Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Gedegen zelfonderzoek > Gedegen zelfonderzoek

Gedegen zelfonderzoek Wat zijn je ervaringen met zelfonderzoek die je hebt opgedaan.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 8 augustus 2011, 20:08   #1
Naadje
Voormalig lid

Naadje's schermafbeelding

Standaard Loeloedji, kleine rode bloem.

In het verlengde, van de door mij gestarte discussie over dementie, even iets over Loeloedji.......

Wat kan ik mij nog herinneren van dat boek en meer nog, wat sprak me er zo in aan? Daar heb ik mijn hersenen even over gepijnigd in de nacht van zaterdag op zondag en ik ben tot de conclusie gekomen, dat wat mij er zo in aansprak, het onbekende was.

Loeloedji, het zigeunermeisje dat met haar familie, met een paard en wagen, de wijde wereld doortrok. Ze leefden bij de dag, geen dag was hetzelfde en het was iedere keer weer een verrassing wat de volgende dag in petto had. Hadden ze te eten, hadden ze een plaats om te bivakkeren, en al zulks meer.

Het idee van vrijheid om zo de wijde wereld rond te trekken mag dan tot de verbeelding hebben gesproken, maar meer nog was het het onbekende dat me trok. En me mijn hele leven is blijven trekken. Dat en hoe te overleven in een wereld , waarin jij als uitschot gezien en behandeld wordt? Wellicht heeft daar mijn identificatie met de underdog voor het eerst post gevat, het lijkt me nu een plausibele verklaring.

De behoefte om onrecht te bestrijden. Te willen strijden voor een rechtvaardige wereld en hen een stem te geven die ze zelf niet hadden. Zoiets?..........

Pfffff....waar hou ik me toch allemaal weer mee bezig? Ik heb vakantie verdomme......
Naadje is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2011, 22:18   #2
Maria
Donataris

Maria's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Pfffff....waar hou ik me toch allemaal weer mee bezig? Ik heb vakantie verdomme......
Misschien wel omdat je het gewoon niet laten kunt. Dat het je ziel en zaligheid is.
Maria is offline   Met citaat reageren
Oud 8 augustus 2011, 23:21   #3
Naadje
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maria Bekijk bericht
Misschien wel omdat je het gewoon niet laten kunt. Dat het je ziel en zaligheid is.
Laten we het daar maar op houden.
Oud 9 augustus 2011, 15:59   #4
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naadje Bekijk bericht
Wellicht heeft daar mijn identificatie met de underdog voor het eerst post gevat, het lijkt me nu een plausibele verklaring.

De behoefte om onrecht te bestrijden. Te willen strijden voor een rechtvaardige wereld en hen een stem te geven die ze zelf niet hadden. Zoiets?..........
Hoe voelt dat onrecht bestrijden en opkomen voor die zgn underdog dan voor jou Nada?

Ik kan het toch niet laten want ik heb, God betere mij, vandaag op het R-forum gelezen hoe jij bezig was iemand tot underdog te proberen te maken en zag ik dat je, God betere hem, BB mee kreeg in je cynistrische verhaaltje.

Tenenkrommend hoe jij jezelf, ten koste van een ander, een goed en sterk gevoel bezorgd. Want ik neem tenminste aan dat het je een 'I'm de king of the world gevoel geeft'?

Zo dat wilde ik toch even kwijt, zo tussen al het verdere.......( nou ik heb er niet eens een woord voor eigenlijk ) hier op het zelfkennisforum door.

Veel plezier verder met dat ten koste van degene die jij als de vijand/aanvaller ziet....... opkomen voor de underdog of hoe je dat ook zien mag.

Gegroet Marijke.

Wijziging aangebracht door Madelief op 9 augustus 2011 om 16:20.
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 16:07   #5
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Toevoegend:

Ik mag toch hopen dat jij snel die identificatie met die zgn underdog zal verliezen om de ??n of andere reden.

En Ps: wie is nu feitelijk de underdog Nada, de underdog of degene is dat nu degene geworden die jij als de vijand ziet?

Ik vraag het me af.....Ik zou, als ik jou was, voor de laatste gaan als ik jou was, maar goed dat ben ik, de onnozele, niet al te beister intelligente, hals.
Oud 9 augustus 2011, 16:30   #6
Naadje
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Madelief Bekijk bericht
En Ps: wie is nu feitelijk de underdog Nada, de underdog of degene is dat nu degene geworden die jij als de vijand ziet?
Marijke, ik zie geen vijanden, maar ik snap dat jij ze ziet. Zou ik ook hebben als ik voortdurend met mezelf (en alles en iedereen) in oorlog was.
Oud 9 augustus 2011, 17:19   #7
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Weet je wat erg is Nada dat je jezelf zo graag voor de gek wilt houden en vooral wilt blijven houden.

