Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Dus jij wilt met je statements idd mensen aanzetten tot het doen aan zelfkennis of iets in die geest, mensen in dit geval want kennelijk val ik qua het doen aan zelfkennis voor jou jammerlijk buiten de boot. De vraag ik mij daar dan bij stel is op welke manier jij denkt dat statements op het blanke vel neer pennen anderen dan gaat aanzetten tot het doen aan zelfkennis.
Ik bedoel, zoals bovenstaande quote ook weerjij stelt dat hier weinigen aan zelfkennis doen, dat is in mijn ogen een overtuiging die zich vast heeft lijken te zetten in jou hoofd zonder je af te vragen of dat wel klopt, zo lijkt het.
Ik zou jou in dit geval dan vragen of je de mogelijkheid hebt overwogen dat vanwege de manier waarop jij als mens jij je hier op dit forum presenteert jij jezelf voortdurend bevestigd ziet worden in je overtuiging dat hier slechts weinigen aan zelfkennis doen en/of gedaan hebben.
Verder zou ik, neem ik de vrijheid, het advies geven eens wat vragen te gaan stellen aan hen van wie meent dat die hier alleen maar een beetje komen pierewaaien.
En wanneer je het helemaal goed wilt doen ga dan vragen stellen waardoor mensen de kans krijgen voor zichzelf na te denken over één en ander, als je dan toch mensen tot zelfkennis wilt aanzetten is dat vaak een goede methode, zeg ik van mens tot mens 😉
|
Alweer niet begrepen. Ik bezit niet de mogelijkheid om mensen aan te zetten tot het opdoen van zelfkennis. En ik heb dat doel ook niet, alleen een zelf heeft een doel.