Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Andersdenkenden

Andersdenkenden Leden die ondanks weerwoord onverstoorbaar blijven doordrammen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 1 november 2015, 14:43   #101
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Huh hoe krijg je dit nou weer omgedraaid?
Lees de reacties nog eens zorgvuldig.
Oud 1 november 2015, 15:08   #102
Laurens
Donataris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Theo Bekijk bericht
Lees de reacties nog eens zorgvuldig.
Dat heb ik gedaan hoor, ik zal de omstreden reactie hier nog even plaatsen.

Citaat:
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik had die ego-actie bij Laurens moeten laten.
Door Laurens steeds maar op zijn ego te wijzen help ik hem ook niet.
Een vreemd resultaat van inzicht, dus de vraag is hoe krijg je dat nou weer omgedraaid.

Laurens wijst je op je egoacties om je daar bewust van te maken oftewel het is bedoeld om jou Theo inzicht te verschaffen in die egoacties. Het was niet Theo die mij wees op mijn egoacties en dat is de eerste omkering. De tweede is dat wijzen op egoacties niets inzichtelijk maakt oftewel niet helpt en dat is nou net wel het geval c.q. de bedoeling.
Oud 1 november 2015, 15:11   #103
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik gedaan hoor, ik zal de omstreden reactie hier nog even plaatsen.

Een vreemd resultaat, dus de vraag is hoe krijg je dat nou weer omgedraaid.

Laurens wijst je op je egoacties om je daar bewust van te maken oftewel het is bedoeld om jou Theo inzicht te verschaffen in die egoacties. Het was niet Theo die mij wees op mijn egoacties en dat is de eerste omkering. De tweede is dat wijzen op egoacties niets inzichtelijk maakt oftewel niet helpt en dat is nou net wel het geval c.q. de bedoeling.
Wat Esradha mij probeerde duidelijk te maken is dat het zinloos is om jou steeds op je ego te wijzen. Ik constateerde een ego-actie van jou (de sterren weghalen) en ik kan jou daar beter niet op wijzen. Dat vind ik een goede aanreiking.
Oud 1 november 2015, 15:13   #104
Laurens
Donataris

Standaard

Citaat:
Wat Esradha mij probeerde duidelijk te maken is dat het zinloos is om jou steeds op je ego te wijzen. Ik constateerde een ego-actie van jou (de sterren weghalen) en ik kan jou daar beter niet op wijzen. Dat vind ik een goede aanreiking.
Daar ging het mij niet om, ik heb naast deze quote aan jou aan Esradha gevraagd of dat wat jij denkt dat zij bedoelde ook haar bedoelde intentie is. Daar heb ik nog geen antwoord op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esradha Bekijk bericht
Wie anders? We hadden het over zijn 'weghalen van de sterren'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Bedoel je wat hij begrijpt dat je bedoeld dat mijn ego zich het meest laat gelden?
Oud 1 november 2015, 15:16   #105
Theo
Inventaris

Theo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ging het mij niet om, ik heb naast deze quote aan jou aan Esradha gevraagd of dat wat jij denkt dat zij bedoelde ook haar bedoelde intentie is. Daar heb ik nog geen antwoord op.
Dat zullen we af moeten wachten. Misschien heb ik iets begrepen van Esradha wat zij mij helemaal niet wilde zeggen.

Es: wiens ego laat zich dan het meeste gelden?
ik: Die van Laurens?
Es: Wie anders? We hadden het over zijn 'weghalen van de sterren'.
Oud 1 november 2015, 15:54   #106
Laurens
Donataris

Standaard

Citaat:
Dat zullen we af moeten wachten. Misschien heb ik iets begrepen van Esradha wat zij mij helemaal niet wilde zeggen.

