Los bericht bekijken
Oud 7 August 2021, 13:35   #212
Laurens
Geen lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie
Dit forum noemde eerst waarheidsvinding en op dat forum heb ik mij aangesloten...
Nu afkomen dat dit forum enkel zou gaan over 'gedegen zelfonderzoek' volgens bepaalde lijntjes, waarbij je nu zelf zegt dat het erover gaat om gedachten te onderzoeken op waarheid... Waarbij je al van op voorhand weet dat die gedachten alleen maar als onwaar zullen en kunnen gecatalogeerd worden... Elk kind die ook maar ietjewatje aan gedegen zelfonderzoek doet weet dat; want het verstand, het vehicel dat gedachten produceert, is juist de hoofdoorzaak van alle onwaarheid die de wereld vandaag in zijn ban houdt...
En zo lang je dat weigert in te zien, loopt al je verstandelijk gericht zelfonderzoek, hoe degelijk ook, in het honderd...
Ja dat klopt wel wat je zegt. Een forum waar niks te halen valt wordt door ego doorgaans niet bezocht. Dus persoonsverbetering, oftewel in forumtermen de zoektocht naar 'wie' je bent was ook toegestaan, zolang het maar zelfonderzoek, naar het 'zelf' of 'Zelf', was. De naam was zelfkennisforum en het zelf was naar keuze de 'wie' of de 'wat' zoektocht.

Aanvankelijk vierde de verbondenheid en het plezier in het onderzoeken de boventoon. Het 'wie' en 'wat' konden door één deur.
Gaandeweg werd de zoektocht naar 'wie' je bent toch weer verstoord door users, zoals ik, die het 'wat' in het vaandel dragen. Een voorbeeld hiervan is Mihaela die in haar 'wie' zoektocht telkens werd gewezen op wat voor een gepriegel in de marge dat zoeken naar 'het wie je bent' was. Vooral ik heb me schuldig gemaakt dat het 'wie je bent' zelfonderzoek als inferieur werd weggezet.

Sinds de komst van Bassie wilde ik het dan ook eigenlijk helemaal niet meer over 'wie je bent' hebben. Ik voel me schuldig ten opzichte van de valselijk binnengehaalde en goedbedoelende 'wie' zoekers want zij zijn degenen die dit forum qua aantallen bevolkten en mogelijk hebben gemaakt.

En eigenlijk zijn dat nu de dwarsliggers want als er niemand is om je tegenover te stellen kun je alleen maar monologen voeren. Dus hoe nu verder?