![]() |
|
Alles is bewustzijn De rest is persoonlijke invulling. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#21 | |
Titularis
![]() Geregistreerd: 7 juli 2014
|
![]() Citaat:
Dus jouw zeggen dat ik af moet van mijn geloof in Marie? Marie is enkel een werktuig, een cel in een verruimder leven en Marie heeft de taak, het werk van die cel uit te Voeren...punt. Maar om te weten welk het werk, welk de taak van die cel is moet ik ofwel terugkeren naar de tijd voordat er mensen rondliepen en het instinct de levende wezens leidden, ofwel zal ik mijn menselijke gavens tot het bot moeten uitklaren om opnieuw duidelijk mijn werking in het geheel te zien. Zo zie ik het leven en zo zie ik Marie in dat leven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Titularis
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Donataris
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Donataris
|
![]()
Ik vind het jammer voor je dat je zo stellig "punt" zegt. Daarmee zet je de boel helemaal op slot. Maar dat moet je zelf weten uiteraard. Als het er zo voor staat, dan reageer ik beter niet meer op je.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Titularis
|
![]()
Vergeet die stelligheid van dat punt; ik ben bereid tot verder praten; maar je geeft mij wel voortdurend de indruk om mij, als een onnozel kind op mijn plaats te willen zetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Titularis
|
![]() Citaat:
??????????????????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Kasuaris
![]() Geregistreerd: 29 september 2011
|
![]() Citaat:
Met "vragen" bedoelde ik een open vraag, zonder verwachting, zonder "eis" dat er een (specifiek) antwoord op gegeven wordt; het gaat dus eerder om een uitnodiging. Je zou kunnen zeggen/denken dat het "ik" vrij is al dan niet op die uitnodiging in te gaan om het antwoord te kunnen beleven/zijn. Maar wanneer het niet-antwoorden alle leven uit je lijkt weg te halen, wanneer je door het niet-ingaan op de uitnodiging evenmin nog kan "zijn" dus, dan krijgt de vraag (de uitnodiging tot) zo'n intensiteit dat je deze als het ware WORDT, waardoor er geen andere keuze meer rest dan er op in te gaan (of dood te gaan/zelfmoord te plegen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Donataris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |