Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Vraag en Aanbod

Vraag en Aanbod Vragen die je hebt met betrekking tot dit onderwerp.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 6 september 2012, 09:23   #361
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
.....en zich vervolgens eens afvragen waarom ze

'de ander beschuldigt om er zelf goed vanaf te komen'
Er is software die het internetten overal op de wereld via de eigen thuissituatie en dus met gebruik van het eigen IP adres mogelijk maken. Er is veel informatie te vinden wanneer je een ware zoeker bent en niet uit bent op eigen gelijk. Onderzoek je gedachten op waarheid.

Je kunt door zelfonderzoek leren inzien en uiteindelijk 'weten' dat je je wereld die je ontmoet zelf schept met idee?n die je daarover maar blijft koesteren. Gaat verdedigen en daarmee steeds vaster overtuigd geraakt door het werken aan het eigen gelijk van dat idee.

Lees maar eens het draadje Vos hoe zoiets er in de praktijk uitziet.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 09:31   #362
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Althans, dat is wat hij ons wil doen geloven, nietwaar? Volgens de spionnen van de mevrouw wier naam hier niet nader genoemd mag worden, blijkt van al die verhalen niks te kloppen. Dus kom je godbetert weer bij jezelf uit. Wat (of wie) geloof jij? Oh nee toch niet...het gaat hier om waarheidsvinding. Dan is de vraag: wat is waar?
Is de vraag of je daar ?berhaupt mee bezig wilt houden.Toen ik het las vroeg ik mij dus af, waarom is dat belangrijk neer te zetten? Dient dat nog het wezenlijke of het persoonlijke? Is dat nog puur aanzet tot Zelfonderzoek of spelen daar niet toch ook eigen dingen mee? En wat maakt dat uit voor het geheel? Die vragen kwamen in mij op.

Op zich zou je de geloofwaardigheid van de persoon (ook niet die van mevrouw) niet meer uit moeten maken als je zelf evenwichtig in je vel steekt. Enige wat te bedenken valt, wil je samen leven/zijn/verkeren met een persoon die eventueel onwaarheden vertelt. Zolang het mij niet persoonlijk schaadt kan ik wel met zo iemand nog steeds door een deur.
En op moment dat er schade optreedt ben ik weer met mezelf bezig en kan ook nog besluiten dat dat toch ook weer mijn pakkie aan is. Zolang diegene niet levensbedreigend of zo voor me is valt het nog bij mezelf te houden.

Je kunt hem altijd confronteren met dat hij mooi kan vertellen, en vragen waarom hij dat doet?
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 09:39   #363
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Althans, dat is wat hij ons wil doen geloven, nietwaar? Volgens de spionnen van de mevrouw wier naam hier niet nader genoemd mag worden, blijkt van al die verhalen niks te kloppen. Dus kom je godbetert weer bij jezelf uit. Wat (of wie) geloof jij? Oh nee toch niet...het gaat hier om waarheidsvinding. Dan is de vraag: wat is waar?
Ik wens hem dat hij gewoon dat doet wat hij leuk vind, ver weg te zijn.
En dat niet klopt dat hij dat uit zijn duim moet zuigen. Bergen bv. is een prachtige omgeving, krijgen wekelijks verslag, mijn zoon heeft deze voor zijn deur liggen. Al heeft lekker wegdromen in je huis ook wel wat...
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 14:24   #364
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Er is software die het internetten overal op de wereld via de eigen thuissituatie en dus met gebruik van het eigen IP adres mogelijk maken. Er is veel informatie te vinden wanneer je een ware zoeker bent en niet uit bent op eigen gelijk. Onderzoek je gedachten op waarheid.

Je kunt door zelfonderzoek leren inzien en uiteindelijk 'weten' dat je je wereld die je ontmoet zelf schept met idee?n die je daarover maar blijft koesteren. Gaat verdedigen en daarmee steeds vaster overtuigd geraakt door het werken aan het eigen gelijk van dat idee.
Het is voor 'Het Denken' moeilijk te verkroppen als het door z'n eigen gewicht(igheid) door z'n troon zakt.
Ogenblik-sem is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 14:29   #365
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Toen ik het las vroeg ik mij dus af, waarom is dat belangrijk neer te zetten? Dient dat nog het wezenlijke of het persoonlijke? Is dat nog puur aanzet tot Zelfonderzoek of spelen daar niet toch ook eigen dingen mee? En wat maakt dat uit voor het geheel? Die vragen kwamen in mij op.
De antwoorden op die vragen kun je daar ook fijn lezen: ...'de ander beschuldigt om er zelf goed vanaf te komen'
Een ?nige ?chte verlichte in het nauw maakt soms rare sprongen.
Oud 6 september 2012, 14:34   #366
Ogenblik-sem
Bibliothecaris

Standaard

Citaat:
Ik wens hem dat hij gewoon dat doet wat hij leuk vind, ver weg te zijn.
En dat niet klopt dat hij dat uit zijn duim moet zuigen.
Wanneer heb ik dat nog eens hier neergezet? --> "Geloof dat toch niet g?k!!"

Denk...denk..denk...Was dat niet toen Arie hier in cognito verscheen (alweer) ten dienste van eerdere rare sprongen van de ?nige, ?chte verlichte? .....hmmmm.
Oud 6 september 2012, 17:40   #367
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ogenblik-sem Bekijk bericht
Het is voor 'Het Denken' moeilijk te verkroppen als het door z'n eigen gewicht(igheid) door z'n troon zakt.
Dan is het toch al gebeurd, wat kan het denken daaraan nog veranderen ?
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 21:20   #368
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Bemoei je dus niet met de geloofwaardigheid rond een ander, er is genoeg bij je zelf te doen.
Wat er bij jezelf te doen is onderzoeken waarom je je bezig zou willen houden met de geloofwaardigheid van anderen. Omdat je daarin je eigen geloofwaardigheid weerspiegelt ziet? Of gaat het om de vraag hoeveel waarde je je geloof toedicht? Enfin..zomaar wat van die vragen die dan opborrelen....
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 september 2012, 21:30   #369
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op zich zou je de geloofwaardigheid van de persoon (ook niet die van mevrouw) niet meer uit moeten maken als je zelf evenwichtig in je vel steekt.
Nou ja, dat is nog maar de vraag. Het kan zo zijn dat het niet gaat om HOE geloofwaardig iemand is met zijn verhalen, maar een vraag van, goh, waarom heeft iemand behoefte om allerlei lulverhalen op te hangen? Is dat om aan te geven dat ieder verhaal over onszelf uiteindelijk een lulverhaal is? Maar ja, juist daarom zou het dan weer niks moeten maken, om met je billen bloot te gaan, so to speak. Als alles toch maar een lulverhaal is. Waarom dan zo'n paniek bij openbaar maken van zogenaamde privacygevoelige info? Enfin, dat zijn dan weer vragen die hier naar boven komen.....
Oud 6 september 2012, 21:35   #370
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat niet klopt dat hij dat uit zijn duim moet zuigen.
Het zal me een biet zijn of het klopt. Ik ben ge?nteresseerd in het waarom van het duimzuigen. Duimzuigen hoort bij kinderen. Is dat omdat je opnieuw kind bent geworden of omdat je nog niet volwassen bent? That's the question.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon