Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Begrippen > Wat versta ik onder...

Wat versta ik onder... Hier zijn op het forum veelvoorkomende begrippen te plaatsen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 30 september 2020, 10:38   #51
Laurens
Bibliothecaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje Bekijk bericht
Wat zwam je toch over kapiteins?
Het gaat toch niet om 'wie' kapitein is?
Het gaat toch om Waarheid?
Nee daar gaat het niet over, Waarheid ben je. Punt. Het gaat hier, althans wat mij betreft op dit forum, om behulpzaamheid om waarheid te ontdekken en daarmee tot Waarheid te komen. Dat dat niet van de grond komt is een tweede. Maar jouw geklungel maakt het er niet makkelijker op.

Citaat:
Waarheid wordt gewoon op verschillende manieren benoemd, dat is alles.
Niets van deze benoeming moet geloofd worden. Ieder dient zelfstandig het gedegen zelfonderzoek te doen om er zelf achter te komen.
Ik heb vele jaren geleden al kennis genomen van realisatie. Gestoeid met andere forumleden. Ontdaan van alle ballast is er gedegen zelfonderzoek overgebleven en die uitvoering probeer ik hier ingang te laten vinden. Nu kom jij op dit forum even al die ballast, bestaande uit jarenlang kennis nemen van onnodige onzin, weer breeduit voor het voetlicht werpen.

Citaat:
De benoeming is maar een wijzen met de vinger, het is de maan niet. Hoe dom om een vinger te gaan geloven.
Jaja daar heb ik dertig jaar geleden zelf mee geschermd.

Citaat:
M.a.w. de aspirant zoeker moet jou, noch mij geloven, wat hij/zij leest kan hem gewoon iets doen, of juist niet, als het iets doet, kan hij/zij op onderzoek naar de bestandsgrond van die wat zich iets gedaan voelt.
Aspirant onderzoekers moeten aan de gang gaan gedegen zelfonderzoek te beoefenen, gedachten onderzoeken op waarheid. Geen fabriekje maken die niks anders doet dan gedachten produceren, waartoe jij ze alle aanleiding geeft.
Oud 30 september 2020, 11:06   #52
Dorje
Groepslid Niet forum gerelateerd

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Nu kom jij op dit forum even al die ballast, bestaande uit jarenlang kennis nemen van onnodige onzin, weer breeduit voor het voetlicht werpen.
Het enige dat ik voor het voetlicht werp is een andere benoeming van Waarheid, een benoeming die niet in jouw benoeming past. Dat is alles.

Waarheid kan niet juist, klaar en eenduidig benoemd worden. Elke benoeming is gewoon een vingerwijzing, niet aan te nemen. Als dat duidelijk is, is er toch geen enkel probleem?
Dorje is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2020, 11:29   #53
Laurens
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Het enige dat ik voor het voetlicht werp is een andere benoeming van Waarheid, een benoeming die niet in jouw benoeming past. Dat is alles.

Waarheid kan niet juist, klaar en eenduidig benoemd worden. Elke benoeming is gewoon een vingerwijzing, niet aan te nemen. Als dat duidelijk is, is er toch geen enkel probleem?
Ik dacht dat ik dat in #51 al had beantwoord. Lees die nog maar eens.
Er zijn genoeg fora waar gerealiseerden elkaar het licht in de ogen niet gunnen en elkaars vingers afbijten. Jan Kersschot, een Belg had zo een forum, het is niet het forum dat ik voor ogen heb. Ik heb er hier altijd voor gewaakt dat men elkaar niet gaat overbieden.
Oud 30 september 2020, 11:59   #54
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat ik dat in #51 al had beantwoord. Lees die nog maar eens.
Er zijn genoeg fora waar gerealiseerden elkaar het licht in de ogen niet gunnen en elkaars vingers afbijten. Jan Kersschot, een Belg had zo een forum, het is niet het forum dat ik voor ogen heb. Ik heb er hier altijd voor gewaakt dat men elkaar niet gaat overbieden.
Ik ben alleen maar blij dat jij Dorje op zijn vingers tikt, want hij is verslaafd aan zijn behoefte om aanwijzingen te geven. Een behoefte afkomstig uit zwelgen in 'concepten 'waaruit hij maar niet in slaagt om uit te ontsnappen.
Dorje slaagt er maar niet in om te verstillen, ook al heeft hij zijn kleed gewisseld. Hij heeft de Denkbeeldige Waarheid in een nieuwe kleur bedekt.

Overbieden..
Als Dorje het niet doet, dan doe jij het, of Nowee, of G.
Het is de bodem dat gelijkaardige aantrekt.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2020, 12:16   #55
Laurens
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Overbieden..
Als Dorje het niet doet, dan doe jij het, of Nowee, of G.
Het is de bodem dat gelijkaardige aantrekt.
Nee daar ben je abuis, overbieden doen Dorje Nowee en Guido niet, ze vullen elkaar juist aan. Waar Dorje in uitschiet is dat hij oververtegenwoordigd is, alom tegenwoordig zogezegd en daarom nogal verstikkend. Net als mijn aanwezigheid hier overigens, maar met een andere insteek, namelijk te menen dat verkeerde veronderstellingen alsmaar recht moeten worden gezet.

