Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Lieve schat ik weet niet precies waar jij hebt gezeten het laatste jaarmaar mijn leraren hebben, en dit gaat negatiever klinken dan bedoelt, in de val laten lopen door van mij iets te vragen dat ik liever niet zou hebben opgevolgd maar wel heb gevolgd. Het hele forum heeft de consequenties van dat kunnen meemaken.mijn leraren zijn op geen enkele manier doetjes met hun leerlingen. En ja en vanwege dat ben ik dus alles behalve een zelfingenomen zelf, het is zelfs zo dat ik mijn leraren alleen heb kunnen ontmoeten omdat ik mijn zelfingenomenheid en ego heb afgelegd, had ik dat niet gedaan had ik hen niet kunnen ontmoeten en was ik niet geweest waar ik nu ben. Ach en iedereen verdiend het, zo wordt mij gezegd, om af en toe de waarheid te mogen horen. Wat ik daar bij ervaar is iets dat ik voor mezelf hou.
|
Ik heb nooit een leraar gehad en me ook niet door wie dan ook laten beïnvloeden. Waarheidvinding is een eenzame aangelegenheid. De vraag voor mij is altijd of het niet meer van hetzelfde is zoals leraren geneigd zijn altijd iemand vol te gieten met informatie. Beter zelfonderzoek doen lijkt me.
Citaat:
Luister lieve schat ik heb niks met de ego ziet ego ellende en ik heb ook niks met mentale realisatie zie mentale realisatie want ik ben van mening dat dat een ongelooflijk zwaktebod is. Dus het was meer een soort van geintje. Echter wel een geintje met inhoud want er is mij vandaag helder geworden dat de hardste schreeuwers hier idd zo mentaal gerealiseerd zijn als de pest want de praktijk zijn zijn nog helemaal niet aan begonnen nog even refererend aan de ballen in geschopt is geworden ect.pas wanneer het geloof dat er iets van pijn kan bestaan in de illusie ontmanteld is is iemand mentaal gerealiseerd af. Je verschuilen achter Zijn en doen alsof zal een mens niet verder brengen.
|
Ik had niet anders verwacht ego's zijn altijd ingenomen met zichzelf en laten alles liever zoals het is. Zwaktebod? Ook hier geen idee wat je wilt zeggen en wat heb je toch met ballen schoppen?
Citaat:
Lieve schat, er lopen op dit forum mogelijk heel wat ego's rond maar geen heeft een zo groot en ontkend ego als jijzelf en nu heb je dan nog een maatje gekregen. Jij hebt jezelf benoemd tot autoriteit en wanneer mensen die autoriteit in jou niet erkennen worden ze volgens jou geregeerd door ego, hoe kan ik mezelf nog meer gevangen houden in een groot en opgeblazen ego. Ik ben nooit voor je gevallen, hooguit op mijn knieën gedwongen door je acties, en zal nooit voor je vallen. iemand die andermans leraren het licht in de ogen niet gunt ondermijnt de eigen autoriteit enorm in mijn ogen..
|
Ja dat kan kloppen ego ziet ego, het gaat juist om het egoloos zien om het zien betrouwbaar te laten zijn. Nu spiegel je je eigen ellende mee. Ik ben blij dat je niet voor me gevallen bent, ik zou niet weten wat ik met je aan moet. Ervaar je de aanbeveling gedegen zelfonderzoek te doen als zou je op je knieën gedwongen zijn? Welke macht ken je mij en anderen dan wel niet toe?
Citaat:
Je heb duidelijk geen idee waar je het over hebt, het zij je vergeven.
|
God zij dank.
Dat lijkt me wel duidelijk en KiSs terug.