Los bericht bekijken
Oud 11 August 2023, 09:14   #4
Laurens
Geen lid

Standaard

Citaat:
Je bent jaloers joh, niemand op jouw forum en Tony Parsons trekt volle zalen.
Voor de actie en de reactie is het wel fijn een tegensputter te hebben, zo houden we de vinger aan de pols van wat er begrepen is, waar iemand 'staat' en doen we wat inspiratie op.

Bovenstaande quote is ook weer bruikbaar om ergens op te wijzen. Kijk hier eens goed naar. Het zal je bij beschouwing duidelijk worden dat deze woorden zijn ingegeven door een hebberig ego.

Jij bent jaloers want je wilt hetzelfde succes hebben als Tony Parsons en krijgt dat niet met je miezerige forumpje staat er te lezen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als ik dat met mijn eigen woorden zou kunnen bevestigen met 'Ja man ik doe er alles aan om zoveel mogelijk publiek te trekken, dan wordt ik gevraagd bij Oprah Winfrey en loop ik in record time binnen.'.

Maar ik kan natuurlijk ook, naar waarheid, schrijven dat dat niet het geval is en dan gaat een ego opposant daar een verklaring in zien om het werkelijke gevoel van grote teleurstelling dat het geval zou moeten zijn te verdoezelen. Ego heeft je altijd in de tang.

Maar helaas voor jou, het is me niet te doen om bekendheid. Niemand weet dat ik Repelsteeltje heet, zo is dat voor iemand zonder ego. Het heeft geen naam. Er is niets waarvoor ik me nog op de borst kan hameren als zijnde mijn prestatie. Ik ben de representant en uitvoerder van een hogere macht, ik sta in dienst van Waarheid. In uw handen beveel ik mijn geest, zei Christus aan het kruis.

Dus laten we de schijnwerper liever richten op de quote met dat overduidelijke egokenmerk dat zich kennelijk meent te moeten manifesteren. Je kunt God, Waarheid, Liefde enzovoort niet dienen met een eigen agenda, een ego. Maar dat wil je ook niet natuurlijk, je 'ik' haan moet victorie kraaien.

Om op de titel van dit draadje terug te komen, behept met een ego zijn we er nog lang niet.

Psychedelica is kennelijk ook niet de weg waar het langs kan gaan, althans niet op weg naar realisatie. Het zal zijn nut hebben in de praktische omstandigheid van zoiets als trauma. Maar tot nu toe blijkt iedere passieve actie (medicijn hoe heilig ook) geen resultaat te hebben.

Anders, ten minste, dan lang leve de lol en wat hebben we weer gelachen.
  Met citaat reageren