Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Zelfonderzoek > Vriendschap

Vriendschap Tekenen van vriendschap.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 15 augustus 2016, 14:36   #51
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Ze staan erop.
De foto's zijn snel gemaakt, dus heb er niet zo op fotokwaliteit gelet.
Het voordeel is dat de schilderijen mooier zijn in het echt
Gelukwensen voor jou en je schilderijen ! Het overtreft alles wat ik mij ervan voorstelde. Met je gedicht erbij is het helemaal af.
Het is zeer gedurfd van je om 'vuur' uit te beelden met dit sobere en donkere palet.
Looro is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2016, 15:06   #52
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Juist Looro. Het "kennen" van Looro en het "zijn" van Looro is ??n en dezelfde ervaring, twee schijnbare kanten van dezelfde medaillie en die medaille is "Gewaarzijn".
Gewaar zijn is de terugkoppeling en de bevestiging dat dit het onderwerp is. Kennen van het onderwerp en het zijnde beleven zijn fantastische ervaringen. Het zijn echter denkbeeldige ervaringen.

Verwerken van het lege onderwerp heeft geen subjectieve connotatie noch is het aanzet tot begripsvorming of gewaar zijn.
Dat is de reden om met onderwerp of subjectiviteit (ego) noch bevestigend noch ontkennend om te gaan. Deze aandacht voor het onderwerp laat toe de denkbeeldigheid ervan te doorzien tot aan het verwerken van onmiddellijkheid.

Tot welke voorstellingen en begripsvorming de subjectieve beleving kan leiden, mag zelfonderzoek genoemd worden, maar is geen gedegen zelfonderzoek. In dat laatste gaat het om doorzien van ego, subjectiviteit als van denkbeeldigheid.
Oud 15 augustus 2016, 15:45   #53
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Looro Bekijk bericht
Tot welke voorstellingen en begripsvorming de subjectieve beleving kan leiden, mag zelfonderzoek genoemd worden, maar is geen gedegen zelfonderzoek. In dat laatste gaat het om doorzien van ego, subjectiviteit als van denkbeeldigheid.
Dit hangt ervan af vanuit welk perspectief je "subjectiviteit" plaatst.

Looro als subject is een denkbeeldige afscheiding van Gewaarzijn.
In Gewaarzijn, als ultiem subject, verschijnt Looro (de denkbeeldige) en Looro blijkt geen subject, maar object.
Alles wat in Gewaarzijn verschijnt, is gemaakt uit Gewaarzijn, en daarom is Looro uiteindelijk ook Gewaarzijn.
Ervaarder, ervaarde en ervaren verschijnen tegelijkertijd en dit is de onmiddellijkheid die te realiseren valt bij "gedegen zelfonderzoek".
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2016, 18:53   #54
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit hangt ervan af vanuit welk perspectief je "subjectiviteit" plaatst.

Looro als subject is een denkbeeldige afscheiding van Gewaarzijn.
In Gewaarzijn, als ultiem subject, verschijnt Looro (de denkbeeldige) en Looro blijkt geen subject, maar object.
Alles wat in Gewaarzijn verschijnt, is gemaakt uit Gewaarzijn, en daarom is Looro uiteindelijk ook Gewaarzijn.
Ervaarder, ervaarde en ervaren verschijnen tegelijkertijd en dit is de onmiddellijkheid die te realiseren valt bij "gedegen zelfonderzoek".
Wat je beschrijft is de denkbeeldigheid. In denkbeeldigheid is het verschijnen tegelijkertijd en kan het subject zich realiseren dat het ervaart, dat het de ervarende is en dat het heeft ervaren.

Verwerken van onmiddellijkheid is denkbeeldigheid doorzien zonder de terugkoppeling naar onderwerp.
Het verwerken is onmiddellijk lege onderwerp, als beschikbaarheid zonder voorwaarden. Het verwerken van onmiddellijkheid is geen gewaarzijn noch het gewaarzijn zelf; het is als niet-iets.
Oud 15 augustus 2016, 21:56   #55
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwerken van onmiddellijkheid is denkbeeldigheid doorzien zonder de terugkoppeling naar onderwerp.
Het verwerken is onmiddellijk lege onderwerp, als beschikbaarheid zonder voorwaarden. Het verwerken van onmiddellijkheid is geen gewaarzijn noch het gewaarzijn zelf; het is als niet-iets.
Ben jij aanwezig?
Oud 16 augustus 2016, 10:01   #56
Looro
Donataris

Looro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben jij aanwezig?
In onmiddellijkheid als van denkbeeldigheid is Looro de uitdrukking van totaliteit en volledigheid maar als van denkbeeldigheid.
Verwerken van onmiddellijk lege onderwerp laat niet toe deze uitdrukking noch te bevestigen noch te ontkennen maar is doorzien van denkbeeldigheid.

