Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Tweegesprekken

Tweegesprekken Hier kun je een tweegesprek aanvragen om samen een onderwerp te bespreken, geen discussie.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 februari 2018, 16:53   #1
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard Rob & Katerie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door katerie Bekijk bericht
Ik heb nog zo'n Nederlander gekend die enige naam heeft gemaakt als meester, tot in België toe: Paul Römer (1944-2012). Tussen de vele aanwijzingen om te realiseren die hij gaf aan honderden mensen kon niet uit de anus van mannen blijven...
En, hoe was het?

Of heb je het 'van horen zeggen'?
Rob is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2018, 17:30   #2
katerie
Voormalig lid

katerie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
En, hoe was het?

Of heb je het 'van horen zeggen'?
Hoidi Rob!
Hoe was wat, Paul Römer's 'aanwijzingen'?
Heb in de jaren 90 en 91 enkele keren een week-end socksang van vrijdag avond tot zondag namiddag bij hem gevolgd. Die man was ongelooflijk goed. Kan het me nog zo voor de geest halen!
Waren hilarische week-ends maar ook zeer-diepgaand, indringend. Was in de periode van mijn eerste rebirth sessies. Die deden we ook in groep tijdens zijn week-ends onder zijn begeleiding.

Heb je hem ook gekend en meegemaakt?
katerie is offline   Met citaat reageren
Oud 11 februari 2018, 00:44   #3
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoidi Rob!
Hoe was wat, Paul Römer's 'aanwijzingen'?
Heb in de jaren 90 en 91 enkele keren een week-end socksang van vrijdag avond tot zondag namiddag bij hem gevolgd. Die man was ongelooflijk goed. Kan het me nog zo voor de geest halen!
Waren hilarische week-ends maar ook zeer-diepgaand, indringend. Was in de periode van mijn eerste rebirth sessies. Die deden we ook in groep tijdens zijn week-ends onder zijn begeleiding.

Heb je hem ook gekend en meegemaakt?
Hi Katerie,

Ik ben toch meer dan redelijk bekend met de "NL satsang wereld" en ik heb werkelijk nog nooit van Paul Romer gehoord.

Ik was even benieuwd of je uit eigen ervaring bekend was met zijn anus onderzoeken of dat je dat 'van horen zeggen' had. Dat heeft meer te maken met 'het al dan niet geloven van verhalen die de ronde doen'. Over jouw guru Ramesh doen ook veel verhalen de ronde.
Oud 11 februari 2018, 07:49   #4
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Hi Katerie,

Ik ben toch meer dan redelijk bekend met de "NL satsang wereld" en ik heb werkelijk nog nooit van Paul Romer gehoord..
Nou, ik noemde de week-ends met hem maar sock-sangs omdat dit woord zo hip is hee. Dan kunnen spirituele zoekers er zich wat bij voorstellen.
Indertijd werden week-ends rond Paul 'werkschops' genoemd. Het was veel meer dan alleen maar eindeloos getater zoals op dit forum gebeurd.
Paul was als geen ander in staat om mensen te verbinden met de goddelijke kern van hun wezen.

Citaat:
Ik was even benieuwd of je uit eigen ervaring bekend was met zijn anus onderzoeken of dat je dat 'van horen zeggen' had..
Nou, in mijn anus is't ie niet geweest hoor!
Maar heb wel een vrij zieke jongen gekend redelijk goed gekend waar Paul dan later lang een relatie mee had. Samenwonen en zo van die dingen weet je wel.
Voor de onwetenden...
Citaat:
Dat heeft meer te maken met 'het al dan niet geloven van verhalen die de ronde doen'. Over jouw guru Ramesh doen ook veel verhalen de ronde.
Ik heb hem zijn pik niet in de kont van een man zien steken Rob, dus ik ging alleen maar voort op mensen die hem close kenden en verzorgden in zijn laatste jaren.
Dat is heel wat anders dan de waarheid die jij en Laurens over mijn goeroe Ramesh Balsekar gevonden hebben op internet...
De onzin dat jij en Laurens in dat topic van 14 september 2012 uitkramen over Ramesh Balsekar zal ik nooit vergeten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Ramesh Balsekar komt niet voor in dit rijtje, hoewel hij toonaangevend heet te zijn in de Advaita scene.

In mijn stukje van vandaag over Jan van Rossum gaf ik voorbeelden over wie er zoal als toonaangevend bekend staat en het niettemin wel eens niet begrepen (konden) hebben en zocht op internet of ik er niet een lezenswaardige tekst bij kon toevoegen.

Wie schetst mijn verbazing toen ik deze site tegenkwam ?
Niemand ?

Dan zal ik het zelf maar even schetsen.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Het heeft een naam neo- of pseudoadvaita, want het heeft niets uitstaande met Advaita Vedanta. Van dat neo, laat het vooral nieuw zijn, lijkt het tegenwoordig vergeven.

Helaas is het erg verleidelijk om je daar mee in te laten, je hoeft namelijk niks te doen.
Als aanvulling nog maar eens de link naar een (ook engelstalige) site waar dit onderwerp uitgebreid aan de orde komt.

http://www.advaita.org.uk/discourses...o/trad_neo.htm

Maar wie gaat daar kennis van nemen? Niemand (sic) waarschijnlijk ...
Toen ik dat van jullie beiden las was de toon voor mijn rol zoals ik hem speel op dit forum gezet.
Oud 11 februari 2018, 14:05   #5
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is heel wat anders dan de waarheid die jij en Laurens over mijn goeroe Ramesh Balsekar gevonden hebben op internet...
De onzin dat jij en Laurens in dat topic van 14 september 2012 uitkramen over Ramesh Balsekar zal ik nooit vergeten.

Toen ik dat van jullie beiden las was de toon voor mijn rol zoals ik hem speel op dit forum gezet.
Ik kan niet zo gek veel over het gedrag van Ramesh vertellen. 'De verhalen gaan' dat hij maar moeilijk van de vrouwelijke bezoekers af kon blijven. Maar ik weet er niks van en verhalen zijn voor mij niet meer dan verhalen.

Wat ik wel weet is dat hij als de 'grondlegger' van de neo-advaita gezien kan worden.

Hoezo heeft dat jouw rol op het forum bepaald? Wat heb je voor ogen met jouw rol? Ben je beledigd? Wil je 'eerherstel' voor Ramesh?
Oud 11 februari 2018, 23:54   #6
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Ik kan niet zo gek veel over het gedrag van Ramesh vertellen. 'De verhalen gaan' dat hij maar moeilijk van de vrouwelijke bezoekers af kon blijven. Maar ik weet er niks van en verhalen zijn voor mij niet meer dan verhalen.
Nog even kort, want ben er enkele jaren geleden al uitgebreid op ingegaan: Ramesh was ten tijde van de aantijgingen 88 jaar.
Wat mij betreft te gek om los te lopen verhalen over een man van die leeftijd die niet van vrouwen kan afblijven de wereld in te sturen.
Dus Story's are story's, indeed.

Citaat:
Hoezo heeft dat jouw rol op het forum bepaald? Wat heb je voor ogen met jouw rol?
De leugenachtigheid, aannames en vooringenomen van de kerkvaders op dit forum aan de kaak stellen.
Citaat:
Ben je beledigd? Wil je 'eerherstel' voor Ramesh?
Ik eis verontschuldiging op de blote knieën en erkenning van een grote advaita-meester!
Oud 12 februari 2018, 03:30   #7
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog even kort, want ben er enkele jaren geleden al uitgebreid op ingegaan: Ramesh was ten tijde van de aantijgingen 88 jaar.
Wat mij betreft te gek om los te lopen verhalen over een man van die leeftijd die niet van vrouwen kan afblijven de wereld in te sturen.
Dus Story's are story's, indeed.
Ongeveer net zo gek als een verhaal schrijven over ene Paul Romer die er naast zijn therapie sessies anale hobbyisme op na hield ...

Overigens ging het bij Ramesh voor mij enkel om zijn "neo" invalshoek.
Oud 12 februari 2018, 04:21   #8
katerie
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Ongeveer net zo gek als een verhaal schrijven over ene Paul Romer die er naast zijn therapie sessies anale hobbyisme op na hield ...
Of ongeveer zo gek als schrijven over verwerken van onmiddelijkheid als van ander begin zonder voorwaarden.

