Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Tweegesprekken

Tweegesprekken Hier kun je een tweegesprek aanvragen om samen een onderwerp te bespreken, geen discussie.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 14 juni 2013, 15:07   #1
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard Tweegesprek Lamaar en Nadje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lamaar Bekijk bericht
Ik neem jouw veranderde houding waar, Nadje. En ik weet dat Rob in het zelfbevestigingsgroepje van Rennie behoort. Zijdelings ben jij aangetrouwd aan dat groepje, dat is wat ik waar neem.

En dat geeft weer wat ego gedoe. Niks bijzonders eigenlijk hier.
Nav bovenstaande ben ik best bereid te kijken naar mijn veranderde houding en wat hieraan ten grondslag ligt. Zoals in eerder bericht aangegeven, ook vwb de sfeer hier, ben ik niet alleen verantwoordelijk. Daar wil ik wel naar kijken en verder uitdiepen. Wil je met mij een tweegesprek aan gaan Lamaar, zodat we deze dingen voor onszelf helder kunnen krijgen?
Nadje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2013, 17:03   #2
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht
Nav bovenstaande ben ik best bereid te kijken naar mijn veranderde houding en wat hieraan ten grondslag ligt. Zoals in eerder bericht aangegeven, ook vwb de sfeer hier, ben ik niet alleen verantwoordelijk. Daar wil ik wel naar kijken en verder uitdiepen. Wil je met mij een tweegesprek aan gaan Lamaar, zodat we deze dingen voor onszelf helder kunnen krijgen?
Ik stel me altijd op als de onafhankelijke waarneemer, Nadje. Ik weet hoe ego werkt. Ik weet een beetje hoe de spelletjes hier gespeeld worden. En ik ben bepaald niet dom.

Wat jij bijvoorbeeld niet kan zien is dat die hele verbouwing van het forum gisteravond alleen maar was bedoeld om mij het reageren onmogelijk te maken. Alles hangt met elkaar samen.

Onze Grote Lijder doet er alles aan om zijn 'egoloosheid' te behouden (pijnvermijding) en is een ware oorlog gestart. Hetzelfde fenomeen wat tot Auschwitz heeft geleidt.

En jij speelt daar via Rob ook je rolletje in. Misschien ben je het je niet eens bewust.
Freerider is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2013, 17:21   #3
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel me altijd op als de onafhankelijke waarneemer, Nadje. Ik weet hoe ego werkt. Ik weet een beetje hoe de spelletjes hier gespeeld worden. En ik ben bepaald niet dom.

Wat jij bijvoorbeeld niet kan zien is dat die hele verbouwing van het forum gisteravond alleen maar was bedoeld om mij het reageren onmogelijk te maken. Alles hangt met elkaar samen.

Onze Grote Lijder doet er alles aan om zijn 'egoloosheid' te behouden (pijnvermijding) en is een ware oorlog gestart. Hetzelfde fenomeen wat tot Auschwitz heeft geleidt.

En jij speelt daar via Rob ook je rolletje in. Misschien ben je het je niet eens bewust.
Ik zou mijn veranderde houding naar jou toe willen onderzoeken. Die had/heeft te maken met wat Renoir doet, volgens jou? Verklaar je nader.
Oud 14 juni 2013, 19:08   #4
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Ik zou mijn veranderde houding naar jou toe willen onderzoeken. Die had/heeft te maken met wat Renoir doet, volgens jou? Verklaar je nader.
Je was nogal rebels naar het zelfbevestigingsclubje toe de laatste tijd. Ik zag je 'jezelf' zijn. Uiteraard weet ik niet wat er zich allemaal afspeelt bij jou thuis. Maar aangezien jouw echtgenoot lid is van dat zelfbevestigingsclubje ligt de reden voor de hand. Denk er maar eens over na Nadje?.

Ben jij een bezit van Rob of ben je een zelfstandig handelende vrouw?

Uiteraard is mij ook niet ontgaan dat Rob de 'dokter Rob houding' heeft laten varen.

Je hoeft niet eens rechtstreeks tot de orde zijn geroepen, soms gaan die dingen ongezegd. Tussen de regels door.
Oud 14 juni 2013, 19:37   #5
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je was nogal rebels naar het zelfbevestigingsclubje toe de laatste tijd. Ik zag je 'jezelf' zijn. Uiteraard weet ik niet wat er zich allemaal afspeelt bij jou thuis. Maar aangezien jouw echtgenoot lid is van dat zelfbevestigingsclubje ligt de reden voor de hand. Denk er maar eens over na Nadje?.

