Los bericht bekijken
Oud 29 November 2021, 19:08   #77
marie
Actuaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
Je leest naar wat je graag zelf ziet staan (wat je perceptie doorlaat). Alles wat er gedaan kan worden geschied door het 'ik' dus van een herhaling dat dat niet kan is onmogelijk sprake. Er is ooit gezegd dat je naakt voor god moet verschijnen en dan maak je er van dat je je weg naakt vervolgd. Overal brei je je eigen verhaaltjes van. Als gezegd is dat benodigd is om als een fenix uit de as te herrijzen maak je daar weer een wedstrijd van wie van ons de meeste schepen achter zich heeft verbrand.

Wat je hier wordt aanbevolen is het doen van gedegen zelfonderzoek, als je zegt dat je dat niet nodig hebt geef ik je aan waarom dat wél het geval is. Maar dan kom je weer met nieuwe verhaaltjes om te overtuigen. Daarvan raak ik niet onder de indruk. Nog steeds blijf ik bij mijn eerdere advies.
Waar heb ik ooit beweerd dat ik geen gedegen zelfonderzoek nodig heb???
Mijn heel leven, mijn hele weg draait om gedegen zelfonderzoek...
Het verschil zit hem in het wel of niet 'gedegen' zijn volgens jou en/of volgens mij...
Wij blijken daar beide een andere betekenis aan te geven...

Wat het naakt zijn betreft; in wezen zijn we naakt en je hoef daar geen ander verhaaltjes rond te vertellen... Naakt zijn is het afleggen van alle gedachten, ideeën, geloof, verhaaltjes waarachter wij ons denken te kunnen verstoppen en die ons het idee geven dat we aangekleed zijn...

En wat dat wedstrijd voeren betreft... Ik laat je zonder problemen met de hoofdprijs lopen... Spijtig, maar ik had nog niet door dat het een wedstrijd was...

Vergeet één ding niet.... Vanaf het begin heb jij hier de spelregels uiteen gezet, waarheidsvinding, en het is daarom dat ik hier op het forum ben en was... Vanaf het begin had ik inderdaad niet door dat het in feite een advaitaforum is, maar jij hebt beweerd dat dat geen probleem was...
Dus...
Ik wil niet dat jij van advies zou veranderen en zeker niet om wille van mij...
Het is zoals je een bepaald moment zegt, jouw leven...
marie is offline