Wanneer ik zeg "ik ben nu hier" dan is deze uitdrukking noch een waarheid noch een leugen. Het is een uitdrukking van denkbeeldigheid. Dat doorzien is verwerken van onmiddellijkheid als van niet-iets, als van totaliteit en volledigheid.

Elke zandkorrel en elke levende cel is de totaliteit en volledigheid als denkbeeldigheid. De veranderingsprocessen, het verschijnen en verdwijnen van leven en dood geven vorm en inhoud aan ruimte-tijd beleving.
Misschien vindt de wetenschap ooit de sleutel om de vraag bevestigend of ontkennend te beantwoorden en door manipulatie de natuurlijkheid te doorbreken tot aan de totaliteit en volledigheid.
Het risico voor vernietiging neemt echter omgekeerd evenredig toe ...

Het doorzien van ego als denkbeeldigheid is geen buitensporigheid maar het met redelijke aandacht vaststellen en verwerken van totaliteit en volledigheid als onmiddellijk lege onderwerp, als van niet-iets.

Het gedegen zelfonderzoek is een aanwijzing naar elke zandkorrel en naar elke levende cel om totaliteit en volledigheid ervan te verwerken niet als terugkoppeling naar een subject maar in de onmiddellijkheid van totaliteit en volledigheid.
Oud 16 augustus 2016, 20:46   #57
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze staan erop.
Wouw, heel mooi! Die kleuren in de combinatie ook, super! Succes en veel geluk wens ik je nog een keer.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 01:59   #58
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In onmiddellijkheid als van denkbeeldigheid is Looro de uitdrukking van totaliteit en volledigheid maar als van denkbeeldigheid.
Verwerken van onmiddellijk lege onderwerp laat niet toe deze uitdrukking noch te bevestigen noch te ontkennen maar is doorzien van denkbeeldigheid.
Ja, Looro is denkbeeldig. Wie is zich bewust, gewaar van de denkbeeldige Looro? Door wie of wat wordt Looro gekend? Is er "iets" aanwezig waarin Looro verschijnt en verdwijnt?

Citaat:
Wanneer ik zeg "ik ben nu hier" dan is deze uitdrukking noch een waarheid noch een leugen. Het is een uitdrukking van denkbeeldigheid. Dat doorzien is verwerken van onmiddellijkheid als van niet-iets, als van totaliteit en volledigheid.
Nee, de uitdrukking is waar. Jij bent. Waar de verwarring zit is het niveau van de "ik" in "ik ben". Ik als in Looro-ik is inderdaad die denkbeeldige ik.
Maar ben jij Looro of ben jij dat waarin Looro verschijnt?

Als jij 's nachts gaat slapen, verdwijnt de Looro-ik. Die maakt dan plaats voor een droomfiguur. Maar je neemt dit in je slaap nog steeds waar. Wie ziet dit dan?

Als je dan vaststelt dat je dat bent waarin Looro verschijnt, en dat bent waarin de droomtoestand verschijnt en dat bent waarin de droomloze slaap verschijnt, dus dat je "ik ben-heid" niet uit Looro komt, niet k?n komen want het is er ook als Looro afwezig is, dan is dit Gewaarzijn je ik. Niet het gewaarzijn van Looro, maar het Gewaarzijn waarbinnen Looro verschijnt. Dit Gewaarzijn is. Dat "zegt" ik ben.

En dan daarna kan je gaan zien dat alles wat in Gewaarzijn verschijnt ook gemaakt is uit dat Gewaarzijn, en dat Gewaarzijn dus zowel de drager van alle ervaren is, als ook de inhoud. Ervaren, ervaarder en ervaarde verschijnen tegelijkertijd en dat is de onmiddellijkheid die je kunt realiseren, altijd te weten dat je niet alleen de waarnemer bent maar ook de objecten in je waarneming.
Oud 17 augustus 2016, 10:23   #59
Mihaela
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Wouw, heel mooi! Die kleuren in de combinatie ook, super! Succes en veel geluk wens ik je nog een keer.
Dank je Ulla
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2016, 10:24   #60
NN
Voormalig lid

NN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze staan erop.
ze zijn schitterend!

niet teveel woorden toevoegen, lijkt mij.
laat de schilderijen zelf spreken...
NN is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon