Zelfkennisforum  

Ga terug   Zelfkennisforum > Persoonlijke perikelen > Lekker babbelen

Lekker babbelen Datgene wat je hier wilt delen aan persoonlijke ervaringen.

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 10 december 2014, 10:31   #1
moi
Voormalig lid

Standaard Waarschuwing voor Facebook.

http://pc-en-internet.infonu.nl/dive...book-2015.html

Zover gaat de gekte Facebook,
Gode zij dank, dat ik er nooit aan begonnen ben.
moi is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 10:40   #2
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moi Bekijk bericht
http://pc-en-internet.infonu.nl/dive...book-2015.html

Zover gaat de gekte Facebook,
Gode zij dank, dat ik er nooit aan begonnen ben.
Als dit zelfkennis moet zijn dan is die wel heel erg ver van dat 'zelf' verwijderd. Het is ook geen onderwerp dat in het kader van de doelstelling van dit forum attentie vraagt.

Afgezien daarvan is het altijd goed je privacy te bewaken en dat ik dat belangrijk vind is in de forumvoorwaarden inzake privacybescherming overdadig te vinden.
Rennie is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 10:52   #3
moi
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renoir Bekijk bericht
Als dit zelfkennis moet zijn dan is die wel heel erg ver van dat 'zelf' verwijderd. Het is ook geen onderwerp dat in het kader van de doelstelling van dit forum attentie vraagt.
Als dit niet een vorm ( aanreiking ) is om wakker te worden en zeggen dat dit niets met zelfkennis te maken heeft is mij een raadsel ,toch gaat dit over gedegen (zelf)onderzoek in actie.

De doelstelling gaat naar een ieder uit, of het dit forum is of welke ook anders, het gaat een ieder aan die wakker wenst te worden.

Als facebook (onderdeel van het geheel) zou verdwijnen zou er iig veel losgelaten kunnen worden en juist in het teken kunnen staan van een onthechten om verder op onderzoek te gaan naar Waarheid.

Wat een ieder er verder van denkt, is ieder zelf aan te rekenen.
Oud 10 december 2014, 11:24   #4
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Als dit niet een vorm ( aanreiking ) is om wakker te worden en zeggen dat dit niets met zelfkennis te maken heeft is mij een raadsel ,toch gaat dit over gedegen (zelf)onderzoek in actie.

De doelstelling gaat naar een ieder uit, of het dit forum is of welke ook anders, het gaat een ieder aan die wakker wenst te worden.

Als facebook (onderdeel van het geheel) zou verdwijnen zou er iig veel losgelaten kunnen worden en juist in het teken kunnen staan van een onthechten om verder op onderzoek te gaan naar Waarheid.

Wat een ieder er verder van denkt, is ieder zelf aan te rekenen.
Als je zo onnadenkend bent dat je je eigen privacy niet in acht neemt zul je een keer tegen de consequenties daarvan moeten aanlopen om je les geleerd te krijgen. Daar zorgt het leven wel voor en heb je geen forum voor nodig. Dus nee dat heeft niets met gedegen zelfonderzoek te maken maar met verschijnselen waarmee de persoon in zijn maatschappelijke aanwezigheid te maken krijgt.

Het heeft weliswaar raakvlak met bewustwording (hier second best) maar valt strikt genomen niet onder de doelstelling van het forum. Je bent naast Juul hier al de tweede die gedegen zelfonderzoek, hetgeen wil zeggen onderzoek naar datgene 'wat je bent', wil verbuigen naar een onderzoek dat beter of ook wel aardig in het eigen straatje past.
Oud 10 december 2014, 11:34   #5
moi
Voormalig lid

Standaard

Citaat:
Je bent naast Juul hier al de tweede die gedegen zelfonderzoek, hetgeen wil zeggen onderzoek naar datgene 'wat je bent', wil verbuigen naar een onderzoek dat beter of ook wel aardig in het eigen straatje past.
Wat een onzin.

Dan heb je mij niet goed gelezen dat het helemaal niet om mijn eigen straatje ging/gaat.

Ik niks met facebook had/heb op voorhand!
Voorbarige conclusies trekken is nogal jou ding.

Voor de liefhebbers een persoonlijke noot.
Het laatste over gezegd, het gaat mij om de aanreiking en niet wat jij er wel of niet van maakt.
Oud 10 december 2014, 11:42   #6
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Wat een onzin.

