Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Sorry? Je brengt jezelf.? Mijn ervaring is toch een hele andere hoor..Voor mij was het zo dat ik me er op zekere dag, ik was ergens rond de 25 jaar of zo, van bewust werd dat ik niet van alles mee maakte maar dat ik een schouwer was..
|
Wanneer dat bij jou niet nodig was wil dat nog niet zeggen dat dat bij anderen ook niet nodig is. Het bevreemd mij dat er niet die ruimte kan worden gelaten voor andere bevindingen.
Citaat:
Het heeft voor mij geen enkele zin om steeds maar te wauwelen over dat Zijnde en wordende.
|
Ik lees dat ook en omdat het voor mij waarheid bevat is dat in het geheel niet storend.
Waarheid in waarheidvinding verveelt nooit.
Citaat:
Ontwaken is een proces en je je thuis herinneren is een eerste stap, daarna ga je uiteindelijk verder want je herinneren is niet je daadwerkelijke thuis. En dat je niet daadwerkelijk al thuis bent, hoe ongelukkig deze term ook is, kunnen weten vanwege het gegeven dat je hebt verteld dat je tinitus hebt en hoe je daar na dat ontwaken mee bent omgegaan.
|
Ik ga ze niet de kost geven, diegenen die zich al thuis wanen en zich toch iedere keer weer laten verleiden tot het opgaan in de verschijnselen en geloof hechten aan de verhaaltjes in hun hoofd.
Citaat:
Met andere woorden Bassie, jij bent nog niet in staat een goede beoordeling of iets ergens al dan niet over gaat, daar waar jij zelfverbetering ziet is de ander voor zijn gevoel met zelfonderzoek bezig.
|
Zelfonderzoek is het onderzoek naar 'wie' je bent en gedegen zelfonderzoek is het onderzoek naar 'wat' je bent. De een richt zich op de persoon de ander op het 'zijn'. Bassie richt zich op het zijn al verliest hij zich met deugd in het 'wie''. Maar we zijn niet op dit forum om Bassie de maat te nemen, we constateren alleen met de intentie dat de ander een ander gezichtspunt in ogenschouw krijgt.
Citaat:
Ps. Overigens, ik heb niks met de Advaita ellende, ik ben per ongeluk hierin terecht gekomen, mij al vanaf het begin verbazend hoe rigide die advaitisten zijn wanneer het over de weg die geen weg is gaat want ze zien maar één weg en dat is de hunne.
|
Voor een autodidact zoals jij is dit allemaal natuurlijk al gesneden koek, jij staat natuurlijk ver boven een proces dat anderen nog te gaan hebben. Je hebt voldoende aan je eigen ideeën en anderen zoeken het maar uit, dat is pas verlicht.