Als iets als gezaghebbendheid gezien wordt begint vaak het naar de kroon steken.
Oud 30 september 2020, 13:32   #56
Dorje

Standaard

Citaat:
Er zijn genoeg fora waar gerealiseerden elkaar het licht in de ogen niet gunnen en elkaars vingers afbijten. Jan Kersschot, een Belg had zo een forum, het is niet het forum dat ik voor ogen heb.
Ja, ik heb ooit eens iets gehoord van dat forum. Neen, daar heeft niemand iets aan.

Citaat:
Ik heb er hier altijd voor gewaakt dat men elkaar niet gaat overbieden.
Tip top!
Oud 30 september 2020, 13:49   #57
Dorje

Standaard

Citaat:
Waarheid (vrij zijn van lijden) sluit niets buiten (niet-twee), ook niet wat verschijnt, als wat verschijnt niets opeist, niets eigen maakt, ook zichzelf niet, dan is er gewoon verschijnen als een iemand, zonder een werkelijk iemand die dit verschijnen doet. Dan en enkel dan is Waarheid nog steeds Waarheid ook al verschijnt er nog vanalles.
Hier ga je niet op in?
Het lijkt er op dat we hier mekaar niet meer verstaan.
Hoe zie jij dit dan?
Oud 30 september 2020, 14:09   #58
kabu
Groepslid Persoonlijke perikelen

Standaard

Citaat:
@kabu: Dat niemand is uitgesloten Nirvana te bereiken
Ik reageerde omdat dat volgens zowel Tolle als jij in één mensenleven niet het geval zou zijn.
Dat is zo, voor velen zal het in één mensenleven niet het geval zijn om uit de matrix te kunnen stappen.
Maar jij en mensen als Jan Kersschot zien dus iemand met een kapotte rede als marie zoals je haar geschreven hebt nog het Nirvana bereiken voor ze fysiek sterft.
marie is nog is staat om te sterven in haar ego voor ze fysiek sterft dus, als nu maar eindelijk is gedegen zelfonderzoek wil doen. Daar geloof jij nog in.

marie is 65 jaar volgens eigen schrijven.
Ze maakt geen enkele kans meer om uit de matrix te geraken zeg ik, maar daar wil ik jou absoluut niet van overtuigen. Blijf gerust geloven dat het nog mogelijk is voor haar.

Wijziging aangebracht door kabu op 30 september 2020 om 14:43.
kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2020, 14:42   #59
kabu
Groepslid Persoonlijke perikelen

Standaard

Citaat:
@kabu: Zoals ik hiervoor al schreef is binnen de context van Tolle op te maken dat het lijden van pijn moet leiden tot overgave.
Ja, dat is zo, overgave aan wat-is.
Doe je dat niet blijf, blijf je vechten tegen wat-is, dan blijf je je leven lang pijn lijden zoals ik, dan volg je de weg van het kruis.

Citaat:
@kabu:...
Je hebt Bufo Alvarius (5-Me0-DMT) & Kambo gedaan c.q. ondergaan maar je hebt je nog nooit over gegeven.
Omdat ik me nog nooit had overgegeven kwamen kambo - Bufo en Co op mijn weg. Het was tijd voor overgave, nog langer gebukt gaan onder mijn kruis was geen optie meer. Het was een kwestie leven of dood.
Kambo dwingt de mens letterlijk tot overgave (met weinige uitzonderingen als forumlid Fer dan, die schijten het eruit).
Bufo Alvarius en Co als psychedelica gaven een weldadige hersenspoeling.

Citaat:
@kabu:...Je ging er elders al prat op niet overgegeven te hebben
Het is waarschijnlijk vanwege je onbuigzaamheid dat je jarenlang in pijn hebt moeten zwelgen.
Je bedoelt dit schrijven van mij in Vagebonds topic...
Citaat:
@Vagebond: Waarom denk je dat ik mijn wedergeboorte proces 10 jaar heb tegenhouden tot vorig jaar eind augustus?
ANGST, PURE ANGST!
"De grootste angst van de mens is zichzelf ontmoeten"!
Ja, het is vanwege mijn onbuigzaamheid dat ik jarenlang in pijn hebt moeten zwelgen.

Interessante anekdote is dat, François, dewelke mij zijn broer noemde, vorig jaar gestorven is aan een zeer agressieve kanker op een zeer ongewone locatie in zijn lichaam: in de holte achteraan in zijn linker knie. In de laatste week voor zijn dood was het gezwel zo groot als een struisvogel ei vertelde zijn weduwe me. Symboliek van aandoeningen aan de knie is ONBUIGZAAMHEID.
Ik heb niks aan mijn knieën dus ik ben buigzamer.
Bij mij was het lever problematiek. Symboliek van de lever is in de volksmond te horen: 'Wat ligt er op je lever?'
De lever staat (zo is in De zin van ziek zijn te lezen) verder ook in nauw symbolisch verband met wereldbeschouwelijke en religieuze gebieden, wat menigeen misschien maar moeilijk kan aannemen.
Maar mijn en Jan zijn leverproblematiek zijn dus verleden tijd dankzij de gouden tandem.

kabu is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2020, 14:49   #60
Laurens
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Hier ga je niet op in?
Het lijkt er op dat we hier mekaar niet meer verstaan.
Hoe zie jij dit dan?
Ik wil daar wel op ingaan. Allereerst is Waarheid niet alleen het 'vrij zijn van lijden', het is ook 'lijden'. Waarheid is. Punt uit. Dus ja in dat kader is alles ingesloten. Nou kun je specifiek gaan benoemen wat Waarheid allemaal insluit maar dat is overbodig wanneer al gezegd is dat alles is ingesloten.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon