Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Wetenswaardig

Wetenswaardig Hier kun je bijvoorbeeld de aandacht vestigen op bezienswaardige programma op radio en TV.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 11 januari 2018, 13:09   #341
katerie
Voormalig lid

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jouw beweging was, zoals je nieuwe vriend D Wolsak ook zegt, omdat jij ervoor wilt zorgen dat iedereen je haat.
Daar kan in inkomen.
Citaat:
Dat is de echte reden dat Renoir jouw daad amusant vond, want hij heeft o.a. hetzelfde thema, zelfhaat.
Maar daar kan in niet inkomen. Dat kan niet hé Miha!
Iemand die gedegen zelfonderzoek afgerond heeft en weet 'wat' hij is kan zichzelf toch niet haten?
Hij is immers liefde en niets anders, dat heeft hij gedegen onderzocht.

Alhoewel, Nisargadatta wist ook 'wat' hij was, maar rookte zich te pletter waardoor hij keelkanker ontwikkelde en daar uiteindelijk aan stierf. Ramana Maharsi is ook gestorven aan Kanker.

Ik hem altijd geleerd dat kanker symbolisch metafysisch voor zelfhaat stond. Diederik Wolsak verwijst er ook naar dat wanneer iemand zo veel drinkt of rookt dat dit een vorm van zelfvernietiging is. Van het overmatig alcohol nuttigen is hij zelf het voorbeeld van. Maar sinds 20 jaar is hij bezig de vrede van God te vinden en staat de gezond of niet gezond toestand van zijn lichaam er los van.
Volgens de ECIW is Gezondheid immers innerlijke vrede.

Citaat:
Je biijft nu nog steeds oude teksten tevoorschijn halen, het geruzie van vroeger tussen Maria, Nadje, Vagebond, tevoorschijn halen. Voel je je door Maria en Nadje afgewezen, en in de steek gelaten?
Ik mis Nadje geestige bijdragen wel is, maar da's niet 't zelfde als me afgewezen voelen door haar. En net als met Maria heb ik met Nadje geen issue's gehad. Mijn forumrelatie met beiden ervaar ik dus als neutraal.
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2018, 15:24   #342
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik mis Nadje geestige bijdragen wel is
Vraag dan vriendelijk aan Nadje om te komen schrijven.

Doe het als oefening.
In plaats van haat te zaaien, door steeds teksten te zoeken die niet echt flatteus zijn voor de persoon in kwestie(Nadje/Maria), zou je iets inspirerend en fijn kunnen zoeken, wat de persoon in kwestie ooit geschreven heeft, en dat naar voren laten komen.
Misschien is je vorige reactie al genoeg trouwens, en bezoeken(schrijven) ze je alsnog...
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 11 januari 2018, 18:07   #343
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
...
In plaats van haat te zaaien, door steeds teksten te zoeken die niet echt flatteus zijn voor de persoon in kwestie(Nadje/Maria)...
Bijzondere kijk op de wereld heb jij toch wel hoor.
Ik krijg lachbuien bij het lezen van die gesprekken, zelfs al zijn ze 5 jaar oud. Ik zie ze toevallig voorbije komen bij het doornemen van dit topic daar ik door Diederik Wolsak geboeid ben en vind ze parels op dit forum wat ik dan laat weten door ze te citeren. Jij ziet daar haat zaaien in. Bijzonder, zeer bijzonder.
Oud 12 januari 2018, 06:45   #344
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Renoir heeft dezelfde thema, daarom dat hij op allen fora's een verbod kreeg.
Zie geschiedenis MijnZelfkennisforum waar de eigenaar Ramon zich getreiterd voelde door Renoir, en vervolgens uit wanhoop zijn forum sloot.
Als reactie op de waanhoop van Ramon, opende Renoir zijn eigen forum met een bijna identieke naam.
Er zijn er trouwens nog tig andere fora's waarop Renoir een verbod kreeg omdat men hem hatelijk vond schrijven.
Die waren minder vriendelijk dan Ramon, ze knikkerde Renoir simpelweg van het forum af, zonder zich schuldig te voelen.
Dat is de echte reden dat Renoir jouw daad amusant vond, want hij heeft o.a. hetzelfde thema, zelfhaat.
Ik heb er lang over nagedacht en ben tot het besluit gekomen dat je gelijk hebt: Renoir / Laurens haat zichzelf. En ik ben er vrij zeker van dat professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido zichzelf ook haten. Dat merk in aan hun aandachttrekkerij. Het zou me niet verwonderen moest hun doodsoorzaak kanker zijn...
Oud 12 januari 2018, 11:57   #345
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Bijzondere kijk op de wereld heb jij toch wel hoor.
Ik krijg lachbuien bij het lezen van die gesprekken, zelfs al zijn ze 5 jaar oud. Ik zie ze toevallig voorbije komen bij het doornemen van dit topic daar ik door Diederik Wolsak geboeid ben en vind ze parels op dit forum wat ik dan laat weten door ze te citeren. Jij ziet daar haat zaaien in. Bijzonder, zeer bijzonder.
Je krijgt lachbuien ook bij de slechte audities-X-factor, die vindt jij ook parels.
Echt flatteus zijn de audities niet voor de kandidaten zelf.
Erg amusant, maar een klucht.

