![]() |
![]() |
#11 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Ieder mens die inspirerend werk heeft verricht, of wijsheden heeft getoond, zou mogelijk ook zijn menselijke beperkingen getoond hebben. Waar kies je ervoor, voor de inspirerende gedeelde die ze achter hebben laten, of voor hun menselijke tekort? Tot op het moment dat iemand sterft is het leven een leerschool, ook voor degene die zelfkennis onderzocht, en mogelijk tot in de diepte hebben doorgrond, geldt dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Ik ben al jaren, en nog steeds, er door geïnspireerd. Het was voor mij niet zomaar een boekje dat ik las, en me er door geïnspireerd voelde, en mijn leven ging verder of zo... Rond de tijd dat ik de keuze had gemaakt om mezelf werkelijk onder ogen te zien, werd het boek me zomaar gegeven op een dag. Heb ooit het verhaal in een ander draadje verteld. In mijn proces droeg de inhoud van het boek als een fundamentele beweging, het resoneerde volkomen met de weg die al gekozen was vanuit mijn innerlijke. Ik heb nog een boek van Gurdieff, (Beëlzebub verhalen)... maar zijn schrijfstijl trekt me niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Actuaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Actuaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Missionaris
|
![]() Citaat:
Ergo wees geen volgeling zoek je eigen weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Missionaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Actuaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Ik spreek je niet tegen omtrent Gurdieff, ik ken de man niet, en wat hij uitstraalde sprak me niet aan. Alsnog, dat wat hij achter heeft gelaten is zeer inspirerend, en de door Ouspensky geschreven boek heeft me zeer geïnspireerd . Ik maakte een begin laatst, in het boek van Gurdieff (Beëlzebub verhalen ...) en zijn schrijfstijl deed me gelijk aan dit forum denken. Opgeblazen, en zo vanuit zijn IK IK IK die zo goed weet, geschreven. Kan me er wat bij voorstellen dat jij je door zo iemand niet aangetrokken voelt, en toch apart hoe jij dezelfde trekken vertoont. Desalniettemin, naast je ego-dwalingen, zeg je ook wijze dingen. Zou je fijn vinden als men je woorden niet meer leest omdat jij nog gebieden hebt die verstrikt in je ego zijn? Als iemand Gurdieff op zijn gedrag afgesproken zou hebben gehad, vermoed ik dat hij, net als jij, zou ontkent hebben. Je noemt steeds The Work, durf je af te vragen waarom zulke figuren zo een effect op je hebben.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kasuaris
|
![]()
Je verwart wegwijzers, inspiratiebronnen, met Guru's volgens mij.
Als ik naar Utrecht moet rijden, schaam ik me niet om wegwijzers te volgen, en zie mezelf niet als volgeling, maar als dankbaar gebruiker van dat wat is. |
![]() |
![]() |