![]() |
![]() |
#11 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 28 August 2023
|
![]() Citaat:
Wat betreft dat 'geloven' wat ze willen. Vanwege de omstandigheid dat gedegen zelfonderzoek uitwijst dat het 'ik' nergens is te vinden moet er in het gekende leven sprake zijn van een geloof in het bestaan van een 'ik'. Dat is hetgeen wat eenieder feitelijk doet, geloof hebben in z'n bestaan en de aanbeveling is onderzoek dat. Dus niet geloof maar wat je wilt. Wat je hier vooral niet aanbevolen wordt is te wijken voor de absurde wensen van ego om met alle egards behandelt te worden, dus ja we zijn soms wat bot, maar hé we zijn er bekend mee dat het 'ik' niet echt bestaat. Als het steekt bot te worden behandelt onderzoek dan waar het steekt, wat is dat dat er zo van upset raakt. Kijk niet naar buiten maar zoek intern naar een reden. Maar verdient het, gezien de gevarieerdheid, geen aanbeveling niet alles was met zelfkennis te maken heeft over één kam te scheren en mijnheer Laurens, die daar niet deelneemt, buiten schot te laten
![]() |
![]() |
#12 | ||
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | ||
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 28 February 2021
|
![]()
Vooruit Laurens,
wat heb jij hier weer op te zeggen? ???? Verzin is wat anders dan “doe gedegen selfondersoek” hé! Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | |
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Maar dat wil je niet, je ego wil zich in stand houden en liever duelleren met woorden dan aan zichzelf verliezen. En er zijn voldoende technieken om daaraan te ontsnappen. Het gaat helemaal niet om het hebben van een visie, noch om die met elkaar in overeenstemming te brengen. De vraag is nog maar of degenen op het Boeddha forum wel de intentie hebben om te weten te komen 'wat' ze zijn. Ze zijn zo begaan met het lijden dat de mens overkomt dat het lijkt of ze een beter leven na streven. Dat overigens hun goed recht is waarmee jij je niet hebt te bemoeien.
![]() |
![]() |
#16 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 28 February 2021
|
![]() Citaat:
Ik dacht het wel, je kan weer niets anders verzinnen dan "doe gedegen selfondersoek" (in de onderbroek / Marc - Mara) ! ???? Bijlange niet, lang kwaat (boeddha is god) en BA (Jezus is de enige zoon van god) hebben niet de intentie om te weten te komen “wat” ze zijn. Ze willen nog geeneens het opstapje van Byron Katie nemen. ???? Hé wacht, ik heb mij niet te bemoeien met hun obsessie rond LIJDEN??? Dan heb jij je ook niet te bemoeien met of iemand wel of geen gedegen selfondersoek doet hé. Wat “de wereld” doet zijn jouw zaken niet!
![]() |
![]() |
#17 | ||
Jubilaris
|
![]() Citaat:
Wanneer je echter dit forum bezoekt dat gaat over de intentie 'te weten komen wat je bent' bemoei ik me uiteraard wel met dat gebeuren. Vrijwel niemand is daarin geïnteresseerd dus heb ik me hier afgezonderd. Ik had wel belangstellend in de leer van Boeddha om redenen dat hij wel eens de intentie kon hebben gehad mensen (die dat wensen) tot realisatie te brengen. Alleen lijkt het, tot op heden, daarover niet te gaan. Maar de bijdragen van langkwaat over hoe Boeddha gedacht moet hebben over beëindiging van het lijden zijn er niet om te bekritiseren maar om tot je te nemen. Het is althans niet aan jou om hem te beleren, maar zo beschouwd hij dat ook niet, alles bij hem is een stimulans verder te zoeken. Citaat:
![]() |