De stukken die jij naar voren brengt, benadrukken ook de egocentriciteit, en het gebrek aan bewust-zijn van de leden die jij citeert.
Als ik ze lees dan herinner ik me weer hun opgeblazenheid en de hoogmoed. Dat valt me weer op in de teksten.
Het is eigenlijk wel een goeie kans om te zien of er bij mij nog steeds iets 'geraakt' wordt.
Jij doet 'de zogezegde parels naar voren halen' niet uit ''meesterschap'', maar uit eenzaamheid en vanuit roddel-drift.

Je bent een eenzame roddeltante..

en soort zoekt soort
Citaat:
Ik heb er lang over nagedacht en ben tot het besluit gekomen dat je gelijk hebt: Renoir / Laurens haat zichzelf. En ik ben er vrij zeker van dat professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido zichzelf ook haten. Dat merk in aan hun aandachttrekkerij. Het zou me niet verwonderen moest hun doodsoorzaak kanker zijn...
hmhmhm... wat trekt mij aan dit forum?
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 12 januari 2018, 23:45   #346
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Erg amusant, maar een klucht.
'Life is a cosmic joke' zei Osho - Bhagwan lang geleden al.
Zie ook > Osho Explains How Life is a Cosmic Joke.

Citaat:
...
hmhmhm... wat trekt mij aan dit forum?
Ik heb een sterk vermoeden dat je motief om hier te zijn hetzelfde als het mijne is.
Mijn ziel wil mij namelijk leren Auschwitz als paradijs te zien.

Larens is de perfecte kampleider.
Hem vergelijken met Hitler zou hem te veel eer aandoen. Daar is hij een veel te kleine garnaal voor.
Maar de enkele gevangen die hem toegewezen worden ontvangt hij net zoals in het contentratrie kamp Auschwitz.
Dat ervoer ik al meteen bij mijn eerste schrijven hier in juli 2014.
Zie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Puppetji Bekijk bericht
@Renoir:...
Ik kan mijn ogen niet geloven!
Wat voor een arrogant persoon, domme achterlijk rund ben jij zeg!

...
...Ben ik eveneens hier in de DDR aanbelandt. Nog erger dan op een rationeel logisch mentaal vrijdenkersforum.
Obersturmbannf?hrer Renoir SS officier ontving zijn ingebeelde nieuwe gevangene op gepaste wijze in het concentratie kamp.

Wahrheit macht frei!.
Sieg heil Forum Mitarbeiter Renoir!
En zijn twee assistenten professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido passen perfect in het plaatje van meelopers.
Je hebt professor pastoor Lo T. Nowee al vergeleken met een Jehova getuige, wel Jehova getuigen waren opvallend dienstbaar in de Duitse concentratiekampen van de 2de wereldoorlog.
Daar zijn onthutsende, maar weinig bekende onderzoeken naar gedaan, o.a. te lezen in Erich Fromm's Anatomie van de menselijke destructiviteit (link).
Dat boek heb ik 28 jaar geleden al verslonden.

Hun enige fout : Ze wilden niet "Heil Hitler" zeggen, bleven vast houden aan hun godsdienstige overtuigingen en aan trouw aan Jehovah God en Jesus Christus.
Ze weigerden ook om in militaire dienst treden of lid van de NSDAP te worden.
In 1933 waren er 30.000 Jehovah's Getuigen in Duitsland. 2.000 kwamen in de concentratiekampen terecht en ongeveer 1.200 kwamen daar om het leven.

Hun geloof echter beval hen te luisteren naar het gezag van de staat..
Zie:
"Ware christenen erkennen als eersten dat respect voor officieel aangestelde gezagdragers noodzakelijk is".
bron: Watchtower ONLINE LIBRARY / Respect voor gezag — Waarom noodzakelijk?

Kan je je wel voorstellen dat "befehl ist Befehl" voor velen onder hen ook in de concentratie kampen goldt en ze alzo opdracht uitvoerende slaafjes van de SS waren, ook al ging dat tegen de menselijkheid in.

Maar in de ECIW / les 29 (link), staat dat God ook in de prullenmand te vinden is.
Dus jij en ik zijn op dit forum om uiteindelijk te slapen met Laurens, professor pastoor Lo T. Nowee en Ben / Guido.
Oud 13 januari 2018, 09:08   #347
Fer
Vicaris

Standaard

Alles wat je doet, doe je om het niets wat je bent te ontlopen, ALLES!
Fer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2018, 10:19   #348
Nowee
Jubilaris

Nowee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Fer, het is een lang draadje geworden maar als je tijd hebt, lees dan eens het draadje opnieuw vanaf het begin.
Het gedegen zelfonderzoek is geen verhaal over alles-en-niets, noch gaat het om schuld of genade maar het onderzoek gaat om "weten" omtrent de waarheid van het ik.
Nowee is offline   Met citaat reageren
Oud 13 januari 2018, 11:32   #349
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fer Bekijk bericht
Ik heb me sinds gisteravond terug gratis geabonneerd per email op de ACIW.
Les 13 van de dag uit het Werkboek van Een Cursus in Wonderen:
Een betekenisloze wereld baart angst.
Oud 13 januari 2018, 11:35   #350
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee Bekijk bericht
@Fer...het onderzoek gaat om "weten" omtrent de waarheid van het ik.
oh, dat had je ons nu niet verteld zie!
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon