Los bericht bekijken
Oud 19 October 2024, 18:43   #4
Laurens
Jubilaris

Laurens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illusje
Alles wat “ik” denk en geloof te zien is een projectie, inclusief de ogen/hersenen/lichaam waarmee ik (projectie) geloof en denk te zien.
Er is niets van wat ik (projectie) zie dat geen projectie is. Tot aan het kleinste kruimeltje, vlekje, stofje, molecuul, atoom onder een microscoop gezien aan toe, alles wat ik (projectie) waarneem is projectie, niets uitgezonderd. Er is dan ook geen “ik” die waarneemt, maar denkgeest. Een schijnbaar stukje denkgeest, maar ondertussen slechts één denkgeest. “Ik” (projectie) zie geen voorwerpen, maar projecties. Als ik (projectie) straks boodschappen (projecties) ga doen, loopt een geprojecteerde ik naar een geprojecteerde winkel, en koop daar geprojecteerde dingen met een geprojecteerd betaalmiddel.
En dat geldt voor alle andere 100.000 geprojecteerde handelingen de hele geprojecteerde dag door…
Pak ik zo meteen een kopje koffie?, nee ik (projectie), pak een kopje (projectie) en doe daar koffie (projectie) in.
Ik (projectie) denk dat ik een beslissing moet nemen over een situatie (projectie), wordt het een ja (projectie) of een nee (projectie). Wat ik (projectie) ook denk of geloof te doen, het is en blijven projectie, het wordt nooit een autonome waarheid.

De denkgeest die in afscheiding gelooft projecteert tijd en ruimte om zijn hele verzameling projecties veilig in op te bergen en gebruikt ze enkel en alleen als afscheidingsmuur tegen non-dualistische Éénheid, God, Liefde.
Dit is toch prachtig, het heeft er alle schijn van dat dit een aardig stukje op weg is richting Rome. Het neemt alleen in de volgende passage een wat vreemde wending omdat er kennelijk iets moet worden opgelost. Iets vanuit het christelijk geloof, waarschijnlijk de erfzonde.

Citaat:
Een afscheidingsmuur bestaande uit projecties, schijnbaar solide gemaakt door het geloof in zonde, schuld en angst als verdediging en bescherming tegen God. Een geprojecteerde zwaar bewapende bunker tegen een geprojecteerde vijand die niet bestaat.
Citaat:
Bij elk schijnbaar geprojecteerd probleem zou de vraag dan ook kunnen zijn: wat zou ik (projectie) zijn zonder mijn projecties?
Antwoord: denkgeest.
Oftewel wat zou ik zijn zonder mijn gedachten.

Citaat:
Nog steeds te midden van schijnbaar persoonlijke projecties, maar wel ervan bewust dat het alleen maar projecties zijn en in staat vanuit denkgeest de projecties terug te brengen naar hun bron, de denkgeest die koos voor het geloof in zonde, schuld en angst en dan kan “zien” dat ware vergeving alleen aan de bron in denkgeest plaats kan vinden.
De projecties, de gedachtes vanuit het geloof in zonde, schuld en angst worden vergeven, want projecties zijn geprojecteerde gedachtes, en gedachtes (ideeën) verlaten nooit hun bron, het zijn en blijven gedachtes en kunnen nooit werkelijk autonome losstaande voorwerpen, situaties worden.

bron