Los bericht bekijken
Oud 12 August 2021, 09:54   #244
Bassie
Kasuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guido
Toen op een dag, ik weet niet meer wanneer pressies, ik besloot om niet meer zo maar genoegen te nemen met de verhaaltjes in mijn beleving wereld, ik hoefde niks, ik zocht niks, ik wou niks, ik moest niks, ik wenste niks, ik verlangde niks, ik miste niks, ik dacht niks, ik voelde niks, ik deed niks. en toen.. was ik opeens 'ik, misschien een fractie van een seconde was ik 'ik, en toen was ik weg. En het is nooit meer terug gekomen, en alles is goed nu.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens

Dat het zo bij iemand gaat is een unicum. Door er over te vertellen gaat dat niemand eveneens 'zo maar' toetreden zoals het dat kennelijk jou gedaan heeft. Dus er kond van doen heeft bar weinig zin. Aanbevelingen doen als niks meer zoeken, niks meer willen, brengen niet dit soort resultaten.
Nee, wat bedoelde user daar schrijft heeft niks met vinden van Waarheid te maken. Het is dus ook geen unicum.

Bewustzijn is opgedeeld over de vormen en iedere vorm op zijn beurt kan alleen middels GZO de Waarheid achterhalen. Wat bedoelde user daar omschrijft is slechts 'niet-doen'. Dus het is nog altijd zelf die dan niet-doet.

De door hem omschreven situatie leidt nergens toe. Het houdt bedoelde user alleen maar af van GZO en hij heeft zich dan ook bekwaamt in spirituele verdwazing.

De enige mogelijkheid om Waarheid te vinden is 'uit de tijd stappen', Waarheid ligt immers niet in de tijd of de vormen. Het wezen van de tijd (het wordende) is namelijk ook de illusie waarin het zelf leeft.