Los bericht bekijken
Oud 5 september 2018, 18:49   #522
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Het enige dat wij moeten veranderen is onze manier van zien, inzien... Ingezien veranderen wij automatisch, maar zo lang wij niet inzien waar de kwak zitten mogen wij aan onszelf werken, mogen wij trachten onszelf te verbeteren (wat is verbeteren?), mogen wij alle moeite van de wereld toepassen; veranderen zullen we weinig...

Theorie├źn, systemen, diagrammen zijn enkel een hulp indien wij ze alleen gebruiken om klaarder te zien in onszelf; maar zeker niet om van hen te weten hoe we juist zouden moeten denken... Juist ons verstand gebruiken zullen we enkel indien we elke uitwendige dwang, richtlijnen, goede raad juist kunnen plaatsen en weten dat het Directe Leven zelf onze enige leiddraad is...
Hoi Marie,
Als ik je lees klink je uitleg zo algemeen, en ik zie dat ik vervolgens de neiging heb om over je heen te lezen daardoor.

Geef een voorbeeld, uit je eigen beleving/ ervaring, wat je precies bedoelt met veranderen van eigen kwak,en houdt de uitleg bij jezelf, misschien onstaat zo een conversatie.
Als je het zo opstelt, alsof je buiten jezelf houdt, nodigt mij bv. niet echt om geïnteresseerde vragen te stellen.
Mihaela is offline   Met citaat reageren