Ben jij een bezit van Rob of ben je een zelfstandig handelende vrouw?

Uiteraard is mij ook niet ontgaan dat Rob de 'dokter Rob houding' heeft laten varen.

Je hoeft niet eens rechtstreeks tot de orde zijn geroepen, soms gaan die dingen ongezegd. Tussen de regels door.
Lamaar waar denk je aan als je het hebt over wat er zich hier thuis afspeelt? Heb je van mij de indruk gekregen dat ik geen zelfstandig handelende vrouw zou zijn? Dat ik Rob's bezit ben en me door hem tot de orde laat roepen, gestel al dat ie dat zou doen? Ik vraag me in alle oprechtheid af wat voor beeld jij van onze relatie hebt en waar je je daarbij op baseert.
Oud 14 juni 2013, 19:38   #6
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Lamaar waar denk je aan als je het hebt over wat er zich hier thuis afspeelt? Heb je van mij de indruk gekregen dat ik geen zelfstandig handelende vrouw zou zijn? Dat ik Rob's bezit ben en me door hem tot de orde laat roepen, gestel al dat ie dat zou doen? Ik vraag me in alle oprechtheid af wat voor beeld jij van onze relatie hebt en waar je je daarbij op baseert.
Dat heb ik je verteld, Nadje. Je houding is veranderd en ik zoek een verklaring. De meest voor de hand liggende heb ik gegeven. Maar jij mag ook een ingewikkeldere verklaring geven.
Oud 14 juni 2013, 19:49   #7
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik je verteld, Nadje. Je houding is veranderd en ik zoek een verklaring. De meest voor de hand liggende heb ik gegeven. Maar jij mag ook een ingewikkeldere verklaring geven.
Ik vond mijn verklaring een stuk minder ingewikkeld. Bovendien ben ik van mening dat mijn houding niet verandert is. Er was hooguit even sprake van enige irritatie. Ik zag je, in mijn optiek, draaien en keren en ontwijken. In eerste instantie plaagde ik je een beetje met dat escapisme, maar toen kreeg ik de indruk dat je je hakken in het zand ging zetten. Toen ben ik er ook uit gegaan gisteravond, ik wist dat je toch geen antwoord meer zou geven en dus had verder doorgaan voor mij geen zin. Vanochtend dacht ik nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar , wederom vanuit hier gezien, leek de verstarring eerder sterker te zijn en (b)leek het conflict weer op te laaien (en dan richting Rennie bedoel ik).

En dat terwijl ik nou juist vond en ook gisteren al benoemd had, dat Rennie zich juist iets milder leek uit te drukken, of althans daar een poging toe deed. Ik zag dat en wilde dat ondersteunen en vandaar ook mijn opmerking hem niet teveel voor de voeten te willen lopen in zijn onvolprezen onderzoek. Mijn irritatie naar jou toe is nu weg, nu ik weer bereidheid meen te zien bij jou, door de moeite te nemen met mij hier het tweegesprek over te aan te gaan. Dit is uiteraard mijn kant van de zaak. En wat er zich tussen Rob en jou afspeelt staat hier, wat mij betreft los van. Buiten het feit dat Rob mijn man is en ik hem altijd half sta. Hetgeen iets totaal anders is dan dat ik het altijd met hem eens ben.
Oud 14 juni 2013, 20:14   #8
Freerider
Time Out token

Standaard

Citaat:
Ik vond mijn verklaring een stuk minder ingewikkeld. Bovendien ben ik van mening dat mijn houding niet verandert is. Er was hooguit even sprake van enige irritatie. Ik zag je, in mijn optiek, draaien en keren en ontwijken. In eerste instantie plaagde ik je een beetje met dat escapisme, maar toen kreeg ik de indruk dat je je hakken in het zand ging zetten. Toen ben ik er ook uit gegaan gisteravond, ik wist dat je toch geen antwoord meer zou geven en dus had verder doorgaan voor mij geen zin. Vanochtend dacht ik nieuwe ronde, nieuwe kansen, maar , wederom vanuit hier gezien, leek de verstarring eerder sterker te zijn en (b)leek het conflict weer op te laden.

