![]() |
|
Tweegesprekken Hier kun je een tweegesprek aanvragen om samen een onderwerp te bespreken, geen discussie. |
![]() |
|
Discussietools | Zoek in deze discussie | Weergave |
![]() |
#1 | |
Titularis
![]() Geregistreerd: 27 april 2010
|
![]() Citaat:
Of heb je het 'van horen zeggen'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Voormalig lid
|
![]()
Hoidi Rob!
Hoe was wat, Paul Römer's 'aanwijzingen'? Heb in de jaren 90 en 91 enkele keren een week-end socksang van vrijdag avond tot zondag namiddag bij hem gevolgd. Die man was ongelooflijk goed. Kan het me nog zo voor de geest halen! Waren hilarische week-ends maar ook zeer-diepgaand, indringend. Was in de periode van mijn eerste rebirth sessies. Die deden we ook in groep tijdens zijn week-ends onder zijn begeleiding. Heb je hem ook gekend en meegemaakt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Titularis
|
![]() Citaat:
Ik ben toch meer dan redelijk bekend met de "NL satsang wereld" en ik heb werkelijk nog nooit van Paul Romer gehoord. Ik was even benieuwd of je uit eigen ervaring bekend was met zijn anus onderzoeken of dat je dat 'van horen zeggen' had. Dat heeft meer te maken met 'het al dan niet geloven van verhalen die de ronde doen'. Over jouw guru Ramesh doen ook veel verhalen de ronde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||||
Voormalig lid
|
![]() Citaat:
Indertijd werden week-ends rond Paul 'werkschops' genoemd. Het was veel meer dan alleen maar eindeloos getater zoals op dit forum gebeurd. Paul was als geen ander in staat om mensen te verbinden met de goddelijke kern van hun wezen. Citaat:
Maar heb wel een vrij zieke jongen gekend redelijk goed gekend waar Paul dan later lang een relatie mee had. Samenwonen en zo van die dingen weet je wel. Voor de onwetenden... Citaat:
Dat is heel wat anders dan de waarheid die jij en Laurens over mijn goeroe Ramesh Balsekar gevonden hebben op internet... De onzin dat jij en Laurens in dat topic van 14 september 2012 uitkramen over Ramesh Balsekar zal ik nooit vergeten. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Titularis
|
![]() Citaat:
Wat ik wel weet is dat hij als de 'grondlegger' van de neo-advaita gezien kan worden. Hoezo heeft dat jouw rol op het forum bepaald? Wat heb je voor ogen met jouw rol? Ben je beledigd? Wil je 'eerherstel' voor Ramesh? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Voormalig lid
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft te gek om los te lopen verhalen over een man van die leeftijd die niet van vrouwen kan afblijven de wereld in te sturen. Dus Story's are story's, indeed. Citaat:
![]() Ik eis verontschuldiging op de blote knieën en erkenning van een grote advaita-meester! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Titularis
|
![]() Citaat:
Overigens ging het bij Ramesh voor mij enkel om zijn "neo" invalshoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||||
Voormalig lid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vraag het nog maar is aan je vrouw Nadje die op 23 april 2015 onderstaande schreef... Citaat:
Citaat:
Tony Parsons doet dat ook. Dus wat zit je nou te zaniken over Ramesh als 'grondlegger' van de neo-advaita Rob? Je wilt vast ome Laurens' gedegen zelfondersoek in de onderbroek naar de mond praten... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Titularis
|
![]() Citaat:
Je bent ook prima op de hoogte wie wat wanneer over welk onderwerp geschreven heeft. Wat is daar nu precies het nut van? Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor iets wat ik lang geleden heb geschreven. Afijn, allemaal afleidingsmanoeuvres van je om maar niet hier en nu iets actueels te hoeven melden, gewoon vanuit je eigen beleving. Ik heb verder ook geen aandelen gzoz en ik hoef niemand naar de mond te praten. Ik ben niet veel mee hier en ik ben aan het kijken of er nog iets interessants kan ontstaan. Fijn dat Nadje in 2015 heeft aangegeven Ramesh te kunnen waarderen. Ik kan prima samenleven met iemand die dat vindt. Ze leest wel meer boeken waar ik van zijn lang zal ze leven niet aan ga beginnen omdat ik het niks vind. Misschien dat daar een verschil ligt met jou? Als ik iets over Ramesh zeg wat je niet aan staat, voel je je dan zelf persoonlijk afgewezen of gekwetst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||||
Voormalig lid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ramesh Balsekar is als ***** voor mij. Voor vele miljoenen arabieren kan ***** beledigen ook niet door de beugel. Wie herinnert zich Charlie hebdo niet. Citaat:
Ga je dan de vraag stellen wat het nut van aandachtig zijn is? Citaat:
Je neemt geen verantwoordelijkheid voor het kiezen van je gedachten die tot dat schrijven en die daden van je ooit geleidt hebben? Als het antwoord nee is kan ik je wel volgen hoor, want je bent niet de doener van je daden. Aldus mij geliefde goeroe Ramesh Balsekar. Citaat:
Zoals ik graag de rol van fulmineerder speel, heb jij een voorkeur om ettertje te spelen. Maar ettertje en fulmindeerder is natuurlijk niet wat jij en ik zijn. Wij zijn kennendheid! ![]() Citaat:
Niet dus, zoals je ziet. Citaat:
Je weet wel: "ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik schrijf en doe, gedaan en geschreven heb." Citaat:
Mihaela heeft de voorbije week in het breed uitgelegd waar het verschil ligt voor haar op dit forum. En misschien heb je gelezen dat ik me daarbij volledig aansluit. Men kan op dit forum niets schrijven over iets of iemand als het niet goedgekeurd is door de drie kerkvaders. Ik ga Miha's betoog niet overdoen. Lees haar maar als je het interesseert. Citaat:
Ik heb zeer lang in symbiose met mijn moeder geleefd, in psychologisch-energistische zin dan weliswaar. Rond 9 maand werdt ik ook natuurlijk de baarmoeder uitgestuwd. Een vader heb ik nooit gekend. In Ramesh Balsekar zag ik dan voor het eerst mijn vader. Een spirituele vader die me de weg naar WAARHEID toonde door zijn aanwijzingen die ik dan ter harte heb genomen en gerealiseerd. PS: Forumpolitie: WAT IS DAT VOOR EEN CENSUUR DIE STERRETJES WAAR IK DE NAAM VAN EEN SPIRITUEEL LEIDER UIT HET MIDDEN OOSTEN GEBRUIK??? ![]() Jezus Christus, Boeddha mogen bij naam genoemd worden maar het Arabisch woord voor God niet??? Ik begrijp het al. Angst voor terroristische aanslagen op het forum. De forumkerk mag niet in gevaar gebracht worden... ![]() |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
Discussietools | Zoek in deze discussie |
Weergave | |
|
|