Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie
Duidelijk, enkelvoudig bewustzijn maakt gebruikt van al of niet tijdelijke vensters om zichzelf te voeden... Waarom denk je dat de wereld geschapen werd anders dan omdat het Zijnde daar behoefte toe had...
Nu al die vensters afdoen als niet bestaande is niet een beetje te kort door de bocht...
Sluit de buitenwereld uit en zie in, zoals je zegt, dat het maar allemaal illusie is... Geef mij eens een kenmerk van dat zuivere bewustzijn dat is en niet veranderd... Zonder het veranderlijke bestaat het gewoonweg niet of vergaat het in zichzelf van verveling...
|
Enkelvoudig bewustzijn is onveranderlijk en heeft dus geen voeding nodig.
Sorry, maar als onderzoeker ga ik voor Waarheid en daarin blijkt het 'venster' niet te bestaan, maar het 'wat' wat door het venster kijkt wél.
Nogmaals, de buitenwereld is geen illusie. De buitenwereld is wat enkelvoudig bewustzijn door het 'venster' ziet.
Vroeger dacht ik dat ik het 'venster' was. GZO heeft aan het licht gebracht dat het 'venster' slechts een attribuut is van enkelvoudig bewustzijn.
En dat venster begint op zijn laatste benen te lopen en dan is het klaar met dat venster.