Los bericht bekijken
Oud 5 August 2021, 09:25   #167
Bassie
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond

Wat mij betreft schrijf je sowieso voor de kat zijn viool want jij schrijft voor mij geen zaken die mij niet allang bekent zijn en ik denk cq vermoed dat jij met jou schrijven waarschijnlijk een groot gevaar loopt intellectuelen aan te spreken die je graag wat boekenwijsheid nababbelen. Want je kan het zo één op één copieren en dan lijkt het heel wat incl. het populaire afschuifmechanisme maar doe gerust verder een feestje zal het worden 🥳 😉
Op dit forum is voor mij zichtbaar wie ik aan spreek. Het proces van zelfkennis heeft universele trekken. Het is bij mij niet anders verlopen dan elders.

Dat geldt tevens voor mensen die buiten dit forum schrijven op blogs of wat dan ook. Ik heb snel door of het een fantast a la Guido is of iemand die daadwerkelijk onderzoek heeft gedaan.

Zelfkennis is zo oud als de mensheid en de uitkomst is onveranderlijk hetzelfde.
Waarmee ik weer terug verwijs naar de fundamenten van dit forum, AV.

Even een stukje uit wiki:

Citaat:
. In de advaitavada wordt, net als in de boeddhistische shunyavada, de relatieve werkelijkheid, de scheiding tussen het eigen bewustzijn en het kosmisch bewustzijn ontkend en wordt alleen de absolute werkelijkheid als waarheid erkend (puur monisme).
Mijn benamingen zijn anders omdat deze mij beter passen. In niet-zelf is de scheiding tussen zintuigelijk en enkelvoudig bewustzijn weggevallen. Wat dat voor betekenis heeft kun je alleen als niet-zelf ondervinden.