Discussie: Identificatie
Los bericht bekijken
Oud 1 October 2022, 11:48   #55
Laurens
Geen lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bassie Bekijk bericht
Lees de tekst van Laurens zijn tekstballon eens goed. Dan weet je waar zijn horkerige gedrag vandaan komt: daar moeten wij maar tegen kunnen.....
Wat Wolter Keers hier in die tekstballon zegt zou je psychologie van de koude grond kunnen noemen. Iets wat jij zelfs zou kunnen zeggen in de trant van 'trek het je niet aan' of wat Jezus zegt 'vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen' is ook een goede vervanger om er onberoerd van af te komen. Wat hier beoogd werd is weerbaar worden en dat is mijn oogmerk niet.

Wat wij hier beogen te doen gaat veel verder dan dat. Wat is datgene dat zich gekwetst voelt is hier de hamvraag. Ga op zoek naar dat wat er gekwetst is, wat is dat, waar bestaat dat uit?

Als je, zoals ik inmiddels, weet dat het ego is dat zich opwerpt als de verdediger van 'ik' kun je daar gebruik van maken. Om zicht te krijgen op wat ego nou feitelijk doet moet je hem uit z'n tent lokken. Een ware onderzoek grijpt deze gelegenheid aan. Een fantast komt zielig doen met zijn verhaaltje overgeleverd te zijn aan horkerig gedrag van ene Laurens.

Citaat:
Wat kan een mens toch dwalen, hij heeft een horkerig ego geschapen.
Rare jongens, die gedegen onderzoekers.
Vreemde conclusies bezig je.

Citaat:
Van liefde weet hij dan naar eigen zeggen weer niks.
Dan moet je maar eens aantonen waar ik dat gezegd heb, ik weet namelijk alles van Liefde. Ik herken dat horkerig gedrag een liefdevolle achtergrond heeft, zelfs het gedrag van Hitler. Als je weet 'wat je bent' ben je alles (ook Hitler) en kun je je eigen beweegredenen doorzien.
  Met citaat reageren