Citaat:
Overigens ging het bij Ramesh voor mij enkel om zijn "neo" invalshoek.
Dat verhaal over Ramesh Balsekar's zogenaamde neo-invalshoek is zuivere lulkoek.
Vraag het nog maar is aan je vrouw Nadje die op 23 april 2015 onderstaande schreef...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nadje Bekijk bericht

...Pup. Toevallig, wat heet....heb ik hier Balsekar op mijn nacht kastje liggen. Ultieme waarheid. Wat zal ik ervan zeggen? Van wat ik tot nog toe gelezen heb.....geen speld tussen te krijgen. In feite vergelijkbaar met wat Jed MC Kenna zegt in zijn boek: theorie van alles.
En dan citeerde je Robje daarvoor al op 6 april 2013...
Citaat:
...
Uit: Jed McKenna ? Spirituele verlichting? Vergeet het maar!
Ramesh Balsekar schopt net als Jed alle heiligenhuisjes omtrent verlichting omver.
Tony Parsons doet dat ook.
Dus wat zit je nou te zaniken over Ramesh als 'grondlegger' van de neo-advaita Rob?
Je wilt vast ome Laurens' gedegen zelfondersoek in de onderbroek naar de mond praten...
Oud 12 februari 2018, 13:06   #9
Rob
Titularis

Rob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of ongeveer zo gek als schrijven over verwerken van onmiddelijkheid als van ander begin zonder voorwaarden.

Dat verhaal over Ramesh Balsekar's zogenaamde neo-invalshoek is zuivere lulkoek.
Vraag het nog maar is aan je vrouw Nadje die op 23 april 2015 onderstaande schreef...

En dan citeerde je Robje daarvoor al op 6 april 2013...

Ramesh Balsekar schopt net als Jed alle heiligenhuisjes omtrent verlichting omver.
Tony Parsons doet dat ook.
Dus wat zit je nou te zaniken over Ramesh als 'grondlegger' van de neo-advaita Rob?
Je wilt vast ome Laurens' gedegen zelfondersoek in de onderbroek naar de mond praten...
Wat ik lees zijn allemaal afleidingsmanoeuvres van je. Je haalt telkens de 'drie kerkvaders' van het forum er bij, of wat andere mensen een andere keer (soms zelfs jaren geleden) hebben geschreven. Wat drijft je nu zo om voortdurend tegen het gzoz te moeten fulmineren? Je maakt de indruk (en ik kan me uiteraard vergissen) dat je in je kuif gepikt bent omdat je met jouw favoriete leraren niet serieus genomen bent en dat je nu op een 'vergeldingsmissie' bent. Maar misschien is het wel heel iets anders dat je drijft, maar dat wordt dan niet duidelijk.

Je bent ook prima op de hoogte wie wat wanneer over welk onderwerp geschreven heeft. Wat is daar nu precies het nut van? Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor iets wat ik lang geleden heb geschreven. Afijn, allemaal afleidingsmanoeuvres van je om maar niet hier en nu iets actueels te hoeven melden, gewoon vanuit je eigen beleving.

Ik heb verder ook geen aandelen gzoz en ik hoef niemand naar de mond te praten. Ik ben niet veel mee hier en ik ben aan het kijken of er nog iets interessants kan ontstaan.

Fijn dat Nadje in 2015 heeft aangegeven Ramesh te kunnen waarderen. Ik kan prima samenleven met iemand die dat vindt. Ze leest wel meer boeken waar ik van zijn lang zal ze leven niet aan ga beginnen omdat ik het niks vind. Misschien dat daar een verschil ligt met jou? Als ik iets over Ramesh zeg wat je niet aan staat, voel je je dan zelf persoonlijk afgewezen of gekwetst?
Oud 12 februari 2018, 16:18   #10
katerie
Voormalig lid

Standaard Wij zijn kennendheid!

