zijn en dus m'n gevoel moet volgen en anderzijds niet op dat gevoel mag afgaan. Moet ik nu dan weer m'n getriggerd zijn gaan ontkennen ?

Ik reageer niet vanuit zijn energie Aad ik reageer vanuit m'n eigen energie en mijn energie geeft aan tegen de zijne weerstand te bieden.

Het is pas een herhaling als je star bent in je opvatting, wanneer je niet bereid bent om eens verder te kijken dan je neus lang is.
Het leeft wanneer je de flexibiliteit hebt en er in mee kunt gaan.

Ogenblik-sem
23 september 2011, 09:11
Renoir,

Vanuit jouw visie- wie ben jij?- zou je je ook kunnen (af)vragen WIE er nu pers? op dat forum wil lezen?
JIJ niet toch?

Voor WIE is 't dan 'n probleem?

Alleen 'n houten poot houdt de poot stijf toch?
visa <-> versa. WiNk

Rennie
23 september 2011, 09:14
Renoir,

Vanuit jouw visie- wie ben jij?- zou je je ook kunnen (af)vragen WIE er nu pers? op dat forum wil lezen?
JIJ niet toch?

Voor WIE is 't dan 'n probleem?

Alleen 'n houten poot houdt de poot stijf toch?
visa <-> versa. WiNk

Je focus ligt d??r waar jij hem legt, de mijne ligt niet alleen bij die omstandigheid dat ik er (zonder problemen) zou willen kunnen lezen, dit zijn leermomenten.

Ik heb geen 'ik' die pers? op dat forum wil lezen.

Ogenblik-sem
23 september 2011, 09:17
dat ie me (in dit opzicht) het leven zuur weet te maken ?

Jaaaa, geef JIJ 'm die macht maar!

Natuurlijk begrijp ik je wel maar laat ik me nou helemaal hangen naar iemand's dikke kop?
Je komt er blijkbaar niet doorheen en dat is de realiteit.

Alleen maar zien wat dit nu allemaal pers? wil en waarom in godsnaam???
Moeilijk, moeilijk, moeilijk allemaal, maar t?ch voor WIE?

Ogenblik-sem
23 september 2011, 09:19
Je focus ligt d??r waar jij hem legt, de mijne ligt niet alleen bij die omstandigheid dat ik er (zonder problemen) zou willen kunnen lezen, dit zijn leermomenten.

Ik heb geen 'ik' die pers? op dat forum wil lezen.

Renoir,

Je zit jezelf wat wijs te maken en dat levert je totaal niks op.
'T is alleen maar wishfull thinking.
Maar voor mij mag je hoor.

Rennie
23 september 2011, 09:24
Jaaaa, geef JIJ 'm die macht maar!

Natuurlijk begrijp ik je wel maar laat ik me nou helemaal hangen naar iemand's dikke kop?
Je komt er blijkbaar niet doorheen en dat is de realiteit.

Alleen maar zien wat dit nu allemaal pers? wil en waarom in godsnaam???
Moeilijk, moeilijk, moeilijk allemaal, maar t?ch voor WIE?

Ik hem de macht geven ?

Hij maakt misbruik van z'n macht zul je bedoelen en ik ben tegen hem te keer aan het gaan ten teken dat ik hem die macht dus betwist. Hoe kijk jij eigenlijk ?

Je zoekt een 'ik' in mij die pers? op dat forum wil lezen en vindt er de argumenten wel voor. Het heeft niets met een 'ik' te maken wat mij betreft. Wel wat jou betreft want er is te zien dat je reageert vanuit je perceptie.

Dit gestoethaspel is onderdeel van Maya, het is gewoon het spel wat gaande is en dat heeft niks met 'ik' te maken. Er is een soort vermeend 'ik' een creatie die doende is wat de energie hem ingeeft.

Ja je maakt het moeilijk, je denkt teveel.

Rennie
23 september 2011, 09:26
Renoir,

Je zit jezelf wat wijs te maken en dat levert je totaal niks op.
'T is alleen maar wishfull thinking.
Maar voor mij mag je hoor.

