![]() |
![]() |
#21 |
Missionaris
|
![]()
Bij Jezus in ieder geval dat is te lang heen, echter Gurdieff en Castaneda komen, zoals reeds gezegd, uit de sfeer van misleiding, charlatans en goochelaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Missionaris
|
![]() Citaat:
Laat je wat gezegd zijn door mensen die je naar jou zelf terug verwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Missionaris
|
![]() Citaat:
Verder ben je niet in staat om als ego zijnde iets dat egoloos is te beoordelen. Je hebt het gedegen zelfonderzoek niet gedaan en kent egoloosheid niet en derhalve niet het onderscheid tussen ego en egoloosheid. Je kunt iets pas vergelijken, beoordelen van waaruit je dat iets kent, vanuit de gekende egopositie bezie je alles alleen maar als ego. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Vicaris
|
![]() Citaat:
Utrecht is een slecht voorbeeld. Hilversum werkt in dit geval beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Wat voor mij het boek van Ouspensky betekent heeft, is juist het onder ogen zien van dat wat naar mij terug verwezen werd. In mijn onderzoek, nam ik dat wat ik daar las mee, onderzocht ik, en herkende ik als iets wat bij mij ook aanwezig was, en nog is. Ik heb het nu over de toestand van slapen. De term 'slapen' heeft mij het meest getroffen. Later, toen ik een YouTube klip van J. Krishamurti bekeek, zag ik letterlijk onder ogen dat ik sliep. Een gedeelte van mij viel in slaap tijdens het aanschouwen, alsnog bleef een ander gedeelte van me alert, en miste ik geen woord dat uitgesproken werd. Zulke inspirerende personen, hebben iets waardevols achter gelaten. Vraag jezelf af waarom jij steeds zoiets waardevols van waarde wilt ontdoen, en alleen maar gericht blijft op hun ego. Zegt dat ook niet iets over jou? Leraars, wijze mensen, inspirerende figuren, zijn een schat voor ons mensen. Niets mis mee met iets aanhoren, en op waarheid onderzoeken. Het onderzoek is al moeilijk zat, en bijna onmogelijk, ik heb aan het begin van mijn proces dankbaar gebruik gemaakt van een paar waardevolle wegwijzers, zoals Bhagwan Sri Rajneesh, Ouspensky en J. Krishnamurti.. Ik ervaar niets om me heen als verheven ethiek, maar als kansen, gelegenheden, en mogelijke inspiratiebronnen en wegwijzers. Daar waar ik zelf niet meer zie, open ik mijn ogen voor een aanwijzing dat met mijn innerlijke resoneert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Kasuaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Actuaris
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]() Citaat:
De namen die je noemt waren stuk voor stuk guru's. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Je wordt geraakt door de overeenkomst die aanwezig is tussen jou en hun. Je ontkent nog steeds je geraaktheden, en de gebieden waarin je ego nog steeds je leider is. Dat herken je vervolgens in hun, en het triggert je. Werk voor je Renoir. Vraag jezelf af waarom jij je zo getriggerd voelt door zulke mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Het fenomeen Guru boeit me niet, heb daar niets mee, nooit iets mee gehad. Als men daaruit inspiratie uitput, en volgeling wilt zijn, ieder zijn ding, maar ik heb daar niets mee. |
|
![]() |
![]() |