Citaat:
@Katerie: Wat drijft je nu zo om voortdurend tegen het gzoz te moeten fulmineren?
Ik houdt van fulmineren...
Citaat:
Je maakt de indruk (en ik kan me uiteraard vergissen) dat je in je kuif gepikt bent omdat je met jouw favoriete leraren niet serieus genomen bent en dat je nu op een 'vergeldingsmissie' bent. Maar misschien is het wel heel iets anders dat je drijft, maar dat wordt dan niet duidelijk.
Je hebt het bij het rechte eind.
Ramesh Balsekar is als ***** voor mij.
Voor vele miljoenen arabieren kan ***** beledigen ook niet door de beugel. Wie herinnert zich Charlie hebdo niet.

Citaat:
Je bent ook prima op de hoogte wie wat wanneer over welk onderwerp geschreven heeft. Wat is daar nu precies het nut van?
Als mij iets interesseert lees ik aandachtig en onthoudt ik veel.
Ga je dan de vraag stellen wat het nut van aandachtig zijn is?

Citaat:
Ik neem geen enkele verantwoordelijkheid voor iets wat ik lang geleden heb geschreven.
Ook niet voor wat je lang geleden gedaan hebt?
Je neemt geen verantwoordelijkheid voor het kiezen van je gedachten die tot dat schrijven en die daden van je ooit geleidt hebben?
Als het antwoord nee is kan ik je wel volgen hoor, want je bent niet de doener van je daden.
Aldus mij geliefde goeroe Ramesh Balsekar.
Citaat:
Afijn, allemaal afleidingsmanoeuvres van je om maar niet hier en nu iets actueels te hoeven melden, gewoon vanuit je eigen beleving.
Nou, ik vind dat jij ook wel aardige afleidingsmanoeuvres tentoon spreidt.
Zoals ik graag de rol van fulmineerder speel, heb jij een voorkeur om ettertje te spelen.
Maar ettertje en fulmindeerder is natuurlijk niet wat jij en ik zijn.
Wij zijn kennendheid!

Citaat:
...Ik ben niet veel mee hier en ik ben aan het kijken of er nog iets interessants kan ontstaan.
Met ander woorden, je komt is kijken of het niveau al wat gestegen is...
Niet dus, zoals je ziet.

Citaat:
Fijn dat Nadje in 2015 heeft aangegeven Ramesh te kunnen waarderen. Ik kan prima samenleven met iemand die dat vindt.
Je bent dus niet bang dat ze een neo-advaitische kijk op het leven heeft gekregen.
Je weet wel: "ik ben niet verantwoordelijk voor wat ik schrijf en doe, gedaan en geschreven heb."

Citaat:
...Ze leest wel meer boeken waar ik van zijn lang zal ze leven niet aan ga beginnen omdat ik het niks vind. Misschien dat daar een verschil ligt met jou?
Nee hoor, daar ligt het verschil met mij niet.
Mihaela heeft de voorbije week in het breed uitgelegd waar het verschil ligt voor haar op dit forum.
En misschien heb je gelezen dat ik me daarbij volledig aansluit.
Men kan op dit forum niets schrijven over iets of iemand als het niet goedgekeurd is door de drie kerkvaders. Ik ga Miha's betoog niet overdoen. Lees haar maar als je het interesseert.

Citaat:
...Als ik iets over Ramesh zeg wat je niet aan staat, voel je je dan zelf persoonlijk afgewezen of gekwetst?
Ja, dan voel ik me afgewezen en gekwetst, het voelt alsof je mijn moeder afwijst dan.
Ik heb zeer lang in symbiose met mijn moeder geleefd, in psychologisch-energistische zin dan weliswaar.
Rond 9 maand werdt ik ook natuurlijk de baarmoeder uitgestuwd.
Een vader heb ik nooit gekend. In Ramesh Balsekar zag ik dan voor het eerst mijn vader. Een spirituele vader die me de weg naar WAARHEID toonde door zijn aanwijzingen die ik dan ter harte heb genomen en gerealiseerd.

PS: Forumpolitie: WAT IS DAT VOOR EEN CENSUUR DIE STERRETJES WAAR IK DE NAAM VAN EEN SPIRITUEEL LEIDER UIT HET MIDDEN OOSTEN GEBRUIK???

Jezus Christus, Boeddha mogen bij naam genoemd worden maar het Arabisch woord voor God niet???
Ik begrijp het al.
Angst voor terroristische aanslagen op het forum. De forumkerk mag niet in gevaar gebracht worden...
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon