Los bericht bekijken
Oud 21 januari 2017, 12:58   #133
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Beschikbaarheid zonder voorwaarden is een synonym voor direct weten, of andersom, neem ik aan?
Wanneer ego is doorzien, is er van terugkoppeling naar weten geen sprake. Het verwerken is onmiddellijk en resulteert in beschikbaarheid zonder voorwaarden. Beschikbaarheid zonder voorwaarden is als van ander begin.

Ego begint als het ordenen en uitbreiden van kennis en weten in taligheid, denkbeeldigheid. Door het aanhoudend beroep doen op weten is ego slaaf van zichzelf. Het ego slaagt er niet in door weten zich van het denkbeeldige los te maken.

Gedegen zelfonderzoek resulteert in ?als van ander begin?. Het is een aanwijzing (geen leer, geen filosofie) om ego met redelijkheid te doorzien als van denkbeeldigheid waardoor de subjectieve hypnose verdwijnt in het ophouden met teugkoppelen naar weten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anne Bekijk bericht
Zou je iets over jouw doorbraak momenten(vaak al kleinere scheurtjes vooraf) willen vertellen. Ik ken eigenlijk alleen mijn eigen verhaal. Ik heb er bijna nooit met anderen erover gehad. Heel graag!
Er is geen geschiedenis noch een doorbraak in beschikbaarheid zonder voorwaarden. Het zelf verwerken is van onbepaalde tegenwoordigheid, van natuurlijke redelijkheid. Wat in de werkelijkheid van mens en wereld verschijnt kan niet langer bevestigd noch ontkend worden.

Het persoonlijke en de geschiedenis is niet langer een belang, is geen voorwaarde voor beschikbaarheid. De anonimiteit garandeert de vrijheid om het gedegen zelfonderzoek tot in de verwerking ervan te ontdekken.
Looro is offline   Met citaat reageren