Dan heb je mij niet goed gelezen dat het helemaal niet om mijn eigen straatje ging/gaat.

Het laatste over gezegd, het gaat mij om de aanreiking en niet wat jij er wel of niet van maakt.
Als je zo onnadenkend bent dat je overal je foto's en je persoonlijke informatie op het internet plakt is dat simpele feit het 'leven' genoeg. Het leven is de beste leermeester, het zal je telkens het lesje aanreiken wat je weigert te leren. Het heeft geen zin om mensen daarvoor te waarschuwen ze zijn hardleers en willen het zelf ervaren en met hun hoofd tegen de muur lopen. Dus jouw interventie is wel degelijk je eigen straatje.
Oud 10 december 2014, 11:57   #7
moi
Voormalig lid

Standaard Forum

Citaat:
Dus jouw interventie is wel degelijk je eigen straatje.
Aha nu is het mij duidelijk, dit forum is en past in je eigen straatje, jij doet dit alles dus ook voor jezelf.

Citaat:
Als je zo onnadenkend bent dat je overal je foto's en je persoonlijke informatie op het internet plakt is dat simpele feit het 'leven' genoeg. Het leven is de beste leermeester, het zal je telkens het lesje aanreiken wat je weigert te leren. Het heeft geen zin om mensen daarvoor te waarschuwen ze zijn hardleers en willen het zelf ervaren en met hun hoofd tegen de muur lopen
Wat dit betreft heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Oud 10 december 2014, 13:28   #8
Rennie
Singularis

Standaard

Citaat:
Aha nu is het mij duidelijk, dit forum is en past in je eigen straatje, jij doet dit alles dus ook voor jezelf.
Moi alles gaat uit van het IK en als dat egocentrisch is dan zitten er egocentrische motieven achter de beweegredenen en is er sprake van een eigen straatje.

Uitgesloten kan worden dat je met je waarschuwing voor de privacyschending van Facebook uit egocentrische motieven zou handelen, je hebt er immers geen belang bij. Maar de verontwaardiging die de aanleiding was tot plaatsen is wel van jou. Toch?

Wat het 'mij' betreft, als het IK in het teken staat van iemand die onderzocht heeft waaruit dat IK bestaat is er niet meer zoiets dat je zou kunnen benoemen als 'eigen straatje'.

Bij gebreke van het hebben van een persoonlijk belang in dit forum kan ik zeggen dat ik het niet voor mij zelf doe. Maar er zitten zo veel aspecten aan het hebben van een forum die een belang kunnen vertegenwoordigen, zoals macht uitoefenen bijvoorbeeld, dat het vrij ondoenlijk is die hier allen de revue te laten passeren, maar zelf loop ik ze regelmatig na.
Oud 10 december 2014, 13:54   #9
Ulla
Staffunctionaris

Ulla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin.

Er zijn meer mensen die FB niks vinden. In die zin is heel internet niks, als men wil kan alles achterhaald worden, daarom moet je gewoon goed nadenken wat je wel of niet openbaar maakt. Voor openbare doeleinden is het in ieder geval geen gek medium. En alles wat je deelt wat van jou niet openbaar mag moet je gewoon niet delen. En copyright heb je nog steeds, in hoever FB dat zomaar mag uitschakelen kun je uitzoeken. Dat kun je overigens voorkomen met een watermerk zoals fotografen doen.
Ulla is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2014, 14:02   #10
agorist
Dignitaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ulla Bekijk bericht
Er zijn meer mensen die FB niks vinden. In die zin is heel internet niks, als men wil kan alles achterhaald worden, daarom moet je gewoon goed nadenken wat je wel of niet openbaar maakt. Voor openbare doeleinden is het in ieder geval geen gek medium. En alles wat je deelt wat van jou niet openbaar mag moet je gewoon niet delen. En copyright heb je nog steeds, in hoever FB dat zomaar mag uitschakelen kun je uitzoeken. Dat kun je overigens voorkomen met een watermerk zoals fotografen doen.
Weldra zal alles geopenbaard worden, de wereld zal beroerd worden op een manier die we amper voor mogelijk houden. De tand des tijds, zo men zegt.
agorist is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Colofon