Los bericht bekijken
Oud 29 November 2021, 23:13   #79
Guido
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
ik heb niks met kennis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
ik draag kennis hoe ergens is te komen.
Laurens.
Manker dan dat kun je niet lopen.
Het kan niet anders zijn dan bovenstaande contradictie.. (De context doet er niet toe.)

'Diep en/of gedegen zelfonderzoek reduceert alle oprechte en geloofwaardige duiding tot nul komma nul. En daar ontkom jij ook niet aan.

Duiding heeft alleen een werkelijkheid van betekenis daar waar het (De duiding) ontstaat. (Jouw intellect) Het duiden is getoetst aan de oprechtheid en geloofwaardigheid van jouw conceptuele vermogen het een of ander in 'zinnige' verwoording grammaticaal vorm te geven.

En buiten jouw oprechtheid is de geloofwaardigheid van jouw duiding alleen nog levensvatbaar door de betekenis die er door een ander aan gegeven of gekoppeld wordt. Kortom alle duiding roept eenvoudig de een of andere betekenis van beleving op, maar betekenis noch beleving zijn datgeen wat het oogmerk van duiding in deze is. (Althans, dat mag ik toch aannemen.)

Maw, Waarheid herkent Waarheid, een uiting die jij vaak gebruikt, betreft feitelijk niet veel meer dan dat iemand met een goed ontwikkeld grammaticaal gevoel voor woord betekenis en zinsverbanden m.b.t deze materie jou de constatering kan geven in Waarheid te verkeren, en een ander die dat ontwikkelde grammaticale gevoel ontbeert, en puur oprecht uit een diepe onbeschrijfelijke herkenning van Waarheid een uiting plaatst die nogal gekunsteld en warrig leest, is dan per definitie niet in Waarheid verkerend.

Niet dat dit mij verder bezighoud, integendeel, het valt mij eenvoudig steeds vaker op dat de jarenlange duur van dit forum gewoon gebaseerd is op grammaticale lulligheden en trucjes.
Ik ben bijna geneigd te zeggen dat jij zelf de constante aanleiding bent tot wat het jarenlange geneuzel gaande houd..

Voor Bassie is dat duidelijk, voor Marie is dat duidelijk, voor Dorje is dat duidelijk, voor Darsho is dat duidelijk en voor mij is dat duidelijk.. alleen voor jou nog niet.
Guido is offline