Waarheidvinding  

Ga terug   Waarheidvinding > Waarheidvinding > Bewust zijn
Registreer FAQ Berichten van vandaag Zoeken

Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Oud 27 August 2021, 12:23   #22
Guido
Jubilaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rob Bekijk bericht
Het is een bijzonder merkwaardige actie om een woord ('waarheidvinding' in dit geval) een bepaalde definitie te geven en er vervolgens de eigenschap aan te hangen dat het niet gedaan kan worden. Wat is het nut er van op een forum als dit? Het enige nut (maar ik wil je er niet van verdenken) is om te snoeven: kijk eens, ik heb nu iets beschreven dat niet gedaan kan worden, maar ik ben er bekend mee (of zoiets). Volslagen nutteloos. Dat geldt overigens voor alle teksten dat 'er niemand is' en 'er niks gedaan kan worden'. Ik zeg niet dat het niet zo is, het kan een ervaring zijn, achteraf, maar het heeft dan alleen geldigheid voor degene die die ontdekking doet en heeft verder geen nut om dat hoe dan ook te communiceren.

Overigens stel ik ook voor om de term 'vermeend(heid)' uit ons gebruik hier te schrappen. Als alles vermeend is, dan is die kwalificatie nutteloos.
Waarheidvinding kan eenvoudig niet gedaan worden!
Waar je wel in die veronderstelling verkeert vertaal je bevindingen uit zelfonderzoek onder de noemer 'Waarheidvinding, daarmee ben je abuis.

Ik ben niet bang om te 'snoeven' .(Dat is voor mij.. humor) Snoeven erin zien is in dit geval een projectie dingetje van jou, Rob.

Dat er mee bekend zijn.. waarom vind jij dat volslagen nutteloos? Op dit forum zijn veel quotes van jou te lezen waarin jij constateert dat bepaalde bevindingen zich niet laten verwoorden, dat de bevinding an sich genoeg is. Is dat snoeven van jou?

Alles op dit forum zijn bevindingen van individuele geldigheid, als dat voor jou allemaal geen nut heeft, wat heb jij dan in vredesnaam te zoeken op dit forum?
Guido is offline  

Colofon