Los bericht bekijken
Oud 27 February 2021, 21:32   #102
Bassie
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee
Je gebruikt 'zelfkennis' als een masker. Je toont daarachter geen zelfinzicht. Het blijft altijd bij beschuldigingen en tekortkomingen uiten over anderen. Indien je zelfinzicht zou tonen konden wij iets leren. Maar nee, je wilt het er niet over hebben.

Wat je over tijdelijkheid schrijft is je persoonlijke mening en is zeer in vraag te stellen. Negatieve opvattingen leiden zelden tot zelfkennis en nog minder tot zelfinzicht.
Ik zie de tijd eerder als een zintuig dat uit het geheugen put om de actualiteit te plaatsen in geschiedenis, in wat aan het gebeuren is.
De tijdspanne die je opnoemt is een abstractie. Het is geen concrete verwijzing naar wat jij of ik aan het meemaken zijn.
Jij kunt niet beoordelen of ik zelfkennis gebruik als een masker. Je weigert immers te leren van anderen. En omdat je weigert te leren blijf je aanwezig in het tijdelijke zelf van 0-80 jaar en denkt dat wat ik schrijf een mening is.

Zelfkennis is nooit een mening! Het eerste wat je dient te leren is meningen buiten het zelfonderzoek te houden. Meningen betreffen immers de waargenomen wereld waarin de verschijnselen zich op houden.

Ware onderzoekers tasten door en zien direct dat meningen geen functie hebben in onderzoek. Daar jij dat niet schijnt te weten, maakt dat een clowneske vertoning van je schrijven hier.

Wijziging aangebracht door Laurens op 26 September 2021 om 09:28.
Reden: Een mening moet niet buiten het zelfonderzoek worden gehouden maar onderzocht op waarheid.
Bassie is offline