Los bericht bekijken
Oud 29 November 2021, 15:50   #75
Laurens
Geen lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Oei, en ik die dacht dat er hier naar waarheid werd gezocht...
Hoe dikwijls heb jij hier al herhaald dat dat niet kan via het 'ik'...
Dat het 'ik' de grote spelbreker is die maakt dat mensen niet verder kunnen kijken omdat ze zo verdronken zitten in dat 'ik' dat alle macht en middelen naar zichzelf heeft getrokken... en dat met slechts één doel, nl. zichzelf in stand te houden en te versterken...
Naakt verder gaan wil zeggen dat je dat 'ik' van je hebt afgeschud...; niet dus.
Je leest naar wat je graag zelf ziet staan (wat je perceptie doorlaat). Alles wat er gedaan kan worden geschied door het 'ik' dus van een herhaling dat dat niet kan is onmogelijk sprake. Er is ooit gezegd dat je naakt voor god moet verschijnen en dan maak je er van dat je je weg naakt vervolgd. Overal brei je je eigen verhaaltjes van. Als gezegd is dat benodigd is om als een fenix uit de as te herrijzen maak je daar weer een wedstrijd van wie van ons de meeste schepen achter zich heeft verbrand.

Wat je hier wordt aanbevolen is het doen van gedegen zelfonderzoek, als je zegt dat je dat niet nodig hebt geef ik je aan waarom dat wél het geval is. Maar dan kom je weer met nieuwe verhaaltjes om te overtuigen. Daarvan raak ik niet onder de indruk. Nog steeds blijf ik bij mijn eerdere advies.