Heeft 'ik' een andere keus dan ?

Aart
24 september 2011, 08:47

Yep.

Geen ego/mechanismes meer werkzaam/aanwezig dan is er alle keus.

Rennie
24 september 2011, 08:57
Yep.

Geen ego/mechanismes meer werkzaam/aanwezig dan is er alle keus.

Aad ik ben Blikje aan het overhoren of ie z'n huiswerk van Tony Parsons eigenlijk wel goed gemaakt heeft. Hij is er nog niet aan toe maar hij moet het een keer helemaal zelf ont-dekken.

Voorzeggen doet hem geen goed.

Aart
25 september 2011, 08:24
Aad ik ben Blikje aan het overhoren of ie z'n huiswerk van Tony Parsons eigenlijk wel goed gemaakt heeft. Hij is er nog niet aan toe maar hij moet het een keer helemaal zelf ont-dekken.

Voorzeggen doet hem geen goed.

Renoir, maak dat dan duidelijk dat je aan het overhoren bent.

Laat mij nu maar het niet-juiste voorzeggen.

Ik ben er achter dat 'zonder voorzeggen' geen zelf ont-dekken mogelijk is.

Er is herkenning mogelijk in wat 'voorgezegd wordt'.

De mind is zo slim om zogenaamd iets zelf te ontdekken maar het blijft ronddolen in de mind.

Voorbeelden te over om de verschillende forums (sodemieter op Mr v Dale).

Ogenblik-sem
25 september 2011, 10:06
Ah! Jij bent ook 'n "erisniemander?" GlAd

Nee, die heef geen andere keus.
Er is niet zoiets als iemand met 'n vrije wil en keus.

Rennie
25 september 2011, 11:25
Ah! Jij bent ook 'n "erisniemander?" GlAd

Nee, die heef geen andere keus.
Er is niet zoiets als iemand met 'n vrije wil en keus.

Een 'erisniemander' is een ander woord voor gerealiseerde, het gerealieseerde is dat er niemand is. Maar daar spreekt een gerealiseerde zijnde in de wereld niet over, want het heeft in de betekenis van het absolute geen zin je met iets bezig te houden als daar automatisch ook het ander wordt geintroduceerd.

Dat het bezig zijn met realisatie geen zin heeft is de boodschap van Tony Parsons en vele anderen. Wat heeft het immers voor een zin te spreken over je leven op Pluto om het in de belangstelling van deze wereld te brengen als daar vanuit de aardse perceptie geen enkele voorstelling is te maken dan wel om er op enigerlei wijze iets aan te 'hebben'.

Niettemin zijn er velen die de boodschap zonder de inhoudelijke betekenis er van te kennen nakakelen. Ze schermen met de boodschap hoe het er uit ziet zonder ooit een voet op Pluto te hebben gezet.

Wanneer je staat Bewustzijn is, staat het je helderder dan ooit voor ogen waar het aan schort in de wereld van de dualiteit en dan wordt duidelijk dat het ontbeert wat het Zelf is namelijk Bewust Zijn. En in dit aardse bestaan heeft iedereen de onbegrensde mogelijkheid om bewust te worden. Eerst van zichzelf, dan van de ander en dan van de overkoepeling dat dat alles met elkaar is verbonden en het uiteindelijk deze verbondenheid zelf is.

Madelief
25 september 2011, 13:01
Ik hem de macht geven ?

Hij maakt misbruik van z'n macht zul je bedoelen en ik ben tegen hem te keer aan het gaan ten teken dat ik hem die macht dus betwist. Hoe kijk jij eigenlijk ?

Je zoekt een 'ik' in mij die pers? op dat forum wil lezen en vindt er de argumenten wel voor. Het heeft niets met een 'ik' te maken wat mij betreft. Wel wat jou betreft want er is te zien dat je reageert vanuit je perceptie.

Dit gestoethaspel is onderdeel van Maya, het is gewoon het spel wat gaande is en dat heeft niks met 'ik' te maken. Er is een soort vermeend 'ik' een creatie die doende is wat de energie hem ingeeft.

