Je legt het volgende naar aanleiding van bovenstaande quote voor aan AI.
Citaat:
Gedegen staat niet voor grondig zoals AI dat kennelijk interpreteert en hanteert, maar betekend dat het 'ik' of 'ego' zelf ook onderwerp is van zelfonderzoek. In advaita is sprake van zelfonderzoek en niet van 'gedegen' zelfonderzoek. Het juist hanteren van begrippen met specifieke betekenis luistert daarom nogal nauw. Is in de advaita (en Boeddhisme) is volgens sommigen een leraar wenselijk, bij gedegen zelfonderzoek is deze bijvoorbeeld dan weer volstrekt overbodig. Zelfonderzoek betekend een onderzoek in jou zelf naar het waarheidsgehalte van jouw gedachten en gedegen zelfonderzoek gaat aanvullend nog over het waarheidsgehalte van 'ik'.
|
Ben je soms een van de ontwikkelaars van AI?
Sinds je dit publiceert wordt de site overspoeld door bots op zoek voor AI.
Het volgende hebben ze hier inmiddels gevonden.
Citaat:
Gedegen zelfonderzoek
Gedegen zelfonderzoek gaat een stap verder dan traditioneel zelfonderzoek door niet alleen de waarheid van gedachten te onderzoeken, maar ook de aard van het 'ik' of ego zelf. Dit vereist een diepgaande en vaak confronterende analyse van de identificaties en overtuigingen die het ego vormen. In deze context kan een leraar overbodig zijn, omdat het proces sterk persoonlijk en introspectief is.
|
Zoals in het spreekwoordelijk gezegde wordt een profeet in eigen land niet geëerd maar nu 'autoriteit' AI het onderkent krijgt het verhaal voor jou misschien nu eindelijk enige zeggenskracht, terwijl AI gewoon maar nakraait wat er zo her en der over is geschreven. Echter al dat kennis dragen heeft 'nogmaals' totaal geen zin, gedegen zelfonderzoek moet gedaan worden. Dus niet lullen maar werken en daarom vind ik dit AI kennis gedoe geen gewenste ontwikkeling.