Los bericht bekijken
Oud 31 July 2024, 09:01   #3
Laurens
Jubilaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard Toch nog even een lesje ego zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laurens
Dat je geen barst snapt van wat ik wil duiden is wel duidelijk.
Het gaat helemaal niet om 'mijn' zienswijze, niet om 'mijn' ervaring.
Maar je dwaalt maar lekker verder.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumbeheer
Kan best zijn dat ik lekker dwaal. Toch zul je wel begrepen hebben wat mijn punt is.
Al je posts zijn en zullen onderworpen blijven aan voorafgaandelijke toestemming.

En dat komt door je schrijfstijl, agressief, aanvallend, negatief.
Ik heb het hier graag rustiger, met een zacht belletje op de achtergrond, wat gezang, en de waaiende wind, kabbelend beekje.
Wat ook in deze quotes wederom opvalt is dat ego reageert op de prikkel zich aangesproken te voelen en de boodschap vervolgens in de lucht blijft hangen, kennelijk helemaal niet wordt gezien. Gezien wordt vrijwel alleen hetgeen wat het eigen idee ondersteunt over iets of iemand.

Wat zich doorgaans ook nog gaat ontspinnen is een krachtmeting ego versus ego. Ego ziet aanvallend gedrag (hetgeen - als je goed kijkt - helemaal niet het geval is) en gebruikt macht om zo het gevaar (verstoring van de rust door het andere ego) af te wenden.

Daarop attenderen kan duidelijk maken wat de rol van ego is, te weten de bescherming van 'ik. Zoals bekend kan de auto een verlengstuk zijn van dat 'ik' (kijk eens wat ik het goed doe) maar een forum bestieren kan dat ook zijn. Het hoeft niet altijd maar het kan.
Laurens is offline   Met citaat reageren