![]() |
![]() |
#51 |
In memoriam
![]() Geregistreerd: 27 April 2010
|
![]()
Altijd welkom Mara. Er valt voor jou vast genoeg te genieten in het mooie Deventer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
In memoriam
|
![]()
Prima! Dat is dan afgesproken.
Ik kom deze zomer zeker langs. Ik bel wel eerst om te weten wanneer jullie thuis zijn.
![]() |
#53 |
Kasuaris
|
![]()
Jullie doen geen van allen aan Zelfkennis of bewustwording, maar aan Zelfblablabla..
Jullie hebben boeken gelezen, niets van begrepen. Gezocht in jullie jongen jaren, heel lang geleden, niets gevonden! ..en vervolgens zijn jullie in een gebied terecht gekomen waarin jullie geloven in het recht van spreken, terwijl jullie slapend scheten uit jullie monden laten; scheten die jullie worden en ideeën noemen. Slapende sukkels, die op een forum typen!. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Bla bla bla.. iemand moet je met een mokerslag slaan, en zelfs dan blijf je slapen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Kasuaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Kasuaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Missionaris
|
![]()
Ik denk dat niet, ik heb het hier aangegeven dat ik het zelfonderzoek afgerond heb zodat ik me met de eventuele begeleiding van anderen hun zelfonderzoek bezig kan houden zonder alsmaar voorgehouden te worden dat ik het zelfonderzoek zelf eerst maar eens moet gaan doen. Zoals al vaker gezegd kun je ego elders alleen maar herkennen wanneer je zelf door een ego wordt gedomineerd, het ons kent ons principe. Dus wat een ego gedomineerde entiteit in dat geval ziet is altijd de reflectie van zichzelf die het op een ander projecteert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Kasuaris
|
![]() Citaat:
Met je standaard zinnetjes over het ego dat gedomineerd wordt door ego, scherm jij je jezelf steeds af. Door jezelf af te schermen, met zo een 'kreet', stel je jezelf altijd buiten, en ongeacht wat men werkelijk bij jou ziet, hoef je niets aan te nemen, en niet naar te kijken. Jouw ego domineert je nog steeds, hoe hardnekkig jij dat ook ontkent. Je houdt jezelf voor het lapje, door tegen de omgeving te liegen, en je doet niets werkelijk aan zelfonderzoek, maar steeds bij de ander schuiven, en de ander analyseren. Iedereen doet dat, de wereld is vol met mensen die niet naar zichzelf kijken, maar de omgeving willen veranderen, en met de vinger naar de ander wijst. Pas als je naar jezelf, en openlijk op het forum durft toe te geven dat jij nog steeds slaaf van je ego bent, dan pas kan je werkelijk weten wat je bent. Nu staat je ego je in de weg, om werkelijk voluit te weten wat je bent. Kijk maar of je iets mee kan doen met mijn geschenk.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Sterrestof
![]() Geregistreerd: 15 February 2012
|
![]()
Ok Miha, en wat is nu je voorstel ?
Mocht men zich gepikeerd voelen door je schrijven, dan dit maar n's te onderzoeken of zo ? Misschien dit gepikeerd voelen zelfs op te stoken en dan onderzoeken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Jubilaris
![]() Geregistreerd: 4 October 2011
|
![]() Citaat:
Kennis, macht en wijsheid werken verslavend. Wanneer iemand dan tenslotte kan bekennen na vijftig of zestig jaar dat wat van die woorden en ideeën is gebleven: of een overtuiging, een principe, of waarheidsvinding, ... dan is de ouderdom verpletterend. Zelfonderzoek werkt verslavend en maakt een einde aan wat in het begin werd gezocht: de waarheid, de kennis, het weten of wat het ook was dat werd gezocht. Veel meer van belang is de geschiedenis van wat iemand heeft bereikt met het beetje persoonlijke macht dat elkeen in aanvang ter beschikking heeft. Ben ik erin geslaagd met dat beetje persoonlijke macht de ziel te vinden en te openen; is voor mij de kern van het spirituele. Ouderdom, zoals je in je quote duidelijk aanhaalt is het laatste stuk om die toegang te openen. Dank, Looro |
|
![]() |
![]() |