Los bericht bekijken
Oud 8 August 2021, 22:42   #229
Laurens
Geen lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vagebond
Je kunt je niet verschuilen achter de paradox in deze. Het is zo boven zo beneden, dus als boven geen pijn bestaat, ik heb overigens dat voorbeeld van een trap de ballen genoemd omdat jullie als man daar goed naar kunnen relaten, kan die dus ook niet in de vermeende wereld bestaan. Het gaat hier over dualiteit want boven en beneden zijn gescheiden in de ene wereld bestaat pijn en in de andere wereld bestaat die niet en omdat we boven als de ware wereld erkennen moet de onderwereld daar dus aan gehoorzamen en dat is dus niet het geval op het moment dat er een snijdende pijn in de ballen ervaren wordt door de heren dus is er logischerwijs nog werk aan de winkel m.i.
Zelf zie ik het niet als verschuilen, er is (voor mij) geen andere dan de gegeven verklaring en (voor mij) duidelijk. Indien het dat voor jou niet is dan begrijp ik dat, zoals gezegd, wel want het is een paradox, oftewel niet verklaarbaar. Maar jij hebt daarvoor een bovenwereld en als daar geen pijn is heb je daar in de benedenwereld ook geen last van, zeg je. Al ontgaat mij die logica ik ken geen boven en benedenwereld, dus is het gewoon pijn lijden. Ik zie ook niet wat voor een werk er aan de winkel zou zijn in geloof niet in gescheiden werelden.

Citaat:
Ik ben al een poosje bezig met het raadsel maar ik kan nog niet diep genoeg gaan om deze dualistische kloof tussen boven en beneden te dichten
Dat is de paradox waar ik het over had.

Citaat:
Ik had al verteld hoe ze te werk gaan en daar had je dus uit kunnen opmaken dat ze voorwaarde scheppend zijn en buiten dat wordt de meeste tijd aan mij gevraagd of ik het aangebodene aan wil gaan of niet.
Op een forum werkt dat anders. Deelnemen betekent dat je je conformeert aan de gegeven doelstelling, oftewel ik heb je toestemming niet meer nodig als je deelneemt om je in te wijden in ego, waarheidvinding en gedegen zelfonderzoek. Je bent vrij om dit forum niet te frequenteren als dat je niet bevalt. Je kunt hier kortom geen slachtoffer worden.

Citaat:
Ik ben wat gevoelig waar het om mijn leraren gaat en ik ben dus wat beschermend waar het om hen gaat.
Ben je nog onder behandeling?

Citaat:
Oké dan zal ik het je uitleggen. Wanneer jij zegt ego ziet ego dan kan de ander dus zeggen ego ziet ego want jij bent de gene die ego ziet in de ander, we hebben het er ooit al eens over gehad en dus gaat het over ego dat jij naar buiten projecteert op de ander. Je zal mij vrijwel nooit ego ziet ego zien zeggen want het komt altijd op de één of ander manier als een boemerang naar je terug, vandaar zwakte bod.
De discrepantie tussen het zien van een zelf en een niet zelf heb ik in dezelfde quote later nog uitgelegd. In egoland is het zo dat het als een boemerang naar je terug kan komen juist om redenen dat zelf alleen maar ego ziet. Niet zelf ziet zowel ego als niet ego. Ook niet zelf krijgt het als een boemerang terug maar die 'weet' dat het niet zijn ego kan zijn (want dat heeft hij niet) en dan glijdt het vanzelf af als van een teflon laag. In die hoedanigheid spreek je niet van zwakte bod want er wordt niet aan uitwisseling van boden gedaan.

Citaat:
Nou lieverdje ik heb geen discussie met met mijn leraren over wie het juist ziet hoor, ik weet dat zij het juist zien, ook al vind ik dat juiste zien niet altijd even top ik weet dat het juist is en dus buig ik mijn hoofd zo simpel als wat.
Naar ik aanneem vanwege het bij jou bereikte resultaat dat de indruk wekt dat ze het bij het rechte eind hebben. Voor degene die koste van kost wil weten 'wat' hij is hopen wij hier begeleiding aan te kunnen bieden maar naar ik begrijp ben je daar niet naar op zoek. Je bent met iets geheel anders bezig. Voor je specifieke euvel heb je al begeleiding.

Citaat:
Omdat je nooit aan mijn leraren zou hebben kunnen tippen en dat voorlopig, voorlopig bedoel ik mee; niet in deze levensspanne, ook nog niet gaat gebeuren gezien waar je als staat.
Dat ambieer ik dan ook niet, ik ben blij dat je de mensen hebt gevonden die je verder kunnen brengen. Als dat wat ik je zeg niet aanspreekt hebben we de aansluiting niet gevonden.

Citaat:
Waarom zou ik ego willen pleasen? Ik ben niet bepaald een ego-pleaser. Ik volg mijn gevoel mbt tot het slot van een post als er love you, kiss, komt te staan dan komt het er te staan ongeacht of de ander dat nu wel of niet ontvangt of wil ontvangen...
Het werkt ontwapenend en lief, ik wil je geen pijn doen. Als gedegen zelfonderzoeker kun je geen ego sparen en ben je vaak gemeen. Maar jou wil ik voor dat geval mijn excuses aanbieden.