Es: wiens ego laat zich dan het meeste gelden?
ik: Die van Laurens?
Es: Wie anders? We hadden het over zijn 'weghalen van de sterren'.
Nou opteer ik wat betreft Esradha voor jouw zienswijze dat ze het over mijn ego heeft hoor al bevreemde mij deze uitspraak want het sluit niet aan bij 'Alleen jij leest enkel dat hij het je niet gunt' doelende op jou want jij hebt het over gunnen gehad en niet gunnen is een egodingetje. Maar goed we wachten af, al ben ik niet uit op mijn gelijk omdat het om de essentie gaat.
Oud 1 november 2015, 21:49   #107
Esradha
Mandataris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

Ho ho... ik zie dat er een misverstand is ontstaan. Ik heb puur gelezen de vraag of het ging om de verklaring van Laurens, toen dacht ik, ja natuurlijk. Ik heb het niet gelezen als dat Laurens zijn ego zich het meest laat gelden. Sorry voor dat misverstand, maar ik was juist de hele ochtend bezig om tegen Theo te zeggen dat hij wel naar Laurens ego kan wijzen, maar hij juist zelf momenteel veel ego laat zien. Dat ik de keuze van Laurens mbt tot de sterren plausibel vond, ofwel, ik las daar niet zoveel ego in als Theo. Laurens heeft gelijk, de ontstane vergissing was niet in lijn met de rest van mijn uitspraken.

Ego wordt vooral getriggerd door ego en ik reageer het meest op Theo, dus het antwoord op jullie vraag.....
Ik zal niet zeggen dat er bij Laurens nul ego is, maar ik vind vooral het groepje dat inmiddels de schrijfbeperking heeft al dagen erg kinderachtig bezig en lees daar dus veel meer ego in.
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 22:02   #108
InX
Voormalig lid

InX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ho ho... ik zie dat er een misverstand is ontstaan. Ik heb puur gelezen de vraag of het ging om de verklaring van Laurens, toen dacht ik, ja natuurlijk. Ik heb het niet gelezen als dat Laurens zijn ego zich het meest laat gelden. Sorry voor dat misverstand, maar ik was juist de hele ochtend bezig om tegen Theo te zeggen dat hij wel naar Laurens ego kan wijzen, maar hij juist zelf momenteel veel ego laat zien. Dat ik de keuze van Laurens mbt tot de sterren plausibel vond, ofwel, ik las daar niet zoveel ego in als Theo. Laurens heeft gelijk, de ontstane vergissing was niet in lijn met de rest van mijn uitspraken.

Ego wordt vooral getriggerd door ego en ik reageer het meest op Theo, dus het antwoord op jullie vraag.....
Ik zal niet zeggen dat er bij Laurens nul ego is, maar ik vind vooral het groepje dat inmiddels de schrijfbeperking heeft al dagen erg kinderachtig bezig en lees daar dus veel meer ego in.
Hoe gaat het met je eigen forum Esradha?
Wat was de reden eigenlijk dat je dat forum ooit gestart bent?

En wat bedoel je precies, als je zegt dat iedereen zich vooral bezig houdt met het beleren van anderen? Hoe zie je jezelf?

zomaar wat vragen....
InX is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 22:05   #109
Esradha
Mandataris

Esradha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InX Bekijk bericht
Hoe gaat het met je eigen forum Esradha?
Wat was de reden eigenlijk dat je dat forum ooit gestart bent?

En wat bedoel je precies, als je zegt dat iedereen zich vooral bezig houdt met het beleren van anderen? Hoe zie je jezelf?

zomaar wat vragen....
Ik kijk er weinig naar om. Het was puur toen de boel hier zou sluiten dat de mensen elkaar nog konden ontmoeten op een andere plek, meer niet.

En verder, ik heb mezelf nooit heilig verklaard als ik sprak over iedereen. Durf jij het ook van jezelf te zeggen dat je dat doet?
Esradha is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2015, 22:15   #110
InX
Voormalig lid

InX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kijk er weinig naar om. Het was puur toen de boel hier zou sluiten dat de mensen elkaar nog konden ontmoeten op een andere plek, meer niet.

En verder, ik heb mezelf nooit heilig verklaard als ik sprak over iedereen.
Tnx voor je antwoorden. Ik vroeg het me af.

En nee, heilig is niemand hier. Ik steek ook met regelmaat hand in eigen boezem... Het maakt het wel leerzaam hier imo.... Actie vs reactie, wat is mijn beleving en mijn rol. Dader vs slachtoffer... De Wie...

De Wat vindt alles okay...
InX is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon