Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Niet-forum-gerelateerde onderwerpen > Wetenswaardig

Wetenswaardig Hier kun je bijvoorbeeld de aandacht vestigen op bezienswaardige programma op radio en TV.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 3 december 2020, 16:30   #411
Vagebond
Missionaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Arm wezentje, je lijkt een gekooid dier dat los gelaten is, en als een bezetene op degene met wie ze geobsedeerd is, afstormt.
Je zult het toch maar alleen moeten doen, bezeten dier.
Uitgerust en wel, wilt Vagebond nog een rondje.Ik kijk wat ik voor jou kan doen V.
Begin anders met de stappen van Wolzak, Vagebond.
Je hebt een probleem met Mihaela, en ...
Hap, hap, hap, de'r is een kip zonder kop die honger heeft.
Het wonder wordt al groter...

Lekker ding ben je Mihaela
Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2020, 16:30   #412
Anna
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht
Lieve schat mij kan het echt niet schelen of jij Mihaela onder de negeerknop hebt gezet of niet. Zelf heb ik haar, omdat ik haar gedans en gekakel als een kip zonder kop ook meer dan zat was en de hoop, omdat het om een kip zonder kop gaat, dat het waanzinnige gedrag van deze kip op een dag zou stoppen had opgegeven en dus de eindconclusie niet anders kon zijn dan dat deze kip een tegennatuurlijk wonder der natuur is en zij er dus niks aan kan veranderen.
Nu zie ik dan dus alleen nog maar een kip zonder kop die clownesk kakelend rondspringt waar heel soms, maar dat is in mijn ogen meer een ongeval dan een bewuste actie van de kip zijn kant, iets zinnigs uit lijkt te komen.

M.a.w. wanneer het om om ons bewegen op het bewegen van kippen zonder kop gaat, kunnen we uitstekend de Diederik Wolsak methode op toepassen op ons eigen bewegen omdat we van kippen zonder kop niet kunnen verwachten of van kippen in het algemeen niet kunnen verwachten dat zij hun gedrag zullen wijzigen omdat wij geen of nog geen weg weten met hun zgn irrationele bewegen
Ha Vagebond
Ja ja ja ja en verder hou me graag stil omdat ik me niet meer wil laten verleiden in mijn deel in het gekrakeel.
De negeerknop is een uitkomst : kan nu zelf kiezen wat ik wel of niet lees ipv me af te melden als forumlid.
Nogmaals ben het eens met Wolsack wat verantwoordelijkheid betreft, daar valt voor mij ook het afwenden in.
Anna is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2020, 16:40   #413
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna Bekijk bericht
en verder hou me graag stil in.
Jammer voor Vagebond, zoals ik al zei, moet je het maar alleen doen..
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2020, 16:41   #414
Mihaela
Plenipotentiaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond Bekijk bericht

Lekker ding ben je Mihaela
Jij zo te lezen verre van.
Mihaela is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2020, 16:53   #415
Vagebond
Missionaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mihaela Bekijk bericht
Jij zo te lezen verre van.
Tja, lieverd hoe ik er voor jou uit zie is verder niet mijn zaak. Dus zie jij iets anders dan een lekker ding dan is dat waar jij waarschijnlijk het liefst naar kijkt

Vagebond is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2021, 23:23   #416
Darsho
Mandataris

Darsho's schermafbeelding

Standaard Holotropische ademhaling

Uit zijn enige boek..
Citaat:
Holotropische ademhaling

Holotropische ademhaling is een ademhalingstechniek die in het Westen is geïntroduceerd door Dr. Stan Grof, een vooraanstaande psychiater en spiritueel therapeut. Hij bedacht dat hij met prana- ademhaling verhelderende resultaten zou kunnen bereiken.
Belangrijk bij deze ademhalingstechniek is dat je dit niet alléén doet maar onder begeleiding van een ervaren facilitator. Als je het gaat doen is het de bedoeling dat je alsmaar doorgaat, zonder pauze op het moment dat je longen helemaal vol of helemaal leeg zijn.
Beoefenaars van de techniek maken melding van heel uiteenlopende fysieke reacties, van een tinteling in de handen en voeten tot misselijkheid en zelfs tetanie, een vorm van onwillekeurige verkramping van de spieren in de handen. Al dit soort symptomen gaan vanzelf voorbij als je doorgaat met deze ademhaling. Deze techniek leidt tot een verandering in het bewustzijn, waarbij men vaak toegang krijgt tot delen van de psyche die normaal niet toegankelijk zijn. Wanneer deze diep verborgen herinneringen aan de oppervlakte komen, ervaart de cliënt vaak een diepgaand gevoel van bevrijding.

Deze heelwijze passen we regelmatig toe. Ik zal je een voorbeeld geven uit mijn eigen leven – iets dat bij mij bovenkwam toen ik ongeveer een jaar bezig was met de verandering in mijn leven. Ik was toen in de vijftig. Je herinnert je misschien nog dat ik als klein jongetje in een krijgsgevangenenkamp heb gezeten. Op dit punt op mijn levenspad dacht ik dat die hele kampervaring wel uit mijn systeem was. Ik voelde geen haat jegens de kampwachten, en ik had geen last van restjes animositeit jegens het feit op zich. Ik voelde er feitelijk niets bij. En dus dacht ik dat ik het volledig achter me had gelaten.
Maar in werkelijkheid was het iedere keer dat het kamp ter sprake kwam, bij workshops of in andere gesprekken, alsof mijn strot werd dichtgeknepen. Gaandeweg werd het me duidelijk dat er nog altijd iets was in verband met die ervaring dat ik nog niet onder ogen had gezien.
En dus besloot ik om dit onderwerp aan te pakken in een sessie holotropische ademhaling. Binnen vijf minuten zat ik te loeien als een stier. Wat me duidelijk werd, was dat ik me verantwoordelijk voelde voor al het lijden dat ik in het kamp had gezien. Ik dacht dat het allemaal mijn schuld was. Even later ging ik inzien dat ik me verantwoordelijk voelde voor alle kampen overal ter wereld – en in het verlengde daarvan voor de hele Tweede Wereldoorlog!

Ik liep rond met een gigantisch, irrationeel schuldgevoel over de eerste drie jaar van mijn leven, dat met de gangbare cognitieve methoden nooit naar boven had kunnen komen. Als een reguliere therapeut ooit tegen me zou zeggen: ‘Jouw probleem is dat je de schuld voor de Tweede Wereldoorlog op je hebt genomen’, dan zou ik hoofdschuddend de deur uit lopen. En toch was dat precies waar ik me bewust van was geworden: een diepgewortelde overtuiging die ik vijftig jaar lang had uitgeleefd in permanente woede en middelenmisbruik. Die sessie was echt het keerpunt in mijn leven!
Vergelijkbare doorbraken worden bereikt door middel van holotropische ademhaling in ons centrum en tijdens workshops over de gehele wereld.

Uittreksel van: Diederik Wolsak. 'Choose Again’.

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon