Los bericht bekijken
Oud 8 August 2021, 17:15   #228
Laurens
Geen lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Het allerbelangrijkste is dat men bij de eigen leest blijft en men niet voortijdig uit de pop gedwongen wordt, want dat leid ongetwijfeld tot een dood die geen jullie niet voor ogen hebben. Zowel jij als Bassie stellen geen vragen waar Marie haar brein voor moet gebruiken. Jullie kauwen dingen voor en verwachten vervolgens dat Marie slikt. Marie slikt niet omdat Marie intuïtief weet, of ik moet me heel erg vergissen, welke kant het op moet om veilig en wel thuis te komen..Jullie zijn als de verleiding in de woestijn, de sirenen bij Odysseus en vooralsnog slaagt ze met vlag en wimpel de verleiding te weerstaan, dus ik zeg idd chapoot.
Ik heb een andere insteek vanwege dat ik aan waarheidvinding doe en gedegen zelfonderzoek heb gedaan. Uiteraard ben ik vooraf, zoals zo velen dat deden, ook op diverse plekken te rade gegaan, boeken gelezen satsangs bezocht en achteraf concludeer ik dat het allemaal onnodige afleiding is die je van de omstandigheid om te weten te komen wat je bent weghouden. Er is een veel kortere weg om daar achter te komen: gedegen zelfonderzoek.

Nu hoor je vaak dat eenieder z'n eigen weg heeft te gaan. Dat kan wel opgaan voor vele trajecten in je leven, het gaat absoluut niet op voor de vraag 'te weten komen wat je bent. En daar gaat dan ook dit forum over. Over andere levensbeschouwelijke vragen en spirituele benaderingen zijn fora te over. Op iedere straathoek kun je er een openen en het loopt vol. Dus is dat je wens, met anderen discussiëren hoe je je leven kunt verdiepen en lekker spiritueel bezig zijn zoek snel zo'n forum en je zult er in je element zijn.

Het beeld dat je schets over hoe wij op Marie ingaan klopt niet. Dat is je niet aan te rekenen want je hebt geen benul waarover het hier gaat. Je verstoorde eerder al momenten van mogelijk inzicht en bent hier in deze omgeving van zelfonderzoeken dus eigenlijk, excuse le mot, een onbenul.

Je raadgevingen aan Marie zijn dan ook een omissie als Marie wil gaan voor de banaan.