Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorje
n Werkelijkheid is er geen lijden, noch bevrijding van lijden, geen ik, noch niet-ik, geen zelf, noch niet-zelf, geen zijnde, noch wordende, en ook geen eenheid, geen alles en geen niets.
|
In Werkelijkheid is alleen enkelvoudig bewustzijn daadwerkelijk zijnde. Het niet-zelf wat Waarheid heeft gerealiseerd kan
binnen de illusie dat enkelvoudig bewustzijn 'krijgen'. Niet-zelf weet immers sinds Waarheid de betekenis van enkelvoudigheid. En hij kent de betekenis van de illusie: het wordende. Wat je hier schrijft is niets-zeggend. Binnen de illusie is niet-zelf
Werkelijkheid.
Wat er namelijk gebeurd in niet-zelf is dat de Werkelijkheid haar intrede doet in de illusie, de wordende wereld.
Lijden is nog steeds aanwezig, deze is immers inherent aan het menselijke verschijnen binnen de illusie. Het lijden is alleen niet meer
persoonlijk. Niet-zelf is in staat tot een daadwerkelijk mee-lijden met 'de ander' binnen de illusie.
Ik zie bij jou die boeddhistische trekjes van uitgedoofdheid. Lekker chillen in dat Nirwana-bewustzijn is nog altijd zelf.....