Jij bent de gene die underdogs ziet waar voor op gekomen moet worden, niet ik.

Bovendien is de oorlog die ik aan het voeren ben een oorlog van totaal andere megatude/orde, jij kan je daar zelfs geen voorstelling bij maken ben ik bang, dan de oorlog die jij voor die zgn rechtvaardigheid, zo noemde je het toch als ik me goed herinner, aan het voeren bent, want je hebt niet eens in de gaten dat je in een oorlog betrokken bent, daarvoor heb je hoofd te diep onder de knusse, zgn. warme koester-, ik ben zo geweldig (bezig) dekens verstopt.

Ik ben benieuwd wat je antw. op de vraag die die iemand, waar je zo gek op bent volgens de laatste berichten, jou gesteld heeft op het R-forum gaat antwoorden. Ik verheug me al vast op het bloedbad dat je met in je zgn goedhartigheid cq barmhartigheid gaat aanrichten.

Het zal weer tenenkrommende gaan worden waarschijnlijk heb ik zo het vermoeden. Ik hoop echter dat je me gaat teleurstellen om heel eerlijk te z zijn.

Groeten Marijke
Oud 9 augustus 2011, 17:46   #8
Naadje
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Weet je wat erg is Nada dat je jezelf zo graag voor de gek wilt houden en vooral wilt blijven houden.

Jij bent de gene die underdogs ziet waar voor op gekomen moet worden, niet ik.

Bovendien is de oorlog die ik aan het voeren ben een oorlog van totaal andere megatude/orde, jij kan je daar zelfs geen voorstelling bij maken ben ik bang, dan de oorlog die jij voor die zgn rechtvaardigheid, zo noemde je het toch als ik me goed herinner, aan het voeren bent, want je hebt niet eens in de gaten dat je in een oorlog betrokken bent, daarvoor heb je hoofd te diep onder de knusse, zgn. warme koester-, ik ben zo geweldig (bezig) dekens verstopt.

Ik ben benieuwd wat je antw. op de vraag die die iemand, waar je zo gek op bent volgens de laatste berichten, jou gesteld heeft op het R-forum gaat antwoorden. Ik verheug me al vast op het bloedbad dat je met in je zgn goedhartigheid cq barmhartigheid gaat aanrichten.

Het zal weer tenenkrommende gaan worden waarschijnlijk heb ik zo het vermoeden. Ik hoop echter dat je me gaat teleurstellen om heel eerlijk te z zijn.

Groeten Marijke
Marijke, Marijke......vijanden, oorlogen, bloedbaden.....ik zal je ongetwijfeld diep teleurstellen, maar ik heb er niks mee.
Oud 9 augustus 2011, 18:23   #9
Madelief
Voormalig lid

Standaard

Nada jij had het toch over opkomen voor de/een underdog?

Wanneer je het bestaan van een zgn underdog, waar je het voor zou moeten opnemen, erkent, dan komt er automatisch ook een soortement van vijand om de hoek kijken die die underdog in leven roept anders heb jij niks om voor op te komen om jezelf een goed gevoel, of zoiets, te bezorgen heb ik zo het idee.

Maar goed ik zal te stom zijn waarschijnlijk om jou logica in deze te begrijpen want volgens mij gaat het ??n samen met het ander.

Wanneer ik jou was Nada, maar dat ben je niet, zou ik gewoon eens eerlijk worden en voor jezelf aanvaarden, dus uit de ontkenning te treden, dat je wel degelijk iets hebt met oorlogsvoering wanneer je het voor iets of iemand opneemt of meent op te moeten nemen, je hoeft wat dat aangaande wat mij betreft de onschuldige broek niet zo hoog op te houden hoor.

Bovendien je weet nooit, straks komt er iemand met een schaar en die knipt zo zonder dat je het in de gaten heb die broek van je gat.

Mocht dat gebeuren dan wens ik alvast sterkte vanuit deze kant .

Wijziging aangebracht door Madelief op 9 augustus 2011 om 18:45.
Reden: aanvulling in de 3e alinea
Oud 9 augustus 2011, 22:37   #10
Naadje
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Bovendien je weet nooit, straks komt er iemand met een schaar en die knipt zo zonder dat je het in de gaten heb die broek van je gat.
Nou, laat ze maar komen Marijke. Mijn gat mag gezien worden.
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon