Discussie: Identificatie
Los bericht bekijken
Oud 1 October 2022, 17:43   #70
Dorje
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie Bekijk bericht
Neem de wereld van voor het door jouw zogezegde ingevoerde 'ik'...
De mensen, dieren handelden toen instinctief, noemt men dat nu, maar zogezegd enkel functioneel en daar was geen 'ik' voor nodig...
En van waar kwam dat instinctieve, dat functionele, denk je???
Hewel dat was gewoon ingeschreven in het DNA van de toen levende wezens...
Een kip kwam uit het ei en wist automatisch wat het moest doen... Een klein hertejong dat geboren werd wist automatisch dat het muisstil en onbewegelijk moest blijven zitten (zijn meeste kans op overleven) als zijn moeder uit eten was... Vogels vlogen km ver op hun instinct en staken zelfs de himalaya over met een hoog dodentol als gevolg... maar zo overleefden ze ... Niets 'ik' zul je zeggen...
Hewel, verander eens een komma aan om het even welke van die gewoontens... Hewel hele diersoorten, nog altijd geen 'ik' zouden in opstand komen... automatisch, zonder ook maar een komma verstand dat er aan te pas kwam... Hun DNA regeerde... Verdomme, voor hen was het gewoon hun 'ik'.

En door dat automatisme zijn inderdaad hele diersoorten in elkaar gestroken en uitgestorven... Maar ik zou nog altijd niet zeggen dat ze geen 'ik' hadden; hun 'ik' was hun ADN...

Om een lang verhaal kort te maken... sommige diersoorten hebben weten te overleven, niet omdat ze keihard en braaf vasthielden aan hun DNA, aan hun instinctieve werking, maar omdat er enkele uitzonderingen hun ontwakend verstand gebruikten en buiten de lijntjes kleurden...
En inderdaad, die redders werden op een platform geplaatst en het verstand ontwikkelde zich verder...

En de haantjes de voorsten zagen goed in welk voordeel hun grotere intelligentie ten opzichte van de andere betekende...
Met hun verstand corrumpeerden ze de hele wereld...

En diegene die dat verstand als dwaze koeien achterna liepen in plaats van hun eigen wijsheid, hun DNA, hun 'ik' te blijven gebruiken als controle op de haantjes de eerste...
Hewel zij kwamen van de regen in den drop...
Dat is het verhaal dat Marie er van maakt waarin dieren en primitieve mensen geromantiseerd worden.

Maar dieren en primitieve mensen produceren evengoed identificaties. Volgens die Boeddha die jij zo graag aanhaalt lijden dieren zelfs nog meer dan mensen, ook al hebben ze geen "corrumperend verstand".

Genoeg verhaaltjes en steun zoeken bij boeddha'tjes. Tijd om de verhalenmaker en steun zoeker op Werkelijkheid te onderzoeken.