Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Waar precies heb jij niet begrepen wat ik wilde zeggen Laurie? Als er één iemand op dit forum is die door schade en schande heeft geleerd dat stront van de koningin net zo stinkt en bruin is als van het 'klootjesvolk' dan ben ik het wel.
|
Dat alsmaar op gezette tijden insluipende faecaliën gebeuren staat me behoorlijk tegen.
Waar de quote op slaat is dat je de zaakjes voor je zelf goed op orde hebt en er niet in je opkomt dat we er hier zijn om behulpzaam te zijn bij zelfonderzoek van anderen. Dat het om die reden een hoog egogehalt heeft en nogal bedenkelijk voor het zijn in een jezelf toegekende hogere bewuste staat.
Citaat:
Dat wil dus zeggen dat er niet zo iets bestaat als 'klootjesvolk' hebben mijn leraren me heel goed en helder op meer dan verschillende manieren laten weten. Met andere woorden ieders weg is even waardevol als leerzaam waarbij we ook allemaal de zelfde hobbels tegenkomen. Verder zie ik mezelf niet als verlicht. Persoonlijk denk ik dat die term meer slecht dan goed doet waar het om zelfonderzoek gaat. Het gaat m.i. om de reis waarbij ' verlichting' of iets in de geest je overkomt. Wat voor mij overigens niet zo'n feest was als wel eens beweerd wordt dat het zou zijn. Want in mijn geval scheen het licht op de lange weg die ik nog te gaan heb. Want in tegenstelling tot bv Bassie heeft bij de periode van leuteren over het ' wordende en het Zijnde' niet langer dan een paar uur mogen duren, toen was het feestje afgelopen en viel ik met donderende vaart in vol bewustzijn terug in de hel waar ik net uit ontsnapt was om er op eigen kracht weer uit te mogen klimmen, tja, sommigen onder ons hebben nu eenmaal al het geluk van de wereld, daar moet je dan toch een koningin voor zijn vermoed ik..
|
Waren je leraren soms romantici dat ze zoiets in je gepland hebben dat iedere weg waardevol is. Dat kan opgaan voor een levensweg en levens wijsheid, het gaat zeker niet op voor de weg om tot realisatie te komen. We praten hier over koeien terwijl je het over sprinkhanen hebt.