Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nowee
Het is dezelfde truc die opnieuw naar voor geschoven wordt. Er is gedegen zelfonderzoek dat niet gedegen is uitgevoerd door het weigeren om niet nader bepaalde issues te onderzoeken. De niet nader te bepalen issues zijn achterliggende overtuigingen die blijvend verdedigd worden.
|
Je typeert het als truc wat het uiteraard niet is.
Ik heb hiervoor al meerdere malen uitgelegd wat de bedoeling is van gedegen zelfonderzoek dat dus als bekend mag worden verondersteld. Aan de hand van je quotes is door mij vast te stellen dat je bepaalde ideeën niet wenst los te laten of met aannames zit.
Citaat:
Wat gedegen zelfonderzoek tenslotte is wordt niet omschreven omdat ego daar anders mee aan de haal gaat.
|
Het is van de zotte dat daar nog uitleg over nodig is na hier al jaren uitputtend te hebben aangegeven wat bij gedegen zelfonderzoek bedoeld is te doen, namelijk gedachten op waarheid onderzoeken. Dat vraagt dus een kritische houding ten aanzien van gedachten of ze echt werkelijk waar zijn. Niet waar voor jou of het grootste deel van wereldbevolking maar op onveranderlijk wijze waar. Kun je over een gedachten ook anders denken dan gaat er wat betreft waarheidsgehalte al een dikke vette streep door. Het is ook van de zotte te menen dat er geen uitleg mogelijk zou zijn om dat ego er mee aan de haal gaat. Het is toch tot in den treure uitgelegd dat ego gedegen zelfonderzoek traineert omdat het aan betekenis verliest en daarom uitvluchten zoekt er aan te beginnen. In mijn vorige quote heb ik dat zelfs nog weer uitgelegd. Ik vraag me nu toch in gemoede af wat er nou al die tijd eigenlijk aan informatie bij je is doorgekomen.
Citaat:
Als marketingstrategie is deze aanpak zeer doeltreffend. Maak van ego de hel en maak van gedegen zelfonderzoek de weg naar de hemel, de bevrijding.
De strategie van gedegen zelfonderzoek is het ontwrichten van zelfkennis en zelfinzicht. Je zegt het zelf: "Voor het doen van gedegen zelfonderzoek is kennis nemen en inzicht verkrijgen niet relevant". Wat is dan wel relevant? Dat kan toch niets anders zijn dat de geloofsbelijdenis om het gedegen zelfonderzoek te doen. Ook al heeft deze belijdenis niet de minste werkelijke noch spirituele betekenis, het opzeggen van de belijdenis is voldoende voor erkenning.
|
Hopelijk zie je in dat je het nu aan het ridiculiseren bent. Van ego is nooit een hel gemaakt en van gedegen zelfonderzoek niet de hemel. Je bent hier op dit forum uit vrije wil en je aanwezigheid verondersteld dat je koste wat koste wilt weten wat je bent.
Als je dat niet wilt is mij dat best maar dat is wat we hier beogen te doen. Wil je discussiëren, kennis nemen, inzicht verkrijgen dan ben je hier simpelweg niet aan het juiste adres. Verwacht je erkenning dan ben je hier evenmin aan het goede adres. Voor mij stemt het tot grote vreugde waarheid te herkennen en jij mag uitingen van waarheid, voor mijn part, als belijdenis zien.
Citaat:
Verbondenheid en vriendschap zijn geen afgedwongen voorwaarden maar natuurlijke relaties tussen mensen die egoïsme weten te overstijgen. Het zijn zeker geen conventies maar eigenschappen waarvoor je kan opkomen en ze kan beleven. Kennis nemen van elkaar en inzichten delen opent de wereld van veelvormigheid en verstandhouding. Wanneer je dit terrein verlaat roep je het plat egoïsme op dat in diepe verdeeldheid eindigt.
|
Allemaal best maar daar gaat dit forum niet over. Het gedegen zelfonderzoek vraagt een ontdoen van alle franje die het maatschappelijk verkeer betaamd opdat er geen diffusie optreed in het doen van dat gedegen zelfonderzoek. Dat onderzoek gaat tot op het bot en beleefdheden zijn daarom dan ook niet aan de orde. Het gaat hier puur en alleen om dat (voor mijn part rouwe) onderzoek. Zou je je willen bezig houden met de aspecten die je belangrijk vind dan pak je ze maar weer op na afronding. Al vrees ik dat er daarna weinig behoefte meer aan is blijven bestaan. Wil je je er op voorhand al niet van ontdoen wordt het gedegen zelfonderzoek gewoon niks. Klaar.
Citaat:
Ik ben niet perfect, verre van maar ik luister naar wat anderen te zeggen hebben. Ik leer van kabu die aangestoken is van een diepe mystieke ervaring. Ik leer van Mihaela die zo gevoelig is voor de vele uitdrukkingen van de persoonlijkheid. Ik leer van marie die al die tijd tegendraads is blijven volhouden dat het zelfonderzoek een doorontwikkeling is van jezelf in alles wat bestaat. Van Dorje en Guido leer ik dat het zelfonderzoek volledig kan ontsporen door niet open te staan voor wat de mensen in je omgeving te zeggen hebben over dat ontsporen. Ik leer van Sam en Bassie dat zelfinzicht voornamelijk steunt op goede argumentatie en hoe niets te winnen valt in een blind geloof. Van jou Laurens leer ik om kritisch te blijven op basis van waarheid, van wat de externe feiten ons vertellen wat waar is.
|
Of je al dan niet perfect bent zal mij aan derriere oxideren dat is hier niet van belang. Het gaat hier ook helemaal niet over wat anderen te zeggen hebben, ook dat zal me aan mijn derriere oxideren. Kabu's ervaringen zijn verschijnselen en volstrekt onbelangrijk in het kader van gedegen zelfonderzoek. Mijn belangstelling gold het medisch aspect buiten het gedegen zelfonderzoek om, ik heb met Jan te doen en vind de vriendschap aandoenlijk, maar het heeft geen reet met gedegen zelfonderzoek van doen. Het zijn klein intermezzo's, eigenlijk afleidingen. Dat we kunnen babbelen is een leuke bijkomstigheid en elkaars wederwaardigheden waarderen is goed voor de verstandhouding maar het is niet hetgeen waar het hier om gaat. Wat ik aan Bassie, Dorje en Guido waardeer is hun kritische grondslag. Goede argumentatie heeft alleen maar ten doel te overtuigen. Kritiek ligt aan de basis van zelfonderzoek, alleen moet deze meer op zichzelf gericht zijn dan op andere users.