En dat terwijl ik nou juist vond en ook gisteren al benoemd had, dat Rennie zich juist iets milder leek uit te drukken, of althans daar een poging toe deed. Ik zag dat en wilde dat ondersteunen en vandaar ook mijn opmerking hem niet teveel voor de voeten te willen lopen in zijn onvolprezen onderzoek. Mijn irritatie naar jou toe is nu weg, nu ik weer bereidheid meen te zien bij jou, door de moeite te nemen met mij hier het tweegesprek over te aan te gaan. Dit is uiteraard mijn kant van de zaak. En wat er zich tussen Rob en jou afspeelt staat hier, wat mij betreft los van. Buiten het feit dat Rob mijn man is en ik hem altijd half sta. Hetgeen iets totaal anders is dan dat ik het altijd met hem eens ben.

Ik heb dat 'escapisme' niet als plagen opgevat. Ik heb dat woord gebruikt om Aart zijn egoloosheid mee aan te duiden. Jij gebruikte het even later en ik zag het als jijbak. Mogelijk ligt daar een verkeerde interpretatie mijnerzijds. Zo groot is mijn vertrouwen in jou kennelijk nog niet. Vertrouwen is eigenlijk niets anders dan een wederzijdse egoloze toestand. Vertrouwen is ook moeilijk te verwerven in dit toneel van ego-strijd.

Rennie wil niets anders dan mij bij de eerste de beste gelegenheid lozen. En dan komt het hem slecht uit als de vrouw van een van zijn zelfbevestigingsgroepje met mij op goede voet staat. Zo werkt ego nu eenmaal. Zijn ego wil zijn 'egoloosheid' beschermen en daarom manipuleert hij via list en bedrog. Hoe we het ook wenden of keren : je bent en blijft aangetrouwd aan dat zelfbevestigingsclubje.

Juist ik als kenner van het ego bij uitstek weet hoe het werkt in de slangenkuil
Oud 14 juni 2013, 20:27   #9
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat 'escapisme' niet als plagen opgevat. Ik heb dat woord gebruikt om Aart zijn egoloosheid mee aan te duiden. Jij gebruikte het even later en ik zag het als jijbak. Mogelijk ligt daar een verkeerde interpretatie mijnerzijds. Zo groot is mijn vertrouwen in jou kennelijk nog niet. Vertrouwen is eigenlijk niets anders dan een wederzijdse egoloze toestand. Vertrouwen is ook moeilijk te verwerven in dit toneel van ego-strijd.
Wat bedoel je met jij-bak? En wat is het verband tussen een verkeerde interpretatie en vertrouwen? Ik zie vertrouwen eigenlijk meer als een manier van leven. Of een houding waarmee je het leven tegemoet treedt, of wilt treden. Vertrouwen is een keuze zou ik zeggen.

Citaat:
Rennie wil niets anders dan mij bij de eerste de beste gelegenheid lozen. En dan komt het hem slecht uit als de vrouw van een van zijn zelfbevestigingsgroepje met mij op goede voet staat. Zo werkt ego nu eenmaal. Zijn ego wil zijn 'egoloosheid' beschermen en daarom manipuleert hij via list en bedrog. Hoe we het ook wenden of keren : je bent en blijft aangetrouwd aan dat zelfbevestigingsclubje.

Juist ik als kenner van het ego bij uitstek weet hoe het werkt in de slangenkuil
Zoals ik Rennie vanochtend gelezen heb, staat hij er dubbel in, mbt dat lozen van jou. Ik denk, Rennie al enige jaren kennende, dat hij niet zal schromen om jou te lozen als hem dat belieft. Los van wat ik daarvan vind of tot welk clubje ik behoor. (Zo daar al sprake van is, van een dergelijk clubje). Rennie maakt zo zijn eigen afwegingen is mijn indruk.
Oud 14 juni 2013, 20:29   #10
Nadje
Staffunctionaris

Nadje's schermafbeelding

Standaard

Daar nog aan toevoegend. Ik ben bijvoorbeeld van mening dat Rennie veel te weinig vertrouwen heeft. In de mensen op dit forum en op "de goede afloop". Dat dan weer wel.

Ik ben er trouwens even uit. Latersssss....
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon