Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Maar Marie wat kan er dan gekwets worden als 'ik' niet thuis is? Dus waarnaar denk je dat er hier gezocht moet worden? Dat is toch niet het op zoek gaan naar de pijn van het gekwets worden of hoe het kan bestaan dat iemand in staat is je te kwetsen. Dan zoek je in de verkeerde richting.
Dit is een heel belangrijk onderwerp want er zijn zo ontzettend veel mensen die gekwets zijn door uitspraken van een ander. De tekst in het ballonnetje is van Wolter Keers, die zegt dat de door een ander gemaakt typering er helemaal niet toe doet. Als je weet wat je bent kan niemand je kwetsen.
|
Oh dat weet ik al lang... Ik was als tiener erg mollig en heel kwetsbaar daarover, totdat ik doorhad dat het mijn beeld van mijzelf en niets anders is of was dat mij kon kwetsen... Eens mij aanvaard zoals ik was mochten de anderen zeggen wat ze wilden...
Maar als het komt van mensen van wie je houdt en als je weet dat het gezegd wordt met de bedoeling om te kwetsen..., dan is niet wat gezegd wordt maar de bedoeling die kwetsend is...