Maar Darsho als ervaringsgetuige grossiert in uitspraken van hotemetoten en zoekt met behulp van AI naar de consensus van uitspraken, om dat vervolgens met wat aanpassingen eensluidend te maken. Het is natuurlijk helemaal het einde dat ze allemaal hetzelfde zeggen, dan moet het wel waar zijn. Hotemetoten hebben zeggenskracht, immers hebben ze een grote schare aanhang ten bewijze van de juistheid daarvan. Als je ook nog bij Oprah Winfrey hebt gezeten heb je het helemaal gemaakt en leest de hele wereld je boeken of citeert de hotemetoot veelvuldig ter bevestiging van het juiste inzicht. Maar als ze allen tezamen hetzelfde zeggen verovert het idee toch wel helemaal de wereld, dan wordt het revolutionair. Ervaringsgetuige heeft alles met massa niks met eenzaam roependen.
Overigens, indien iets waar is dan is dat of de subjectief beleefde waarheid dan wel Waarheid in de betekenis van ultiem waar, dus zonder zijn dualistische tegenhanger van onwaar op de achtergrond. Wanneer ik zeg dat Waarheid je in gedegen zelfonderzoek, ook wel waarheidvinding genoemd, tegemoet komt dan heb ik het uiteraard niet over de subjectief beleefde waarheid. Waarheid ken je als een intrinsiek 'weten' dat al in je aanwezig is en aanspreekbaar maar dan niet als kennis.
Ego, excuus Darsho, ziet in bovenstaande uitspraak, niet meer dat wat er staat maar ziet jaloezie. Dat moet immers met een autismespectrum stoornis op een armoedige forumpje waar niemand leest zo zijn. Waarom val je hotemetoten dan af? Wel omdat er een korte weg is naar realisatie en al dat gedoe van hotemetoten die de wijsheid in pacht zeggen te hebben maar afleid en het een oneindig lange weg maken. Ideeën worden gedachten die allemaal weer onderzocht moeten worden.
Gedegen zelfonderzoek doen wordt nooit een populaire aanbeveling want het is werken en er is niks mee te behalen vandaar het gebrek aan deelname. Let wel ik ben daar blij mee want het levert alleen maar (ego) gesputter op. Darsho probeert ze klaar te stomen om zijn weg van nakraaien a la Balsekar en psychedelica te gaan en ik wijs ze bescheiden, maar met aandrang, op de mijne.
Mensen als je een woordje wilt kunnen meespreken moet je je vooral bezig houden met kennis opdoen, maar het is volstrekt onzinnig en nutteloos met betrekking tot realisatie.
Ik ben dan ook ingenomen met de zwijn status en laat de werper van de parels, die kennelijk geen weet heeft van de voortdurende veranderlijke status van zijn geventileerde onzin, maar strooien.