Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 7 september 2012, 16:51   #381
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nou ja, dat is nog maar de vraag. Het kan zo zijn dat het niet gaat om HOE geloofwaardig iemand is met zijn verhalen, maar een vraag van, goh, waarom heeft iemand behoefte om allerlei lulverhalen op te hangen? Is dat om aan te geven dat ieder verhaal over onszelf uiteindelijk een lulverhaal is? Maar ja, juist daarom zou het dan weer niks moeten maken, om met je billen bloot te gaan, so to speak. Als alles toch maar een lulverhaal is. Waarom dan zo'n paniek bij openbaar maken van zogenaamde privacygevoelige info? Enfin, dat zijn dan weer vragen die hier naar boven komen.....
Waarom iemand behoefte heeft een of ander lulverhaal op te hangen zal een of andere redenen hebben, die mij persoonlijk niet boeit in die zin dat ik mij daar druk om kan maken. Wel in die zin dat ik het sneu kan vinden dat je dat nodig hebt om jezelf interessant te maken. En ja kan ik mij weer afvragen waar komt dat sneu vinden vandaan. Is dat dan interessant of kan ik dat dan afdoen met het is niet werkelijk belangrijk waarom ik dat sneu vind. Is het belangrijk dat ik altijd precies weet, waarom meeleef met anderen, of is het voldoende om te weten, dat het er eigenlijk niet toe doet.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2012, 17:43   #382
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
HET startpunt om je eigen waarheid te gaan onderzoeken ?
Inzien dat welk verhaal dan ook er niet toe doet, niemand geloven omdat geloof een slechte raadgever is ?

Anderzijds onderzoeken of een kwaad daglicht je werkelijk kan schaden in 'wat' je bent ?
Ja, dat begint alsmaar helderderderder te worden.

Citaat:
Gaan we niettemin, tegen alle regels in, toch een ander zijn waarheid onderzoeken:

Keen lijkt dan wel niet ge?nteresseerd in meningen, i.c. van mevrouw, maar brengt haar evengoed in een kwaad daglicht indien haar idee?n hem niet zinnen. Hij bespeelt (niet minder dan mevrouw) onder vals voorwendsel publiek, hetgeen middels bewustwording zichtbaar is. Wil je dus graag een wereld zien naar jou bevindingen moet je dat gaan uitlokken.
Ik vermoed dat Keen gebeurt.
Zoals ik en iedereen en alles, ja, jij ook. )

Psychologie is priegelen in het 'gebeuren' maar dat gebeurt ook.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2012, 17:58   #383
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Ik vermoed dat Keen gebeurt.
Zoals ik en iedereen en alles, ja, jij ook. )

Psychologie is priegelen in het 'gebeuren' maar dat gebeurt ook.
Je bent als een muis die uit z'n holletje komt om zich even te laten zien maar als iemand z'n voet verzet bent je al snel weer verdwenen.

Je begon over mevrouw waarvan de actie niet verschilt van die van Keen, en nu dat niet ergens op enige instemming stuit, wordt Keen ineens dan maar weer gedaan, hoewel je van mevrouw met evenveel recht kan zeggen dat ze gedaan wordt.

Maar goed je nam eerder wel de verschillen waar en de vraag daarbij is vanwaar die verwondering over zwartmaken bij de een en niet bij de ander ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2012, 19:04   #384
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Je bent als een muis die uit z'n holletje komt om zich even te laten zien maar als iemand z'n voet verzet bent je al snel weer verdwenen.
Nee, nee ik ben geen muis, ik ben Bewustzijn.

Citaat:
Je begon over mevrouw waarvan de actie niet verschilt van die van Keen, en nu dat niet ergens op enige instemming stuit, wordt Keen ineens dan maar weer gedaan, hoewel je van mevrouw met evenveel recht kan zeggen dat ze gedaan wordt.
Uiteraard met dien verschil dat Keen zich dat bewust is en Muuuhfr...niet.
Dat (of is 't "die?") is 'n grote 'IK' met grote letters en vetgedrukt, dat is bekend

Citaat:
Maar goed je nam eerder wel de verschillen waar en de vraag daarbij is vanwaar die verwondering over zwartmaken bij de een en niet bij de ander ?
OMDAT --> Mevr...h?t prototype is van de Afwijking die ze uitvoerig ?n treffend beschrijft.

En di? verbazing kom ik, eerlijk gezegd, maar niet te boven!
Oud 7 september 2012, 20:05   #385
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Nee, nee ik ben geen muis, ik ben Bewustzijn.
Uiteraard met dien verschil dat Keen zich dat bewust is en Muuuhfr...niet.
Dat (of is 't "die?") is 'n grote 'IK' met grote letters en vetgedrukt, dat is bekend
OMDAT --> Mevr...h?t prototype is van de Afwijking die ze uitvoerig ?n treffend beschrijft. En di? verbazing kom ik, eerlijk gezegd, maar niet te boven!
En een muis is geen bewustzijn ?

Ik waag het te betwijfelen of Keen zich daarvan bewust is omdat niets daar op lijkt.

Ja het is wel wonderlijk om te zien hoe iemand zich alsmaar van zijn afwijking bediend.
Oud 8 september 2012, 07:37   #386
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
En een muis is geen bewustzijn?
Tuurlijk.
Zo'n lieffie!

Citaat:
Ik waag het te betwijfelen of Keen zich daarvan bewust is omdat niets daar op lijkt.
Dat mag.
Ik niet.
Citaat:
Ja het is wel wonderlijk om te zien hoe iemand zich alsmaar van zijn afwijking bediend.
Om precies te zijn; alles wat in het boek beschreven staat als zijnde de aard van Het Denken wordt daar uitbundig in praktijk gebracht.

