![]() |
|
Tweegesprekken Hier kun je een tweegesprek aanvragen om samen een onderwerp te bespreken, geen discussie. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#1 |
Staffunctionaris
![]() Geregistreerd: 10 maart 2012
|
![]()
Nav bovenstaande ben ik best bereid te kijken naar mijn veranderde houding en wat hieraan ten grondslag ligt. Zoals in eerder bericht aangegeven, ook vwb de sfeer hier, ben ik niet alleen verantwoordelijk. Daar wil ik wel naar kijken en verder uitdiepen. Wil je met mij een tweegesprek aan gaan Lamaar, zodat we deze dingen voor onszelf helder kunnen krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Time Out token
|
![]() Citaat:
Wat jij bijvoorbeeld niet kan zien is dat die hele verbouwing van het forum gisteravond alleen maar was bedoeld om mij het reageren onmogelijk te maken. Alles hangt met elkaar samen. Onze Grote Lijder doet er alles aan om zijn 'egoloosheid' te behouden (pijnvermijding) en is een ware oorlog gestart. Hetzelfde fenomeen wat tot Auschwitz heeft geleidt. En jij speelt daar via Rob ook je rolletje in. Misschien ben je het je niet eens bewust. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Time Out token
|
![]() Citaat:
Ben jij een bezit van Rob of ben je een zelfstandig handelende vrouw? Uiteraard is mij ook niet ontgaan dat Rob de 'dokter Rob houding' heeft laten varen. Je hoeft niet eens rechtstreeks tot de orde zijn geroepen, soms gaan die dingen ongezegd. Tussen de regels door. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Time Out token
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
En dat terwijl ik nou juist vond en ook gisteren al benoemd had, dat Rennie zich juist iets milder leek uit te drukken, of althans daar een poging toe deed. Ik zag dat en wilde dat ondersteunen en vandaar ook mijn opmerking hem niet teveel voor de voeten te willen lopen in zijn onvolprezen onderzoek. Mijn irritatie naar jou toe is nu weg, nu ik weer bereidheid meen te zien bij jou, door de moeite te nemen met mij hier het tweegesprek over te aan te gaan. Dit is uiteraard mijn kant van de zaak. En wat er zich tussen Rob en jou afspeelt staat hier, wat mij betreft los van. Buiten het feit dat Rob mijn man is en ik hem altijd half sta. Hetgeen iets totaal anders is dan dat ik het altijd met hem eens ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Time Out token
|
![]() Citaat:
Ik heb dat 'escapisme' niet als plagen opgevat. Ik heb dat woord gebruikt om Aart zijn egoloosheid mee aan te duiden. Jij gebruikte het even later en ik zag het als jijbak. Mogelijk ligt daar een verkeerde interpretatie mijnerzijds. Zo groot is mijn vertrouwen in jou kennelijk nog niet. Vertrouwen is eigenlijk niets anders dan een wederzijdse egoloze toestand. Vertrouwen is ook moeilijk te verwerven in dit toneel van ego-strijd. Rennie wil niets anders dan mij bij de eerste de beste gelegenheid lozen. En dan komt het hem slecht uit als de vrouw van een van zijn zelfbevestigingsgroepje met mij op goede voet staat. Zo werkt ego nu eenmaal. Zijn ego wil zijn 'egoloosheid' beschermen en daarom manipuleert hij via list en bedrog. Hoe we het ook wenden of keren : je bent en blijft aangetrouwd aan dat zelfbevestigingsclubje. Juist ik als kenner van het ego bij uitstek weet hoe het werkt in de slangenkuil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Staffunctionaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Staffunctionaris
|
![]()
Daar nog aan toevoegend. Ik ben bijvoorbeeld van mening dat Rennie veel te weinig vertrouwen heeft. In de mensen op dit forum en op "de goede afloop". Dat dan weer wel.
Ik ben er trouwens even uit. Latersssss.... |
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|