Ja je maakt het moeilijk, je denkt teveel.Ja beste Renoir, jij geeft Remon macht. Dat doe je door maar door te drammen en misnoegd te zijn over het feit dat Remon niet doet wat jij wil. Hoe harder je schreeuwt/gilt hoe meer macht je hem geeft en hem daarin bevestigd.

Eigenlijk onvoorstelbaar dat jij als gerealiseerde, je vermeende ik ontkennende zelf, dat niet in de gaten hebt/heeft en een dom wicht als bv mijzelf en zelfs Semmie dat wel door hebben.

Tja het kan verkeren,

Jij bent de gene die spartelt aan de vishaak van Remon waar jij je vrijwillig, als een hongerige roofvis, op geworpen hebt.

Met andere woorden eigen schuld, dikke bult....had je maar beter uit je doppen moeten kijken.

Rennie
25 september 2011, 13:33
Ja beste Renoir, jij geeft Remon macht. Dat doe je door maar door te drammen en misnoegd te zijn over het feit dat Remon niet doet wat jij wil. Hoe harder je schreeuwt/gilt hoe meer macht je hem geeft en hem daarin bevestigd.

Eigenlijk onvoorstelbaar dat jij als gerealiseerde, je vermeende ik ontkennende zelf, dat niet in de gaten hebt/heeft en een dom wicht als bv mijzelf en zelfs Semmie dat wel door hebben.

Tja het kan verkeren,

Jij bent de gene die spartelt aan de vishaak van Remon waar jij je vrijwillig, als een hongerige roofvis, op geworpen hebt.

Met andere woorden eigen schuld, dikke bult....had je maar beter uit je doppen moeten kijken.

Ik zie dat dus zoals gezegd, heel anders.
Ik zie me mezelf niet drammen, maar het benoemen waar men vergeten schijnt te zijn wat er zich nou feitelijk heeft afgespeeld op het Remonforum. Ook nu stond er ene Anja ********** op de nominatie om gebanned te worden vanwege de omstandigheid dat het de forumleiding, bestaande uit een enkele dictator, niet aanstond wat er gezegd werd. Dat is een vorm van censuur dat gewoon onderkend mag en moet worden.

Wat 'men' zich totaal niet schijnt te realiseren is dat er geen vrijheid is van meningsuiting en dat men makkelijk het volgende 'slachtoffer' kan zijn wanneer de toon diegene niet aanstaat. Wat mij betreft was er geen enkele forumregel overtreden die de ban rechtvaardigd en nog steeds is er geen aanleiding om mij te weerhouden van het er kunnen lezen. Dus je kan hier wel lopen trappen en schoppen, ik zie je dat daar nog lang niet doen. Wat ik er zag was dat je Remon aan het flemen bent, kennelijk heb jij dat gezag, of zoals Aad het zou zeggen een pappa, nodig. Je zoekt dat zelf maar uit maar ga hier niet lopen sakkeren over mijn redelijke argumenten.

Voor jou ben ik niet gerealiseerd, je staat er nog veel te ver vandaan om iets van herkenning te kunnen hebben.

Madelief
25 september 2011, 13:54
Ach Renoir het blijft toch ook moeilijk h? om als realiseerde buiten de interpretatie cq je eigen fantasietjes te blijven over hoe zaken zouden behoren te zijn.

Volgens mij had ik je status van opper-gerealiseerde toch erkent beste Renoir. Ik ben namelijk heel gehoorzaam en geloof je zo op je prachtig mooie blauwe ogen. Al ben ik te blind om die te zien, dat moet gezegd worden.

voor je rest moet ik zeggen dat je uitermate humoristisch kan zijn. Ik moest bv, als blinde, die noodgedwongen gebruik dient te maken van andere zintuigen dan te doen gebruikelijk, weer heel hard lachen om die laatste zin die je schreef. Of was die zin niet humoristisch bedoelt?

Zo niet, dat is dan jammer ik heb me er nog net niet dood om moeten lachen.

Oh God was ik maar gestorven.....