Maar het is wel genoeg geweest zo want de 'achterdecorse' denkactiviteiten beginnen weer gematerialiseerde vormen aan te nemen.
Ik ga Aart's voorbeeld toch maar 's volgen
Die heeft het boek hier met veel vertoon en spontaan gepromoot (zoals ik zelf ook ooit) en heeft zich er verder verre van gehouden.
Slimme jongen dus.
Oud 8 september 2012, 08:29   #387
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:

Maar het is wel genoeg geweest zo want de 'achterdecorse' denkactiviteiten beginnen weer gematerialiseerde vormen aan te nemen.
Ik ga Aart's voorbeeld toch maar 's volgen
Die heeft het boek hier met veel vertoon en spontaan gepromoot (zoals ik zelf ook ooit) en heeft zich er verder verre van gehouden.
Slimme jongen dus.
Mijn verwondering betreft de discrepantie tussen datgene wat er geschreven staat en hoe zich dat leeft c.q. beleeft. Om dezelfde discrepantie ging het mij ook bij Keen, in het zwart maken zijn het twee loten aan dezelfde stam.

Mijn verwondering betreft nu ook jou die vol lof is over het geschreven woord maar vervolgens het als zodanig geleefde gedachtegoed afkeurt. Brengt dat het geschreven woord dan niet eveneens in diskrediet ? Hoe kan dat goed zijn als de geleefde werkelijkheid anders is.

Om die reden ben ik mij niet zeker en waag ik wat te betwijfelen. Ik ben zelf niet dermate geboeid om dat te onderzoeken omdat ik er niks mee heb, maar jij wel kennelijk.
Oud 8 september 2012, 11:00   #388
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Mijn verwondering betreft de discrepantie tussen datgene wat er geschreven staat en hoe zich dat leeft c.q. beleeft. Om dezelfde discrepantie ging het mij ook bij Keen, in het zwart maken zijn het twee loten aan dezelfde stam.
Ik zie Keen niets 'zwartmaken.' Hij geeft aanvankelijk zijn beleving weer en die beleving kan door het denken als 'zwartmaken' worden opgevat wanneer hij reageert op het spreekverbod dat hem vervolgens wordt opgelegd.
Een reactie zo oud als Methusalem, zo oud en dood als het denken zelf.

Citaat:
Mijn verwondering betreft nu ook jou die vol lof is over het geschreven woord maar vervolgens het als zodanig geleefde gedachtegoed afkeurt. Brengt dat het geschreven woord dan niet eveneens in diskrediet ? Hoe kan dat goed zijn als de geleefde werkelijkheid anders is.
Dat is mij ook 'n raadsel hoor en daar kan men alleen maar gissen wat er in de loop der tijd gebeurd is.
Dat zullen wij nooit weten en ik ben niet degene die daar onmiddellijk stellige lulverhalen over gaat opschrijven (hoewel ook ik uiteraard mijn vermoedens heb)
Citaat:
Ik ben zelf niet dermate geboeid om dat te onderzoeken omdat ik er niks mee heb, maar jij wel kennelijk.
Het is mij dan ook juist door alle verwikkelingen (speciaal voor mij zo geregeld door het universum) heel duidelijk waar het hier om gaat en zoals ik al zei is het nog te 'denkachtig' om het over te hebben dus ik heb er ik er ook niks meer mee.
Oud 8 september 2012, 17:52   #389
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Ik zie Keen niets 'zwartmaken.' Hij geeft aanvankelijk zijn beleving weer en die beleving kan door het denken als 'zwartmaken' worden opgevat wanneer hij reageert op het spreekverbod dat hem vervolgens wordt opgelegd.
Een reactie zo oud als Methusalem, zo oud en dood als het denken zelf.
Ach welnee als hij 'ergens niet bovenuit kan komen' begint het zwartmaken, ik heb dat meermaals gezien, alleen kan ik het je niet aantonen omdat ik niet meer weet waar het staat. Misschien ook is het al weer weggehaald, maar ik herken dezelfde energie. Het verschilt niks met die van mevrouw.

Wanneer dat, naar jouw idee, geen zwartmaken is maar beleven dan geldt precies hetzelfde voor mevrouw, dat is dan ook beleven en jouw denken zwart gemaakt te worden. Je meet hier met twee maten. Met dit als gegeven is het allebei wel of allebei niet.

Citaat:
Dat zullen wij nooit weten en ik ben niet degene die daar onmiddellijk stellige lulverhalen over gaat opschrijven (hoewel ook ik uiteraard mijn vermoedens heb)
Dat stellige lulverhalen opschrijven is ook iets wat ik Keen alsmaar zie doen. Eigenaardig dat je dat zo eenzijdig alleen weer bij mevrouw ziet.
De een mag dat naar hartenlust doen bij de ander verfoei je dat.

Citaat:
Het is mij dan ook juist door alle verwikkelingen (speciaal voor mij zo geregeld door het universum) heel duidelijk waar het hier om gaat en zoals ik al zei is het nog te 'denkachtig' om het over te hebben dus ik heb er ik er ook niks meer mee.
Dat is wat energie?n doen op elkaar inwerken, ik heb met deze energie niks, jij (zoals je zelf zegt 'speciaal voor mij zo geregeld door het universum') dus wel. Maar je moet het dan wel in zijn geheel kunnen ontvangen en niet partieel.
Oud 8 september 2012, 18:28   #390
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

O.K. zal best Renoir.
Ik voel nu niet de behoefte om iets te verdedigen.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon