Discussie: Elkaar verstaan
Los bericht bekijken
Oud 18 september 2020, 12:07   #285
Laurens
Bibliothecaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu Bekijk bericht
Dus Nowee is mee met Guido.
Mee of niet mee, ik moet afhaken hoor. Ik kan niet volgen waar Guido, jij en Nowee het over hebben, dat is te hoog gegrepen voor mij.
Je mengde je in deze discussie en nu wil je je er weer aan onttrekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kabu
Dat verklaart dan wat ik al een jaar beweer: "er is iets verandert in mijn hersenen". Ik noem het ook wel is dat ze "hersmolten" zijn.
Wat natuurlijk nog niet maakt dat ik jou, Nowee en Guido kan volgen. Jullie drie moeten al "samyama" (zie samadhi wiki) veroverd hebben waardoor men verlicht wordt met wijsheid.
Volgen wat er gezegd is, is wat je als normaal intelligent wezen zou moeten kunnen bevatten. Dan heb je nog het warrig, wazig mystiek taalgebruik dat wordt geschreven voor leden van een exclusieve club die alleen toegankelijk is voor leden. De taal van Dorje die druk doende is zijn clan uit te breiden. Je hebt woordgebruik die ontdaan is van de oorspronkelijke begrip en een eigen betekenis heeft gekregen ook wel vakjargon genoemd en die gebezigd wordt soms door mij (gedegen zelfonderzoek) door Nowee en Guido (doorpakken). Helaas blijkt nu en dan dat sommige begrippen, zoals hier nu datgene wat onder 'Waarheid' wordt verstaan niet de vermeende eenduidige lading dekt.

Overal alleen maar reclame maken voor je eigen wederwaardigheden is niet de bedoeling.

Samadhi is een laatste stap op het achtvoudige yogapad. Je kunt dus stellen dat je door het gebruik van kambo zeven stappen hebt overgeslagen in de lichamelijke sensaties. Als dat hetgeen is wat je ambieert, dan van harte gefeliciteerd, mij zegt het niet veel. Het bereiken van een staat van extase en gelukzaligheid is van tijdelijke aard, bij yoga is die zo lang je deze meditatie beoefent en bij jou is het wachten op de volgende kambo sessie.